Ei siitä mitään bonuksia makseta, jos 80-alueella olevalle kameratolpalle ajaa 70 km/h. Välillä tuntuu, että joku kuvittelee niin, kun pudottaa nopeutta reilusti alle rajoituksen. Voi ihan huoletta ajaa mittarinopeutta 85 km/h.
Kameratolpille hiipijät
42
231
Vastaukset
- älkää jaksako aina
Eikö tässä ollut aiheesta jo yllinkyllin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13226238
Aivan samaa turinaa, eri johtaja vaan.- Sehän_toimii
Niin varmaan on.
Tässähän kameratolpat todistavat hyödyllisyytensä. Nopeudet laskevat, jopa alle rajoitusten. Kun on tarpeeksi liikennettä, riittää että joka kymmenes saadaan noudattamaan rajoituksia. Loppujen on pakko siinä välissä ajella myös suunnilleen rajoitusten mukaan. Kun eivät edellekään pääse.
- Jätä väliä
Kun pidät edellä ajavaan reilusti väliä, sen tyhmä hiljentäminen ei haittaa sinua lainkaan. Kyllä se kiihdyttää taas kameran jälkeen ja vetää raon ennalleen.
- TheSquirrel
Eieiei! Pitkät turvavälit lisäävät ruuhkia. 0,5s riittää.
- Delfin31
Ei ei itsellesi! Olet tavan idiootti jos ajat ns. puskurissa kiinni vain voittaaksesi tuon puoli sekuntia ajassa ja saavutettu merkityksetön aikavoitto murenee viimeistään, kun kiirehdit liikennevaloihin seisoskelemaan. Itse ajan ensisijaisesti turvallisuutta vaalien ja ennakoiden niin, että edessä tulevat tapahtumat havaitaan ilman sitä kuuluisaa yllättymistä.
Delfin31 kirjoitti:
Ei ei itsellesi! Olet tavan idiootti jos ajat ns. puskurissa kiinni vain voittaaksesi tuon puoli sekuntia ajassa ja saavutettu merkityksetön aikavoitto murenee viimeistään, kun kiirehdit liikennevaloihin seisoskelemaan. Itse ajan ensisijaisesti turvallisuutta vaalien ja ennakoiden niin, että edessä tulevat tapahtumat havaitaan ilman sitä kuuluisaa yllättymistä.
Minä luulen kyllä, että Orava harrasti nyt ns. sarkasmia. Eräs toinen jyrsijähän on täällä "kunnostautunut" esittämällä 0,5 s olevan riittävä turvaväli moottoritienopeuksissa.
- kaasua vaan
Kameratolpat ohitetaan vastaantulijan kaistalla, eiks tää ole vanha juttu?
- vajaalla mennään aidosti
Ei ole ihan helppo homma esim kehä kolmosella. Siinä kun on kaide välissä, niin on hiukan hankalaa ohittaa vastaantulijan puolelta. Ja ei kai sitä muutenkaan tee kuin vajakit.
- Arva Kahteri
Vielä ei kaikilla ole navigaattoria, tai tietoa autonsa mittarivirheestä. Saatikka tietoa siitä että nopeusrajoitus ei ole sama kuin sakotuskynnys.
Minun autoni nopeusmittari näyttää 84 km/h, ja se on aika täsmälleen suurin sallittu. Vauhti pysyy hyvin vakionopeussäätimellä vakiona, alamäkeen voi rullata nopeammin.
Kuten tuossa jo aiemmin neuvottiin, pidä väliä niin ei edelläajava ärsytä olemassaolollaan. - mitä turhia
Tyhmyys kun on synnynäistä :D en ne sitä tajua vaikka 1000 kertaa lukisivat
- 132132
Kusipää! Nopeusrajoitus on RAJOITUS eli sitä kovempaa ei saa ajaa. Alinopeutta ei ole olemassa. Olet todella kusipää.
- splörölöö
Miksi joku ajaisi sitä 70kmh kun 80 on kuitenkin se sallittu nopeus? Kaatosateessa ja lumipyryssä ymmärrettävää. Mutta miksi selkeällä säällä kun on normaali ajokeli
- essonvaarien tyyli
splörölöö kirjoitti:
Miksi joku ajaisi sitä 70kmh kun 80 on kuitenkin se sallittu nopeus? Kaatosateessa ja lumipyryssä ymmärrettävää. Mutta miksi selkeällä säällä kun on normaali ajokeli
Bensaa essonbaarin ohjeilla säästävät papat ajaa näin. Siis valtaosa autoilijoista.
Eli 80 mittarin mukaan = n. 75 km/h todellista. Plus se normaali käsikaasutteilijoiden nopeuden soutaminen 5...-10 km/h siihen päälle ts. nopeus pumppaa koko ajan 70-85 välillä.
Itse nämä varmaan kuvittelevat koko ajan ajavansa vähän reilua 8-kymppiä -> siksi pitää jarruttaa peltipoliisien kohdalla. Ja kun osaavat ja turvalliset papat tietää itse oikean ajonopeuden, ei niistä rajoitusmerkeistä tarvi piitata. Ja kun ei rajoitusmerkkejä noteerata, iskee hirveä paniikki, kun eteen osuu peltipoliisi. Sitten pitää tehdä jarrutus 70-nopeuteen myös 100 km/h rajoitusalueella!
- Kuormauto
Pitää hiipiä hissun kissu, ettei kameratolppa säikähdä.
- Saunan-takana-on-tilaa
Silmänpalvojat aiheuttavat jonoissa pumppaavaa matoliikettä ja perään ajoja turhilla jarrutuksilla.
- Delfin31
Kyllä se peräänajaja on syypää peräänajoon, ellei tajua pitää kunnon turvaväliä.
- hauka.liikenteessä
Mä trollaan aina peltipoliisin kohdalla.
Joskus teen koukkauksia, ikäänkuin väistääkseni jotain tiellä olevaa klönttiä. Moni tekee saman perässä.
- Delfin31
Säälittävää toiminta, että ylipäätään lähtee jarruttamaan kameratolpan kohdalla. Itse en sitä tee, sillä noudattamalla rajoitusta ei kameratolpista tarvitse panikoida. Taaempana tulijakaan ei ärsyynny.
Sitähän tässä juurikin koitetaan, noudattaa rajoituksia, ainakin kameran kohdalla
Itse itseuin pari vuotta sitten oikuedessa 8km/h ylinopeusta.
Jos nyt isolla tiellä jossa sopiva "tilannenenopeus" olisi 130km/h, niin kameran kohdalla nopeus putoaa varmuuden vuoksi 60km/h nopeuteen :)- Delfin31
Noo.. Itse aion kuitenkin noudattaa sallittuja nopeuksia huomioiden tietenkin mittarivirheen. Tärkein tekijä, joka vaikuttaa omaan ajonopeuteen on ensisijaisesti keliolosuhteet. Keliolosuhteet voivat olla lähes mitä vain, joten aina ei voi viilettää sitä suurinta sallittua nopeutta. Ja vain aivonsa narikkaan jättänyt älypää ei ota vallitsevaa keliä huomioon.
- kuskit
Bussissa kirjoitti:
Sitähän tässä juurikin koitetaan, noudattaa rajoituksia, ainakin kameran kohdalla
Itse itseuin pari vuotta sitten oikuedessa 8km/h ylinopeusta.
Jos nyt isolla tiellä jossa sopiva "tilannenenopeus" olisi 130km/h, niin kameran kohdalla nopeus putoaa varmuuden vuoksi 60km/h nopeuteen :)Miten sinä bussimatkustajana oikeuteen jouduit?
kuskit kirjoitti:
Miten sinä bussimatkustajana oikeuteen jouduit?
Koska Kaisu antoi mulle 70€ aiheettoman rikesakon 8km/h ylinopeudesta, kiistin maksun koska se oli aiheeton. Tuli kutsu oikeuteen, oikeudessa voitto koska maksu oli aiheeton...
Ei siinä mitään mutta voiton jälkeen alkoi puhelin soimaan ja jutusta saatiin lukea joka lehdessä- Seksuaaliterapeutti
Bussissa kirjoitti:
Koska Kaisu antoi mulle 70€ aiheettoman rikesakon 8km/h ylinopeudesta, kiistin maksun koska se oli aiheeton. Tuli kutsu oikeuteen, oikeudessa voitto koska maksu oli aiheeton...
Ei siinä mitään mutta voiton jälkeen alkoi puhelin soimaan ja jutusta saatiin lukea joka lehdessäSiis isoveli luki jonkun sakkojutun lehdesta ja naapurin Paula-Petteri soitti halutakseen kyydin ämpärimuovisella säksättimelläsi, jokaviikkoisesti, koulun virkkauserhoon. Lehdistökerho teki bussipojusta jutun koulun valokuvauskerhon avustuksella. Valokuva oli hyvä, hieman tärähtänyt. Tärähdyksen syytä etsitään vielä.
- käytäaivojasi
Äly hoi. 70 km/h on täysin normaali nopeus 80 km/h rajoitusalueella.
Ei tarvitse olla niin hullu, että yrittää ajaa tuurilla niin ettei kamera räpsähdä.
Yritä edes ymmärtää mitä tarkoittaa käsite Suurin Sallittu Nopeus.- Koppimopo
Ajan 200km työmatka-ajoa päivittäin jo yhdettätoista vuotta.
Ei onnettomuuksia eikä sakkoja.
Rajoituksen mukainen mittarinopeus, eli 3-5 km/h alle nopeusrajoitusten.
Ajan rutiiniomaisesti säädösten mukaisesti niin että muut autoilijat osaavat ennakoida tekemiseni. - Jumalahanminäkin
Koppimopo kirjoitti:
Ajan 200km työmatka-ajoa päivittäin jo yhdettätoista vuotta.
Ei onnettomuuksia eikä sakkoja.
Rajoituksen mukainen mittarinopeus, eli 3-5 km/h alle nopeusrajoitusten.
Ajan rutiiniomaisesti säädösten mukaisesti niin että muut autoilijat osaavat ennakoida tekemiseni.Siinä on vain yksi mutta: et ole yksin liikenteessä. Vaikka olet kuinka ässä niin ei se pelasta kokonaisuutta. Voit silti joutua onnettomuuteen ja saada sakotkin ihan vaan vahingossa.
- virheet-ja-vähennykset
Kameravalvonnassa puuttumiskynnys on 3 km/h ylitys, josta aletaan jakaa kirjallisia huomautuksia. Lisäksi kameratolpan mittaamasta lukemasta tehdään 3 km/h tarkkuusvähennys (poliisin tukan lukemasta 2 km/h). Tämä tarkoittaa, että voit ajaa 6 km/h todellista nopeutta yli rajoituksen ennen kuin on vaara saada huomautus. Siihen päälle vielä auton mittarivirhe.
- varmennus
virheet-ja-vähennykset kirjoitti:
Kameravalvonnassa puuttumiskynnys on 3 km/h ylitys, josta aletaan jakaa kirjallisia huomautuksia. Lisäksi kameratolpan mittaamasta lukemasta tehdään 3 km/h tarkkuusvähennys (poliisin tukan lukemasta 2 km/h). Tämä tarkoittaa, että voit ajaa 6 km/h todellista nopeutta yli rajoituksen ennen kuin on vaara saada huomautus. Siihen päälle vielä auton mittarivirhe.
Tuohan oli huojentava tieto, toivottavasti pitää paikkansa, siis mihin tietosi perustuu?
Ei se mihinkään perustu. Todellinen puuttumiskynnys vaihtelee, mutta nyrkkisääntönä noin 8 km/h on aika hyvä.
Samoin tuo tarkkuusvähennys on kovin tapauskohtaista. Paras jonka tiedän, oli 15 km/h (tuossa tapauksessa poliisi oli mitannut nopeudeksi 133@80, vähennyksen jälkeen 118@80, ei tarvinnut luopua kortista).- varmennus
TheRat kirjoitti:
Ei se mihinkään perustu. Todellinen puuttumiskynnys vaihtelee, mutta nyrkkisääntönä noin 8 km/h on aika hyvä.
Samoin tuo tarkkuusvähennys on kovin tapauskohtaista. Paras jonka tiedän, oli 15 km/h (tuossa tapauksessa poliisi oli mitannut nopeudeksi 133@80, vähennyksen jälkeen 118@80, ei tarvinnut luopua kortista).Eli sittenhän Kehäykköselläkin voisi ajella tasaista kahdeksaakymppiä (todellista nopeutta), mutta kun niin kovin moni nyt pudottaa sen alle 70 km/h. Tarkoitan tällä siis sujuvan liikenteen tilanteita, silloin harvoin, kun niitä Kehällä on.
- virheet-ja-vähennykset
varmennus kirjoitti:
Tuohan oli huojentava tieto, toivottavasti pitää paikkansa, siis mihin tietosi perustuu?
Oman autonsa mittarivirheen pitäisi jokainen tuntea.
Tarkkuusvähennys perustuu poliisin omiin ohjeisiin. Sen tarkoituksena on vähentää mittaustekniikan epätarkkuudesta syntyviä kiistoja.
Puuttumiskynnys on poliisimiehen oman harkinnan varassa kun ollaan asteikon alapäässä. Kamerakuvien harkintaan ei kuitenkaan käytetä paljoa aikaa eikä vaivaa niiden valtavan määrän takia. Olen nähnyt 5 km/h ylityksestä annettuja kirjallisia huomautuksia, joten esimerkkejä löytyy kummastakin päästä asteikkoa. - TheSquirrel
TheRat kirjoitti:
Ei se mihinkään perustu. Todellinen puuttumiskynnys vaihtelee, mutta nyrkkisääntönä noin 8 km/h on aika hyvä.
Samoin tuo tarkkuusvähennys on kovin tapauskohtaista. Paras jonka tiedän, oli 15 km/h (tuossa tapauksessa poliisi oli mitannut nopeudeksi 133@80, vähennyksen jälkeen 118@80, ei tarvinnut luopua kortista).Jahas. Kumminkaiman baaritutun työkaverin veli on essonbaarin legendan mukaan saanut puhuttua lappuun todellista alhaisemman nopeuden.
Ihan totta, nämä uskotaan... TheSquirrel kirjoitti:
Jahas. Kumminkaiman baaritutun työkaverin veli on essonbaarin legendan mukaan saanut puhuttua lappuun todellista alhaisemman nopeuden.
Ihan totta, nämä uskotaan...Minulle on henkilökohtaisesti täysin samantekevää uskotko vai et. Mutta kiva että kävit kertomassa.
- Koppimopo
Jumalahanminäkin kirjoitti:
Siinä on vain yksi mutta: et ole yksin liikenteessä. Vaikka olet kuinka ässä niin ei se pelasta kokonaisuutta. Voit silti joutua onnettomuuteen ja saada sakotkin ihan vaan vahingossa.
Tuo on totta!
- totuuskirpaisee
Jos tuo sakkojen korotus toteutuu, seuraa siitä jonojen kasvaminen ja liikennevaarallisuuden kasvu. Liikennettä ei juuri seurata kun katse pitää koko ajan olla mittariin. Täytynee lopettaa normaalin nopeuden pitäminen ja ajaa alinopeutta ettei vaan napsahda sakkoja vahingossa. Päättäjille ei haittaa kun istuu nahkapenkissä takana virka-autossa.
"Liikennettä ei juuri seurata kun katse pitää koko ajan olla mittariin."
Minua ihmetyttää, miten huonoja kuljettajia täällä oikein on, kun tuollaista itketään jatkuvasti. Ei sitä mittaria tarvitse jatkuvasti kytätä, vilkaisu 15-20 sekunnin välein riittää. Pitäähän katseen liikkua muutenkin eikä vain tuijottaa edellämenijän perävaloja. (Kauan sitten autokoulussa yksi ensimmäisiä ajo-opettajan ohjeita oli juuri se, että pitää seurata peilejä ja mittareita eikä vain yrittää polttaa katseella reikää yhteen kohtaan tuulilasia.)
Tietysti vakionopeudensäädin on se kaikkein paras keksintö näihin.
- varovasti_Tojolla
80 km/h mittarissa on 74 km/h todellista, joten kun ajelee mittarin mukaan 70-75 km/h niin kyllä sitä jonoa taakse kertyy ihan kivasti.
- paljonajanut
Vakionopeussäätimestä ei ole avuksi kuin pitkillä yhden tai kahden nopeuden reiteillä eikä silloinkaan jos on jonoa, sulla ei taida olla vakkaria kun tollasia höpiset.
Itse käytän vakkaria ruuhka-aikoihin Turunväylällä. Ihan hyvin toimii kolmoskehälle asti (tultaessa stadiin päin, poistuttaessa voi pistää vakkarin päälle jo Turunväylän alussa, pois päältä ykköskehältä kakkoselle), kun ajaa sopivaa nopeutta.
Myös kaupunkiajossa vakkari on oikein näppärä laite. Joskus pääsee kilometritolkulla etenemään vakkariin koskematta.- ruise-ja-rajoitin
Nykyään autoissa alkaa yleistyä myös sellainen varuste kuin nopeudenrajoitin. Erinomainen keksintö, jolle on kaupungissa paljon enemmän käyttöä kuin vakkarille. Suosittelen tutustumaan ja käyttämään mikäli sellainen autosta löytyy. Laitetaan rajoittimeen suurin sallittu nopeus (plus mittarivirhe) ja sen jälkeen ei tarvitse pelätä vahingossa ajettua ylinopeutta, vaikka painaisi kaasun pohjaan. Voi rauhassa keskittyä puhelime... eikun liikenteen seuraamiseen.
ruise-ja-rajoitin kirjoitti:
Nykyään autoissa alkaa yleistyä myös sellainen varuste kuin nopeudenrajoitin. Erinomainen keksintö, jolle on kaupungissa paljon enemmän käyttöä kuin vakkarille. Suosittelen tutustumaan ja käyttämään mikäli sellainen autosta löytyy. Laitetaan rajoittimeen suurin sallittu nopeus (plus mittarivirhe) ja sen jälkeen ei tarvitse pelätä vahingossa ajettua ylinopeutta, vaikka painaisi kaasun pohjaan. Voi rauhassa keskittyä puhelime... eikun liikenteen seuraamiseen.
Itselläni kylläkin rajoitin sallii nopeuden noston, mikäli kaasupolkimen painaa pohjaan. Ihan hyvä ominaisuus noin periaatteessa, esimerkiksi ohitusten helpottamiseksi.
Olen muutaman kerran tuota kokeillut, mutta kyllä vakionopeudensäädin itselläni toimii paremmin.- ruise-ja-rajoitin
TheRat kirjoitti:
Itselläni kylläkin rajoitin sallii nopeuden noston, mikäli kaasupolkimen painaa pohjaan. Ihan hyvä ominaisuus noin periaatteessa, esimerkiksi ohitusten helpottamiseksi.
Olen muutaman kerran tuota kokeillut, mutta kyllä vakionopeudensäädin itselläni toimii paremmin.Automaatin kick-down on tietysti oma lukunsa. Sillä pääsee rajoittimesta ohi, mutta se ei tapahdu huomaamatta, kun automaatti vaihtaa heti pari vaihdetta pienemmälle. Polkimen alla on tukeva kytkin, jota saa painaa tarkoituksella ja niin kauan kun ei kick-downiin asti paina, niin nopeus pysyy rajoittimen lukemassa. Vaihtelevasssa ruuhkassa rajoitin on parempi kuin vakkari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1078873
- 936780
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon656530Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345391Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo654641- 553531
- 503365
- 513122
- 562932
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512906