Minun armossani on sinulle kylliksi

klklklk

Voisko joku kertoa mulle, miten tätä kohtaa pitäisi ymmärtää? Jos olen pitkään rukoillut jotain asiaa itselleni, kuten puolisoa, enkä ole sitä kumminkaan saanut, niin miten on selitettävissä, että kun toiset saavat puolison, niin eikö heille sitte olis riittänyt pelkästään Jumalan armo?

Miksi toisille pitää riittää se Jumalan armo ja toisille ei riitä mikään: saavat hyvän puolison, liudan lapsia, lapsenlapsia ym. kaikkea mitä kuvitella saattaa?

Kertokaa hyvät ihmiset?

Ei riitä, että sanotte esim. Herran tiet ovat tuntemattomat tai että ajallaan Hän vastaa. Tai että Kaikki yhdessä vaikuttaa niitten parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat. Haluaisin vähän lisää perusteluja ja tyhjentäviä mielellään.

29

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuon Sanankohta

      Ei ensinnäkään kerro sinun tilanteestasi !

      Eli lähtökohta tutkistelullesi on jo hieman pielessä, ikävä kyllä, sillä Paavali halusi EROON häntä kiusaavasta asiasta, mutta sinä sen sijaan HALUAT jotakin itsellesi Jumalalta !

      Sanot rukoilleesi kauan, mitä on se kauan ?

      Miten olet rukoillut ?

      Oletko alistanut anomisesi ja suostunut Jumalan tahdon alle ?

      Saatko yleensä Jumalalta erilaisia ja eri tyyppisiä vastauksia rukouksiisi ?

      Viittasit tuohon Paavali anomukseen ja siinä on yksi asia joka koskettaa sinunkin tapaustasi, kun siinä sanotaan, että Herra VASTASI !

      Sinunkin siis tulisi saada vastaus Herralta itsellesi, eikä kysyä sitä muilta ihmisiltä !

      Hieman rukoilusta ja Jumalan mieleisestä rukoilusta !

      Jeesus on hyvä malli esimerkki Jumalan tahdon mukaisesta rukoilusta:

      39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".

      Tässä siis Jeesus, Jumalan Poika alisti oman tahomisensa Isän tahdon alle, eli Hän anoi, mutta sanoi jo samassa, että Hän ei halunnut mitään tapahtuvan vastoin Jumalan tahtoa !

      Onko sinun rukoilusi tällä tasolla, vai anotko omien halujesi ja himojesi mukaan ja vuoksi ?

      Siis raamattu opettaa anomisesta ja Jumalan toiminnasta myös seuraavaa:

      Jaak. 4:3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.

      Olen itse ymmärtänyt omassa uskon elämässäni tuon Sanan kohdan laajemmin siten, että ensin uskovan tulee luopua kaikesta, eli olla valmis luopumaan omasta tahdostaan ja haluistaan(himoistaan) ja vasta kun se tapahtuu ja toteutuu sydämen tasolla, vasta sitten uskova on valmis vastaanottamaan Jumalan siunauksia !

      Siis jos ja kun oma sydämen asenteeni ei ole ollut VIELÄ oikea, ei Jumala ole voinut minua siunata sillä siunauksella, mikä olisi jopa hyväksi minulle !

      Siis jos Herra olisi siunannut minua jollain haluamallani, niin olisin käyttänyt sitä väärin ja olisin toiminut sen kanssa väärin, ja sen tietäessään Herra ei halunnut aiheuttaa minulle lisä ongelmia vain !

      Mutta ymmärtääkseni Jumalan kanssa pätee sellainen lause, että "Saat sen minstä luovut" eli uskova ENSIN RIISUTAAN kaikesta, ja sitten vasta kun osataan toimia oikein, vasta sitten Herra voi siunata !

      Luuk. 14:33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.

      KAIKESTA, sanotaan tuossa, eli Herralle ei uskova voi olla otollinen ja hyödyllinen, jos ei ENSIN luovu kaikesta !

      • Tuo Sanankohta2

        Vertaat itseäsi ja omaa tilannettasi muihin, se ei ole hyvä eikä oikein, kukin seisoo Herransa edessä itse ja vastaa omista toimistaan Herralle !

        Tilanteemme voivat olla hyvin erilaiset senkin vuoksi, että jos uskova on Jumaln valittu, siis valittu tarkoittaa Jumalan ennalta valitsemaa Jumalan ja Seurakunnan palvelijaa, niin sellaisen uskovan Tie eroaa paljon muista, eli heidät Jumala kasvattaa kärsimysten kautta, eli Herra ns suolaa tulella, siis tuli on kärsimykset ja niiden kautta vain se Jumalan valitsema valmistuu tehtäväänsä, siitä selvä opetus Jeesuksen kohdalla ja uskovan Tie on sama, ainakin Herraa seuraavan, joka SYUDÄMESTÄÄN haluaa Herran tahtoon ja johdatukseen !

        Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, KÄRSIMYSTEN kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

        Siis Jeesus ja perheensä oli todella halveksittu koko elämäsä, se selviää seuraavasta:

        Joh. 8:41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".

        Siis vielä yli 30v iässä Jeesus sai kuulla kansan vanhimmiltakin olevansa aviorikoksesta syntynyt, ja mitä kaikkea syrjintää se siihen aikaan käytännön tasolla aiheuttikaan, eli Jeesus sai kärsiä ja olla halveksittu ja ulkopuolinen koko elämänsä !

        Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

        Kärsimykset ja puute ja yksinäisyys ja ihan kaikki vaikaudet uskovan elämässä muokkaavat hänestä hyödyllistä astiaa, ilman kärsimyksiä ja vaikkapa yksinäisyyden kokemista ei siis voi eikä kykene muita kärsiviä ja yksinäisiä auttaa ja lohduttaa !

        Mutta siitä vertailusta vielä sen verran, että sinä et näemmä vielä ainakaan tiedä omaa Tietäsi ja tehtävääsi, sillä jos tietäisit niin ehkäpä ymmärtäisit sen Tien joka siihen tehtävään on ENSIN kuljettava !

        Jumala tässä ajassa valmistaa uskovia tuleviin tehtäviin, ja todellisen Jumalan palvelijan on käytävä rankkakin Tie ja vain sen kautta uskova voi valmistua, ei muuten !

        Ne uskovat joita Herra ei valmista ja kasvata ja vie rankkojakin Teitä, niistä ei myöskään tule Herralle hyödyllisiä työntekijöitä elopellolle !

        Joten älä kadehdi heitä ja heidän maallisia siunauksiaan, vaan kiitä niistä Hengellisistä siunauksista jotka vain pysyvät ja säilyvät, sillä maallinen katoaa !

        Ohjeeni sinulle vielä rukoilemiseen, ano siten kuten Jeesus rukoili, ja PYYDÄ VASTAUS Herralta, älä siis vain pyydä puoliso, vaan pyydä selvyys omaan tilanteeseesi Herralta, kuten Paavali pyysi !

        Kerron vielä oman kokemukseni, eli minäkin anoin puolisoa Herralta, ja kun sitten kysyin, että mistä kenkä puristaa ja mikä on ongelmana, niin Herra näytti minulle perhosen.

        Hän puhi minulle sen perhosen kautta, että se puoliso on kuin perhonen, jota Herra ei voi antaa VIELÄ pojalleen, joka ei VIELÄ osaisi sitä käsitellä, vaan oppimattomana ja "kovakouraisena" se poika vain rusentaisi sen hauraan perhosen rikki !

        Eli minun tuli ITSE ensin kasvaa ja oppia käsittelemään naista oikein ja rakkaudellisesti, ja vasta sitten Herra voisi minua siunata sillä oikealla puolisolla, sillä sanaa lukiessani ymmärsin hyvän ja oikean puolison olevan Jumalan todellinen Lahja ja suuri siunaus !

        Sananl. 19:14 Talo ja tavara peritään isiltä, mutta toimellinen vaimo tulee Herralta.

        10 Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi.
        11 Hänen miehensä sydän häneen luottaa, eikä siltä mieheltä riistaa puutu.
        12 Hän tekee miehellensä hyvää, ei pahaa, kaikkina elinpäivinänsä.

        Mutta kysy siis Herralta itseltään, että mistä kenkä puristaa, ja odota kestäväisenä sitä vastausta, ja huomaa se, että Herra puhuu tavalla ja toisella, mutta ihminen ei sitä huomaa, kun hän odottaa juuri haluamaansa vastausta ja Jumalan toimintatapaa, mutta Jumala puhuu siis monin tavoin !

        Job 33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.


      • 9898989

        Sanot rukoilleesi kauan, mitä on se kauan ?

        -reilut parikymmentä vuotta

        Miten olet rukoillut ?

        monin eri tavoin... Jumala on kyllä kuullut, sillä Raamatussa luvataan, että hän kuulee uskovien rukoukset.

        Oletko alistanut anomisesi ja suostunut Jumalan tahdon alle ?

        Jos tarkoitat sitä, että tyydyn tähän osaani, niin sitäkin on tullut tehtyä osa vuosista, mikäli se on hänen tahtonsa. Siitäkään se ei ole voinut olla kiinni.

        Saatko yleensä Jumalalta erilaisia ja eri tyyppisiä vastauksia rukouksiisi ?

        Olen saanut monenlaisia vastauksia. Tiedän, että Jumalan vaikeneminenkin voi olla vastaus.

        Viittasit tuohon Paavali anomukseen ja siinä on yksi asia joka koskettaa sinunkin tapaustasi, kun siinä sanotaan, että Herra VASTASI !

        Sinunkin siis tulisi saada vastaus Herralta itsellesi, eikä kysyä sitä muilta ihmisiltä !

        Luuletko, ettei sitä ole tullut kysyttyä?

        Hieman rukoilusta ja Jumalan mieleisestä rukoilusta !

        Jeesus on hyvä malli esimerkki Jumalan tahdon mukaisesta rukoilusta:

        39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".

        Tässä siis Jeesus, Jumalan Poika alisti oman tahomisensa Isän tahdon alle, eli Hän anoi, mutta sanoi jo samassa, että Hän ei halunnut mitään tapahtuvan vastoin Jumalan tahtoa !

        Onko sinun rukoilusi tällä tasolla, vai anotko omien halujesi ja himojesi mukaan ja vuoksi ?

        Kuulostaa pahalta... Vetoan esim. siihen, ettei ihmisen ole hyvä olla yksin ja minäkin olen ihminen.

        Siis raamattu opettaa anomisesta ja Jumalan toiminnasta myös seuraavaa:

        Jaak. 4:3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.

        Olen itse ymmärtänyt omassa uskon elämässäni tuon Sanan kohdan laajemmin siten, että ensin uskovan tulee luopua kaikesta, eli olla valmis luopumaan omasta tahdostaan ja haluistaan(himoistaan) ja vasta kun se tapahtuu ja toteutuu sydämen tasolla, vasta sitten uskova on valmis
        vastaanottamaan Jumalan siunauksia !

        Koitat sanoa, etten olisi ollut valmis vastaanottamaan siunauksia.

        Siis jos ja kun oma sydämen asenteeni ei ole ollut VIELÄ oikea, ei Jumala ole voinut minua siunata sillä siunauksella, mikä olisi jopa hyväksi minulle !

        Siis jos Herra olisi siunannut minua jollain haluamallani, niin olisin käyttänyt sitä väärin ja olisin toiminut sen kanssa väärin, ja sen tietäessään Herra ei halunnut aiheuttaa minulle lisä ongelmia vain !

        Mutta ymmärtääkseni Jumalan kanssa pätee sellainen lause, että "Saat sen minstä luovut" eli uskova ENSIN RIISUTAAN kaikesta, ja sitten vasta kun osataan toimia oikein, vasta sitten Herra voi siunata !

        Tuntuu, että olen melkein alasti - sen verran on riisumista tapahtunut.

        Luuk. 14:33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.

        Toi tuntuu nyt kyllä melkein väkivallalta. Tiedän kyllä, että kohta on Raamatussa, mutta ihmettelen, ovatko ne muut opetuslapset sitten luopuneet kaikesta, kun ovat sen perheen saaneet. En usko sen johtuvan siitä, ettenkö olisi opetuslapsi. Eihän mulla edes ole mitään.

        KAIKESTA, sanotaan tuossa, eli Herralle ei uskova voi olla otollinen ja hyödyllinen, jos ei ENSIN luovu kaikesta !

        Mitä toi ihan kirjaimellisesti oiein voi tarkoittaa. PItää mulla koti olla, joku työ mielellään eikä sitten muuta olekaan...


    • ei uskovaisille

      Kukaan ei halua uskovaista puolisoa.

      • Kyllikki2

        "Kukaan ei halua uskovaista puoisoa."

        Taitaapi toinen uskova haluata.

        Ateisteja on pari prosenttia ja uskonnottomia n. 9,4 prosenttia maailman ihmsistä. Muut ovat eri tavoin uskovia.


      • Kyllä haluaisi

        Jos vain saisi ! :)

        Itseänikin on usea nainen halunnut ja pitänyt minua sinä oikeana, jo vähän tuntemisen aikana, mutta se oikea ja Herran valitsema ei vielä ole tullut eteen !

        Siis uskovan ei tule tai tulisi ottaa ja valita itse, vaan uskovan tulee luottaa Taivaallisen Isän valintaan, ja siten vain voi saada sen hyvän ja oikean puolison eli sen juuri itselle sopivan !

        Siis vain Isä näkee sydämet ja munaskuut ja siten Hän vain yksin voi todella tietää sen, kuka se oikea on juuri minulle !

        Tässä luottamuksessa on hyvä levätä ja siten levätä omista teoista samalla, kun ei itse tarvitse asian eteen pinnistellä, kaikki tulee aikanaan, jos on tullakseen Jumalan parhaan tahdon ja ymmärryksen mukaan ! :)


      • •••••••••••••••
        Kyllikki2 kirjoitti:

        "Kukaan ei halua uskovaista puoisoa."

        Taitaapi toinen uskova haluata.

        Ateisteja on pari prosenttia ja uskonnottomia n. 9,4 prosenttia maailman ihmsistä. Muut ovat eri tavoin uskovia.

        "" Ateisteja on pari prosenttia ja uskonnottomia n. 9,4 prosenttia maailman ihmsistä""

        Vain 27% kristityistä uskoo jumalaan, näin myös täällä Suomessa. Koulutetuista tutkijoista alle 3% uskoo jumalaan. Papeista noin 40% uskoo jumalaan. Ateisteja on maailmanlaajuisesti enemmän kuin ev.luteja.

        Teidän uskisten on ihan turha paukutella tilastoilla.


      • Kyllikki2
        ••••••••••••••• kirjoitti:

        "" Ateisteja on pari prosenttia ja uskonnottomia n. 9,4 prosenttia maailman ihmsistä""

        Vain 27% kristityistä uskoo jumalaan, näin myös täällä Suomessa. Koulutetuista tutkijoista alle 3% uskoo jumalaan. Papeista noin 40% uskoo jumalaan. Ateisteja on maailmanlaajuisesti enemmän kuin ev.luteja.

        Teidän uskisten on ihan turha paukutella tilastoilla.

        "Vain 27 % kristityistä uskoo jumalaan, näin myös täällä Suomessa."

        Annapa linkki asiallisille sivuille, joilla sanotaan juuri noin. Kristyiksihän sanotaan juuri niitä, jotka uskovat Jumalaan. Toisin sanoen: Jos ei usko Jumalaan, ei ole kristittty.

        Tässä Maailman uskonnot 2014 -tilasto:
        1 ) kristittyjä 2376 milj. 33%
        2 ) muslimeja 1661 milj. 23 %
        3 ) hinduja 1000 milj. 14 %
        4 ) uskonnottomia 683 milj. 10 %
        5 ) buddhalaisia 514 milj. 7 %
        6 ) kiinalaisten kasanuskontojen kannattajia 435 milj. 6 %
        7 ) etnisten kansanuskontojen kannattajia 251 milj. 4 %
        8 ) ateisteja 137 milj. 2 %
        9 ) uususkontojen kannattajia 64 milj. 1 %
        10 ) sikhejä 26 milj.
        11 ) juutalaisia 14 milj.

        ( Lähde: International Bulletin of Missionary Research, January 2014 )

        "Teidän uskistern on ihan turha paukutella tilastoilla."

        Kuten sanoin jo aikaisemmin, niin samoja kouluja käyvät ja samoissa yliopistoissa ja korkeakouluissa opiskelevat niin uskovat kuin uskomattomatkin. Tilastoja voi käyttää kuka hyvänsä.


      • lähimmäinen2
        Kyllikki2 kirjoitti:

        "Vain 27 % kristityistä uskoo jumalaan, näin myös täällä Suomessa."

        Annapa linkki asiallisille sivuille, joilla sanotaan juuri noin. Kristyiksihän sanotaan juuri niitä, jotka uskovat Jumalaan. Toisin sanoen: Jos ei usko Jumalaan, ei ole kristittty.

        Tässä Maailman uskonnot 2014 -tilasto:
        1 ) kristittyjä 2376 milj. 33%
        2 ) muslimeja 1661 milj. 23 %
        3 ) hinduja 1000 milj. 14 %
        4 ) uskonnottomia 683 milj. 10 %
        5 ) buddhalaisia 514 milj. 7 %
        6 ) kiinalaisten kasanuskontojen kannattajia 435 milj. 6 %
        7 ) etnisten kansanuskontojen kannattajia 251 milj. 4 %
        8 ) ateisteja 137 milj. 2 %
        9 ) uususkontojen kannattajia 64 milj. 1 %
        10 ) sikhejä 26 milj.
        11 ) juutalaisia 14 milj.

        ( Lähde: International Bulletin of Missionary Research, January 2014 )

        "Teidän uskistern on ihan turha paukutella tilastoilla."

        Kuten sanoin jo aikaisemmin, niin samoja kouluja käyvät ja samoissa yliopistoissa ja korkeakouluissa opiskelevat niin uskovat kuin uskomattomatkin. Tilastoja voi käyttää kuka hyvänsä.

        Kysymäsi linkki on annettu sinulle jo aiemmin. Onko sinulla muistisairaus kun kyselet ja kirjoittelet samoja asioita moneen kertaan?


      • Kyllikille
        Kyllikki2 kirjoitti:

        "Vain 27 % kristityistä uskoo jumalaan, näin myös täällä Suomessa."

        Annapa linkki asiallisille sivuille, joilla sanotaan juuri noin. Kristyiksihän sanotaan juuri niitä, jotka uskovat Jumalaan. Toisin sanoen: Jos ei usko Jumalaan, ei ole kristittty.

        Tässä Maailman uskonnot 2014 -tilasto:
        1 ) kristittyjä 2376 milj. 33%
        2 ) muslimeja 1661 milj. 23 %
        3 ) hinduja 1000 milj. 14 %
        4 ) uskonnottomia 683 milj. 10 %
        5 ) buddhalaisia 514 milj. 7 %
        6 ) kiinalaisten kasanuskontojen kannattajia 435 milj. 6 %
        7 ) etnisten kansanuskontojen kannattajia 251 milj. 4 %
        8 ) ateisteja 137 milj. 2 %
        9 ) uususkontojen kannattajia 64 milj. 1 %
        10 ) sikhejä 26 milj.
        11 ) juutalaisia 14 milj.

        ( Lähde: International Bulletin of Missionary Research, January 2014 )

        "Teidän uskistern on ihan turha paukutella tilastoilla."

        Kuten sanoin jo aikaisemmin, niin samoja kouluja käyvät ja samoissa yliopistoissa ja korkeakouluissa opiskelevat niin uskovat kuin uskomattomatkin. Tilastoja voi käyttää kuka hyvänsä.

        http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/6A8B56FC004BBA20C22579FE002244D9?OpenDocument&lang=FI

        Lainaus linkistä

        >>Vaikka kirkkoon suhtaudutaan myönteisesti, kristillisiin opetuksiin uskominen on entistä heikompaa. Suomalaisista runsas neljännes (27 %) ilmoitti kyselyssä uskovansa kristinuskon Jumalaan. Vuoden 2007 kyselyyn verrattuna osuus on pudonnut kymmenellä prosenttiyksiköllä. Yli viidennes suomalaisista (21 %) puolestaan ilmoitti, ettei usko Jumalan olemassaoloon. Osuus on noussut kaikkien aikojen suurimmaksi.

        Alla linkki diagrammiin, josta näet, miten usko kristinuskon perusoppeihin on romahtanut muutamassa vuodessa.

        http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/9F631B43F474D7AAC22579FE00228AA3/$file/KT%20kuvio2-1.jpg

        Paina nuo tiedot mieleesi ja laita linkit vaikka suosikkeihisi, ettei sinun tarvitse esittää niistä tietämätöntä taas muutaman viikon päästä.


      • Kyllikki2
        lähimmäinen2 kirjoitti:

        Kysymäsi linkki on annettu sinulle jo aiemmin. Onko sinulla muistisairaus kun kyselet ja kirjoittelet samoja asioita moneen kertaan?

        "Kysymäsi linkki on annetu sinulle jo aiemmin."

        En tullut ottaneeksi sitä silloin talteen. Jos kirjoitat sen tänne uudestaan, niin panen sen tarlteen.

        "Onko sinulla muistisairaus kun kyselet ja kirjoittelet samoja asioista moneen kertaan?"

        Onko se nyt niin paha asia, jos tule kysyneeksi samoja asioita uudestaan? Kun tulet sinäkin vanhaksi, niin voi olla, ettei muistisi ole yhtä hyvä kuin nuorempana. Sellaisen, joka käyttää nimimerkkiä Lähimmäinen, luulsi ennneminkin auttavan kuin kritisoivan muita kirjoittajia.Kritisoidahan meistä osaa jokainen. Siihen ei paljon älliä tarvita, ennneminkin päinvastoin.


      • Kyllikki2
        Kyllikille kirjoitti:

        http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/6A8B56FC004BBA20C22579FE002244D9?OpenDocument&lang=FI

        Lainaus linkistä

        >>Vaikka kirkkoon suhtaudutaan myönteisesti, kristillisiin opetuksiin uskominen on entistä heikompaa. Suomalaisista runsas neljännes (27 %) ilmoitti kyselyssä uskovansa kristinuskon Jumalaan. Vuoden 2007 kyselyyn verrattuna osuus on pudonnut kymmenellä prosenttiyksiköllä. Yli viidennes suomalaisista (21 %) puolestaan ilmoitti, ettei usko Jumalan olemassaoloon. Osuus on noussut kaikkien aikojen suurimmaksi.

        Alla linkki diagrammiin, josta näet, miten usko kristinuskon perusoppeihin on romahtanut muutamassa vuodessa.

        http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/9F631B43F474D7AAC22579FE00228AA3/$file/KT%20kuvio2-1.jpg

        Paina nuo tiedot mieleesi ja laita linkit vaikka suosikkeihisi, ettei sinun tarvitse esittää niistä tietämätöntä taas muutaman viikon päästä.

        Jälkimmäinen linkki ei toimi. Voisitko antaa sen uudestaan?


      • Apu sivusta !
        Kyllikki2 kirjoitti:

        Jälkimmäinen linkki ei toimi. Voisitko antaa sen uudestaan?

        Maalaa se siniseksi ja paina ctrl ja c ja sitten avaat uuden lehden ja kopioit sen osoite kohtaan painamalla ctrl ja v !

        Kokeilin sitä itse ja toimi siten, kopioin sen vielä tähän ja jos se linkki tulee sinisellä kirjoitetuksi se toimii suoraan tästä !

        http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/9F631B43F474D7AAC22579FE00228AA3/$file/KT kuvio2-1.jpg


      • Uudestaan kok

      • Ei vain muutu
        Uudestaan kok kirjoitti:

        Uusi yritys:

        http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/9F631B43F474D7AAC22579FE00228AA3/$file/KT kuvio2-1.jpg

        Ei muutu siniseksi !

        Se maalaaminen siis tapahtuu siten jos et tiedä, että laitat kursorin tuon ositteen loppuun ja painat hiiren vasenta näppäintä alas ja liikutat hiirtä vasemmalle kunnes koko osoite on sininen ja päästät sitten irti ja sen jälkeen nuo manööverit, eli ctrl näpääin pohjassa ja sitten samalla painat näppäintä c ja se menee muistiin, ja sitten saat sen muistista kun laitat selaimen osoite kohtaan kursorin ja painat ctrl näppäintä pitämällä sen alhaalla ja sitten samalla v kirjainta.


      • katso eka linkki
        Kyllikki2 kirjoitti:

        Jälkimmäinen linkki ei toimi. Voisitko antaa sen uudestaan?

        Jos avaat ensimmäisen linkin, niin jälkimmäinen linkki löytyy siinä olevan tekstin lopusta otsikolla Uutisen liitteet. Ainakin mulla aukeni siitä helposti.


    • Jumalan armossa on todellakin sinulle kylliksi. Se sisältää kaiken, mitä sä tarvitset, jotta sä olet onnellinen ja tyytyväinen elämässä. Ja kaikki Jumalan vastaukset sulle on tässä Raamatun kohdassa.
      (Matt. 6:33)

      Näin kun toimii, niin kaikki muu, mitä sä tarvitset tulee siinä ohessa.

      Tämä vaan helposti unohtuu. Ihminen on sellainen, inhimillinen

    • aloittajaxxx

      Vai niin - kiitos vastauksistanne. Blääh!

      • Olit siis JO ennalta

        Päättänyt sen, millaisen vastauksen ITSE haluat ?

        Miksi kysyt muilta, jos itse jo olet päättänyt sen, miten asioiden tulee olla ja mennä ?

        Halusitko vain sääliä ja muiden yhtyvän rukoukseesi ja ajatuksiisi Jumalan epäoikeudenmukaisuudesta kohdallasi ?

        Vai mistä tuo Blääh ?


    • jjljljl

      En ollut päättänyt, mutteivät selitykset silti miellytä, vaikka kuin totta olisivatkin. Olen kiitollinen vastauksista. Pointsini on, että edelleenkin vakuutan olevan ihminen ja siihen vedoten haluaisin soveltaa Raamatun lupauksia myös itseeni.

      En usko, että muutkaan perheelliset ovat niin täydellisesti osanneet elää Sanan mukaan ja sen takia saaneet puolison ym. korvaamatonta. Siitä tuo Blääh.

      • Kerrotko sen vielä

        Että missä olet oppinut sellaista, että uskovan Tie on helppo ja siihen kuuluvat kaikki maalliset siunaukset ?

        Oletko viihtynyt ns menestysteologisissa piireissä ?

        Ymmärrän toki kaipuusi, ihmistä ei ole luotu olemaan yksin, mutta kyetäkseen oikealla tavalla elämään puolison kanssa, pitää ensin oppia OIKEASTI elämään yksin ja jopa nauttimaan siitä paljon, ja silloin vasta se sydämen asenne on oikea, eikä uskova ripustaudu siihen puolisoon väärin, eikä se puoliso vie Herran paikkaa sydämessä !

        Palaan tuohon menestysteologia asiaan !

        Raamattu sanoo myös monessa kohtaa sen perus asian, jonka Jobin kertomus jo viitoittaa, että ENSIN on uskovan luovuttava kaikesta, ja vasta sitten voi Jumala siunata uskovaa !

        Ja jos ja kun uskovan kerran on tarkoitus seurata Jeesusta eli Herraansa, niin Jeesus itse sanoo, että seuraajalle käy kuten Herrallekin !

        Matt. 10:25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen

        Eli maallisia siunauksia ei nähdäkseni Jeesuskaan lupaa, vaan pikemmin kärsimyksiä ja vainoa sun muuta "mukavaa", ja Jeesus sen käymänsä Tien kautta saavutti paljon enemmän Hengellisiä ja tuli korotetuksi yli kaikkien.

        Jos olemme yhä maallisissa ja tässä maailmassa ja sen antimissa kiinni, niin tiemme vie kahtaalle, kuten Herra sanoo:

        Matt. 6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

        Tämä koskee siis kaikkea maallisia haluamisia ja himoitsemisia, eli onko sydämemme kiinni maallisissa vai taivaallisissa eli keräämmekö aarteita taivaaseen vai tänne maan päälle, joita emme mukaamme saa !

        Emmekä saa siis väärin kiinnittää sydäntämme MIHINKÄÄN tässä maailmassa, emme edes puolisoon, vaan Herran tulisi säilyttää se paikka tärkeimpänä, mutta moni siis takertuu ihmiseen ja silloin koko homma vääristyy !

        Kirjoitin jo aiemmin siitä, että uskovan on itse ENSIN valmistuttava vastaanottamaan se Jumalan siunaus, ja jos uskova ei valmistu, ei Herra voi siunata, eli uskovan tulisi siis kasvaa ja oppia ja siten valmistua, ja sitten kun Jumala näkee lapsensa olevan valmis, voi Hän tahtonsa ja viisautensa mukaan ehkä siunata sillä oikealla puolisolla !


    • PärinäPutte

      Väitän kyllä, että olen viime vuosina enemän suuntautunut sinne tuonpuoleiseen ja yrittänyt katsella maailmaan iankaikkisuusperpektissä. Paavalikin sanoo, että olemme surkeista seurkeimpia, jos me tätä elämää varten.... Ei minulla ole täällä maan päällä mitään niin merkittävää, mistä en voisi luopua, paitsi ehkä terveys/näkö/liikuntakyky yms. Onko terveyden vaaliminen itselleni sitten sitä kahden herran palvelemista? Mammona paheena se ei kohdallani olla, se tiedän, kun en ole tavaran perään. Eikä se m i t ä ä n voi ainakaan olla sellaista, mitä sinulla ei ole, kuten puolisoa.

      En ole missään oppinut, että uskovan tie olisi helppo. Taidankin sitten olla varsinainen uskova, kun on tielleni sattunut kaikenlaista ja olen tehnyt kaikenlaisia virheita. Ei sekään voi olla se mittari... Tai ehkä se helppouden puuttuminen voikin, kun ajattelee Jeesuksen tietä. Sitä mukaa, mitä enemmän tuskaa ja kärsimystä, sitä enemmän opetuslapsi olisi. Sen kyllä ymmärrän, että mitä enemmän saa anteeksi, sitä enemmän rakastaa.

      Uskon vakaasti siihen, että tämä lyhyt elämä - mitä se sitten onkin - on niin lyhyt, ettei sitä kannata kuluttaa haikailemalla sitä, mitä ei ole. Siinä mielessä aloitusviestini oli turha... Anteeksi, että olen vaivannut.

      Pitänee luottaa siihen, että Jumala on oikeudenmukainen ja haluaa meille vain hyviä asioita. Ehkä olisin ainakin itse valinnut itselleni pelkästään vääränlaisia perhosia (kuten koi-) ja siksi on ollut parempi jättää minut kokonaan ilman sitä vaimoa.

      • Ei ollut turhaa

        Tuo viestisi siis Pärinä Putte !

        Kyllä Jobkin kärsi ja siinä kärsimyksessään kirosi jopa syntymäpäivänsä, eli nisun jyvän kuoleman Tie ei ole helppo ja uskovakin oirehtii siinä kärsiessään ja Isä Jumala senkin näkee ja tietää ja hyväksyi Jobinkin kohdalla, eli se on vain inhimillistä siinä kärsimyksessä jossa uskovakin on !

        Joh. 12:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.

        Se siinä juuri onkin, että se nisunjyvä eli ns. iso "Minä" ei luovu helpolla, eli se itselle ja tahdolleen ja haluilleen ja himoilleen kuoleminen ei todellakaan ole mitään helppoa, vaan se on todella vaikeaa ja rankkaa, mutta Isä Jumala siis kasvattaa lastaan kärsivällisesti, ja lapsen tehtävä on vain lopulta itse haluta taipua siihen minkä Isä tietää lapsen parhaaksi ja kaikkien parhaaksi.

        Itsellänikin on vielä Tietä jäljellä vaikka minultakin on kaikki riisuttu vähän kuten Jobilta, mutta sen olen ymmärtänyt, että uskovan tulee oppia kuten Paavali sanoi, oloihinsa tyytymään, ja jos yhä on jotenkin tyytymätön ja ei niitä omia olojaan hyväksy, niin se kertoo siitä, kuinka kovaa se "Minä" laittaa yhä hanttiin eikä taivu Jumalan Hyvään Tahtoon !

        Filippiläiskirje 4
        11 Ei niin, että minä puutteen vuoksi tätä sanon; sillä minä olen oppinut oloihini tyytymään.
        12 Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
        13 Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.

        Moni uskova ei tajua tuon Sanankohdan syvyyttä ja voimakasta sanomaa, sen oppii ymmärtämään vasta siinä kun se tulee omalle kohdalle, että kuinka vaikeaa on tyytyä siihen mitä JO on ja olla kiitollinen siitä kaikesta !

        Nousi mieleeni seuraava Sanan kohta:

        Job 5
        24 Saat huomata, että majasi on rauhoitettu, ja kun tarkastat asuinsijaasi, et sieltä mitään kaipaa.

        Siis tuossa kohdassa uskova on tyytyväinen oliohinsa, eikä enää kaipaa ja haikaile kaikkea eikä mitään, se ei tarkoita siis sitä että uskovalla olisi JO kaikki, vaan sitä, että ei vain enää kaaipaa, vaan näkee kaiken turhuuden kuten Saarnaaja !

        Jobin kirja on minua itseäni lohduttanut, tässä tuo Sanankohta vielä laajemmin, eli kuten Job, niin uskovakin josta Herra haluaa valmistaa astian jaloa käyttöä varten, Isännälleen syödyllisen KAIKKIIN hyviin tekoihin valmin, joutuu käymään Jobin Tien eli riisumisen ja kärsimisen Tien, muuten ei siis uskova valmistu, sillä kuten kirjoitin Jeesus itse valmistettiin kärsimyksien kautta !

        16 Ja niin on vaivaisella toivo, mutta vääryyden täytyy sulkea suunsa.
        17 Katso, autuas se ihminen, jota Jumala rankaisee! Älä siis pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta.
        18 Sillä hän haavoittaa, ja hän sitoo; lyö murskaksi, mutta hänen kätensä myös parantavat.
        19 Kuudesta hädästä hän sinut pelastaa, ja seitsemässä ei onnettomuus sinua kohtaa.
        20 Nälänhädässä hän vapahtaa sinut kuolemasta ja sodassa miekan terästä.
        21 Kielen ruoskalta sinä olet turvassa, etkä pelkää, kun hävitys tulee.
        22 Hävitykselle ja kalliille ajalle sinä naurat, etkä metsän petoja pelkää.
        23 Sillä kedon kivien kanssa sinä olet liitossa, ja metsän pedot elävät rauhassa sinun kanssasi.
        24 Saat huomata, että majasi on rauhoitettu, ja kun tarkastat asuinsijaasi, et sieltä mitään kaipaa.
        25 Ja saat huomata, että sinun sukusi on suuri ja vesasi runsaat kuin ruoho maassa.
        26 Ikäsi kypsyydessä sinä menet hautaan, niinkuin lyhde korjataan ajallansa.

        Siis kun uskova on käynyt tuon Tien, niin sen kautta hän vihdoin todella sydämestään oppii luottamaan Jumalan huolenpitoon, vaikka mitä vaikeukisia olisi tulossa edessä päin, eli Uskossa ja syvässä luottamuksessa uskova ei enää pelkää, eli Rakkaus on karkoittanut vihdoin pelot !

        1. Joh. 4:18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

        Tässä sinulle näitä omia kokemuksiani ja niistä oppimiani asioita, mutta turhaa ei ole jakaa uskon veljille tuskaansa ja ongelmiaan ja ajatuksiaan, kyllä Jumalakin sen purkauksen hyvin ymmärtää, sillä olemme vain vajavaisia ja heikkoja ihmisiä, ja meilläkin on sietorajamme !

        Iloitsin itse asiassa tästä viestistäsi, siinä oli jo ihan eri asenne nähtävissä !

        Herra sinua siunatkoon ja auttakoon kaikessa ! :)


    • Se vielä pitää jakaa

      Sinulle Pärinä Putte, että se kopurointisi ja virheesi, josta kirjoitit ja ne kokemukset, ne kuuluvat olennaisena osana riisumiseen.

      Kun Herra riisuu uskovaa, niin uskovalta riisutaan siinä kohtaa väärät luulot itsestään ja omasta hyvyydestään ja pyhyydestään ja kykeneväisyydestään tuottaa yhtään mitään hyvää itse !

      Silloin vasta Herra voi lopulta päästä toimimaan ja tekemään, ja vasta sen Tien kautta uskova oppii lepäämään omista töistään ja tuohuamisistaan, kun tajuaa sen Totuuden, minkä jo Johannes Kastaja sanoi:

      Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

      Siis EI YHTÄÄN MITÄÄN, vaan kaikki on lahjaa ja armosta saatua ja saadaan, eikä uskova pysty puristamaan itsestään siis mitään Jumalalle otollista !

      Uskova on ja uskovan tulisi oppia siis elämään ja olemaan yksin Herran antien ja armon varassa, eli Hänen suuresta armostaan vain, me saamme ihan kaiken !

      Vielä yksi asia, Jobia kun saa-tana kiusasi, niin Jumala antoi sen tapahtua, eli luetaan se asia Sanasta:

      Job 1
      8 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
      9 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
      10 Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
      11 Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
      12 Niin Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä". Ja saatana meni pois Herran edestä.

      Siis nuoren uskovan Herra on suojannut ja siunaa tätä, kuten saa-tana tuossa sanoo oikein, mutta kun Herra alkaa kasvattaa lastaan, niin Hän ottaa pois sen suojaavan käden, ja uskova jää ikäänkuin omilleen, eli uskovan on helppoa olla pyhä ja vanhurskas siinä kohtaa vielä, kun Herra suojaa ja siunaa ja asiat ovat hyvin !

      Mutta kun Herra siirtää kätensä pois, ja alkavat kärsimykset ja puute sun muuta, niin silloin uskovankin sydämen puhtaus tai oikeammin likaisuus tulee vasta esiin, eli vasta puutteessa ja kärsimyksissä se muuten piilossa oleva sisin ja piilossa olevat synnit ja väärät asenteet tulevat näkyviin, mutta silläkin on siis tarkoitus, sillä vain siten se uskovan sydän saadaan puhdistettua, eli kaikki tuokin tilanne on Valkeutta, koska sen kautta Jumala puhdistaa lastaan !

      Efesolaiskirje 5
      11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
      12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
      13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.

      Siis kärsimyksien kautta Jumala jalostaa lastaan, kuten kulta puhdistetaan tulessa, tuo tuli on siis kärsimykset, ja kun kultaa kovalla tulella sulatetaan, niin silloin vasta kuona ja epäpuhtaudet tulevat pintaan ja näkyviin, ja samoin siis on uskovan kohdalla, se tuli eli kärsimykset paljastavat sydämen salaisimmatkin epäpuhtaudet ja ne tulevat näkyviin väärinä tekoina, mutta tuo on siis Valkeuden tarkoitus, eli paljastaa, jotta Herra voi vapauttaa !

      Monesti tuo vapautus on prosessi, eikä tapahdu useinkaan ihan hetkessä, sillä Herran pitää käsitellä ne sydämen asiat kunnolla ja perinpohjin ja uskovan pitää siinä oppia ne asiat kunnolla siinä samalla eikä oppiminen ole usein nopeaa vaan liiankin hidasta ainakin omasta mielestäni ! :(

      Kuten huomaat, niin virheet ja ongelmat ja synteihin lankeamisetkin kuuluvat kasvamiseen ja oppimiseen ja puhdistumiseen, jos nimittäin ei paljasteta ja uskova lankea, se synti ja vääryys jää sydämeen piiloon aiheuttamaan paljon ongelmia jatkossa.

      • Se vielä pitää jatko

        No, tämä tästä, halusin vain jakaa kokemuksiani sinulle avuksi, koska näemmä jo käyt tätä Tietä, sillä ikäväkseni joudun sanomaan, että vain hyvin harva uskova tätä nykyä käy tätä tietä, ja se on surullista ja he yleensä vielä taistelevat tätä sanomaa vastaan, mutta sekin on ymmärrettävää, siilä näitä ei voi ymmärtää, jos itse ei ole tullut Herran kurittamaksi ja kasvattamaksi, mutta minulle se kuritus kertoo ja vahvistaa vain sen, että olen Isän rakas lapsi ! :)

        Heprealaiskirje 12
        3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
        4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
        5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
        6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
        9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
        10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
        11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.

        Siunausta sinulle vielä PärinäPete, yritä jaksaa Tielläsi !


    • PärinäPutte

      Joo. Yritän. Kiitos kovasti selittämisistä!

    • Miehenrukouss

      Rukoilen kysyjälle oikein hyvää uskollista ja mahtavan mukavaa miestä ja liudan ihania lapsia.

    • Eikiitosjeesus

      Ole itsellesi armollinen, unohda syntikärvistelyt yms. rituaalit.
      Rukoushan on pelkkää itsesuggestiota.

    • Se ,mistä ei puhuta ja rukoukset voi estyä sen takia on synti ja sen harjoittamainen .Puhdista itsesi ja pidä erossa itsesi synnistä ja syntisistä ajatuksista .Se on hyvä tie ,että alkaa kuulumaan asiat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe