//jakolasku
double dluku1 = 5.0;
double dluku2 = 9.0;
double jluku = dluku1/dluku2;
cout
Jakolaskun desimaalit?
3
134
Vastaukset
- sunnuntaisormi
suomi24 kääntäjä ei hyväksynyt koodia. setprecision(x) ja lopusta tippui pois jotain, että sillä osasin laittaa vain näytölle tulostumaan vastauksen jokseenkin oikein, mutta se ei muuttanut itse muuttujaa, joten vastaus oli aina väärin.
- ohjetta pukkaa
Tee funktio sama(eka,toka,ero), joka laskee lukujen eka ja toka erotuksen. Funktion lisäparametri ero määrittelee, kuinka pieni ero lukujen välillä saa korkeintaan olla, että luvut tulkitaan samoiksi.
Funktion parametrit on kaikki double-tyyppiä, ja palauttaa bool-arvon.
Tarkkuuden saat haluamaksesi ainakin siten, että muutat double-arvon sprintf-funktiolla merkkijonoksi, tähän tyyliin (toivottavasti suomi24 ei sotke):
char mjono[100];
sprintf(mjono,"%2.6f",jluku);
Lue tarkemmin manuaalista. - kodausta
printf:lle
"%.1f",vastaus 0.05
pyöristyksan saa generoimalla sprintf:llä formaatterin tuolle printf:lle. Muista generoida myös tuo lisättävä häipyvä puolikas.
2.
Älä vertaa liukukukuja keskenään yhtäsuuruudella esim 0.3 ei ole olemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2024238
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1463788Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1363245Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.441611Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191478Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58341430Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251385Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271351Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1161150Martina haluaa Marbellaan
Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust2151063