Ei kavereita

Kröhh

Onko ihminen outo jos ei oo yhtään kavereita?

17

618

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huh huh

      Varmaan! Joitain leikkimielisiä testejä olen tehnyt ja joskus on kysytty ystävistä, eikä vastaukseksi hyväksytä ystävättömyyttä, eikä vastauksissa pääse enää eteenpäin. Kai se sitten on outoa! Miten on tähän tilaan joutunut?

    • Näin se on

      Eihän täällä maailmassa yksikään ole outo, luonto on monimuotoinen. Harva eläinlaji on homogeeninen, vaihtelua on todella paljon. Mutta ihmislajin eliitti on päättänyt, että kaikki erilaisuus on heille joko hyödytöntä tai vaarallista, joten ihmisyhteisö on homogenisoitu muutamaan eliittiä palvelevaan eri rooliin. Eliitin valmistamaan muottiin sopimattomat on ajettu yhteisön laitamille, jopa ulkopuolelle.

      Ihmisten jaottelu ja muotittaminen aloitetaan jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Se on hyvin tehokas järjestelmä.

    • mörrikolossa

      Minulla on vain yksi ystävä ja hänkin asuu tosi kaukana. Meillä käy ehkä joku kerran vuodessa kylässä. Kyllä, tunnen tämän vuoksi itseni oudoksi.

    • riippuu eri tekijöis

      On paljon ihmisiä, joilla on se ydinperhe, mutta ei ystäviä. Eivät kai he edes välttämättä ystäviä tarvitse. Minulla ei ole perhettä, ei sukua sen vuoksi ystävät ovat tärkeitä.
      Pääasia, että olet onnellinen.

    • Huh huh

      Ei ole perhettä, eikä ystäviä! Onnellinen! Joo, mutta olis se kiva kaupungilla yksin haahuillessa välillä vaikka kahvilla jonkun kanssa käydä.

      • tätätarkoittavat

        Yhteiskunnan laskelman mukaan syrjäytynyt on henkilö joka ei käy palkkatyössä, ei opiskele tai ole työkokeiluissa tai virallisesti sairauspäivärahalla vaan elää kituuttaa jollain työmarkkina- tai Kelan etuudella tai ei nosta tukia mistään vaan elää jollain vippaskonstilla.
        Sosiaaliset suhteet ja ystävyysjutut eivät näihin tilastoihin sisälly.


      • Anonyymi
        tätätarkoittavat kirjoitti:

        Yhteiskunnan laskelman mukaan syrjäytynyt on henkilö joka ei käy palkkatyössä, ei opiskele tai ole työkokeiluissa tai virallisesti sairauspäivärahalla vaan elää kituuttaa jollain työmarkkina- tai Kelan etuudella tai ei nosta tukia mistään vaan elää jollain vippaskonstilla.
        Sosiaaliset suhteet ja ystävyysjutut eivät näihin tilastoihin sisälly.

        Ei työmarkkinatuella eläjä välttämättä ole syrjäytynyt. Työtönkin voi puuhastaa vaikka mitä tai harrastella jos on varaa. Riippuen tietenkin paikkakunnasta ja elämäntilanteesta. Töissä oleminen ei välttämättä ole ollenkaan sosiaalista eikä kehitä millään tavalla ihmistä. Työn jälkeen ei sitten jaksa kuin nukkkua ja odottaa lomaa koska on koko ajan uuvahtanut.


    • Minulla oli viimeksi jokin kaverintapainen yläasteella ja silloinkin tämä "kaveri" oli samalla yksi kiusaajistani. Nyt olen 23v, täysin syrjäytynyt kaikesta ja jo vuosia vaikeasti masentunut. Mietin itsemurhaa yleensä aamusta iltaan. En usko että tilanteeni voisi tästä parantua mutta ajattelin vaihtaa terapeuttia ikäänkuin viimeisenä oljenkortena ja ehkä kokeilla sähköhoitoa.

      • Anonyymi

        Kyllä terävämpi terapeutti tekisi hyvää. Mutta yksinkin on hyvä olla jos viihtyy niin.


      • Anonyymi

        Olen jo ns vanhus. Nuorena minulla oli pari ystävää, mutta nyt viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana kotonani ei ole käynyt oikeastaan yhtään ystävääni, perheenjäsenen tuttavat käyvät. Oikeastaan melkein toivon, ettei kukaan tulisi, koska on tärkeämpää tekemistä, kuin rupatella vieraiden kanssa.


    • Anonyymi

      Se on parempi vaihtoehto, jos on vain muutama hyvä kaveri, kuin se, että
      on valtava lauma niitä ns. kavereita, joista ei ole apua tosi ongelman tullessa.
      Itsekin viihdyn hyvin yksikseen ja sitten kun halua seuraa, niin menee
      sopivien harrastusten pariin rentoutumaan.

    • Anonyymi

      Ysärin alussa sentään pääsi palkkatöihin amiksen jälkeen melko helposti juuri ennen lamaa joten elämä helpotti paljon, jos nyt ajattelisin että en saisi normi duunia nuorena niin kyllä viittaisi ja pää hajoaisi.

      Tuolloinkin oli paskoja firmoja kusettamassa mutta työpaikan vaihto kävi lennossa ja sai katsoa vain eteenpäin.

      Toivoa oli siis tulevaisuudessa, nykyaikana on asiat persiillään ja masentava työelämä mikä syö kaiken ilon työnteostakin.

    • Anonyymi

      Jos jotain hommia tekee niin parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa.
      Vapaa-ajalla on parempi, jos on vain harvoja kavereita, sillä se
      yhteydenpito heidän kanssa on paljon kiinteämpää.

    • Anonyymi

      Meitä ihmisiä on niin erilaisia. Toiset viihtyvät hyvin yksinkin. Toisilla pitää olla kavereita melkein koko ajan, koska eivät osaa olla yhtään yksin. Se on myös tottumiskysymys. Minä olin nuorena sosiaalinen, mutta nyt vanhana eläkeläisennä viihdyn hyvin yksin. Pidän yhteyttä vain lapseeni ja hyvin harvoin muihin.

      Aika menee kirjoja lueskellen ja netissä pörrätessä. Käyn kirjastossa joka viikko ja siellä luen myös lehtiä. Käyn myös kävelemässä ja teen kotona "kuntopiiriä" että peruskunto säilyisi edes jollakin tasolla. Aika kuluu myös ruokaa tehdessä kun tulee tiskit ja muut siivoukset tehtyä samalla.

      Ei pidä vaatia elämältä mitään kummallista jos on syrjäytynyt, vaan ottaa rennosti ja tekee ihan tavallisia asioita niin aika kuluu hyvin. Kohta tulee kevät niin silloin on kiva seurata luonnon heräämistä ja muuttolintujen saapumista. Paljon on asioita mistä saa iloa ja mitkä eivät edes maksa mitään.

      • Anonyymi

        Oletko koskaan kokeillut Prisma nimistä sisäliikuntahallia. Autonkin voi viedä parkkihalliin
        niin ei tarvitse lumessa rämpiä kuin omalla pihalla autoa putsatessa.
        Toiset seuraa muuttolintoja ja toiset sitä kun naiset alkaa kävellä kesävaatteissa.


    • Anonyymi

      Minäkin olen yksinäinen.
      Olen jotenkin laiska en ole koskaan lähtenyt mihinkään, pyydetty on todella monta kertaa.
      Nuorenakin useampi työkaveri pyysi matkaseuraksi kun käyvät kotonaan itä-länsi ja pohjoissuomessa. Sanoivat että tuntevat minut ja vain minua pyytävät, ei ketään muuta.

      Työ on vienyt ajan nuoruudessa, se oli aina porukalla tekemistä ja juttelua työssä.
      Kotonani ei ole kukaan käynyt koko elämässäni, vain ulkona juteltu vastaan tullessa.

      Todellisuudessa haluaisin vain naisseuraa ja saunaseuraa, mutta eihän se sovi kun on ihan ihana vaimo ja lapset ja 8 lastenlasta.

      Vasta kuusi kymppisenä huomasin, meillä käynyt vain vaimon tuttuja, nyt +80 meillä ei käy kukaan, kaikki kuolleet tai kaukana.

      elämä jatkuu terveys lähes ok ja talous hyvällä mallilla.

    • Anonyymi

      Sellaiset ovat outoja, jotka eivät pysty olemaan kavereita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe