Sininen Prikaati

Sininen Prikaati

Ehkä tämä kysymys tänne sopii. Mistä löydän internetistä Sinisen Prikaatin sotapäiväkirjat? Erityisesti kesäkuu 1944 kiinnostaisi.

9

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi hyvänen aika!!

Kokeile vaikka Kansallisarkistoa ja kohtaa Sotapäiväkirjat.

• Sininen Prikaati

Pitäisi tuntea kaiken maailman lyhenteen, että voisi hakea. Minulla on tietona vain Sininen Prikaati.

• Se on 3.Prikaati

Kyllä sen pitäisi helposti löytyä. Siitä on kaksi kirjaakin.

Alkuun pääsee kirjoittamalla Googleen "Sotapäiväkirjat".

• historiaa tutkinut

Kerro minkä joukkoyksikön sotapäiväkirjat kiinnostaa sinisestä prikaatista?
        Voin auttaa asiassa alkuun. Olen 3.Pr sotahistoriaa tutkinut kohtalaisen paljon.

• Alkuperäinen_kysyjä
        historiaa tutkinut kirjoitti:

Kerro minkä joukkoyksikön sotapäiväkirjat kiinnostaa sinisestä prikaatista?
        Voin auttaa asiassa alkuun. Olen 3.Pr sotahistoriaa tutkinut kohtalaisen paljon.

Sotilaspassin merkinnät: II/JR 7 3PR, EK2/JR3, EK/2/3PR

• savonjousi

Vakka arkistotietokanta---> tarkennettu haku. nimihaku kenttään 3. prikaati, nimikkeen alusta täppä, kuvailutasot arkistonmuodostaja ja arkistoyksikkö täppä. Muut hakuehdot jätä alkuperäiseksi ja paina tee haku. Aukeavasta valikosta sotapäiväkirjat paina kunnes aukeaa valitsemasi haku eli 3. Prikaatin sotapäiväkirjat. Tee ohjeen mukaisesti niin ei mene pieleen.

Ole hyvä.

• ahmalanza

Mustamäki 3/3komppanian Golgata. Päiväkirjamerkintöjen mukaan komppanian vahvuus juhannuksen tietämissä 1 2 20 siis noin 3viikon sotimisen jälkeen , eli kuolleet kadonneet haavoittuneet. Hävikki hirveä!Isäni selvisi hengissä. Vielä tali Ihantalasta Portinhoikasta viimein sodan loppuun .

• Fazerilaisiako

Mistä on saanut nimensä Sininen Prikaati?

• Nimen-antoi

JR 3:n ja 3. Prikaatinkomentajan toiminut silloinen everstiluutnantti Kai Savonjousi. Hän halusi rykmenteille käyttöön numeroiden lisäksi myös nimen. Joitakin muitakin epävirallisia nimiä oli käytössä kuten Kelta-Musta Rykmentti, Ilves-divisioona jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7780
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5587
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4851
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4773
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      75
      3554
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2818
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      60
      2521
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2448
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2274
    Aihe