ATEISTIT, väittävät että Raamattu on ristiriitainen

Ei ole ristiriitaa

MIKSI, koska he eivät ole itse lukeneet Raamattua.
ATEISTIT vaan toistavat sitä mitä ovat KUULLEET.

43

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fda

      Olen sen lukenut. Oletko sinä?

      • Ei ole ristiriitaa

        Olen lukenut 10 kertaa läpi


      • on ristiriita
        Ei ole ristiriitaa kirjoitti:

        Olen lukenut 10 kertaa läpi

        Ensimmäinen ristiriita on heti alussa.

        Kumpi Eeva on se oikea, tomusta luotu vai kylkiluusta?


      • Ei ole ristiriitaa kirjoitti:

        Olen lukenut 10 kertaa läpi

        Huonosti olet sitten lukenut jos et ristiriitoja nähnyt, tai sitten et vain tiedä mitä ristiriidat ovat.
        Se on kyllä usein näillä palstoilla havaittu etteivät uskovat tunne raamattuaan kovinkaan hyvin.


      • ateisti

        En ole lukenut - enkä lue!


      • Toinen_ateisti
        ateisti kirjoitti:

        En ole lukenut - enkä lue!

        Suosittelen
        Hyvä mutta hieman epäselvä fantasiakirja näin ateistille


      • väntty
        on ristiriita kirjoitti:

        Ensimmäinen ristiriita on heti alussa.

        Kumpi Eeva on se oikea, tomusta luotu vai kylkiluusta?

        Yleensä tämä paratiisikertomus on jo itsestään ristiriitainen. Ihmettelen, miksi uskovat ovat niin uskoonsa tukehtuneita, että pitävät sitä maailmana ja ihmisen alkutekijänä. Mutta jos se sitä pidetään vain kuvainnollisena ihmisen alkusyntymiselle, kun ei peri aatteessa uskota tutkuksiin, joita pidetään syntisenä. Ihminen on ollut alkujaan "ahven"tai sinne päin.


    • Tiedän tietäväni !!

      >>>ATEISTIT, väittävät että Raamattu on ristiriitainen>MIKSI, koska he eivät ole itse lukeneet Raamattua.>ATEISTIT vaan toistavat sitä mitä ovat KUULLEET.

    • Ateismusmaximus

      Luettu kerran alleviivaillen ristiriitoja juuris uskovaisten varalle :D

    • JohnnyBlaze

      Sellaiset viitisetoista kertaa olen lukaissut. Siksihän olen ateisti. Ja kyllä, se on täynnä ristiriitoja.

    • Ihan samaa mieltä

      "Ei ole ristiriitaa"

      Tuo kuulosti hieman samalta kuin tämän videon kohta 7 min 25 sek.

      https://www.youtube.com/watch?v=RB3g6mXLEKk

      Mutta siis kannattaa katsoa vain tuo 20 sekunnin pätkä tosta 7 min 25 sek kohdasta. Noissa piirretyissä hahmoissa tai heidän puheissa ei ole päätä eikä häntää. Ei kannata vaivata päätä niillä asioilla.

    • Varmuus puheessa
    • ++++++++

      Jos raamatussa ei ole ristiriitoja niin pystyt sanoman esimerkiksi luotiinko ihminen ensin vai eläimet, mitkä ovat Jeesuksen viimeiset sanat, asuuko Jumala pimeydessä vai valossa tai miten Jaakob kuoli.

      • free-witch

        Kertoo erittäin paljon tuo aloittajan hiljaisuus siitä, miten hyvin se raamattu olikaan luettu... ;)

        Jatketaan valon ylläpitämistä.


    • Kalapagos (ei kirj.)
    • friikki
    • Raamattu_pyhä_kirja

      Otolliset ihmiset ymmärtävät Raamatun pyhien tekstien ainutlaatuisuuden ja totuuden, mutta samoin voi ihminen lähestyä Raamattua siten että itse on se joka on oikeassa asioissa omasta mielestään.

      • Itse lähestyin kyseisen kirjan tekstejä sillä tavalla, että nakkasin koko teoksen saunan uuniin.


      • dgkrhs

        "Otolliset ihmiset ymmärtävät Raamatun pyhien tekstien ainutlaatuisuuden ja totuuden, mutta samoin voi ihminen lähestyä Raamattua siten että itse on se joka on oikeassa asioissa omasta mielestään."

        Tuolla hevonpaskan jauhamisellako sinä luulet tekeväsi olemattomaksi sadat ristiriidat raamatussa? Ei ne sieltä erilaisella tulkinnalla mihinkään katoa.


      • uskovanakin

        Raamattu on Pyhän Hengen inspiroima kirja, mitä on usein toistettu. Miljoonat ja miljoonat ihmiset näkevät, että kyse on e l ä v ä s t ä Sanasta, joka todellakin kaikkine ohjeine toimii. Pyhä Henki antaa ymmärryksen päästä "Raamatun sisälle" ja siksi sadoilla miljoonilla kristityillä on hyvin yhteneviä kokemuksia Raamatun toimivuudesta. Myös monilla hämmästytävillä Raamatun kertomuksilla on vastineensa nykyaikanakin, mistä ei kerrota uutisissa ja aikakausilehdissä tavallisen ihmisen mieltä järkyttämään. Joka haluaa vaeltaa jumalisesti, tulee huomaamaan onko tämä oppi Jumalasta vai ihmisistä. Toimii!


      • uskovanakin kirjoitti:

        Raamattu on Pyhän Hengen inspiroima kirja, mitä on usein toistettu. Miljoonat ja miljoonat ihmiset näkevät, että kyse on e l ä v ä s t ä Sanasta, joka todellakin kaikkine ohjeine toimii. Pyhä Henki antaa ymmärryksen päästä "Raamatun sisälle" ja siksi sadoilla miljoonilla kristityillä on hyvin yhteneviä kokemuksia Raamatun toimivuudesta. Myös monilla hämmästytävillä Raamatun kertomuksilla on vastineensa nykyaikanakin, mistä ei kerrota uutisissa ja aikakausilehdissä tavallisen ihmisen mieltä järkyttämään. Joka haluaa vaeltaa jumalisesti, tulee huomaamaan onko tämä oppi Jumalasta vai ihmisistä. Toimii!

        "Raamattu on Pyhän Hengen inspiroima kirja, mitä on usein toistettu. Miljoonat ja miljoonat ihmiset näkevät, että kyse on e l ä v ä s t ä Sanasta, joka todellakin kaikkine ohjeine toimii."
        Miljoonat ja miljoonat ihmiset ovat yhtä vakuuttuneita siitä, että Koraani on Jumalan lopullinen ilmoitus, joka on Gabrielin välityksellä saneltu Muhammedille.
        Miljoonat ja miljoonat ihmiset ovat vakuuttuneita siitä, että heidän tekonsa tässä elämässä vaikuttavat siihen, minkälainen heidän sielunsa seuraava inkaarnaatio on.
        Miljoonat ja miljoonat ihmiset ovat täysin vakuuttuneita siitä, että he ovat nähneet tai jopa kohdanneet avaruusolioita.
        Jne. jne. jne.
        Se, että joku on vakuuttunut, tai nähnyt tai tuntenut tms. että jokin asia on jonkinlainen, ei todista että se todella olisi sellainen.
        "Pyhä Henki antaa ymmärryksen päästä "Raamatun sisälle" ja siksi sadoilla miljoonilla kristityillä on hyvin yhteneviä kokemuksia Raamatun toimivuudesta."
        Kristinusko on jakautunut lukemattomiin erilaisiin kirkkokuntiin ja lahkoihin, ja niidenkin sisällä on tulkintaeroja. Nekin, jotka vakuuttavat olevansa uudesti syntyneitä elävässä uskossa, tulkitsevat samoja kohtia Raamatusta ihan eri lailla.
        "Myös monilla hämmästytävillä Raamatun kertomuksilla on vastineensa nykyaikanakin, mistä ei kerrota uutisissa ja aikakausilehdissä tavallisen ihmisen mieltä järkyttämään."
        Kerro toki esimerkkejä. Olen valmis ottamaan riskin järkyttymisestä.


    • On luettu, ja ristiriitaiseksi todettu.

    • uskonionelävä

      Sehän riippuu uskontokunnasta, idealismista, elämän katsomuksesta ja jopa asenteesta elämää ja uskontoa kohtaan. Juutalaiset ja kristityt jotka uskovat, eivät näe Raamatussa niitä puutteita joita ateisti siinä näkee ja kun uskaltaa tunnustaa että ristiriitaisuuksia on myös evoluutioteoriassa, niin katsoo mikä on historiaa ja mikä liittyy uskoon jota raamattu julistaa. Minä olen lukenut kymmeniä vuosia Raamattua ja itse uskon kaikesta huolimatta että osa on historiaa ja osa uskooni kuuluvaa. Ateismissa on myös hyvin paljon ristiriitoja. Samoin kuin muissa uskontojen kirjoissa, ketään nimeämättä.

      • >Ateismissa on myös hyvin paljon ristiriitoja.
        Täh? Mitä ristiriitoja voi olla siinä että ei usko jumaliin?


    • Olen ateisti. Olen lukenut Raamatun. Olen siellä havainnut olevan ristiriitoja.
      Muuta?

    • joo-0

      Tässä yksi esimerkki selvästä ristiriidasta:

      Markus 5:21 Kun Jeesus oli veneellä palannut toiselle puolen järveä, hänen luokseen kerääntyi paljon väkeä. Hänen vielä ollessaan rannalla 22 sinne tuli yksi synagogan esimiehistä, nimeltään Jairos. Jeesuksen nähtyään mies heittäytyi hänen jalkoihinsa 23 ja pyysi hartaasti: "Tule, tyttäreni on kuolemaisillaan. Pane kätesi hänen päälleen, niin hän paranee eikä kuole." 24 Jeesus lähti miehen mukaan, ja suuri väkijoukko seurasi häntä ja tungeksi hänen ympärillään.

      VS.

      Matteus 9:18 Kun Jeesus vielä puhui heille, sinne tuli eräs synagogan esimies. Hän kumartui maahan Jeesuksen edessä ja sanoi: "Tyttäreni on kuollut juuri äsken, mutta tule ja pane kätesi hänen päälleen, niin hän virkoaa." 19 Jeesus nousi ja lähti miehen mukaan, ja opetuslapset seurasivat häntä.

    • puskisuskis

      "MIKSI, koska he eivät ole itse lukeneet Raamattua.

      ATEISTIT vaan toistavat sitä mitä ovat KUULLEET."
      Miksi teidän uskovaisten pitää aina höpöttää sontaa? Vieläpä sellaista sontaa, jonka jokainen voi todeta saman tien sonnaksi. Moni ateisti on lukenut Raamatun. Moni on lukenut sen _kristittynä_ ja monelle se on ainakin osasyy sille ettei ole enää kristitty. Ettehän ainakaan te täällä palstoilla pyörivät voi olla niin tietämättömiä, että ette tiedä myös ateistien lukeneen Raamattua, koska se on teille sanottu satoja kertoja ja ateistit ovat osoittaneet Raamatun tekstien tuntemuksellaan, että on luettu. Siispä te valehtelette tarkoituksella.

    • Kyllä se luettua tullut ja ristiriitaiseksi havaittu.

    • On-se-ristiriitainen

      Raamattu on ristiriitainen kirja. Kannattaa lukea Heikki Räisäsen teos Rosoinen Raamattu. Ehkä se valaisee piintyneimmänkin kreationistin ymmärtämään, että Raamattu, Vanha Testamentti ja sen ensimmäiset kirjat ainakin, ovat vain vanhoja itämaisia taruja, jotka sinällään ovat kiehtovia, vaikkakin uskomattomia.
      En oikein jaksa uskoa, että Jumala loi ensimmäiset ihmiset valmiina aikuisina, joilla oli samantien hallussaan kielitaito, jonka avulla he kommunikoivat Jumalan kanssa. Jumalakin puhui kai hepreaa tuolloin. Entäs Kain ja Abel, jotka olivat ensimmäiset lapset. He eivät varmaankaan olleet syntyessään aikuisia, vaan tavallisia vauvoja, joiden kehitys kesti vuosia ennen kuin he oppivat puhumaan.
      Tällaisten asioiden oivaltaminen ei suinkaan vahvista uskoa, vaan auttaa ymmärtämään, että kaikkea ei tarvitse uskoa, vaikka mitä meille tuputettaisiin uskonnon varjolla.

    • Esim. montako poikaa on Raamatussa esiintyvällä jumalalla eli Jahvella?
      Jobin kirjan 1. luku sanoo, että useita ja vieläpä niin, että Saatana on niistä yksi.

    • On-se-ristiriitainen

      Lisäyksenä edelliseen: Raamatun alku: "Alussa maa oli autio ja tyhjä..."
      Tämä on kyllä tähtitieteellisesti hieno aloitus, kun heti ensimmäisessä lauseessa ilmaistaan tähtitieteellinen totuus. Ymmärtääkseni tällaista tietoa ei ole voinut olla tuohon aikaan, jolloin nuo tekstit on kirjoitettu. Olen kyllä itse jo aikoja sitten uskonut, että Raamatun Jumala, Herra, ei ollut tästä maailmasta, vaan kenties maapallolle eksynyt vieras jostakin muualta. Jos heillä olisi ollut mahdollisuus vaikuttaa Raamatun kirjoittajien kautta, niin tuollainen tieto olisi ehkä viesti meille heistä. Monia muitakin tätä todistavia asioita löytyy Raamatusta. Siitä huolimatta, Raamattu on ristiriitainen kirja.

      • Pysähtynyt kellokin on pari kertaa vuorokaudessa oikeassa. Minun mielestäni ei ole mikään yllätys, että ihmisen kuva maailmasta on elämä- ja ihmiskeskeinen, jolloin mytologioissa kaiken alku on jotain, elotonta, autiota, kaaosta tai tyhjää, johon jokin supervoima puhaltaa hengen ja sitä kautta elämän.

        Lähi-idässäkin on ollut nähtävillä autiomaata, joka on toiminut kontrastina kaikenlaisille keitaille, jossa ihmiset taas viihtyivät. Noissa maisemissa elänyt ei tarvitse vilkasta mielikuvitusta, kun aloittaa myyttisen eepoksensa mainitsemisi sanoin.

        PS. Entä semantiikka? Eihän Maa edes ollut alussa tyhjä.

        Entä taas meikäläisempi perinne? No vesilinnun kansalle alkua symboloi linnun muna. Voisihan sitä sinisin silmin uskoa, että munan kuoriutuminen symboloisi inflaation jälkeistä kuumaa alkuräjähdystä ja todeta, että kyllä ne kalevalaiset esi-isät tiesivät jotain, mitä tuolloin ei olisi voinut tietää...


      • On-se-ristiriitainen

        Joo, sinä löysit heti siitäkin ristiriitaisuuden. Eli on se ristiriitainen - Raamattu siis.
        Toisaalta maapallon alkuvaiheessa jäähtymisen jälkeen ei tietenkään ollut kasveja, eläinkuntaa, joten on se aika tyhjä näistä elementeistä ollut.


    • Onsesiellä

      "ATEISTIT, väittävät että Raamattu on ristiriitainen"

      Ainakin yksi ristiriita raamatussa ilmenee. Siellä kun lukee siihen tapaan, että puhe rististä on hullutusta uskottomalle, niin niinhän se on. Se kyllä ateistia ristiriidattaa.

      • Huomio kiinnittynee ennemminkin siihen, mikä kehäpäätelmä tuo on; pitäisi ns. esiuskoa, että varsinaisuskominen olisi mielekästä ja johdonmukaista.


    • mietinvaaannn

      Toi uskovat tuntevat Raamattunsa huonosti on hauska läppä. En ole ikinä tavannut ateistia joka tuntisi Raamatun paremmin kuin minä uskovat lukevat Raamatun läpi kategorisoivat uskonkohdat lokeroihin jotka täydentävät toisiaan. Kun olen kohdannut ateistin mitä kuulenkaan? hauskaa asettelua, ei mitään käsitystä kontekstista, lainauksia jotka on haettu netistä. Siis mikä motiivi on ateistille tutkia Raamattua enemmän kuin uskovalle tai ottaa sen tekstiä vakavasti? Uskovat ystäväni lukevat sitä päivittäin kertokaapa paljon te luette sitä muuten kuin jonkun muun mahtipontisista retorisesti hienosti nimetyistä selityksestä "kuten historialliskriittinen tutkimus" tai "messiaan lukuisat vaimot"
      En inhimillisesti ymmärrä

      • mietinvaaannn

        *selitysteoksista kuten: " Raamatun historialliskriittinen...


    • On-se-ristiriitainen

      mietinvaaannn: " Siis mikä motiivi on ateistille tutkia Raamattua enemmän kuin uskovalle tai ottaa sen tekstiä vakavasti?"

      Ehkä motiivi on se, että halutaan ottaa asioista selvää, vakuuttaa itsensä juuri noiden Raamatun ristiriitaisuuksien avulla, että Raamattu ei kerro kaikkivaltiaan Jumalan vierailusta maan päällä, vaan kertoo täällä vierrailleesta, hyvin ristiriitaisesta olennosta, joka ei ollut maapallolta kotoisin. Tämä Herra, Jahve, Jumala, joksi häntä kutsuttiin, auttoi ihmisiä kehittymään ja joskus akaralla kädelläkin ihmisiä koulutettiin oppimaan hyvän elämän taitoja. Myös tämä avoin kysymys, kuka tämä "Herra" oli tai mistä hän oli, laittaa ateistin tutkimaan Raamattua. Uskovaisen ei tarvitse vaivautua lukemaan sitä monta kertaa läpi, riittää kun uskoo. Ja onhan sanontakin: "Usko ei ole tiedon väärti".

    • yukjh

      Ja jos joku toistaa mitä sinä, tai samoilla linjoilla uskonnollisesti oleva, hänelle uskonasioista kerrot niin moititko häntä siitä että hän itse ole lukenut raamatua, vaan toistelee sinun sanomaasi?

      Tutkimusten mukaan ateistit tuntevat uskonnot keskimäärin paremmin kuin uskovaiset, jopa niin että esim. kristityt tuntevat oman uskontonsakin keskimäärin huonommin kuin ateistit.

      Sinä tietenkin jumalallisella oikeudellasi sanot että eivät sitten ole oikeita uskovaisia, kristittyjä, jos noin huonosti uskonsa tuntevat.

    • DRHouse

      Olen sen yli kymmenen kertaa kannesta kanteen lukenut ja osittain vielä useammin ja voin sanoa että ristiriitaisempaa kirjaa saa hakea. Jo ensimmäiset 2 lukua ovat keskenään ristiriidassa ja loppua kohti meno vain pahenee.

    • "ATEISTIT, väittävät että Raamattu on ristiriitainen "

      Ei raamattu ole lainkaan ristiriitainen.
      Sen mukaanhan aatami ja eeva saivat kolme poikaa :-)

    • näkökulmia

      Raamattu on useiden eri ihmisten, eri aikakausina kirjoittama kirjakokoelma jonka sisältö vaikuttaa olevan ristiriitainen itsensä kanssa.

      Toisaalta jos Raamattu olisi absoluuttisen täydellisesti kirjoitettu, ilman yhtäkään ristiriitaisuutta niin luulenpa että epäilevien joukko olisi vieläkin suurempi kuin mitä se nyt on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4176
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1684
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1258
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1174
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe