Ehkä tämä kysymys tänne sopii. Mistä löydän internetistä Sinisen Prikaatin sotapäiväkirjat? Erityisesti kesäkuu 1944 kiinnostaisi.
Sininen Prikaati
9
537
Vastaukset
- Voi hyvänen aika!!
Kokeile vaikka Kansallisarkistoa ja kohtaa Sotapäiväkirjat.
- Sininen Prikaati
Pitäisi tuntea kaiken maailman lyhenteen, että voisi hakea. Minulla on tietona vain Sininen Prikaati.
- Se on 3.Prikaati
Kyllä sen pitäisi helposti löytyä. Siitä on kaksi kirjaakin.
Alkuun pääsee kirjoittamalla Googleen "Sotapäiväkirjat". - historiaa tutkinut
Kerro minkä joukkoyksikön sotapäiväkirjat kiinnostaa sinisestä prikaatista?
Voin auttaa asiassa alkuun. Olen 3.Pr sotahistoriaa tutkinut kohtalaisen paljon. - Alkuperäinen_kysyjä
historiaa tutkinut kirjoitti:
Kerro minkä joukkoyksikön sotapäiväkirjat kiinnostaa sinisestä prikaatista?
Voin auttaa asiassa alkuun. Olen 3.Pr sotahistoriaa tutkinut kohtalaisen paljon.Sotilaspassin merkinnät: II/JR 7 3PR, EK2/JR3, EK/2/3PR
- savonjousi
Vakka arkistotietokanta---> tarkennettu haku. nimihaku kenttään 3. prikaati, nimikkeen alusta täppä, kuvailutasot arkistonmuodostaja ja arkistoyksikkö täppä. Muut hakuehdot jätä alkuperäiseksi ja paina tee haku. Aukeavasta valikosta sotapäiväkirjat paina kunnes aukeaa valitsemasi haku eli 3. Prikaatin sotapäiväkirjat. Tee ohjeen mukaisesti niin ei mene pieleen.
Ole hyvä. - ahmalanza
Mustamäki 3/3komppanian Golgata. Päiväkirjamerkintöjen mukaan komppanian vahvuus juhannuksen tietämissä 1 2 20 siis noin 3viikon sotimisen jälkeen , eli kuolleet kadonneet haavoittuneet. Hävikki hirveä!Isäni selvisi hengissä. Vielä tali Ihantalasta Portinhoikasta viimein sodan loppuun .
- Fazerilaisiako
Mistä on saanut nimensä Sininen Prikaati?
- Nimen-antoi
JR 3:n ja 3. Prikaatinkomentajan toiminut silloinen everstiluutnantti Kai Savonjousi. Hän halusi rykmenteille käyttöön numeroiden lisäksi myös nimen. Joitakin muitakin epävirallisia nimiä oli käytössä kuten Kelta-Musta Rykmentti, Ilves-divisioona jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754851
- 494773
- 753554
- 502818
- 602521
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274