Tää maailma palvoo kovaäänisiä, itsevarmoja ekstrovertteja,mutta Jeesus on ujojen ja hiljaisten ystävä. Hän antaa lohdutuksen ahdistuksessa ja pystyy antamaan myös rohkeutta. Ujoutta kannattaa toki hoitaa myös maallisin keinoin, esim. ujo saattaa hyvinkin ystävystyä helposti toisen ujon kanssa, joka hänkin on kaivannut seuraa. Kaikki eivät ole kotonaan kovanaamojen porukassa. Ja yleensäkin me ihmiset voisimme olla toinen toisillemme ystävällisempiä ja lämpimämpiä, sellaisten seurassa on paljon helpompi jotain ujonkin sanoa. Mutta Jeesuksen seuraajilla sellaiset ominaisuudet kuin nöyryys ja kyky kuunnella toisia ihmisiä ja ottaa heidät huomioon ovat vahvuuksia eivätkä heikkouksia.
Todella hyvää, armollista ja mukaansatempaavaa hengellistä opetusta antaa sellainen Jumalan mies kuin Tapani Suonto tässä osoitteessa: http://www.onewaymission.fi/index.php/kotimaa/opetuslapseuskoulu/netti-opetuslapseuskoulu (siellä on useampia opettajiamut just se Suonto on tosi hyvä, se opettaa eka ja vika jaksossa ja muuallakin mut noista tiedät kuka se on) (ja on ne muutki opettajat hyviä)
Ja tässä: http://www.tv7.fi/vod/series/?series=47
Olen itsekin ujo, ujousasteeni riippuu tosi paljon seurasta jossa olen... mutta olen kokenut saavani Herralta apua tähänkin vaivaan. Vaikka Herra eimeistä kaikista halua mitään kovaäänisiä hölösuita tehdäkään. :)
"Autuaita ovat maan hiljaiset"
Salla K,
0
159
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell392208Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.491787Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1251643Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041346Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,541070Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.761018- 59925
Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗54837Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd102811- 61803