Onko ev.lut kirkossa tapahtunut armon vaihtaminen irstauteen?

Valheen Paljastin

Tällaista asiaa olen mietiskellyt. Ainakin paimenet ovat jättäneet hengellisen paimentamisen vähemmälle ja useat lampaat ovat hengellisesti näännyksissä eivätkä osaa erottaa totuutta valheesta. Joissakin tapauksissa taas ovat tietoisesti valinneet totuuden sijasta valheen, koska pahat paimenet siihen ovat eksyttäneet.

Tuossa liberaalisuuden hedelmiä ja tässä liberaalisuuden hedelmistä hieman lisää Raamatussa, tehkää niin hyvin ja lukekaa kuinka pahoista hedelmistä tuntee kelvottoman puun:'

"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota rypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita. Hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, huono puu kelvottomia hedelmiä. Ei hyvä puu voi tehdä kelvottomia eikä huono puu hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. Hedelmistä te siis tunnette heidät. "

Matteus 7: 15-20

Syntihyväksyntä on syntiä ja kapinointia Jumalan tahto bastaan.

24

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tiedä

Jospa tuo armo on vaihdettu pelkän puheen sijasta myös osin tekoihin eli huomatttu elämän realiteetitkin ?

• kommunikoija

Ja johtopäätöksenä ilman muuta otasutaan että tämä raamatun kohta puhuu liberaaleista?

• Valheen Paljastin

Heistäkin. He tekevät sitä mikä on väärin ja väärää hedelmää osoittaessaan synninteolle hyväksyntää. Kaikki Jumalan tahtoa vastaan kapinoivia Raamatusta valitsemani Jumalan ilmoituksen jakeet kertovat.

Jeesus palaa pian hakemaan omiaan. Kokoonnumme Hänen tykönsä turvaan.

• ...

Ei ole ev.lut. kirkossa tapahtunut armon vaihtaminen irstauteen!

Joidenkin kirkon palveluksessa ja jäsenistössä olevien henkilöiden mielessä näin voi olla tapahtunut. Se EI TARKOITA sitä, että koko kirkossa olisi tapahtunut niin!

ONKO SELVÄ!!!!!!

• Valheen Paljastin

On tältä osin selvä. No niin, mutta valtan päässyttä liberaalia osaa kirkosta tarkoitinkin. En suinkaa konservatiiveja, Jumalalle uskollisia. Hyvä kun ystävällisesti suvaitsit asiaa tarkentaa.

Otsikkoon ei vain mahtunut tarkempaa erittelyä liberaaleihin ja konservatiiveihin otsikkokentän rajallisuudn takia mutta toin asiaa esiin itse kirjoituksessa.

Eli: Kirkossa on Jumalalle uskollisia, mutta johtopaikoilla näyttäisi ainakin minun mukaani olevan päättävässä asemassa liberaalien syntihyväksyvä enemmistö. Lienen tältä osin oikeassa? Iloitsihan Mäkinen monien muiden liberaalien kanssa 18.11.2014 kun syntihyväksynnän vääryys sai eduskunnan " siunauksen " osakseen samalla kun konservatiivit, minä mukaan lukien, olivat surullisia, vihaisia, pettyneitä, itkuisia, Jumalan Pojalta lohtua hakevia, eivätkä iloinneet yhdessä heidän kanssaan, joilla oli iloon aiheensa.

Pahoittelen jos loukkasin tunteitasi. Tiedän miltä tällaiset kirjoitukset voivat tuntua vanhurskaasta tässä ajassa. Suothan anteeksi vaillinaisen kirjoitukseni?

Jumalan rauha täyttäköön sydämesi! Tyyntyköön kiivautesi kirjoitukseni johdosta ja levitköön Herra ilo ja rauha sydämeesi.

• Sari Lanttulaatikko

Jumalan tahto ja seurauksetkin etukäteen kerrottuna jos tekee perkeleen tahdon mieluummin kuin Jumalan tahdon, se on esillä jokaiselle Raamatussa ilmoitettuna.

" Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. "

Room. 1: 18-19

• Olen ollut havaitsevani, että kirkko on hyväksynyt jo hyvin kauan kaikenlaisia syntejä, joita on Raamatusta luettavissa kymmeniä erilaisia. On tekoja ja tekemättä jättämisiä. Monista asioista on vuosikymmenien aikana väännetty, mutta yhteiskunnan muututtua, on kirkkokin ottanut sallivamman asenteen lähes kaikkeen.

Tämä luultavasti siksi, että Suomen kirkko ei ole tipahtanut taivaasta, vaan koko väki koostuu Suomen kansasta. On kai käynyt niin, että kirkko ei ole vuosikymmeniin ollut mikään syntien esiintuoja. Mutta on aika kaukaa haettua, että kirkko olisi vaihtanut armon irstauteen.

• Paavo Pottuloora

Oikein kirjoitat. Nykyään halutaan lukea vain armosta ja kaiken suvaitsevuudesta. Jeesus nimenomaan puhui kadotuksista omilleen ja varoitti eksymästä.
        Eksyähän ei voi jos ei koskaan ole ollutkaan oikealla tiellä. Heitä varten on evankeliumi julistettava.

• Paavo Pottuloora kirjoitti:

Oikein kirjoitat. Nykyään halutaan lukea vain armosta ja kaiken suvaitsevuudesta. Jeesus nimenomaan puhui kadotuksista omilleen ja varoitti eksymästä.
        Eksyähän ei voi jos ei koskaan ole ollutkaan oikealla tiellä. Heitä varten on evankeliumi julistettava.

Vai niin, Pottuloora. Jeesus painotti aika paljon sellaista elämäntapaa, jossa pääpaino on toisten auttaminen ja omastaan luopuminen. Voisi sanoa, että tekemättä jättämiset ovat yhtä pahaa kuin synnin teko.

Mutta miten tämä sitten olisi kirkon pahe? Kirkkohan näyttää olevan sillä linjalla, että pitää ottaa muut huomioon; jollakin tavalla siis suvaita. Se menisi siis kuten Jeesus opetti.

Mutta toisaalta ei saisi tehdä syntiä, vaikka sitä näytetään aika yleisesti tehtävän, eikä kirkko pidä sitä välttämättä kovin pahana asiana. Joka syntiä tekee, on synnin orja, joten lähes jokainen siis on.

Kirkko voisi ehkä alkaa pitämän lähtökohtaisesti kaikkia syntisinä, ja alkaa painottamaan sitä, ja siitä lähtevää armon julistusta katuville. Muille sitten pitää jatkaa synneistä puhumista.

• tjjgxgdghzzcf

Panee miettimään...
      Jos otamme Hurskaan Kristityn 1600 -luvulta.
      - Hän tietää "metallimessut" Jumalan pilkaksi
      - Hän tietää naispappeuden vääräksi
      - Hän tietää kenen asialla "suvaitseva papit" ovat
      - Hän tietää, että Kirkko joka hyväksyy ehkäisyn ei ole Jumalasta
      - Hän tietää, että abortti on murha
      - ja paljon, paljon muuta...

Mutta sitten Apostoliset kirkot...Opetus ei ole muuttunut virtausten mukaisesti, sillä totuus ei voi muuttua. 1600-luvun ihminen löytäisi vielä Kirkon, joka on Kristitty, mutta ei protestantti puolelta.
      ...laittaa miettimään...

• enpä sanoisi

Ei laita miettimään muuta kuin, että olet katolinen.

• gdhfjhkfdgdf
        enpä sanoisi kirjoitti:

Ei laita miettimään muuta kuin, että olet katolinen.

Olen kuulunut luterilaiseen "kirkkoon"... mutta e enää.

...sitä se miettiminen teettää :)

• enpä sanoisi
        gdhfjhkfdgdf kirjoitti:

Olen kuulunut luterilaiseen "kirkkoon"... mutta e enää.

...sitä se miettiminen teettää :)

Et vaan saa yskäistyä, että nyt olet katolilainen. Onko siinä jotakin hävettävää?

• Mutta jos mennään vieläkin taaksepäin, niin tieto vain lisääntyy.

Sillä vääryyden hapate päästettiin sisään siinä kohden, kun alettiin tekemään eroa juutalaisuuteen ja tilalle alkoi tulla roomalaisuus.

Tästä kaikki nykyisetkin ongelmat juontavat.

• dfghjkhgfdsgf
        enpä sanoisi kirjoitti:

Et vaan saa yskäistyä, että nyt olet katolilainen. Onko siinä jotakin hävettävää?

Olen ja ei, ei siinä ole mitään hävettävää.

Nyt voit palata mielikuvitusmaailmaasi, olet ratkaissut ikävän särön "totuudessasi" toteamalla minun olevan Katolilainen, jota ei kannata kuunnella.

Jos joku ajattelee asiaa, niin huomaa:
        - Minä olin luterilainen (eli minulla oli joku syy vaihtaa)
        - Minun uskoni ei muuta näitä kiusallisia kysymyksiä toiseksi

• gfgfusutysut
        mikko.ainasoja kirjoitti:

Mutta jos mennään vieläkin taaksepäin, niin tieto vain lisääntyy.

Sillä vääryyden hapate päästettiin sisään siinä kohden, kun alettiin tekemään eroa juutalaisuuteen ja tilalle alkoi tulla roomalaisuus.

Tästä kaikki nykyisetkin ongelmat juontavat.

Apostolisista kirkoista vain Roomalaiskotolinen Kirkko liittyy Roomaan!
        Muut Apostoliset Kirkot kuten esim. Koptit tai Etiopian kirkko ei liity millään tavalla Roomaan tai Paaviin, eivätkä ole koskaan kuuluneet.

Siitä huolimatta heidän uskonsa ja tavat (näiltä osin) on samat...samat kuin Alkukirkossa.

• enpä sanoisi
        dfghjkhgfdsgf kirjoitti:

Olen ja ei, ei siinä ole mitään hävettävää.

Nyt voit palata mielikuvitusmaailmaasi, olet ratkaissut ikävän särön "totuudessasi" toteamalla minun olevan Katolilainen, jota ei kannata kuunnella.

Jos joku ajattelee asiaa, niin huomaa:
        - Minä olin luterilainen (eli minulla oli joku syy vaihtaa)
        - Minun uskoni ei muuta näitä kiusallisia kysymyksiä toiseksi

Miksi olet noin ikävä? Kysyin ihan asiallisesti, olen käynyt messussannekin. Erittäin hyvä ystäväni on katolilainen.

• gfgfusutysut kirjoitti:

Apostolisista kirkoista vain Roomalaiskotolinen Kirkko liittyy Roomaan!
        Muut Apostoliset Kirkot kuten esim. Koptit tai Etiopian kirkko ei liity millään tavalla Roomaan tai Paaviin, eivätkä ole koskaan kuuluneet.

Siitä huolimatta heidän uskonsa ja tavat (näiltä osin) on samat...samat kuin Alkukirkossa.

Jos heilä on samat tavat, niin onhan heissä silloin sama hapate, joka on jostakin tullut, jos ei virallisia teitä, niin vain tapojen kopioimisessa, mutta loppu tulos on sama.

• Henkilökohtainen

Tyhmistä uskovista ja uskoontulon alkuhetkillä eksytetyistä. Auttakaa uskoontulleita pakoon väärien eksytykseltä, sillä lopputulos on se että eksytetty liberaal ivuohi.

" Nuo ihmiset ovat vedettömiä lähteitä, sadepilviä, jotka tuulenpuuska hajottaa. Heille on varattuna synkin pimeys. Heidän puheensa ovat suurellisia mutta tyhjänpäiväisiä, ja ruumiinsa halujen vallassa he koettavat vietellä irstauteen niitä, jotka juuri ovat pääsemässä eroon eksyksissä vaeltavista. He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa."

2. Piet.2: 17-20

Aika vedetöntä tyhjänpäiväsiyyttä on se puhe, jota liberaalit papit puhuvat. Aika etäisestikään joskun muistuttaa Jumalan evankeliumia. Valitettavasti näin mutta Jumala lupasi kauan sitten tällaisen ajan koittavan ja nyt se on koittanut.Jopa humanismiksikin tylsää löpertelyä ja näpertelyä syntisallivuusliikkeissä.

• ykr

Raamattu puhuu kiinnostavalla tavalla armon vaihtamisesta irstauteen.

Miten ihminen pelastuu armosta kun on vaihtanut sen irstauteen?

Ymmärtääkseni irstaudessa eläminen ja muille irstauden salliminen on samaa kuin eläisi ja suhtautuisi Jumalan tahtoon samoion kuin kuka tahansa haureuden irstaudessa elävä jumalaton.

He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, jotka syntiin kehottavat muita, syntiin jota Jumala vihaa.

• Koska täällä viitataan usein armon vaihtamiseen irstauteen, niin laitan tähän sen Raamatun kohdan, joka asiasta puhuu:

Juudaan kirje: "Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu. Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen."

Juudaalla on harras halu kirjoittaa evankelimista, pelastuksen sanomasta, mutta hän on sisäisesti pakotettu ottamaan esille tuon armon vaihtamisen irstaudeksi. Tuollaiset ihmiseet ovat päässeet kuin varkain seurakunnan toimintaan mukaan ja he elävät tuomion alla (tulevan tähän tuomioon), eivätkä armon alla. He voivat puhua armosta, mutta se on "käännettyä armoa" - se ei ole armoa Jeesuksessa Kristuksessa, vaan yleistä inhimillistä, kaiken hyväksyvää armoa ja suvaitsevaisuutta. Synnin vakavuutta ja parannuksen teon välttämättömyyttä siinä ei tunneta.

Elämällä synnissä, irstaudessa, he elämäntavallaan todellisuudessa kieltävät sen uskon, jota he suullaan voivat vielä tunnustaa. Synnillisellä elämäntavallaan he ovat kieltäneet Herran - Jeesus ei ole heille Herra, jolla uudestisyntynyt sydän tahtoo olla kuuliainen ja seurata Häntä kaikilla elämän alueilla.

Nimim. ykr tiivisti asian mainiosti, juuri tuosta on tässä kysymys. Totuus on vaihdettu valheeseen. Siitä seuraa, että he voivat tehdä syntiä ilman, että Pyhä Henki siitä heidän omassatunnossaan nuhtelisi, he voivat suosia syntiä sekä omassa, että muiden seurakuntalaisten elämässä ja viimein he myös puolustavat maailmassa olevaa syntiä suvaitsevaisuuden, yleisen rakkauden ja hyväksynnän hengessä.

Nimim. Henkilökohtaisen Raamatun siteeraus sopii tähän yhteyteen erittäin hyvin. "He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on...." Armon irstaudeksi vaihtanut puhuu Hengen vapauden sijasta lihan vapaudesta.

• vain yksikö synti

Olisi vaan mukavaa joskus kuulla että on muitakin syntejä kuin irstaus. Jeesus , vaikka hänen puheensa eivät suosiossa olekaan, keskittyi pääasiassa muihin synteihin.

• mikä mättää?
        vain yksikö synti kirjoitti:

Olisi vaan mukavaa joskus kuulla että on muitakin syntejä kuin irstaus. Jeesus , vaikka hänen puheensa eivät suosiossa olekaan, keskittyi pääasiassa muihin synteihin.

Jokainenhan voi ne lukea Raamatusta. Jos haluat ne kuulla pyydä jonkun lukemaan ääneen ne...

• jyyk

50 - 50?

Vaikea sanoa kun ei tiedä kaikkien kirkon asenteesta onko ne Jumalaa tottelemaan taipuvia vai Jumalaa tottelemaan taipumattomia.

Sukulaisssani jomm jakautuu mutu muistamani mukaan että konservatiiveilla olisi hieman ylivoimaa mutta jotain 55-45 suhteella menee mun suvussa. Jotkut jumalattomatkin suvussa homostelua vastaan. Jotkut jumalattomat jomostlua hyväksyviä. Suvussani ei ole yhtään homoa eikä lespoliisaa.

Maallinen isäni lukenut ilmeisesri kirkko ja kaupunkia ja huomasin että oli homostelun kannalla. Kehotin ensi kerran elämässäni lukemaan Raamattua ja nyt on homostelua vastaan. Hän ei juurikaan ole Raamattua lukenut vaan kirkko ja kaupunki lehdestä imenyt oppia....

Nyt hän tietää ettei Jumala syntiä salli ja sen hän tiesikin mutta oli mennyt sekaisin kun lukenut kirkko ja kaupunkia. Itse en sitä juurikaan lukenut. Joskus vilkaisin ja voin sanoa että aivan todella inhottavia syntihyväksyviä juttuja kerrasta toiseen. Välillä piilotetummin syntihyväksyvää, välillä avoimemmman röyhkeämmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      269
      5792
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      1909
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1720
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1211
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      13
      1161
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      156
      1057
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1026
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      941
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      49
      921
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      912
    Aihe