GALLUP

kyselijä

1. Kuka teistä omistaa a) Raamatun b) Lajien synnyn c) kummatkin?

2. Kuka teistä on lukenut a) Raamatun b) Lajien synnyn c) kummatkin`?

53

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Raamattuja omistan kaksi, Lajien syntyjä en yhtään.
      2. Raamatun olen lukenut 30 vuotta sitten läpi ja jotkut kohdat aiemmin ja myöhemmin moneenkin kertaan. Lajien syntyä en ole lukenut kuin lainausten kautta.

      • vlehtelijat eivät pe

        Repe on jäänyt kiinni raamatunluku-valehtelemisesta jo niin monta kertaa että joko hänellä on tosi vakava muistihäiriö tai parantumaton dementia sillä hän ei tosiankaan muista Raamatustaan kuin pari jaetta jos niitäkään.


      • vlehtelijat eivät pe kirjoitti:

        Repe on jäänyt kiinni raamatunluku-valehtelemisesta jo niin monta kertaa että joko hänellä on tosi vakava muistihäiriö tai parantumaton dementia sillä hän ei tosiankaan muista Raamatustaan kuin pari jaetta jos niitäkään.

        Hehe. Jokainen täällä on varmasti huomannut, että tietoni raamatusta ovat satakertaiset verrattuna sinun tietoihisi evoluutioteoriasta ja luonnontieteistä ylipäätään. Tyhmin. :D


      • jyrres
        vlehtelijat eivät pe kirjoitti:

        Repe on jäänyt kiinni raamatunluku-valehtelemisesta jo niin monta kertaa että joko hänellä on tosi vakava muistihäiriö tai parantumaton dementia sillä hän ei tosiankaan muista Raamatustaan kuin pari jaetta jos niitäkään.

        Jep, tuo on nähty.


      • jyrres
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Hehe. Jokainen täällä on varmasti huomannut, että tietoni raamatusta ovat satakertaiset verrattuna sinun tietoihisi evoluutioteoriasta ja luonnontieteistä ylipäätään. Tyhmin. :D

        Repen tiedot luonnontieteistä perustuvat siihen mitä toiset evouskovat ovat hänelle sanoneet.
        Itse hän ei ole koskaan tuonut esille mitään uutta.

        Niin se on että toiset tekevät tiedettä tieteen päälle ja toiset vain sokeasti uskovat kaiken mitä lukevst.

        Itse olen pitänyt huolta sitä että pysyn tasolla jolla pystyn analysoimaan tiedeuutiset realistisesti, ja niinollen kykenen erottamaan melko helposti tarkoitukselliset huijaakset, joita tehtaillaan tämän tästä tutkimusapurahojen toivossa.


      • jyrres kirjoitti:

        Repen tiedot luonnontieteistä perustuvat siihen mitä toiset evouskovat ovat hänelle sanoneet.
        Itse hän ei ole koskaan tuonut esille mitään uutta.

        Niin se on että toiset tekevät tiedettä tieteen päälle ja toiset vain sokeasti uskovat kaiken mitä lukevst.

        Itse olen pitänyt huolta sitä että pysyn tasolla jolla pystyn analysoimaan tiedeuutiset realistisesti, ja niinollen kykenen erottamaan melko helposti tarkoitukselliset huijaakset, joita tehtaillaan tämän tästä tutkimusapurahojen toivossa.

        >Repen tiedot luonnontieteistä perustuvat siihen mitä toiset evouskovat ovat hänelle sanoneet. Itse hän ei ole koskaan tuonut esille mitään uutta.

        Huhhuh noita odotuksia! Mulla ei valitettavasti ole tarvittavaa koulutusta luonnontieteelliseen tutkimustyöhön, resursseista nyt puhumattakaan. Kyllä se on tiedeyhteisön ulkopuolelta lähes mahdotonta tuoda esille "jotain uutta", jos siis tieteellisesti merkitsevästä uudesta puhutaan.

        Siis lähes. Harvinaisista poikkeuksista tulee mieleen kirjailija Risto Isomäki eikä sitten juuri muita. Isomäki on esimerkki siitä, että älykäs ja suuren poikkitieteellisen tietomäärän hankkinut harrastaja voi kehitellä ajatuksia, jotka ovat tieteellisestikin miettimisen arvoisia. (Sinä jyrbäseni et todellakaan kuulu heihin. :D)


      • KÖYHÄKÖ

        Jos palkkaa tulee vaikka 5 egee liikaa, niin tekstitkin menee saman verran pieleen, pieni vihje. Väärä pisteytys esim jätkäshakki algorytmissä ei todellakaan pelaa mitään voitoksi... Haluatteko Jätkänshakkipelini? Ilmaiseksi.


    • tiedonjanoinen

      1a) Pakko myöntää, että omistan vain Raamatun. Joskus yliopiston aulassa joidenkin messujen yhteydessä tarjosivat ilmaiseksi, enkä hennonnut kieltäytyä. Ilmainen sälä muutenkin kelpaa köyhälle opiskelijalle. Mukaan tarttui myös kourallinen kyniä ja karkkeja.

      2b) Vain Lajien synnyn kokonaan, Raamatusta vain pienen osan. On nimittäin perkuleen tylsä kirja, en saanut oikein juonesta kiinni.

    • Raamattuja näkyy löytyvän viisi, kolmea eri käännöstä. Luettu on osin kymmeniä kertoja.
      Lajien synnyn olen kyllä lukenut, mutta en omista. Hankin, jos tulee vastaan.

      • Ussanmaikka

        agno voisikin sitten kertoa että miksi ei ymmärrä lukemaansa.
        Voin varmasti auttaa.


      • Ussanmaikka kirjoitti:

        agno voisikin sitten kertoa että miksi ei ymmärrä lukemaansa.
        Voin varmasti auttaa.

        Olipa asiallinen kommentti. Mielestäni olen tähän asti ymmärtänyt lukemani varsin hyvin.
        Tosin sinun ilmeisesti usealla eri nimimerkillä tuottamiasi jaarituksia en ole aina ymmärtänyt enkä edes jaksanut lukea. Asiasisältö kun niissä on ollut enimmäkseen samaa luokkaa kuin yllä olevassa kommentissasi.


      • Epäjumalienkieltäjä
        Ussanmaikka kirjoitti:

        agno voisikin sitten kertoa että miksi ei ymmärrä lukemaansa.
        Voin varmasti auttaa.

        "Voin varmasti auttaa."

        Et Jyrbä varmasti voi. Oleellinen kysymys on, että oletko itse enää minkään avun tavoitettavissa.


      • HEHHOH

        Eihän Jyrbällä mitään hätää tietenkään. Kirjoittelee mitä mieleen juolahtaa. Salomo vain kehottaisi miettimään hetken, ennen kuin jotain sanoo. Hän uskoo Jumalaan, mutta Jeesuksen taisi epähuomiossa muutamaan kertaan kieltää? No, kukapa ei, en itsekään kaikkia asioita Jeesuksen hihhulihippimaineessa kestäisi, ainakaan itte olla enää, mutta hänhän on elänytkin kauemmin? Älkää etsikö syyttä suotta vihollisia toisistanne kuitenkaan, vaikka jos emme, niin kai pitäisi jo Ruotsiin silloin muuttaa, koska ei saunassa kaverin kanssa pysyisi enää coolina:-).


    • 1 b
      2 b

      Raamattua en omista, osittain olen lukenut.

      • Ussanmaikka

        Ja sen huomaa.

        Yleissivistyksessäsi on pahoja aukkoja.

        Samoin humaaniutesi on ihan pe seestä.


      • Ussanmaikka kirjoitti:

        Ja sen huomaa.

        Yleissivistyksessäsi on pahoja aukkoja.

        Samoin humaaniutesi on ihan pe seestä.

        Aukko on perseessäsi.


      • inkvisiittori
        Ussanmaikka kirjoitti:

        Ja sen huomaa.

        Yleissivistyksessäsi on pahoja aukkoja.

        Samoin humaaniutesi on ihan pe seestä.

        Onpas humaani ussanmaikka - empaattinen suorastaan - ois kyllä hyvä opena.


      • inkvisiittori kirjoitti:

        Onpas humaani ussanmaikka - empaattinen suorastaan - ois kyllä hyvä opena.

        Jyrbä on opettanut korkeintaan oravaa. Ilman tuloksia tietenkin.


    • tieteenharrastus

      Raamattuja on kotona muutamia, ja olen lukenut sitä paljonkin lapsena ja nuorena.

      Lajien synty -kirjalla on enää lähinnä historiallista arvoa, koska evoluutioteorian nykyinen sisältö havaintotodisteineen on sen ajoista kehittynyt paljon. En ole kirjaa hankkinut enkä lukenut; muuta evoluutiotieteen kansanomaistusta kylläkin.

      • Ussanmaikka

        Lukisit nyt kerran aikuisenakin kun ymmärryskyä on vielä vähän jäljellä.

        Huomaan nimittäin sen että tyhmenet päivä päivältä.


      • tieteenharrastaja
        Ussanmaikka kirjoitti:

        Lukisit nyt kerran aikuisenakin kun ymmärryskyä on vielä vähän jäljellä.

        Huomaan nimittäin sen että tyhmenet päivä päivältä.

        Vähät tuosta niin kauan kuin kukaan muu ei huomaa kuin sinä ja legio sivunikkejäsi.

        "Huomaan nimittäin sen että tyhmenet päivä päivältä."


      • Ussanmaikka kirjoitti:

        Lukisit nyt kerran aikuisenakin kun ymmärryskyä on vielä vähän jäljellä.

        Huomaan nimittäin sen että tyhmenet päivä päivältä.

        >Huomaan nimittäin sen että tyhmenet päivä päivältä.

        Sinulle sellainen kehitys ei enää olisi mahdollistakaan, jos meinaat millään tavalla puhuvasta käärmeestä erottua.

        Aasia taas en halua tässä loukata, fiksu elukka.


    • Lyyris Lyllerö

      Omistan niin suomenkielisen Raamatun kuin kreikankielisen Uuden testamentin ja olen lukenut koko Raamatun kannesta kanteen monta kertaa.

      Darwinin tuotoksista en ole kiinnostunut, että sellaiseen aikaani haaskaisin, kun kerran voin lukea Jumalan Sanaa.

      • Reddington

        Niin, miksipä viitsisit lukea jotain joka jopa saattaisi saada sinut ajattelemaan... Tai oppimaan jotain...


    • 1. C (Lajien synnystä 2 versiota; Leakeyn lyhennelmä ja Karisto 3. painos)

      2. C

    • Ussanmaikka

      Hmm. piti oikein mennä kirjahyllyyn laskemaan Raamattujeni määrää, sieltä löyty pari virolaista biibeliä , kaksi venäläistä, biblija, sekä Svjatsennoje Picanie Perevod Hovogo Mira, kirpparilta vitosella, yksi ruotsalainen bibeln , englanninkielisiä aika monta, yleisimmästä päästä, alle kymmenen kuitenkin, mutta sittten lisäksi lähes kaikki suomenkieliset versiot joista taitaa yksi kehnoimmista puuttua kun en nyt ihan lässynlässyä viitis monta sivua lukea. Kiinalainenkin oli mutta annoin sen pois siitä enemmän hyötyvälle sillä en tosiaankan jaksanut harrastaa kiinaa kovinkaan monta päivää.
      Parisenkymmentä kaikenkaikkiaan.

      Lisäksi minulla on muiden uskontojen pääoppikirjoja kohtuullisen hyvä kavalkadi.

      Ussanmaikan on hyvä tietää jotakin jostakin.

      Lisäksi olen lukenut kohtuullisen paljon muslimien ja hellarien julkaisuja ja niissä on hämmästyttävä yhdenmukaisuus. Kumpikaan lehti ei juurikaan lainaile pääoppikirjaansa vaan kertoilee vain liikuttavia tarinoita uskoontuloista.

      Ja vaikuttaa vähän siltä että nuo uskoontulot ovat niin sekavia että taitavat tyypit sukeltaa sokeina pimeisiin tunneleihin joista eivät mitään ymmärrä.

      • mistä löytyy?

        "Lisäksi olen lukenut kohtuullisen paljon muslimien ja hellarien julkaisuja ja niissä on hämmästyttävä yhdenmukaisuus. Kumpikaan lehti ei juurikaan lainaile pääoppikirjaansa vaan kertoilee vain liikuttavia tarinoita uskoontuloista."

        Ei taida pitää paikkaansa muslimien osalta? Vai missä julkaisussa on pääasiassa uskoontulokertomuksia eikä enimmäkseen Koraanin ja perimätiedon opetusta?

        Olisi ihan kiinnostava vilkaista näitä herätysliikehenkisiä muslimijulkaisuja, jos niitä kerta on olemassa. Pistähän pari linkkiä, jyrbä eiku sori "ussanmaikka".


      • >Ussanmaikan on hyvä tietää jotakin jostakin.

        Kyllä ne tietävätkin, mutta sun osaltasi on asiat paljon heikommin.

        >Lisäksi olen lukenut kohtuullisen paljon muslimien ja hellarien julkaisuja ja niissä on hämmästyttävä yhdenmukaisuus. Kumpikaan lehti ei juurikaan lainaile pääoppikirjaansa vaan kertoilee vain liikuttavia tarinoita uskoontuloista.

        Olen haastatellut muslimeja uskoontuloistaan, ja ne tarinat kyllä erosivat hellarijutuista kuin yö päivästä.

        Sivullisille todettakoon muutenkin, että näissä mytomaani-jyrbän jutusteluissa vastuu on täysin kuulijalla, olipa jyrbän nimimerkki mikä tahansa.

        .


      • Pakstorri
        mistä löytyy? kirjoitti:

        "Lisäksi olen lukenut kohtuullisen paljon muslimien ja hellarien julkaisuja ja niissä on hämmästyttävä yhdenmukaisuus. Kumpikaan lehti ei juurikaan lainaile pääoppikirjaansa vaan kertoilee vain liikuttavia tarinoita uskoontuloista."

        Ei taida pitää paikkaansa muslimien osalta? Vai missä julkaisussa on pääasiassa uskoontulokertomuksia eikä enimmäkseen Koraanin ja perimätiedon opetusta?

        Olisi ihan kiinnostava vilkaista näitä herätysliikehenkisiä muslimijulkaisuja, jos niitä kerta on olemassa. Pistähän pari linkkiä, jyrbä eiku sori "ussanmaikka".

        Jos olisit Hellu, niin niillä oli tapana männävuosina lähteä, jonkun kreikankielistä Septuagintan Raamattutunteja tehneiden kokouksiin, missä nussittiin pilkkuja yhtä ahkerasti, mitä Jehovalaisetkin tekevät, näet:"EIhän laista häviä pieninkään piirto, enemmin katoavat Taivas ja Maa."(UT) Jumala antaa silti lakien ja tapojen ja aikojen muuttua, kullekin sukupolvelle sopivaksi(VT)


    • Molemmat löytyy, raamattu on luettu useita kertoja, lajien synty kerran.

    • >=3

      1. En omista Raamattua enkä Lajien syntyä.

      2. En ole lukenut kumpaakaan. No, pari riviä Raamatusta.

      • Jyri

        Öaj Lajien synti on ihana asia. Voit panna..kutea.. vaikka Lohta koska Raamattu ei sitä kiellä!


      • Pasktori
        Jyri kirjoitti:

        Öaj Lajien synti on ihana asia. Voit panna..kutea.. vaikka Lohta koska Raamattu ei sitä kiellä!

        Raamattu kieltää eläinten Risteyttämisen, luepas Mooseksen kirjat tarkemmin.


      • Psyko

        Mitä me Raamattuakaan niin kauan tarvitsemme, kuin Suomi24 toimii? Raamatunhan saa myöskin ilmaiseksi lukea netistä, kuten Koraanin ja Urantiankin. Ja myös minunkin opukseni on netissä...


    • Jyri

      Jos Raamatusta on Hohto kadonnut:
      -> Sujauta sen sijaan sivujen väliin pari rusinaa, ja luonnonsokerit saavat ihmeitä aikaan. Päässä kuplii taas.

    • Epäjumalienkieltäjä

      1-C Omistan kummatkin.

      2-C Tietyin varauksin.

      Raamatusta skippasin loputtomat sukuluettelot ja täytyy myöntää, että Lajien syntykin on perusteellisuudessaan sen verran puuduttava, että osin tuli luettua "kursorisesti". Osittain tähän vaikutti sekin, että olin aiemmin lukenut (kokonaan ja kannesta kanteen) Richard Leakeyn lyhentäen toimittaman version Lajien Synnystä, jossa selvisi jo kaikki oleellinen.

    • Pekka-

      Omistan molemmat ja molemmat olen lukenut.

      • Pekka-

        Niin, olen lisäksi lukenut Koraanin ja Mormonin kirjan. Samanlaisia legendakokoelmia. viimeinen näistä on kyllä aivan yliverto vailla yhtymäkohtia todellisuuteen.


      • Maukino

        Mitä kirjaa olen lukenut eniten? Luultavasti Matikankirjoja ja Ohjelmointioppaita, Raamattua silloin tällöin enemmänkin, eipä ole tulllut pidettyä kovin paljoa tilastoa, lukuajoista sen kummemmin...Kalevalankin luin, ja tein siitä eräänlaisen sovituksen itselleni, että sen symbolinen kuvaus ENERGIANEIDOSTA, KAAOKSEN, MEREN KIVEEN(MASSAÄITIIN) törmäävänä loi maailman, SOTKAN pelisotien, jotka uppoavat aina ateistisesti kaiken alkuun, munasta....Jos pelaatte älypelejä, KAIKEN ALKU huomaa ne kaikki, koska niiden resoluutio on niin pieni....


      • Maukino

        ÖÖ, tai Marveleitä, DC:tä ja Aku Ankkojakin on tullut KATSOTTUA, ei niissä mitään lukemista kyllä suoranaisesti ole.


      • Krevo
        Pekka- kirjoitti:

        Niin, olen lisäksi lukenut Koraanin ja Mormonin kirjan. Samanlaisia legendakokoelmia. viimeinen näistä on kyllä aivan yliverto vailla yhtymäkohtia todellisuuteen.

        Mormoonien kirjahan kertoo, miksi Amerikassa oli Intiaaneja, kun Kolumbus sinne meni.


    • Reddington

      A) Raamatun omistan, lajien syntyä en ole viitsinyt hankkia, koska sen saa kirjastosta.

      B) Molemmat on luettu useampaankin kertaan. Raamatun taisin lukea kokonaan ekan kerran 13-vuotiaana. Ja se oikeastaan toimi viimeisenä katalyyttina siihen että minusta tuli ateisti. Epäillyt olin toki aiemminkin, mutta raamatun lukemisen jälkeen huomasin ettei siinä ole mitään sisäistä logiikkaa tai järkeä. Sama pätee muuten koraaniin. Hinduilla ja buddhalaisilla on sisäinen logiikka, muttei oikeasti syytä miksi pitäisi uskoa ja skientologeilla on huono scifi-kirja.

      • Aukino116

        ÖÖ, tuo kolmiotesti, jos teillä sama mainos alla, älkää lähtekö, ne vain ottavat rahat pois, prepaidiltakin, ja kukaan ei voita mitään. Kukaan tuskin edes valvoo, sitä antavatko kenellekään palkintoaan. Tuokin ihan älytön testi, molemmathan vastaukset tuossa oikein, kolme kolmioita, josta läpikuultaa läpi kaksi muutakin, ääriviivojen kautta, tekisivät vähän haastavempia...


      • Akbar

        Valitettavasti Musimeilla ei ole vielä lakia. EIvätkö he ymmärrä edes käskyä Hammurabin:"RUUMIS RÄJÄHTÄKÖÖN TEILTÄ JOS HALUATTE LIIKAA MURHATA SYYTTÖMIÄ": Taivaaseenko nuo Terroristit muka päätyvät, saaneen esittä tulisen epäilykseni sitä kohtaan.


    • Krevo

      A) Raamatun omistan ja luen, ja luin Lajien syntyä TTYYN kirjastossa noin puoli tuntia, suomennos tietysti, ehkä olisi pitänyt ottaa lainaan saksalainen painos niin siitä olisi ollut jotain hyötyä... Tosin olen kuullut ja lukenut palasina Darwinin teorian, Lukiossa, ja mm.täällä , ja Wikipediassa olen täydentänyt palapeliäni....
      Darwin tietysti on hyvin samanlainen kuin Minä, koska meillä sama synttäri, 12.2.
      Lajien synty pähkinänkuoressa.
      1) Olimme leviä, sitten siiroja, sitten ameemoja, sitten kaloja, sitten mm. matoja, sitten hyönteisiä, sitten pieniä jyrsijöitä, sitten härkiä, sitten petoja, sitten ihmisiä, Liskojen ja lintujen haara erkaantui myös hyönteisistä.

      • höpö_höpö

        Mitä sinä oikein höpiset? Evoluutiohistoria ei tosiaankaan ole Darwininkaan mukaan ollut tuollainen.


      • OLIPAS

        OLIPAS! Mutta äläpäs intä. Mutta sori, pistäkää tuo Nuoremman Darwininne piikkin sitten, jos aiempi ei tuota vielä tiennyt...


      • Marveli

        Marvelithan ennustavat, että seuraavaksi meistä tulisi MUTANTTEJA?
        Meidän mutaatiomme ovat vielä kilttejä, mutta jos tulee vaikkapa syöpä jos tulee, voitte saada vaikka UUDEN PÄÄN!


      • älä_höpötä
        OLIPAS kirjoitti:

        OLIPAS! Mutta äläpäs intä. Mutta sori, pistäkää tuo Nuoremman Darwininne piikkin sitten, jos aiempi ei tuota vielä tiennyt...

        Levämäiset aitotumaiset kehittyivät reilut 2 mrd vuotta sitten, siirat kehittyivät noin 300 miljoonaa vuotta sitten. Ameboja on löydetty 750 miljoonaa vuotta vanhoista kerrostumista. Kaloista ei tosiaankaan kehittynyt matoja eikä madoista hyönteisiä eikä varsinkaan hyönteisistä nisäkkäitä.Lintujen ja liskojen haarat ei erkaantunut hyönteisten haarasta vaan paljon paljon aiemmin. Eli kirjoituksessasi ei ollut mikään oikein.


      • Krevo

        ÖÖ, mietipäs tarkemmin. EIkö YKSI solu keksitty, ennen kuin siitä tehtiin useista soluista koostuvia kokonaisuuksia. Etekö sinä ole vielä nähnyt sitä teidän omaa sukupuukuvaa vieläkään, vai oletko unohtanut sen jo? Älä aina luule minun olevan väärässä, vaikka, veikko, olen kretskukin, ainakin silloin tällöin, mutta Jokerit tosiaankin nyt Venäjää opiskelemassa. Jos ne oli muu haara, niin voiko sitäkään tietää, nehän silti lähtivät kehittymään vedestä ja merestä...Yksisoluista tuli tietysti kasvejakin....


      • Krevo

        Ameebojahan on vieläkin, mutta siirat oli aiemmin, koska ne on paljon pienempiä ja yksinkertaisempia. Taisit ittekin vetäistä nuo ajat aivat hatusta, oliko sekään oikein? Jos tuli edes 100% virhe sinullekin?


      • evokki

        veikko = evokki, tämä kirjananagrammi, pitänee teille jo viimeinkin paljastaa.


      • älä_höpötä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      143
      2202
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1304
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1157
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1047
    5. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      990
    6. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      95
      982
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      77
      967
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      47
      892
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      860
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      753
    Aihe