Saudiarabialainen Iman tuli uskoon

Saudi-Arabiassa

Imanin kokemukset kuvaavat monen saudiarabialaisen naisen elämää. Iman oli seurannut tv-ohjelmiamme Al Hayat -kanavalta ja otti yhteyttä puhelinpäivystykseen:

- Synnyin Saudi-Arabiassa fanaattiseen muslimiperheeseen. Isäni on sheikki. Kun olin 4-vuotias, isäni pakotti minut opettelemaan Koraanin ulkoa. Pidin naapurissa asuvasta kristitystä siirtolaisperheestä kovasti, mutta isäni pieksi minut joka kerta, kun olin vähänkin tekemissä naapurien kanssa. Kahdeksanvuotiaasta lähtien minun oli käytettävä huntua. Sen käyttö aiheutti minulle pahan ihottuman. Lääkärin ohjeista huolimatta vanhempani käskivät jatkaa hunnun pitämistä ja ihottumani vain paheni pahenemistaan.

19-vuotiaana minut pakotettiin menemään naimisiin 30 vuotta vanhemman miehen kanssa. Hänkin löi ja pahoinpiteli minua jatkuvasti ja syytti, että olen psyykkisesti sairas. Rukoilin Jumalaa pelastamaan minut ja kuin ihmeen kautta onnistuin pakenemaan ulkomaille pienen poikani kanssa.”

Keskusteltuaan jälkihoitotyöntekijän kanssa Iman halusi ottaa Jeesuksen vastaan Pelastajanaan.



http://avainmedia.fi/ajankohtaista/uutiset/2014/12/4162/saudiarabialainen_iman_tuli_uskoon

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmistunut

      Taas mainostetaan mahdollisimman surkeassa tilassa olleen ihmisen pelastumista. Suorastaan harmittaa tuon rohkean nuoren naisen puolesta, kun hän ei edelleen saanut mahdollisuutta päästä irti uskonnoista, siirtyi vain puolelta toiselle.

      Pyyteetön uskovainen tukisi ahdingossa olevia ihmisiä ilman uskonnon tuputtamista, kertoisi että voi kokeilla elää myös ihan ilman mitään uskontoja, että oma uskonto kyllä löytyy jos niin on tarkoitettu. Ehkä tässä tapauksessa nainen itse valitsikin toisen uskonnon. Mutta niin usein käy, että kristinuskon mainostetaan olevan ainoa pelastus ja tie hyvään elämään. Eikä lähetystyömaiden ihmisille suoda samaa luksusta mitä lähetystyöntekijöillä itsellään on kotimaassaan, eli vapautta itse päättää omasta uskonelämästään.

      • Hyvä juttu

        Imanista ei tullut vapaa-ajattelijaa, tai muuta ateistia...
        mutta hän löysi elämäänsä Jeesuksen, olosuhteissa jossa se on lähes mahdotonta.


      • mietisitä

        "Taas mainostetaan mahdollisimman surkeassa tilassa olleen ihmisen pelastumista. "
        Jeesus pelastaa kadonneita, hänkö ei mielestäsi tarvinut apua ?

        "Suorastaan harmittaa tuon rohkean nuoren naisen puolesta, kun hän ei edelleen saanut mahdollisuutta päästä irti uskonnoista, siirtyi vain puolelta toiselle. "
        Missä hän kertoo siirtyneensä uskonnosta toiseeen ? Hän sanoi tuleensa USKOON elävään Jumalaan, ei nimikristillisyyteen johon sinä ehkä olet tutustunut.
        .."kertoisi että voi kokeilla elää myös ihan ilman mitään uskontoja, että oma uskonto kyllä löytyy jos niin on tarkoitettu"
        Noin sa tana haluaisi ihmisten kertovan, eli sumuttaa ihmisen olemaan LÖYTÄMÄTTÄ todellista vapautta minkä elävä USKO JUMALAAN ANTAA.


    • sieluja pelastuu

      Ja näitä ihmeellisiä uskoontuloja on tällä hetkellä maailmalla paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe