Miksi uhri on päätynyt itsemurhaan

Tiskirätti33

Miksi narsistin uhri päätyy joskus itsemurhaan? Onko se se että häntä haukutaan ja pilkataan niin pahoin? Vai onko se syynä, että narsisti saa erikoisella käytöksellään uhrin pään sekaisin ja mielenterveyden horjumaan esim ensin antamalla ihania hetkiä ja sitten kylmenemällä ja alistamalla.

Haluaisin tietää tästä asiasta paljon koska minulla on ollut narsistin kanssa itsemurha-ajatuksia joita en osaa itse selittää mitenkään. Haluan pois ja olen monesti lähtenytkin mutta sitten vaan tuska kasvaa ja kuin magneetti, palaan takaisin vaikka en haluaisi. Monesti olen jo tavarani pakannut mutta nyt jo tietäen että ei tämä lopullista ole.

Tämän kuvion toistuminen kuluttaa todella paljon ja pyöritän asioita päässäni miksi näin toimin. Syksyn ja talven aikana on mieleen tullut itsemurha-ajatuksia vaikka en ikinä sellaista tekisikään. haluan silti apua ja tietoa miksi näin!! Käyn terapeutilla mutta hän ei ehkä tiedä asiasta tarpeeksi. Siihen tulokseen olen tullut..

48

2709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla oli elämäni

      Minulla on ollut elämäni ensimmäisen kerran itsemurha-ajatuksia sen narsisti-psykopaattisuhteeni aikana.

      Se suhde tuntui iskevän tunne-elämääni niin suuren vaurion, että siitä oli todella leikki kaukana. Se oli luultavasti ne suuret ajatukset siitä rakkaudesta. Antautuminen täysin siihen rakkauteen. Usko siihen, että se kestää. Usko itseen, että on löytänyt "sen oikean". Usko siihen, että elämältä tuli viimein minullekin onni. Olin ehkä elämäni ensimmäisen kerran täysin onnellinen juuri sen miehen kanssa, kenen kanssa olin.

      Muistan, kun yöllä katselin häntä hänen nukkuessaan ja ajattelin, että "katso nyt, nyt sinulla on kerrankin sellainen kuin haluat".
      Kerroin hänelle yöllisestä katselustani ja hän sanoi minulle, että hänkin katselee minua öisin samoin ajatuksin.
      Kaikki tuntui olevan niin molemmin puolista, erikoista ja aitoa.
      Hormoni pyörivät myös todella lujaa. Kuukautiset tulivat kaksi kertaa kuussa. Elimistö teki kaikki temput että olisin vielä tullut raskaaksi, vaikka en tietenkään sitä oikeasti järjellä toivonut (50 ).

      Tein myös ratkaisevia siirtoja muissa elämän vakavissa kysymyksissä hänen hyväkseen. Ajattelin, että annan kerrankin aiemmasta varovaisuudestani poiketen suhteeseen kaiken. Sen täytyi siis toimia.

      Kun sitten kauhun hetket koittivat, niin putosin lopulta kotonani polvilleni ja huusin suoraa huutoa.

      Seuraavat kuukaudet olivat kidututsta. Don Juan pyöri kaljanaisten kanssa ja seikkaili myös miljoonanaisen vakituisena buudelina. Tein kaikkeni katkaistakseni hänen menonsa, kosa tuntemani tuska oli valtava.

      Mikään ei kuitenkaan auttanut.

      En koskaan vakavissani ajatellut itsemurhaa, mutta se kävi mielessäni, koska oloni oli niin kauhea. Mielessäni kävi jopa, että hän yritti että olisin tappanut itseni, että olisi saanut sulan hattuunsa ja olisi voinut kerskua seuraaville uhreilleen, että minä olin tappanut itseni hänen vuokseen.

      Tuossa kohtaa tajusin jo, että mies on täysin hulttio, heittiö, raakalainen, alkoholisti ja jotain muuta todella huonoa. Ymmärsin, että hän on kaukana normaalista. Pikkuhiljaa valkeni vamman nimikin.

      Tuosta kaikesta on aikaa ja olen koko ajan voinut yhä paremmin ja paremmin. Tunnen että olen kypsynyt ihmisenä, enkä enää edes tavoittele noin hullua suhdetta, mitä tulee rakkauden määrään. Tasaan tunteeni ennemmin muiden ihmisten, läheisten ja harrastusteni kesken. Ei enää koskaan yhteen ja samaan kohteeseen.

    • It`s your life

      Ota vastuu itsestäsi ja tee oma päätös. Katkaise tuonmoinen suhde kylmästi.

      • Anonyymi

        JOO! ON TODELLA ON SAMANLAISIA TUNTEMUKSIA, HYVÄ JA KIITOS, ETTÄ SAIN LUETTUA TUON TEKSTIN, jossa sanotaan, OTA VASTUU ITSESTÄSI JA TEE OMA PÄÄTÖS. KATKAISE TUONMOINEN SUHDE KYLMÄSTI.


    • Ajattelen, että

      Ajattelen, että oma syyni siihen hirvittävään tunteeseen johtui siitä valtavasta kontrastista, joka syntyi kun se valtava onnenralli päättyi ojaanajoon.

      -noin vertauksella-

      Toivotan voimia kaikille eroon lähtijöille todella todella paljon niissä Vaknininkin mainitsemissa valtavissa mentaalisissa ponnisteluissa, joita narsistista eroaminen vaatii.

      • Firestarter London

        Nonni anteeksi nyt taas, kun siivosin paikkoja hieman. Palataan myöhemmin asiaan. Sory sory sorry.


      • En piittaa kenekään
        Firestarter London kirjoitti:

        Nonni anteeksi nyt taas, kun siivosin paikkoja hieman. Palataan myöhemmin asiaan. Sory sory sorry.

        ????
        En piittaa kenenkään siivoamisista tätä nykyä! Jätä palaamatta.


    • Uskon myös, että

      Uskon myös, että siinä elämän kaameassa aallonpohjassa, missä tuntee olavansa hyvän tovin yksin, tulee esiin sekin, että on jotenkin vaarallisessa tilanteessa eikä ne purjehdustaidot ehkä olekaan niin hyvät kuin on kuvitellut.

      Elämä on kuitenkin elettäväksi annettu, ja sen myrskyn jälkeen ne purjehdustaidot on karttuneet valtavasti. On sellaisiakin taitoja, joita ei jokapojalla eikä jokatytyöllä olekaan.

      Itse käytin vain niitä purjehdustaitoja, jotka minulla oli ja toimin ohjeiden ja parhaan ymmärrykseni mukaan. Selviytyminen myrskystä on kaiken a ja o. Minusta sen eteen on kannattanut tehdä työtä. Olen elänyt narsistisuhteen jälkeen ehkä yhtä elämäni parhaimmista ajoista, tavallaan. Ei se suhde tee kenestäkään loppua.

      Vaikeassa kohdassa tulee esiin ehkä käsittelemättömiä muitakin ongelmia. Minullakin oli muuta raskasta elämässäni juuri niihin aikoihin. Narsistithan iskevät ihmisiin, joilla on jotain vaikeutta ja ovat siksi alttiita.

      • Kyllä se

        Näinhän se on. Yritetään kestää. Kyllä se vielä helpottaa.


    • Näin se käy...

      Narsisti eristää uhrinsa uhrin omista ystävistä ja sukulaisista ja tuo omat ystävänsä ja sukulaisensa tilalle, jotka ympäroivät uhrin ja alkavat esiintyä uhria halveksuvasti, mitätöivästi ja kiusaten. Uhrin täytyy tietysti olla vastahankainen narsistin pyrkimyksille. Pahinta, jos uhri muuttaa narsistin kanssa asumaan sellaiseen paikkaan jossa asustelee pelkästään vain narsistin sukua ja oma suku on kaukana. Uhrin koko maailma muodustuu siten näistä narsistille uskollisisten petojen peilaamista heijastuksista, jotka vähättelevät, mitätöivät ja kiusaavat uhria aina kun se on mahdollista, kaikki tapahtuu narsistin suosiollisella tuella. Narsisti ei koskaan puolusta omaansa, vaan menee itse muiden kiusaajien puolelle yhdeksi kiusaajaksi.

      Hän saa siten ylivallan uhrista joukkoväkivaltaa käyttäen. Näin uhrin maailmankuva saadaan supistettua minimaaliseksi ja hän alkaa kokea kuin koko maailma olisi häntä vastaan ja halveksii häntä. Uhri tuntee epäonnistuvansa kaikessa näkemättä sitä että toiset sen epäonnen hänelle aiheuttavat tarkoituksella. Uhri ei itse mitenkään näe sitä ansaa, joka hänen ympärilleen on viritetty näiden pirullisten ihmisten toimesta. Kukaan ei hänelle sitä sano, eihän hänellä ole muita ihmisiä elämässä kuin kiusaajansa. Kun tätä jatkuu vuosikausia (tai kymmeniä) ja jos uhrille ei tule jostakin sattuman kautta pakotietä hän menee ja järjestää itselleen pakotien oman kätensä kautta. Näin kävi siinä tapauksessa, jota minä seurasin läheltä.

      • Näin se käy...

        Ja kuoleman jälkeenkin nämä pedot muistavat edelleenkin herjata kuollutta. Siten itsemurhan tehneelle tehdään pahan ja ilkeän leima. Syyllisyys saadaan vielä kuolleelle. Pedot toistavat asiaa niin kauan kunnes heidän valehtelunsa muuttuu todeksi. Häntä syytetään kuin konsaan murhaajaa ja rikollista. Kiusaajien mielestä paha ja ilkeä ihminen teki itsemurhan, vaikka asia on toisinpäin. Hyvä ihminen kuoli ja pahat saivat hyvän palkkion toimistaan.


      • pakoon vaan

        Noin se menee , hyvin olet arvioinut laheltä seuraamaasi tapausta ja arviosi osuvat aivan nappiin. Noin se meni minunkin kohdallani, että voin allekirjoittaa täysin tuon ketomuksesi, sama kaava, samat keinot. Tarkoituskin on tuhota uhri kokonaan. Tuo kuvaus joukkoväkivallasta on osuva. Se on oiva keino ajaa uhri itsemurhaan. Siinä on seinän vastassa olessa hankala toimia mitenkään.
        Että uhrin ei kannata mennä siihen lankaan arvottomuudestaan ja itsemurha on täysi voitto narsitille. Sitä ei sille kannata missään nimessä antaa.


    • Kauhea tapaus

      " toiset sen epäonnen hänelle aiheuttavat tarkoituksella. "

      Kauhea tapaus mistä kerroit.

      Tiedeä tuota tarkoituksellisuutta kuitenkaan. Olisiko noin, että narsistilla ei olisi kuin yksi kiusattava. Käsittääkseni sen katras on yleensäkin sekamelskan vallassa. Varmaan uhri kokee vähättelyä ja ymmärtämättömyyttä todella paljon. Yleensä narsistia ei oikeasti arvosteta ja siinä samassa asteikossa vielä joku alistunut uhri ei taida olla yhtään mitään.

      Oikeasti itsetunnoltaan edes auttavassa kunnossa oleva ei voi tuollaiseen mennä ikinä. Arvostus tahtoo olla sellaista, että sitä antaa sinne missä sitä odotetaan ja ansaitaan. Vaaran paikka on asettaa itseään kovin alas. Viheliäisen narsistin kanssa on todellisessa vaarassa.

      Ihmisen on asetettava itselleen perusrajat, joiden yli ei mennä eikä häntä saa loukata. Terve ihminen näkee kyllä narsistin hulluuden jonkin ajan kuluttua selvästi. Osaa myös asettaa itsensä siihen kuvioon oikeaan paikkaan. Narsisti ei pääse terveitsetuntoisen ihmisen niskan päälle kuin vahingossa korkeintaan.

      • Näin se käy...

        Kauhea se oli todella. Itse olin todistamassa tuota toimintaa; en vain sitä silloin ymmärtänyt mitä se oli, Tarkoituksellista se oli, koska uhri ei tässä kyseisessä tapauksessa alistunut kiusaajilleen, eikä suostunut pitämään heitä itseään parempana. Suurin syyllinen on itse narsisti, mutta hoviväelle sopi myös se, että tätä henkilöä halvennetaan ja kiusataan. Oikein tämän narsistin suku jossa on useita narsisteja alkoivat "saalistaa" uhria. Kateellisia? Kyllä. Eräskin totesi kun kuuli kuolemasta että " nyt te joudutte myymään kaiken" tarkoittaen omaisuutta, Ja hautajaispäivänä kahvitilaisuudessa alkoi kuiskutella korvaan että " me ostamme ne teiltä" (tarkoitti tiettyä kiinteätä omaisuutta). Samoin oli irtaimistonkin kanssa, narsistin toinen sukulainen tuli ja sanoi " minä ostan mutta en maksa paljoa" Sairasta toimintaa, mutta noin voi käydä jos joutuu kokonaisen narsistilauman uhriksi.


    • draamaa taas...

      Eipä tuosta muuta tule mieleen, kuin se ihanan koukuttava, jatkuva draama, jota sen narsistin kanssa eläminen (tai kuoleminen) jatkuvasti on. Ihanaa vuoristoratakyytiähän se on, kun itse spekuloi tilannetta päässään edestakaisin huipulta pohjalle ja takaisin, mutta omassa päässä se koko show oikeasti on.

      Vastapuolella on vain se tunnekuollut, kylmä ihminen, joka ei kestä minkäänlaisia pettymyksiä tai rajoja ja reagoi niihin kuin uhmaikäinen, valitettavasti vaan aikuisen ihmisen voimin ja volyymein.

      Ei se siitä tasapainoisemmaksi muutu, ellei itse pistä draamalle nollatoleranssia ja jatka sitten siitä uusin silmin.

      Kylmän, sekopäisen ihmisen luokse jatkuvasti palaaminen on masokistista läheisriippuvuutta, josta ei parane, kuin tajuamalla faktat ja toimimalla niiden mukaan.
      Ei itseään vahingoittaen vaan itseään arvostaen.
      Ei se narsisti siitä muuksi muutu, vaikka vääntäisit itsesi solmuun tai päättäisit elämäsi.

      Hänen kanssaan et koskaan tule saamaan omiasi takaisin millään tasolla, vaan paras on puhaltaa koko show poikki, laskea tappionsa ja myöntää erehtyneensä isosti.

      Kipeä hammaskin täytyy nypätä irti kerralla. Ei se siitä kitkuttelemalla lähde, eikä tuota, kuin jatkuvaa kipua.

      • Taidatkos

        sen paremmin sanoa?!!! Asia on juuri näin!


    • Tiskirätti33

      Kysyisin tuohon liittyen että riittääkö uhrille sellainen selittämätön henkinen vuoristorata vai onko narsistin kanssa elämä aina jotain kauheaa fyysistä väkivaltaa ja ruusukimpun ostamista (noin niin kuin kuvainnollisesti). Voiko narsisti tehdä kaiken jotenkin huomaamatta ja niin että uhri ei edes alkuun tajua mistä on kysymys kun olo vain huononee ja ahdistus alkaa vaivata?

      • Olet ajatellut

        "Kysyisin tuohon liittyen että riittääkö uhrille sellainen selittämätön henkinen vuoristorata "

        Olet ajatellut jatkaa elämääsi vuoristoradalla.


      • Näin se käy...

        Näinhän se käy. Narsisti toimii omien tukijoukkojensa turvin uhrin ympärillä. Ei siitä uhrille tiedoteta mitenkään, vaan kiusataan. Metodit ovat täysin samoja kuin koulukiusaamisessa. Uhria aletaan kiusata siten että uhri tuntisi syyllisyyttä sekä tuntisi että hän on toiminut väärin ja häntä rangaistaan aiheellisesti.


      • mietipä tosiaan

        Jos jäät, niin hän tuhoaa sinut henkisesti ja menetät huomaamattasi kaiken itsetuntosi ja itseluottamuksesi.
        Lähteminen on kokoajan vaikeampaa.

        Jatkuvaan draamaan menee niin paljon energiaa, ettet näe sitä järkyttävää kokonaiskuvaa,
        sitä ettei tyypillä ole tunteita ollenkaan, koskaan ollutkaan ja että hän välittää vain itsestään.

        Tahdotko todella jäädä suhteeseen, jossa sinua ei rakasteta, eikä sinun tunteistasi tai toiveistasi välitetä koskaan yhtään?

        Sellainen on narsisti, eivätkä he koskaan muutu. Kukaan ei pysty heitä parantamaan.


      • Anonyymi
        mietipä tosiaan kirjoitti:

        Jos jäät, niin hän tuhoaa sinut henkisesti ja menetät huomaamattasi kaiken itsetuntosi ja itseluottamuksesi.
        Lähteminen on kokoajan vaikeampaa.

        Jatkuvaan draamaan menee niin paljon energiaa, ettet näe sitä järkyttävää kokonaiskuvaa,
        sitä ettei tyypillä ole tunteita ollenkaan, koskaan ollutkaan ja että hän välittää vain itsestään.

        Tahdotko todella jäädä suhteeseen, jossa sinua ei rakasteta, eikä sinun tunteistasi tai toiveistasi välitetä koskaan yhtään?

        Sellainen on narsisti, eivätkä he koskaan muutu. Kukaan ei pysty heitä parantamaan.

        Täyttä asiaa. Narsistiksi osottautunut on laitettava heti, kylmästi pihalle, ikiajoiksi ilman mitään muttia.


    • sairaan sairasta

      Narsisti on manipuloinnin mestari. Uhri ei välttämättä tiedä olevansa uhri, uhrilla on paha olla, mutta narsisti osoittaa kierosti pahoinvoinnin johtuvan ulkopuolisista henkilöistä tai henkilöstä.
      Narsisti saa pidettyä päänsä päällä ovelasti hyvyyden sädekehän, jolla hän saa uhrin uskomaan häneen ja hänen pahaan maailmaansa ja kaikkien ulkopuolisten olevan väärässä.

      Narsisti pitää yllä hyviä välejä vain, jos hän hyötyy siitä jollain tavalla.

      • Eristää uhrin

        "Narsisti saa pidettyä päänsä päällä ovelasti hyvyyden sädekehän, jolla hän saa uhrin uskomaan häneen ja hänen pahaan maailmaansa ja kaikkien ulkopuolisten olevan väärässä."

        Eristää urhin muusta maailmasta ja näyttelee tuollaista. Kuka on niin hullu, että suostuu eristyselämään? En usko, että narsisti sietää ketään montaa vuotta, vaikka saisi pidettyä kuinka eristyksissä. Riidat alkavat ja narsisti on impulsiivinen joka tapauksessa.


      • Anonyymi

        Ja yrittää vuosienkin jälkeen röyhkeästi tavotella kun itse on jotakin vailla joten välit kokonaan poikki sellaiseen vajakkiin.


    • Tiskirätti33

      Eli kaikilla ei ole välttämättä fyysistä väkivaltaa, huorittelu jne. Tämä oli tärkeä tieto, kiitos!

      • Tervemenoa

        " Tämä oli tärkeä tieto, kiitos! "

        Olet hul*u.

        Kaikelle ei voi mitään.


      • Tervemenoa

        "Eli kaikilla ei ole välttämättä fyysistä väkivaltaa, huorittelu jne"

        Kenen sinä kuvittelet täällä netissä pystyvän takaamaan sinulle turvallisuuden?

        Oletko päivähoidossa ja 5v?


      • Henkinen väkivalta

        Henkinen, jatkuva kaltoinkohtelu tuhoaa sinut yhtä tehokkaasti, kuin fyysinen.

        Menetät naisellisen itsetuntosi, omanarvontunteesi ja lopulta ihmisarvosi.

        Siitä on vaikea nousta ja ne haavat eivät hetkessä parane - jos koskaan.


      • Anonyymi

        Rajaton narsistiääliö on arvaamaton ja vaarallinen kun pimahtaa epäonnistuessaan.
        Rekisteri pitäisi näistä vajakeista tehdä viranomaiskäyttöön jotta tuhot minimoituisivat.


    • Eedu Biri

      Henkisen ja fyysisen väkivallan ero on siinä että henkinen väkivalta tuhoaa ihmsen sisältäpäin, fyysinen taas vaikuttaa enemmän ulkoapäin ja sitten sisältä. Yleensähän ne kulkevat käsi kädessä. Fyysinen aihuttaa myös henkisiä vammoja. Henkisessä väkivallassa väkivalta jatkuvana aiheuttaa muutoksia ihmisen sisäisessä psyykeessä ja aiheuttaa siellä vammoja. Ne ovat näkymättömiä eivät näkyviä mustelmia tai ruhjeita. Henkisen väkivallan uhri alkaa toimia eri tavoin kuin terve, ja tämä erilaisuus saattaa aiheuttaa lisää ongelmia muun yhteisön kanssa.

      Henkistä väkivaltaa vastaan on vaikeampi puolustaustua, koska uhri voi alkaa satuttamaan vielä itse itseään kun itsetuntoa yritetään romuuttaa muiden toimesta. Tulee tuplavaikutus, toiset lyövät ja lisäksi itse lyö itseään. Henkisestä väkivallasta aiheutunutta vammaa on vaikea itse hoitaa, fyysiseen vammaan voit laittaa laastarin, mutta henkiseen ei ole mitään itsehoitoa, vaan se vamma lähtee leviämään ihmisen mielessä kuin tulehdus. Kukaan ei sitä huomaa.

      Tarpeen olisikin kehittää "henkisen vamman ensiapu" -opas, johon asiantuntijat kehittäisivät keinoja joilla henkisen väkivallan vaikutuksia voi itse lieventää, Kysehän on myös yhteiskunnalle ja yrityksille kalliista asiasta. Henkisen väkivallan uhri ei voi mitenkään antaa parastaan työelämässä, tai olla se hyvä työnhakija, koska suuri osa energiaa menee kamppailuun henkisen vamman ja sen aiheuttajien kanssa.

      Parasta tietysti että henkisen väkivallan tekijät saataisiin jollakin tapaa eliminoitua ja kuriin, mutta se taitaa olla nyky-yhteiskunnassa mahdotonta. Joten asialta suojautuminen ja sen aiheuttamista vammoista nopea toipuminen on ehkä ainoa mahdollisuus,

    • kaikkea sitä näkee

      Sitten on vielä niitä narsisteja, jotka ovat luulottelun mestareita ja manipuloivat ihmisiä puheillaan mennen tullen. Niitä sellaisia narsisteja, jotka luulevat tietävänsä toisten asiat, joiden haukan katse näkee toisten koteihin, ja joiden psykoanalytiivinen ihmistuntemus tuntee ihmisen, jota ei ole koskaan tavannut.

      Näitä kaikkivoipaisia ja -tietäviä narsisteja on, jotka luulojensa pohjalta levittelevät "tietoa" ja ohjailevat ihmisten ajatusmaailmaa omien vääristyneiden tulkintojen ja luulottelujen kautta.

      Onnea vaan tuollaisen kanssa.

      Kaikkea sitä näkee ja narsistin kanssa vielä enemmän kuulee. (paskapuheita, juoruja, mustamaalauksia)

      • Escobari

        Olen samaa mieltä. Minulla on juuri tälläisiä ihmisiä lähiympäristössä. He ovat luulosairaita jotka näkevät kaikessa epäilyttävää ja huijausta, mutta heidän oma toimitansa sitten perustuu täysin huijaamiseen. Kaikesta asioista heillä on vääristynyt näkökulma, jonka he ylimielisesti esittävät ehdottomana ja ainoana totuutena.

        He luulevat että he ovat aina valinneet ja tehneet lapsesta saakka kaiken oikein. ja jos perheessä on epäkohta (vaikka alkoholiongelmainen) se työnnetään komeroon ja yritetään lukita sinne piiloon. Heillä ei ole huonoja asioita lainkaan elämässä.


      • rats on the street
        Escobari kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Minulla on juuri tälläisiä ihmisiä lähiympäristössä. He ovat luulosairaita jotka näkevät kaikessa epäilyttävää ja huijausta, mutta heidän oma toimitansa sitten perustuu täysin huijaamiseen. Kaikesta asioista heillä on vääristynyt näkökulma, jonka he ylimielisesti esittävät ehdottomana ja ainoana totuutena.

        He luulevat että he ovat aina valinneet ja tehneet lapsesta saakka kaiken oikein. ja jos perheessä on epäkohta (vaikka alkoholiongelmainen) se työnnetään komeroon ja yritetään lukita sinne piiloon. Heillä ei ole huonoja asioita lainkaan elämässä.

        Kyllä aivan, komeroon omat ongelmat ja likaiset taustat, piiloon ja esille vain sopivassa välissä, valossa ja tarkoituksessa (empatian haku itselle).
        Toisten asiat ovatkin niitä merkittäviä, joista kannattaa juoksennella, tiedottaa ja hieman tai hieman enemmän vaikkapa vääristellä, jotta saadaan mieleinen lopputulos kertojan kannalta.


    • missä toivo

      Valaiseva keskustelu. Lapseni on juuri tälläisen hovin keskellä -yksin!

    • warning!

      Joo, varokaa näitä kaduilla ja teillä juoksentelevia narsistirottia, jotka tietävät toisten asiat parhaiten. Varokaa myös heidän narsistisia tiedonlähteitään.

    • miten on?

      Mitäs sitten kun narsku löytää mieluisan kumppanin? Ja saadaan lapsia?Muuttuuko narskun elämä? Vai onko väliaikaista?

      • Anonyymi

        Ei narsisti muutu ellei hän itse päätä lopettaa alistamista ja pelkoaan tappiosta.


    • Anonyymi

      << esim ensin antamalla ihania hetkiä ja sitten kylmenemällä ja alistamalla.>>
      Ehkä vähäpätöinen syy, jos uhri tuon takia itsemurhan tekee on syy uhrissa itsessään.
      Olen kokenut uhrin itsemurhan omassa lapsuuden perheessäni. Kyllä narsisti tuhoaa kaiken uhrin elämässä, varsinkin jos uhrilla on myös omia suunnitelmia yhteiseen perhe-elämään. Niin ei voi olla uhrissa täytyy olla jokin vika koska hän ei ryhdy elämään kuten narsisti häntä vaatisi. Narsisti vaatii uhrin muuttumien kokonaan toiseksi ihmiseksi, hänen tarkoituksensa on aivopestä uhri niin että hän hylkäisi oman luontaisen minänsä ja hänestä tulisi vain narsistin minän jatke. Jos uhrilla on omia tavoitteita ne kaikki tuhotaan ja jos narsisti itse ei siihen kykene hän alkaa pyytää muita avuksi. Narsisti kuvittelee näin saavansa yliotteen uhrista,

      Narsisti käyttää kaikki keinonsa siihen että saisi uhrinsa epäonnistumaan omissa tavoitteissaan ja silloin hän pääsisi uhrin niskan päälle alistamaan häntä. Narsisti haluaa vain vallan ja hallita, piste.

      Pahinta jos narsisti on itse tekemätön ja tavoitteeton, vailla päämäärää oleva henkilö ja uhri on tekevä, aikaansaava ja tavoitteellinen. Silloin narsisti pystyy keskittymään vain ja ainoastaan estämään toisen elämää. Omia asioita ei hänellä ole.

      • Anonyymi

        Neuvostoliiton aikoina heillä oli leirejä joissa toisinajattelijoita kuntoutetaan kommunisteiksi. Heitä siis yritettiin aivopestä, itsemurhaluvut niillä leireillä olivat järkyttäviä. Narsisti yrittää samaa uhrinsa kanssa, ja toisen mieleen kajoaminen on erittäin vaarallista hommaa...


      • Anonyymi

        Kunhan voi loisia, sekin voi narsistille riittää.


    • Anonyymi

      Kuka vaan voi joutua narsistin uhriksi. Mutta ne joilla on ollut suht terve lapsuus, pääsevät eteenpäin. Sitten on uhriksi sopivia, niitä joilla ei lapsena ollut vakaata aikuista johon kiinnittyä. Ulospäin koti on voinut olla normaali, mutta vanhemmissa tunnekylmyyttä ja ymmärtämättömyyttä niin ettei ole voinut kiinnittyä luotettavaan aikuiseen.
      Sitten uhrin "lapsiosa" odottaa sitä kiinnittymisen tuomaa täyttymystä ja jäädään epäterveisiin suhteisiin.
      Kun kuvion tajuaa, voi alkaa hoitamaan omaa sisäistä lastaan.

      • Anonyymi

        On ihmisluonteita, jotka alitajuisesti vetää narsisteja puoleensa.


    • Anonyymi

      Narsisti murtaa toisen itseluottamuksen. Ei välitä siitä että tappaako uhri itsensä vai ei kykene tunne empatiaa tai katumusta. Uhri yrittää monesti ymmärtää ja järkeillä ettei toinen tarkoita pahaa ja antaa anteeksi. Ja narsisti vain jatkaa manipulointia. Se että jos joku ei ota hätääsi tosissaan vain jatkaa on hälytysmerkki. Narsisti vihaa häviämistä ja tekee kaiken vielä pahemmaksi kun huomaa olevansa heikoilla. Ainut keino ilmeisesti katkaista kaikki yhteys kyllä narsisti nauttia kun saa mitä tahansa huomiota hyvää tai pahaa.

      • Anonyymi

        "Uhri yrittää monesti ymmärtää ja järkeillä ettei toinen tarkoita pahaa ja antaa anteeksi. "

        Uhri ei kestä totuutta, jos narsisti on hänelle joku hyvin tärkeä ihminen kuten puoliso tai vanhempi. Lapsellahan ei ole mitään muuta mahdollisuuttakaan kuin koettaa nähdä vanhempansa hyväntahtoisena.
        Uhri toimii näin usein myös siitä syystä, että ympäristö odottaa häneltä sitä. Suuri osa ihmisistä ei ymmärrä, että joku voi tosissaan haluta pahaa toiselle, jatkuvasti ja koko ajan. Narsistinen ihminen ei koe empatiaa, hän kokee itse olevansa aina uhri ja että sen vuoksi kaikki hänen pahantekonsa olisi muka oikeutettua.
        Oman kokemukseni mukaan ympäristö ei yleensä käsitä tätä kuviota. Useimmat ihmiset nimittäin ovat pääpiirteittäin aika hyväntahtoisia! Kaikki saattavat toimia joissakin tilanteissa itsekkäästi ja epäempaattisesti (=narsistisesti), mutta ne ovat yleensä poikkeustilanteita, ja heidät voidaan saada ymmärtämään toisen näkökulmaa vaikka rautalangasta vääntämällä. Pohjimmillaan ihmisillä on yleensä hyvää tahtoa ja välittämistä kanssaihmisiä kohtaan, varsinkin läheisimpiä. Narsistilla ei kuitenkaan ole. Päinvastoin, hänellä voi olla runsaasti pahaa tahtoa, ja nimenomaan kaikkein lähimpiään kohtaan - jopa omia lapsia tai pitäisikö sanoa etenkin näitä kohtaan. - Itse olen kahden narsistin lapsi.
        Kärsin elämässäni vanhempieni narsismista mutta myöhemmin, heistä jossain määrin irtauduttuani, valtavasti siitä, että ympäristön ihmiset eivät tajunneet tilannetta. Aina vastassa tuo anteeksiannon vaatimus. Oletus, että vanhemmat kuitenkin halusivat minulle hyvää. Eivät tarkoittaneet pahaa. Tämä suhtautuminen merkitsee tietysti ettei minua kuulla eikä kuunnella, ja että melkein koko elämäni jää muiden ymmärryksen ja samaistumisen ulkopuolelle. Se merkitsee suunnatonta yksinäisyyttä.
        Kun ympäristö ei kuuntele (kieltäytyy päättäväisesti kuuntelemasta) ja tuputtaa omaa, minun todellisuuskäsityksestäni eroavaa mantraansa, tulee vähitellen alistuneeksi, luovuttaa omista mielipiteistään. Ehkä ei pysty edes irrottautumaan narsistista. Minä onneksi pystyin, vaikka koville se otti.


    • Anonyymi

      Ulvila Juha mietunen on hirtänyt itse nyt Ville tappaa itsensä pois Ulvilassa Ulvila on löytynyt ruumis

    • Anonyymi

      Juha mietunen Ulvilassa se kuollut ja Ville on kuollut Porissa

    • Anonyymi

      Minä koin fyysisen ja psyykkisen narsistin väkivallan uhrina (ei ollut kukaan perheenjäsen) niin, että narsistin suurin voitto on se, jos saa uhrin tekemään itsemurhan, kun eivät voi enää LYPSÄÄ. Voivat tehdä näin kenelle tahansa. Omalla kohdalla huumaaminen ym. väkivalta aiheutti aivokemioiden sotkeutumisen. He kiduttivat ja silloin olisin päättänyt elämäni, mutta en fyysisesti pystynyt katatonian takia.

      poliisi.fi/jarjestaytynyt-rikollisuus/
      poliisi.fi/vainoaminen/
      poliisi.fi/vakivaltarikokset/
      poliisi.fi/talousrikokset/
      poliisi.fi/ihmiskauppa/
      poliisi.fi/rahanpesu/
      poliisi.fi/lahestymiskielto/

    • Anonyymi

      Epäilen, että henkilössä on jotain pyhää, joka törmäilee narsisteihin.

    • Anonyymi

      Saa pään sekaisin.siksi tekee ihmiset itse murhia. Ja jos pääsee tommoinen idiotti tuhoo elämän työpaikka, ajokortti, mustamaalaus, rikosrekisterii luotot. .yös muut kieroudet henkisrt väkivallat

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe