Ruokinta ajoista kysyttävää

kiitos avusta

Olen hommaamassa hevosta ja rupesin miettimään noita ruokinta aikoja. Kun hevonenhan ei saa pitkään olla syömättä vaan se olisi hyvä ruokkia vähintään 4 kertaa päivässä. Mutta miten se on mahdollista? Sillä heppa tulisi asumaan tallille jossa hepat pitää hoitaa itse, joten aamu heinien ja päivä heinien välille tulisi iso väli. Sillä aamulla kävisin hepan ruokkii joskus 6-7 maissa ja sitten pääsen koulusta joskus 15 jälkeen(joskus tietysti jo 13). Laitanko enemmän heinää tarhaan vai onko normaalia että tuossa on isompi väli? Ja entäs jos joskus pääsen jo klo 13 niin noudatanko samaa rytmiä kuin silloinkin kun pääsen vasta klo 15? Kiitos paljon asiallisita vastauksista!:)

4

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasiro

      Laita reilusti heinää tarhaan, silloin sille ei ehdi tulla niin kova nälkä päivän aikana.
      Vapaa heinä tarhassa olisi vielä parempi.
      Jos sillä on säännöstelty heinä niin se syö nälissään helposti liian nopeasti sitten kun ruokaa saa ja siinä on ähkyn vaara. Vapaalla heinällä se napostelee hissukseen pitkin päivää eikä ahmi.
      Kun pääset aikaisemmin niin anna aikaisemmin ruoka niinä päivinä, ei pieni epätasaisuus ole pahasta. Anna kuitenkin tunti, mieluummin kaksi, aikaa sulatella ruokansa ennenkuin ratsastat sen ettei se joudu juoksemaan täydellä mahalla.
      Eihän ihminenkään lähde suoraan ruokapöydästä lenkille, eikä se ole hyväksi hevosellekkaan.

    • näinjäfsk

      Hevonen syö kolmekertaa päivässä.. Ja itse päästän hevosen aamulla ulos laitan heinät tuun koulusta neljän aikaan laitan heinät ja seittemän aikoihin myös. Mutta hevosellani on risuja sun muita naperrettavaa tarhassa.

      • hahahahha

        Hevosen pitäisi syödä vähintään 3 kertaa päivässä, ja mitä useammin se saa ruokaa, sen parempi ;)


    • Jos vapaaseen heinään ei ole mahdollisuutta, osta heinäverkko ja laita se tarhaan aamulla. Löytyy näitä slow-feeding verkkoja mihin hevosella menee tuplasti aikaa heinän syömiseen. Eivätkä maksa paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe