Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Top 5 "Bandwagon"fanien joukkuetta

Nashvillen fani

Bandwagon efekti tarkoittaa käytännössä massan mukana menoa ja hyvän olon hakua valitsemalla joukkueen joka pärjää. Kun joukkueella alkaa menemään huonosti tai heidän lempi pelaaja lähtee, lähtevät fanit pois kuin sopulit juostessaan kalliolta alas. Tässä minun listani joukkueista joiden fanikanta koostuu suurelta osin tällaisista ihmisiä. Olen myös kertonut fanikanna suunnan asteikolla (-3)-3

1.Chicago Blackhawks (3)
2.Pittsburgh Penguins (2)
3.Los Angeles Kings (0)
4. Anaheim Ducks (2)
5.Boston Bruins (-1)

Jos olet näiden joukkueiden fani, mieti syitä fanituksellesi. Parhaiten tämä tapahtuu katsomalla fanituksen alun ajankohtaa. Mikään ei nimittäin ole jääkiekossa häpeällisempää fanille kuin vaihdella joukkuetta aina kun vanhalla joukkueella alkaa menemään huonosti ja jokin joukkue on parempi. En väitä että kaikki Chicagon fanit olisivat sopuleita, mutta todella suuri osa heistä on.

22

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <<<<

      MUN LEMPPARIT TOP5
      1. NEW YORK RANGERS
      2. CHICAGO BLACKHAWKS
      3. NEW YORK ISLANDERS
      4. MONTREAL CANADIENS
      5. ST LOUIS BLUES

      • JOFA SETÄ MAITOJUNA

        Rakas ystäväni Nashville fani. Kerrankin suht. järkevä kirjoitus sinulta. Yleensä kirjoituksesi, sanon sen suoraan, ne ei ole täysipäisen ihmisen tekstiä.
        Ei siitä enempää. Voin kertoa sinulle suosikki joukkueeni Nhlssä, se oli Minnesota Northstars, nykyisin olen Wildin kannattaja. Toki kannatan myös joukkueita jossa pelaa mielestäni hyviä ja joista pidän pelaajia. Toivon esimerkiksi menestystä kannattamallesi seuralle koska siellä pelaa kaikkienaikojen kolmanneksi paras suomalais jääkiekkoiija, olen myös blackhawks kannattaja tällä hetkellä koska siellä pelaa tämän hetken yksi maailman parhaista maalivahdeista, mies jolla on mahdollisuus nousta harvinaiseen suomaisten stanley cup voittajien joukkoon, mies joka tunnetaan nimellä Antti Raanta. Vaikka olen wild kannattaja, olen pettynyt kapteeni nollaan, toivottavasti kapteenin paikan saisi joku osaavampi, kapteeni nollasta siihen ei ole.
        Montako vuotta muuten itse olet ollut predators kannattaja?


      • Nashvillen fani
        JOFA SETÄ MAITOJUNA kirjoitti:

        Rakas ystäväni Nashville fani. Kerrankin suht. järkevä kirjoitus sinulta. Yleensä kirjoituksesi, sanon sen suoraan, ne ei ole täysipäisen ihmisen tekstiä.
        Ei siitä enempää. Voin kertoa sinulle suosikki joukkueeni Nhlssä, se oli Minnesota Northstars, nykyisin olen Wildin kannattaja. Toki kannatan myös joukkueita jossa pelaa mielestäni hyviä ja joista pidän pelaajia. Toivon esimerkiksi menestystä kannattamallesi seuralle koska siellä pelaa kaikkienaikojen kolmanneksi paras suomalais jääkiekkoiija, olen myös blackhawks kannattaja tällä hetkellä koska siellä pelaa tämän hetken yksi maailman parhaista maalivahdeista, mies jolla on mahdollisuus nousta harvinaiseen suomaisten stanley cup voittajien joukkoon, mies joka tunnetaan nimellä Antti Raanta. Vaikka olen wild kannattaja, olen pettynyt kapteeni nollaan, toivottavasti kapteenin paikan saisi joku osaavampi, kapteeni nollasta siihen ei ole.
        Montako vuotta muuten itse olet ollut predators kannattaja?

        Olin aiemmin Kärppien fani, mutta se loppui kun Bäckström ja Rinne lähtivät ja siirryin itse samalla NHL:ään. Olen aina tykännyt maalivahdeista enemmän kuin kenttäpelaajista. Ensin olin Wildin fani Bäckströmmin takia mutta tilanne muuttui vähitellen kun Rinne pelasi MM-kisoissa 2009 ja mieleen jäivät varsinkin Suomen pelit Kanadaa ja Norjaa vastaan. Kun näin hänen pelityylinsä tunnistin heti atleettisen Hasekin Rinteessä ja aloin tutustumaan sitä kautta Nashvilleen enemmän varsinkin videopelien ja nettivideoiden kautta. Lopullinen kääntyminen Nashvillen faniksi tapahtui 2011 jolloin Rinne ja Nashville olivat nousemassa huipulle kaataen Ducksin playoffeissa.

        Minuakin saattoi siis pitää aluksi eräänlaisena sopulina joka seurasi parhaita maalivahteja, mutta Nashvillen fanitus jatkui huonojenkin vuosien yli jopa viime kautena kun Rinne ei käytännössä pelannut juuri lainkaan. Fanitus oli siis levinnyt Rinteen kautta koko joukkueeseen, tosin Rinne on yhä keskiössä. Varsinkin Josi, Weber, Jones, Ellis Smith, Forsberg, Wilson, Gaustad ja Nyström ovat nousseet listoillani lempi pelaajien joukkoon. Mikä Wildiin tulee, en tykkää siitä enään lainkaan, päin vastoin. Tähän vaikutti erityisesti Suterin toiminta ja liiallinen Koivun ja Granlundin hypetys Suomessa.

        Tykkään Nashvillen nopeisiin vastaiskuihin ja puolustukseen perustuvasta pelityylistä ja siitä kuinka joukkue pelaa joukkueena kun yksilötaitoa varsinkaan hyökkäyksessä ei niin paljoa ole tai ainakaan ennen ei ollut. Nashville muistuttikin paljon Suomen maajoukkuetta, joka rakentuu maalivahdin ja joukkuepelin varaan.

        Nythän joukkueella on vahva hyökkäys ja taitavia junnuja satelee kuin taivaalta ja pelkäänkin Nashvillen fanikannan menevän pilalle liian nopeasta hyvästä menestyksestä. Tietenkin se on hyvä juttu mm. joukkueen talouden kannalta, mutta jostakin syystä en tykkää ideasta että Nashville olisi suosittu. Jotenkin sanat "Predators", "yksilötaito" ja "suosittu" eivät vain tunnu sopivan yhteen.


      • JOFA SETÄ MAITOJUNA
        Nashvillen fani kirjoitti:

        Olin aiemmin Kärppien fani, mutta se loppui kun Bäckström ja Rinne lähtivät ja siirryin itse samalla NHL:ään. Olen aina tykännyt maalivahdeista enemmän kuin kenttäpelaajista. Ensin olin Wildin fani Bäckströmmin takia mutta tilanne muuttui vähitellen kun Rinne pelasi MM-kisoissa 2009 ja mieleen jäivät varsinkin Suomen pelit Kanadaa ja Norjaa vastaan. Kun näin hänen pelityylinsä tunnistin heti atleettisen Hasekin Rinteessä ja aloin tutustumaan sitä kautta Nashvilleen enemmän varsinkin videopelien ja nettivideoiden kautta. Lopullinen kääntyminen Nashvillen faniksi tapahtui 2011 jolloin Rinne ja Nashville olivat nousemassa huipulle kaataen Ducksin playoffeissa.

        Minuakin saattoi siis pitää aluksi eräänlaisena sopulina joka seurasi parhaita maalivahteja, mutta Nashvillen fanitus jatkui huonojenkin vuosien yli jopa viime kautena kun Rinne ei käytännössä pelannut juuri lainkaan. Fanitus oli siis levinnyt Rinteen kautta koko joukkueeseen, tosin Rinne on yhä keskiössä. Varsinkin Josi, Weber, Jones, Ellis Smith, Forsberg, Wilson, Gaustad ja Nyström ovat nousseet listoillani lempi pelaajien joukkoon. Mikä Wildiin tulee, en tykkää siitä enään lainkaan, päin vastoin. Tähän vaikutti erityisesti Suterin toiminta ja liiallinen Koivun ja Granlundin hypetys Suomessa.

        Tykkään Nashvillen nopeisiin vastaiskuihin ja puolustukseen perustuvasta pelityylistä ja siitä kuinka joukkue pelaa joukkueena kun yksilötaitoa varsinkaan hyökkäyksessä ei niin paljoa ole tai ainakaan ennen ei ollut. Nashville muistuttikin paljon Suomen maajoukkuetta, joka rakentuu maalivahdin ja joukkuepelin varaan.

        Nythän joukkueella on vahva hyökkäys ja taitavia junnuja satelee kuin taivaalta ja pelkäänkin Nashvillen fanikannan menevän pilalle liian nopeasta hyvästä menestyksestä. Tietenkin se on hyvä juttu mm. joukkueen talouden kannalta, mutta jostakin syystä en tykkää ideasta että Nashville olisi suosittu. Jotenkin sanat "Predators", "yksilötaito" ja "suosittu" eivät vain tunnu sopivan yhteen.

        Katotaan miten käy: ) Tosi pelit pelataan vasta kevällä, nyt vasta harjoitellaan.


      • jee jee jeeee
        Nashvillen fani kirjoitti:

        Olin aiemmin Kärppien fani, mutta se loppui kun Bäckström ja Rinne lähtivät ja siirryin itse samalla NHL:ään. Olen aina tykännyt maalivahdeista enemmän kuin kenttäpelaajista. Ensin olin Wildin fani Bäckströmmin takia mutta tilanne muuttui vähitellen kun Rinne pelasi MM-kisoissa 2009 ja mieleen jäivät varsinkin Suomen pelit Kanadaa ja Norjaa vastaan. Kun näin hänen pelityylinsä tunnistin heti atleettisen Hasekin Rinteessä ja aloin tutustumaan sitä kautta Nashvilleen enemmän varsinkin videopelien ja nettivideoiden kautta. Lopullinen kääntyminen Nashvillen faniksi tapahtui 2011 jolloin Rinne ja Nashville olivat nousemassa huipulle kaataen Ducksin playoffeissa.

        Minuakin saattoi siis pitää aluksi eräänlaisena sopulina joka seurasi parhaita maalivahteja, mutta Nashvillen fanitus jatkui huonojenkin vuosien yli jopa viime kautena kun Rinne ei käytännössä pelannut juuri lainkaan. Fanitus oli siis levinnyt Rinteen kautta koko joukkueeseen, tosin Rinne on yhä keskiössä. Varsinkin Josi, Weber, Jones, Ellis Smith, Forsberg, Wilson, Gaustad ja Nyström ovat nousseet listoillani lempi pelaajien joukkoon. Mikä Wildiin tulee, en tykkää siitä enään lainkaan, päin vastoin. Tähän vaikutti erityisesti Suterin toiminta ja liiallinen Koivun ja Granlundin hypetys Suomessa.

        Tykkään Nashvillen nopeisiin vastaiskuihin ja puolustukseen perustuvasta pelityylistä ja siitä kuinka joukkue pelaa joukkueena kun yksilötaitoa varsinkaan hyökkäyksessä ei niin paljoa ole tai ainakaan ennen ei ollut. Nashville muistuttikin paljon Suomen maajoukkuetta, joka rakentuu maalivahdin ja joukkuepelin varaan.

        Nythän joukkueella on vahva hyökkäys ja taitavia junnuja satelee kuin taivaalta ja pelkäänkin Nashvillen fanikannan menevän pilalle liian nopeasta hyvästä menestyksestä. Tietenkin se on hyvä juttu mm. joukkueen talouden kannalta, mutta jostakin syystä en tykkää ideasta että Nashville olisi suosittu. Jotenkin sanat "Predators", "yksilötaito" ja "suosittu" eivät vain tunnu sopivan yhteen.

        "Jos olet näiden joukkueiden fani, mieti syitä fanituksellesi. Parhaiten tämä tapahtuu katsomalla fanituksen alun ajankohtaa. Mikään ei nimittäin ole jääkiekossa häpeällisempää fanille kuin vaihdella joukkuetta aina kun vanhalla joukkueella alkaa menemään huonosti ja jokin joukkue on parempi."

        "Lopullinen kääntyminen Nashvillen faniksi tapahtui 2011 jolloin Rinne ja Nashville olivat nousemassa huipulle kaataen Ducksin playoffeissa."

        Niinpä


      • Nashvillen fani
        jee jee jeeee kirjoitti:

        "Jos olet näiden joukkueiden fani, mieti syitä fanituksellesi. Parhaiten tämä tapahtuu katsomalla fanituksen alun ajankohtaa. Mikään ei nimittäin ole jääkiekossa häpeällisempää fanille kuin vaihdella joukkuetta aina kun vanhalla joukkueella alkaa menemään huonosti ja jokin joukkue on parempi."

        "Lopullinen kääntyminen Nashvillen faniksi tapahtui 2011 jolloin Rinne ja Nashville olivat nousemassa huipulle kaataen Ducksin playoffeissa."

        Niinpä

        Minähän itse tuossa myönsin että minua saattoi silloin pitää sopulina, joka seurasi NHL:n parhaita suomalaisia maalivahteja. Lopulta tilanne muuttui kun tykästyin Rinteen kautta koko Nashvillen joukkueeseen, mikä lopetti kierteen. Jostainhan se fanitus tietenkin pitää aloittaa ja minulla se alkoi Rinteen ja Nashvillen noususta. En siis itseäni laskisi enään sopulien joukkoon.

        Kirjoitukseni pääpointti ei ollut kuitenkaan se että jotkut fanit kääntävät takkia liian helposti ja he ovat niitä bandwagon faneja. Kun joukkueella menee huonosti, siirtyvät he nopeasti fanittamaan jotakin toista joukkuetta isona ryhmänä. Itse en näin toiminut vaikka Nashville oli pahimmillaan liigan kolmanneksi viimeisenä aikavälillä 2011-2014. Chicago, Los Angeles ja Pittsburgh ovat tästä mitä oivimpia esimerkkejä, sillä heidän fanikanta on rakentunut muutaman Stanley cupin ja huippupelaajan varaan. Bandwagon fanit näkyvät fanitilastoissa isoina piikkeinä juuri niinä vuosina kun joukkue on menestynyt. Kun näillä joukkueilla alkaa menemään joskus todella huonosti, niiden fanikanta romahtaa lähes yhtä alas kuin ennen nousua.

        Millainen on sitten terve fanikanta? Tervein fanikanta on Torontolla, Edmontonilla ja Montrealilla.Näiden joukkueiden pitkät kiekkoperinteet ja kanadakaisuus takaavat että fanit tulevat peleihin vaikka joukkueen kausi menisi ihan pilalle. Tietenkin fanien määrä laskee huonoina vuosina, mutta siinä ei tapahdu samanlaista romahdusta kuin näiden nykyään suosituimpien joukkueiden kanssa.


      • Nashvillen fani
        Nashvillen fani kirjoitti:

        Minähän itse tuossa myönsin että minua saattoi silloin pitää sopulina, joka seurasi NHL:n parhaita suomalaisia maalivahteja. Lopulta tilanne muuttui kun tykästyin Rinteen kautta koko Nashvillen joukkueeseen, mikä lopetti kierteen. Jostainhan se fanitus tietenkin pitää aloittaa ja minulla se alkoi Rinteen ja Nashvillen noususta. En siis itseäni laskisi enään sopulien joukkoon.

        Kirjoitukseni pääpointti ei ollut kuitenkaan se että jotkut fanit kääntävät takkia liian helposti ja he ovat niitä bandwagon faneja. Kun joukkueella menee huonosti, siirtyvät he nopeasti fanittamaan jotakin toista joukkuetta isona ryhmänä. Itse en näin toiminut vaikka Nashville oli pahimmillaan liigan kolmanneksi viimeisenä aikavälillä 2011-2014. Chicago, Los Angeles ja Pittsburgh ovat tästä mitä oivimpia esimerkkejä, sillä heidän fanikanta on rakentunut muutaman Stanley cupin ja huippupelaajan varaan. Bandwagon fanit näkyvät fanitilastoissa isoina piikkeinä juuri niinä vuosina kun joukkue on menestynyt. Kun näillä joukkueilla alkaa menemään joskus todella huonosti, niiden fanikanta romahtaa lähes yhtä alas kuin ennen nousua.

        Millainen on sitten terve fanikanta? Tervein fanikanta on Torontolla, Edmontonilla ja Montrealilla.Näiden joukkueiden pitkät kiekkoperinteet ja kanadakaisuus takaavat että fanit tulevat peleihin vaikka joukkueen kausi menisi ihan pilalle. Tietenkin fanien määrä laskee huonoina vuosina, mutta siinä ei tapahdu samanlaista romahdusta kuin näiden nykyään suosituimpien joukkueiden kanssa.

        Anteeksi. Korjaan toista kappaletta. Kirjoituksen pääpointi ei ollut ettei parhaita saisi fanittaa vaan että nykyään käännetään takkia liian helposti omalle joukkueelle.


      • rrrr4
        Nashvillen fani kirjoitti:

        Anteeksi. Korjaan toista kappaletta. Kirjoituksen pääpointi ei ollut ettei parhaita saisi fanittaa vaan että nykyään käännetään takkia liian helposti omalle joukkueelle.

        Ihme paskaa


      • Nashvillen fani
        rrrr4 kirjoitti:

        Ihme paskaa

        Jos esimerkiksi olet 2010-luvun mestari joukkueiden Boston, Los Angeles Kings, Blackhawks kannattaja, mieti erityisen tarkkaan ajankohtaa jolloin kannatuksen aloitit.
        Mieti oletko sopuli tai esimerkiksi joku muu jyrsiä?
        Minuakin voi pitää soulina ja olen minä jyrsiä ollutkin. Sängystäni minä esimerkiksi jalat ja tuolistani minä käsinojat olen jyrsinyt.
        En tiedä kuulunko terveeseen fanikantaan, mutta uskon että kuulun jyrsijöihin.
        En tiedä onko joukkueeni fanikannalla josksus sattunut romahdus, kenties minulla niin on voinut joskus käydä.


      • kerro se
        Nashvillen fani kirjoitti:

        Jos esimerkiksi olet 2010-luvun mestari joukkueiden Boston, Los Angeles Kings, Blackhawks kannattaja, mieti erityisen tarkkaan ajankohtaa jolloin kannatuksen aloitit.
        Mieti oletko sopuli tai esimerkiksi joku muu jyrsiä?
        Minuakin voi pitää soulina ja olen minä jyrsiä ollutkin. Sängystäni minä esimerkiksi jalat ja tuolistani minä käsinojat olen jyrsinyt.
        En tiedä kuulunko terveeseen fanikantaan, mutta uskon että kuulun jyrsijöihin.
        En tiedä onko joukkueeni fanikannalla josksus sattunut romahdus, kenties minulla niin on voinut joskus käydä.

        Miksi pitäisi miettiä jotain tuollaista ja miten fanikanta pilaantuu, jos fanit lisääntyy menestyksen tullessa?


      • Nashvillen fani
        Nashvillen fani kirjoitti:

        Jos esimerkiksi olet 2010-luvun mestari joukkueiden Boston, Los Angeles Kings, Blackhawks kannattaja, mieti erityisen tarkkaan ajankohtaa jolloin kannatuksen aloitit.
        Mieti oletko sopuli tai esimerkiksi joku muu jyrsiä?
        Minuakin voi pitää soulina ja olen minä jyrsiä ollutkin. Sängystäni minä esimerkiksi jalat ja tuolistani minä käsinojat olen jyrsinyt.
        En tiedä kuulunko terveeseen fanikantaan, mutta uskon että kuulun jyrsijöihin.
        En tiedä onko joukkueeni fanikannalla josksus sattunut romahdus, kenties minulla niin on voinut joskus käydä.

        Jaa täällä aletaan jo varastamaan käyttäjänimiä trollimielessä. No sen olikin jo aika vaihtua :)


    • chicagofani

      Chicago on se juttu

    • Pens-fani

      Kyllä Pittsburgh kuuluu ilmeisenä menestyjäjoukkueena, mutta onpa seura voittanut pari kannua 1990-luvulla, joten ehkä hieman turha yleistää "fanikulttuurin" syntymisen heti, jos on 2000-luvulla päässytkin kannua nostamaan. Ja Pens oli täys paska 2000-luvulla, joten jotain on seurassa tehty myös oikein hyvien varausten ja myöskin tuurin avulla..

      • SuperMarioJoes

        No Pittsburgh oli jo silloin 90-luvun alussa bandwagonerien ykkössuosikki ylitse muiden. Pitkät perinteet. :)


    • 10-14

      Jaa, mitä häpeällistä siinä muka on, että seuraa menestystä? Voittoja halutaan nähdä, ei luusereita.

      • kukaonluuseri

        Tuollainen tyypillinen espoolaisen kärppäfanin kommentti.

        Juuretonta ja pinnallista. Kulttuuritonta ja hengetöntä. Historiatonta ja munatonta.


      • 10-14
        kukaonluuseri kirjoitti:

        Tuollainen tyypillinen espoolaisen kärppäfanin kommentti.

        Juuretonta ja pinnallista. Kulttuuritonta ja hengetöntä. Historiatonta ja munatonta.

        Jääkiekko on viihdettä. Sen tarkoitus on siis viihdyttää meitä katsojia. Toisin sanoen tarjota voittoja ja menestystä nähtäväksi. Jos ei tule, vaihdetaan esiintyjää.

        Eikä jääkiekolla tai muullakaan urheilulla ole mitään tekemistä kulttuurin kanssa.

        Fiksut ihmiset ovat muuten kautta historian olleet "juurettomia". Vain juntit kasvattavat juuria.


      • kukaonluuseri

        Yhteenlaskusi tulos on luultavasti väärin, mutta jostain syystä viesti oli tullut läpi. Ei hätää: sivuutetaan se.


      • kukaonluuseri

    • riittäähänniitä

      Suomessa oli NHL:n osalta ainakin hirveä Bruins-gloryhunttaus menossa takavuosina, onneksi hiukan rauhoittunut nyttemmin...

      Pittsburgh on tietty myös bandwagonereiden luottokohde näitä nykyjä.

      Mielestäni Chicago ei ole menestyksestään huolimatta aiheuttanut aivan samanlaista häkeltyneisyyttä kuin esimerkiksi nuo kaksi.

      Suomessa Poohjooiseeen Kärpäset on ollut koko kuluvan vuosituhannen ylivoimainen gloryhunter-kärpäspaperi. Hyvänä kakkosena kaikkien stadin maalaisten HIFK, ja pronssit Porin Padalle ihan vahinko- eli yllätysmestaruuden myötä (paljon pitkän linjan faneja, mutta paljon hyppi muutakin kelkkaan...).

      • riittäähänniitä

        NHL:stä voisi mainita tosiaan myös Edmontonin, jonka suosio näyttää perustuvan paradoksaalisesti siihen, miten huonosti joukkue on menestynyt ja saanut sen myötä isoja varausoikeuksia. Ja menestynyt taas niistä huolimatta huonosti ja saanut lisää isoja varausoikeuksia. Mitä paskaa. :)

        Joo, on legendaarinen 80-luvun seura, mutta viime ajat lähinnä jotain muuta kuin kunniakasta perinteiden kultivointia edelleen...


    • TPSfani00

      Oma änäri fanitus alko siitä kun eno toi jenkeistä Chicago Blackhawks lippiksen.Siitä lähtien Hawks oli mun suosikki jengi enkä sitä ole vaihtamassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe