Rautiontalli Karjalohjalla

Ellw

Mielestäni tälläisiä talleja ei pitäisi ollakkaan, tästä tallista on moni lohjalla asunut saanut traumoja. Ensinnäkin Ratsastuksenopettaja on ihan HIRVEÄ, hän huutaa sekä ratsastajille että hevosille. Melkein kaikki hepat on ilkeitä ja vihaisia ja pelokkaita karsinassa. Hevoset eivät kesällä pääse laitumelle ollenkaan, vaan obat hiekkapohjaisissa tarhoissa. Kaikki hevoset eivät pääse päivittäin ulos. Tallilla ei hypitä lähes ollenkaan esteitä ja jos hypitään niin ne ovat sellaisia alle 50cm, tallilla ei myös ikinä mennä maastoon, eli tallilla mennään aina pelkästään koulua. Tallinpitäjä/ratsastuksenopettaja (samahenkilö) rääkkäsi yhden vanhimmista poneista. poni oli yli 30 ja sillä ei ollut ollenkaan häntää tai ehkä ihan vähän ja harjaakin, sitä harjattiin vain silloin kun joku jaksoi, ponin kavioita ei hoidettu ja ne olivat liian pitkät, joka vaikeutti ponin kävelyä niin että se pystyi hädintuskin liikkumaan, poni oli sokea ja söi huonosti, usea ratsastajista ja muista sanoi tallinomistajille että poni pitäisi lopettaa, mutta ope vain joka kerralla sanoi jotain että kun poni oli hänen ensimmäinen oma poninsa niin hän ei halua lopettaa sitä yms. lopulta kun poni ei enää liikkunut vaan makasi paikoillaan niin ope ymmärsi lopettaa ponin.
Tallilla on tälläkin hetkellä jo yksi yli 20 v.poni joka on ontunut kohta 2 vuotta, ja ratsastuksen opettaja pitää tätä kokoajan karsinassa eikä päästä ulos melkein ollenkaan koska "liikkuminen kuulemma rasittaa ponin jalkoja"
Tallista on tehty pari eläinsuojelu ilmoitusta, mutta asialle ei ole tehty oikein mitään.

Mitä mieltä te olette siitä että tallilla tehdään näin? ja mitä pitäisi tehdä?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xoxo1

      Millähän tallilla olet käynyt, sillä puheesi ei pidä paikkaansa.

    • Reettaxxd

      Joo oon samaa mieltä alottajan kanssa että tuo talli on ihan hirveä! Jos ette halua traumoja älkää menkö kyseiselle tallille. Menin ekaa kertaa tuolle tallille kaverini kanssa vuoden alussa saimme hevoset nimeltä Peter pan ja Viltsu, kysyimme opelta että missä noiden heppojen karsinat on, niin ope vastasi meille heti kärttyisästi että "Etsikää" sit oltii sillee ookoo.. Sitten kun menin sen Peterpanin karsinaan, niin eikös sieltä tullut ope huutaen, että "Et sinä voi mennä sinne karsinaan, minä laitan sen ponin kuntoon!" Olin oikeesti todi ymmälläni.

      Sitten tunnilla Ope huusi meille kaikesta mitä teimme ja haukkui meitä ihan päin naamaa huonoiksi yms. Sitten kun piti nostaa laukka pitkänsivun alusta, ja emme kaverini kanssa saaneet heppoja laukkaan, niin ope vaan istu siellä maneesinkulmassa ja joi kahvia ja sieltä huusi meille, etää "Yrittäkää edes!" yms. Tuollaisessa tilanteessa pitäisi ratsastuksenopen olla kentän keskellä neuvomassa meille esim miten tuolla tallilla nostetaan laukka yms, kun kaikilla talleilla ei nosteta samanlailla laukkaa.
      Koko tallista jäi kyllä huono fiilis ja ihan kunnon traumat, tollanen käytös ratsastuksenopelta kyllä laskee itsetuntoa aika paljon.

    • Ninniwaa

      Oon käyny tolla tallilla ja en kyllä mee uudestaan!! ja xoxo1 sinä taidat juurikin olla yksi niistä r-open suosikeista, joille se ei huuda yms. Tuo tallinomistaja/r-ope on tosi epäreilu, koska se valitsee suosikkiratsastajat ja ei huuda niille antaa niille ne ratsut tunnille keillä ne haluu mennä, kyllä ottaa päähän tollanen, kävin ennen tolla tallilla ridaamas ja mun tunnilla oli just sellanen "open lellikki" tyttö, jolle se ei ikinä huutanu, se anto sille aina sen hevosen kun se halus ja otti kyllä päähän tollanen kun mulle se huusi sillä tunnilla aina ja kun kysyin etää saisinko mennä yhdellä ponilla, niin ope vastas mulle " En ota mitään toiveita vastaan minä päätän hepat yms" ja aina ku se toine tyttö kysy siltä opelta että saako se mennä jollain tietyllä ponilla, nii ope vastas aina sille et tietenki saat, niin usein ku vaa haluut.

    • Rollenen223

      Tää viestiketju pomppas etusivul nii oli pakko tulla kommaa omat mielipiteen ja traumat tosta tallista tänne. Joo elikkä siis ihan kauhee talli, nythän se tietysti on muuttunut, kun vuoden 2013 alussa siitä tuli srl:n hyväksymä ja xoxo1 on varmaanki käyny tolla tallilla vaa vuodest 2013 asti ja ellw varmaanki tarkotti tota tallii niinku silloi ku se ei ollu srl:n hyväksymä, koska silloin se talli oli just tollanen ku ellw sano, ja siitä on ihan hirveitä muistoja esim yhellä tunnilla kun olin mun kaverin kanssa siellä ratsastamassa, mä ratsastin mun omalla hevosella, joka ei asunu rautiol vaa tulin siis tunnille mun omalla hevosella ja mun kaveri meni vissii sillä Leo-ponilla
      . Täytyy kyllä sanoa että ihan järkyttävä ope ja järkyttävä paikka! ope haukku koko tunnin mua ja mun omaa hevosta se sano mm. " miten oletkaan voinut saada oman hevosen, kun olet noin huono" ja " hevosesi kulkee ihan vinossa ja sillä on tuollainen kunnon kamelin kaula" muistan noi kommentit ikuisesti ja oli niitä lisääki ja hirveempiäki, niitä en kuitenkaa viitti täs sanoo. ja sitte mun kaveril se huus kokoajan, ku se leo mil se meni oli aika laiska ja se hakeutu aina maneesin keskelle ja jäi sinne seisoo ja pukittelee, nii ope vaa raivos sille kaikkee et" yrittäisit nyt edes ratsastaa" yms. ja sitte kun laukattiin nii ope oli taas arvostelemassa mun hevosta kaikessa ja kun mun kaveri nosti ekaa kertaa leol laukan, nii se ope karju sille IHAN TÄYSII et" Voi herranjestas ei sitä laukkaa noin nosteta, sä et sitten osaa yhtään ratsastaaa!!!!!" sitte mun kaveri tokas sille opelle et "miten sitte se nostetaan" ja sit ope meni ihan hiljaseks eka ja sitte mutis jotai et "no just sillee miten sä sen ekana nostit" sit oltii mun kaverin kaa et WTF mitä vittuu oikeest sillä opel ei taida olla kaikki oikeest ihan kunnossa XDD

      mut joo ei olla käyty siel sen jälkee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1565
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      997
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      841
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      828
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe