Aikoinaan pikkupoikana jouduin olosuhteiden pakosta käymään lestadiolaisten seuroissa ja jo silloin kiinnitin huomioni siihen, että siellä ei Jeesuksen sanomisia siteerattu koskaan . Sen sijaan Paavalin kirjeitten sanomasta saarnamiehet joka saarnassaan puhui pitkään ja hartaasti. Oikeastaan tämä linja jatkuu nykyisinkin muidenkin uskovien kohdalla joskin muilla on nämä ilmestyskirjat ja muut enempi esillä kuin lestadiolaisilla. Mutta evankeliumit, niitä ei juurikaan siteerata ja sitä ihmettelen.
Miksi Paavali on siteeratumpi kun Jeesus ?
22
80
Vastaukset
- Jeesus on numero1
Niinhän se tälläkin palstalla eräs ex lesta (?) metelöi sen Paavalinsa nimissä.
- Heps kukkuu.
Ainut varhainen kuvaus Paavalin ulkokonäöstä löytyy apokryfisestä "Paavalin teot" nimisestä kirjasta. Sielä sanotaan: Keskikokoinen mies, kaljuhko, hiukan vääräsäärinen, polvet kaukana toisistaan, suurisilmäinen, kulmakarvat sisänurkistaan yhtyvät, pitkänenäinen. Kyllä kannattaa näin komeasta miehestä puhua.
- Ei ymmärrä?
No, sen ymmärtää, että naiset on moiseen mieheen lääpällään, mutta että miehetkin.
Paavali on siksi niin suosittu, koska hän jäi vailla Pyhää Henkeä Saa-tanan synnin siteisiin.
Jumala antoi Saa-tanalle käskyn lähettää enkelinsä Paavalia kurittamaan, kun tämä alkoi julistaa Saa-tanan erinomaisia ilmestyksiä Jumalan pelastusoppina.
Ja Paavali on joka ainoan Saa-tanan valheen armolla perustettujen seurakuntien isä.
Tämä Paavalin syntitunnustus todella lohduttaa kaikkia synnin orjia, kun uskovat Paavalin pelastuneen ja pitävät häntä Pyhä Paavalina.Miksi Paavali jäi synnin siteisiin?
Montako kertaa tämä on toistettava?
Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin. Ja jonka minäkin olen saanut.
Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:
"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.
Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "
Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:
"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."
Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.
"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?
Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää. Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."
Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.
Siksi tämä pysyi Paavalissa loppuun saakka:
"Tiedänhän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
Sen takasi vielä Jumalan käsky Saatanalle jatkaa Paavalin kuritusta.
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."
Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:
"Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.
Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.
Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja vanhurskauden tekoja.
Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."
Tämän Paavali puki sanoiksi: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."
Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi:
"Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."- ihmettelevä
TeuvoSuni kirjoitti:
Miksi Paavali jäi synnin siteisiin?
Montako kertaa tämä on toistettava?
Saul sai Jeesukselta sen kolmen vuoden koulutuksen, jonka opetuslapsetkin. Ja jonka minäkin olen saanut.
Paavalin tie Jeesuksen puhdistettavaksi, ja hänen Henkensä omistajaksi päättyi siihen, kun hän ei pystynyt puhdistamaan itseään isiltä perimistään uskomuksista, vaikka Jeesuksen käskyn ja puhdistusmenetelmän varmasti tiesi:
"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla opetuslapseni."
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?
Voivatko Kristus ja Beliar* olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko?
Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin? Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: -- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.
Siksi Herra sanoo: -- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä koskeko mihinkään saastaiseen, niin otan teidät vastaan ja olen oleva teidän Isänne, ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni. Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle. "
Juutalaisuuden vangiksi hän lopullisesti jäi, sitä todistaa hänen lausuntonsa Rooman vankeudessa:
"Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole missään millään tavoin rikkonut kansamme enkä isltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on vangittuna tuotu tänne."
Tämän parempaa todistusta ei Paavalista voi antaa, että hän todella oli loppuunsa asti sidoksissa Jumalan paaduttaman kansan oppeihin, eli Saatanaan, kuten Jeesus tämän näin selvästi omalle kansalleen sanoi.
"Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella mitä minä sanon?
Te olette lähtöisin Saatanasta, hän on teidän isänne ja hänen tahtonsa te tahdotte tyydyttää. Saa-ta-na on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."
Tässä on myös todistus sille, miksi Saul, ei vielä neljän vuoden Pyhän Hengen koulutuksen jälkeen voinutkaan lähteä Kristuksen valittuna, vaan vasta 10 vuoden Saatanan koulutuksen jälkeen täynnä syntiä, Saatanan lähettiläänä. Joka vaati Saulia myös vaihtamaan nimensä, jolla ei ollut mitään sidoksia Jeesukseen Kristukseen, joka Saulin kutsui.
Siksi tämä pysyi Paavalissa loppuun saakka:
"Tiedänhän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."
Sen takasi vielä Jumalan käsky Saatanalle jatkaa Paavalin kuritusta.
"Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi."
Jumala ei varmasti omien ilmestysten ja jopa niistä ylpeilemisen takia määrää Saatanaa ketään omaansa kurittamaan:
"Älköön viisas kerskuko viisaudellaan, älköön väkevä voimillaan, älköön rikas rikkaudellaan.
Joka haluaa kerskua, kerskukoon sillä, että tuntee minut ja tietää mitä minä tahdon.
Sillä minä olen Herra, minun tekoni maan päällä ovat uskollisuuden, oikeuden ja vanhurskauden tekoja.
Niitä minä tahdon myös teiltä, sanoo Herra."
Tämän Paavali puki sanoiksi: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."
Paavalin liha oli juutalaisen perinnön mukaan ympärileikattu, mutta tämä Kristuksen Hengen ympärileikkaus jäi häneltä haaveeksi:
"Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."Paavaliahan kuitenkin pidetään koko katolisen kirkon ja sen lahkojen ylivertaisena auktoriteettinä jolle ei Jeesuskaan oppeineen vedä vertaa. Jeesushan vaati tekojakin , Paavali ei niille paljon painoa antanut.
ihmettelevä kirjoitti:
Paavaliahan kuitenkin pidetään koko katolisen kirkon ja sen lahkojen ylivertaisena auktoriteettinä jolle ei Jeesuskaan oppeineen vedä vertaa. Jeesushan vaati tekojakin , Paavali ei niille paljon painoa antanut.
Älä enää ihmettele tätä eri uskonsuuntien määrää tässäkin maassa:
adventistit
aglikaanit
Agrigolalaiset
arkkimunkkilaiset
armonkalliolaiset
baalbelklaiset
babtistit
birkittalaissisaret
branhamilaiset
cityseurakuntalaiset
dominikaanit
elämänsanalaiset
slevy:n miespapit
slevy:n naispapit
elämänlähdeläiset
eläväsanalaiset
ekumeeniset
exoduslaiset
gnostilaiset
henotesläiset
helluntailaiset
hengenuudistuslaiset
heränneet
esikoiset
ilmestysmajalaiset
ilosanomalaiset
israelinystävät
Joosualaiset
jehovalaiset
Jeesuksen pyhän veren papit
Jeesuksen ruumislaiset
Jeesus on herralaiset
katolilaiset kylväjät
kansanraamattuseuralaiset
kalleimman veren sisaret
kansanlähetysläiset
Kellonkartanolaiset
koivuniemiläiset
korpelalaisuus
kotikirkkolaiset
kulmakivenseurakuntalaiset
kulmakiviseurakuntalaiset
kuninkaansoturit
kristilliset eläkeläiset
kriisipalvelulaiset
kotisatamalaiset
luterilaiset
lähetysseurakuntalaiset
luthersäätiöläiset
lasarusveljet
lähdekalliolaiset
lännenhunttarilaiset
maranatalaiset
majakkalaiset
metodistit
missiomaailmalaiset
mormoonit
munkkiluostarin munkit
nunnaluostarin nunnat
nokialaismissiolaiset
onewayhouselaiset
ortodoksit
pelastusarmeijalaiset
patmoslaiset
palatsiseurakuntalaiset
paavalinsynodilaiset
paratiisikotilaiset
pikkuesikoiset
priskillalaiset
pyhänikolauslaiset
perjantaikristuksellelaiset
raamattupuhuulaiset
radiodeiläiset
rauhansanalaiset
rauhanyhdistysläiset
ristiinnaulitut
risteyspaikkalaiset
ristiretkeläiset
ropolaiset
rukouspalvelulaiset
rukousystäväläiset
ruusuristiläiset
ristiinnaulittulaiset
saalemilaiset
sanansaattajalaiset
sanajaylistysläiset
savenvalajalaiset
scientologilaiset
siloalaiset
stefanuslaiset
suomenraamattuopistolaiset
teologiset istuuttilaiset
tabernaakkelilaiset
takeitnowlaiset
Timoteusyhteisöläiset
tuomasmessulaiset
totuudenystäväläiset
tunnustukselliset luterilaiset
torontonsiunaajalaiset
uusheränneet
uusapostoliset
uusitoivolaiset
uusiviiniläiset
valon enkelit
vapaakirkolliset
vanhauskoiset
vapaamuurarit
viadolorosalaiset
vineyardilaiset
yhteyskristuksessalaiset
yhteysliikeläiset
yeshualaiset
Nämä kaikki on saatu aikaan ainoastaan tällä yhdellä Saa-tanan Paavalille sanelemalla "ilosanomalla":
"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."
Saa-tanan oveluutta on se, että se on kullekin uskonlahkolleen antanut sen verran erilaisen uskon, ettei sen valtakunnassa tule ikinä toteutumaan tämä Jeesuksen toive: "Että he yhtä olisivat."TeuvoSuni kirjoitti:
Älä enää ihmettele tätä eri uskonsuuntien määrää tässäkin maassa:
adventistit
aglikaanit
Agrigolalaiset
arkkimunkkilaiset
armonkalliolaiset
baalbelklaiset
babtistit
birkittalaissisaret
branhamilaiset
cityseurakuntalaiset
dominikaanit
elämänsanalaiset
slevy:n miespapit
slevy:n naispapit
elämänlähdeläiset
eläväsanalaiset
ekumeeniset
exoduslaiset
gnostilaiset
henotesläiset
helluntailaiset
hengenuudistuslaiset
heränneet
esikoiset
ilmestysmajalaiset
ilosanomalaiset
israelinystävät
Joosualaiset
jehovalaiset
Jeesuksen pyhän veren papit
Jeesuksen ruumislaiset
Jeesus on herralaiset
katolilaiset kylväjät
kansanraamattuseuralaiset
kalleimman veren sisaret
kansanlähetysläiset
Kellonkartanolaiset
koivuniemiläiset
korpelalaisuus
kotikirkkolaiset
kulmakivenseurakuntalaiset
kulmakiviseurakuntalaiset
kuninkaansoturit
kristilliset eläkeläiset
kriisipalvelulaiset
kotisatamalaiset
luterilaiset
lähetysseurakuntalaiset
luthersäätiöläiset
lasarusveljet
lähdekalliolaiset
lännenhunttarilaiset
maranatalaiset
majakkalaiset
metodistit
missiomaailmalaiset
mormoonit
munkkiluostarin munkit
nunnaluostarin nunnat
nokialaismissiolaiset
onewayhouselaiset
ortodoksit
pelastusarmeijalaiset
patmoslaiset
palatsiseurakuntalaiset
paavalinsynodilaiset
paratiisikotilaiset
pikkuesikoiset
priskillalaiset
pyhänikolauslaiset
perjantaikristuksellelaiset
raamattupuhuulaiset
radiodeiläiset
rauhansanalaiset
rauhanyhdistysläiset
ristiinnaulitut
risteyspaikkalaiset
ristiretkeläiset
ropolaiset
rukouspalvelulaiset
rukousystäväläiset
ruusuristiläiset
ristiinnaulittulaiset
saalemilaiset
sanansaattajalaiset
sanajaylistysläiset
savenvalajalaiset
scientologilaiset
siloalaiset
stefanuslaiset
suomenraamattuopistolaiset
teologiset istuuttilaiset
tabernaakkelilaiset
takeitnowlaiset
Timoteusyhteisöläiset
tuomasmessulaiset
totuudenystäväläiset
tunnustukselliset luterilaiset
torontonsiunaajalaiset
uusheränneet
uusapostoliset
uusitoivolaiset
uusiviiniläiset
valon enkelit
vapaakirkolliset
vanhauskoiset
vapaamuurarit
viadolorosalaiset
vineyardilaiset
yhteyskristuksessalaiset
yhteysliikeläiset
yeshualaiset
Nämä kaikki on saatu aikaan ainoastaan tällä yhdellä Saa-tanan Paavalille sanelemalla "ilosanomalla":
"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."
Saa-tanan oveluutta on se, että se on kullekin uskonlahkolleen antanut sen verran erilaisen uskon, ettei sen valtakunnassa tule ikinä toteutumaan tämä Jeesuksen toive: "Että he yhtä olisivat."Tähän vielä jatkoksi:
Näiden saatanallisten uskojen vahvuuden takaa Saa-tanan Paavalille sanelema valheen ja vääryyden henki.
Eikä suinkaan Kristuksen Totuuden Henki. Tämä Henki on näiltä suljettu pois, ja jopa kirottavaksi tällä saatanallisella "ilosanomalla" Paavalille:
"Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."
Juuri tästä johtuu tälläkin palstalla viha yhtä ainoaa Kristukselta Hengen ja tehtävän saanutta ihmistä kohtaan. Ja totuutta saan julistaa ainoastaan todistuksena, kuten Jeesus tämänkin ennalta ilmoitti:
"Tämän valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."
Mikäli tämän keskustelun aloittajaa nämä Paavalin Saa-tanalta saamansa tärkeimmät erinomaiset ilmestykset kiinnostavat, ne kaikki on vielä tallella tässä paavalisti Antero Onninpoajn Luopumus-keskustelussa:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13036065- ihmettelevä
Täytyypä tutustua.
ihmettelevä kirjoitti:
Täytyypä tutustua.
Toivottavasti siedät lukea?
Monet eivät siedä, eikä heitä voi hoitaa edes TS:llä: Totuuden Siedätyshoidolla.
Koska heillä on Totuus Syndrooma.- ihmettelevä
TeuvoSuni kirjoitti:
Toivottavasti siedät lukea?
Monet eivät siedä, eikä heitä voi hoitaa edes TS:llä: Totuuden Siedätyshoidolla.
Koska heillä on Totuus Syndrooma.Luettu on mutta sulatella täytyy , aika rajua tekstiä !
ihmettelevä kirjoitti:
Luettu on mutta sulatella täytyy , aika rajua tekstiä !
Hyvä on, että pystyit ne lukemaan, etkä silti aloittanut sellaista rienausta niitä kohtaan, kuten tällä palstalla yleistä on.
Älä sulattele yksin, vaan pyydä sulatusapua ylhäältä. Sillä avulla on ihmeellinen vaikutus, jos se avustuskanava vielä sinulla käytössä on.
Sitä kanavaa voi sanoa myös taivasnetiksi.
Ei sitä turhan takia kuule silloin tällöin sanottavan, että se oli oikeasti Paavali, joka perusti kristinuskon.
Jos kristinuskon opin uudelleenrakentaisi ilman kirkkoperinnettä evankeliumeissa olevien Jeesuksen sanojen pohjalta, niin lopputulos olisi aika erilainen kuin kristinusko isoimmissa nykymuodoissaan.- ihmettelevä
Samoja ajatuksia on tullut minunkin mieleeni , mutta menepäs esittämään tuota, niin keskustelua siitä ei saa, se joko vaietaan kuoliaaksi tai runtataan ylimielisesti ja hel-ve-tillä uhkailulla täysin vääräoppisena. Olen joskus varovasti nääs yrittänyt.
Jos nämä lopunajan kristinuskot pystyttäisiin rakentamaan uudelleen totuuteen perustuen, silloin monet Jeesuksen ennustukset olisivat olleet valhetta.
Ja silloin sinäkin rakastaisit totuutta, etkä herjaisi totuuden julistajaa.
Esimerkiksi vaikka vain nämä kolme:
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan. kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu."
Ja hän jatkoi: "Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on suuria maanjäristyksiä, nälänhätää ja ruttotauteja. Kauhistuttavia asioita tapahtuu, ja taivaalla näkyy suuria ennusmerkkejä.
"Mutta jo ennen tätä teidän kimppuunne käydään ja teitä vainotaan. Teitä viedään tuomiolle synagogiin, teitä teljetään vankilaan, te joudutte kuninkaiden ja maaherrojen eteen minun nimeni tähden.
Näin te saatte tilaisuuden todistaa minusta.
Painakaa vain mieleenne, että teidän ei tule etukäteen miettiä, miten itseänne puolustatte.
Minä annan teille viisauden puhua niin, ettei yksikään vastustajanne kykene kiistämään eikä kumoamaan sanojanne.
"Jopa teidän vanhempanne, veljenne, sukulaisenne ja ystävänne luovuttavat teidät viranomaisille, ja muutamia teistä surmataan.
Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden.
Mutta edes hiuskarva päästänne ei mene hukkaan.
Pysykää lujina, niin voitatte omaksenne elämän.ihmettelevä kirjoitti:
Samoja ajatuksia on tullut minunkin mieleeni , mutta menepäs esittämään tuota, niin keskustelua siitä ei saa, se joko vaietaan kuoliaaksi tai runtataan ylimielisesti ja hel-ve-tillä uhkailulla täysin vääräoppisena. Olen joskus varovasti nääs yrittänyt.
Tässäkin on tosin kaksi vaihtoehtoa. Joko lukee Paavalin niin kuin nykykristityt lukevat, eli kirkkoperinteen valossa, ja päätyy juuri tuohon jo mainittuun lopputulokseen, eli näkee valtavan eron Paavalin ja Jeesuksen sanojen välillä, tai sitten lukee Paavalia vähän erilaisella tavalla eikä mitään ratkaisevan valtavaa eroa synny. Koko homma riippuu siitä, olettaako Paavalin olevan ajattelultaan heprealainen vai hellenisti.
Mutta joo tuo asian mainitsemisen lopputulos kuulostaa hyvin tutulta.
Sinulle, Ihmettelevä:
Tuon sinulle luettavaksi tämän Saul/Paavalin 1.Totuuden, jota ei yksikään valheilla perustettu seurakunta ole pystynyt ottamaan todesta, vaikka tämä yhtäpitävä monen muun Jumalan ilmoituksen kanssa:
"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.
Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin - itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.
Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet.
"Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.'
Koska me siis olemme Jumalan sukua, meidän ei pidä luulla, että jumaluus olisi samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus.
Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on oh: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla maailmassa tekemään parannuksen."
Jumalan tuomio, kun se ihmiskunnan kerran kohtaa, se alkaa juuri näistä Saatanan palvelijoillaan rakennuttamista jumalanhuoneista, joissa vuosisadasta ja -tuhannesta toiseen ihmisiä pidetään Saa-tanan orjina juuri noilla ihmiskäsin tehtävillä jumalanpalveluksilla.
Siksi Raamatun viimeisimpiä Jeesuksen Kristuksen käskyjä on kutsua kaikki omansa pois noista Saatanan rituaalipalveluksista, ennen kuin hän saapuu ne tuhoamaan:
"Sen porton ( näiden lopun ajan seurakuntien ) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ( siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."
Jatkuu...Jatkoa...
Tätä käskyä ei yksikään Jumalan jo paaduttama kykene noudattamaan, koska Jumalanlähettämän rajun eksytyksen vaikutuksesta tätä kehotusta rakkaan seurakuntansa jättämisestä pidetään Saatananasta lähteneenä. Vaikka tämä on yhtäpitävä Jeesuksen ja profeettojen ilmoitusten kanssa:
"Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia. Mutta Jeesus sanoi heille: "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."
"Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille."
Näin oli Jumala ihmiskäsin tehdyt jumalanhuoneet lopullisesti hylännyt, ja näin käynyt toteen hänen profeetoilleen antamansa ennustukset:
"Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä. Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit.
Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi vihollisen käsiin palatsit ja muurit.
Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki. Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan, yhdessä ne sortuivat."
Miksi Jumala tällaisen teon teki. Sekin on selvästi ilmoitettu:
"Herra päästi kiivautensa purkautumaan, vuodatti koko hehkuvan vihansa. Hän sytytti Siionin tuleen, poltti sen perustuksia myöten.
Eivät uskoneet maan piirin kuninkaat, ei tullut kenenkään mieleen, että jonakin päivänä vainooja ja vihollinen tulisi sisään Jerusalemin porteista.
Tämä tapahtui profeettojen syntien tähden, pappien rikkomusten tähden, he vuodattivat kaupungissa viattomien verta. Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."
Siksi Jeesus ei suostunut tähän Saatanan mahtavaan tarjoukseen, jolla hän suostutteli häntä näiden rakennustensa johtajaksi:
"Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdo. Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."
Jeesus ei kumartanut, mutta sitten tulivatkin paavit, kardinaalit, patriarkat, metropoliitat, arkkipiispat, piispat, papit, evankelistat, julistustyöntekijät, vanhemmisto veljet, saarnaajat, kaatajat, kastajat.
Kaikkein mahtavaimmat arvonimet on Saatana antanut ortodokseille; Hänen Erinomaisuutensa, His Eminence, Hänen Pyhyytensä, His All Holines, Hänen Kaikki Pyhyytensä, His Beatitude, Hänen Autuutensa, Korkeasti Siunattu, Korkeasti Pyhitetty.
Ja ihme olisi ollut, jos ei tällaisilla arvonimillä olisi saatu paria miljardia ihmistä maailmassa uskomaan, että Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa palvelijoita nämä kaikki varmasti ovat. Kun joka puolella maailmaa loistavissa temppeleissään häntä palvelevat.
Eikä näinkään selvää Jumalan ilmoitusta noiden temppelien todellisesta jumalasta kukaan usko todeksi:
"Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
Luterilaisuudessa ja usein protestanttisuudessa on korostettu Paavalia. On hyvä muistaa, että Paavali siteraa Jeesusta (esim. 1. Kor. 11 ehtoollisenasetussanat), mutta Jeesus ei siteeraa Paavalia. Luther arvosti erityisesti Roomalaiskirjettä, josta koki löytäneensä pelastuksen evankeliumin sekä Galatalaiskirjettä. Evankeliumeista hän arvosti eniten Johannesta.
Olen samaa mieltä, että Jeesuksen ja Paavalin välillä ei ole niin dramaattista eroa kirjoitusten perusteella, siis tyyli, kieli, ajatuksenjuoksu. Toki kristittynä ajattelen että on ontologinen ero, Jeesus on Jumalan Poika ja Paavali armahdettu syntinen, Jeesus ei tosin kirjoittanut evankeliumeja.
Luterilaiset ja muutkin protestantit tulkitsevat usein Paavalia Lutherin ja muiden uskonpuhdistajien (kuten Calvin) lävitse. Eksegeettinen tutkimus pyrkii kuitenkin ymmärtämään historiallista Jeesusta ja Paavalia, menemään kirkollisen tradition sijaan Uuden testamentin aikaan ja ajatteluun. Kuva voi olla enemmän tai vähemmän toisenlainen kuin oma perinne opettaa.- Löytyipä tuokin
Pyysin yhtä nörttikaveria auttaan, ni varmistui että Teuvo Suni nimimerkin nettiliittymästä kirjoitetaan vastauksia hänen omiin kirjoituksiin..
Melkoisen paranoidia hommaa..
Vai onko se niin että Suni ja sunin henki keskustelevat keskenään.. Löytyipä tuokin kirjoitti:
Pyysin yhtä nörttikaveria auttaan, ni varmistui että Teuvo Suni nimimerkin nettiliittymästä kirjoitetaan vastauksia hänen omiin kirjoituksiin..
Melkoisen paranoidia hommaa..
Vai onko se niin että Suni ja sunin henki keskustelevat keskenään..Jos meikälästä tarkoitat, niin en ole Teuvo Sunin juttuja edes jaksanut seurailla. En ole ihan kartalla siitä mitä hän opettaa, kun ei hirveästi ole kiinnostusta ollut lukea. Olen ihan Juha vaan. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854618
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺884454Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433799Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173742Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403007Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102874En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212731IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392213Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581778Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1221356