Älkää antako niille sitä kunnia

intressant

että kutsutte heistä nimeltä "juutalaiset" vain sillä oikealla nimityksellä KASAARIT.Geneettiset tutkimukset sekä historialliset tutkimukset on todennut tämän kaksi kertaa , he ovat kasaareja.

41

3138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jani.

      Ja sinä olet yksinkertaisesti kusipää, kusipää.

      • gtyhujiklö

        Sinä olet kasaarien paskaa


      • Euroopasta ovat kaikki Juutalaiset tulleet Palestiinaan, eikä aasiasta


    • sdfghjklö5ty

      Olen aina tiennyt sen

    • cvcvcvcvcvcvcvcv

      juutalaiset ovat juutalaisia ja kasaarit ovat??? ei oikein tiedetä keitä he olivat

      • dfghhrgete

        Kazaarit asui nykyisen etelä-ukrainan tienoilla, Krimillä ja siitä itään ja harjoittivat shamanismia, joka on uskontojen äiti. Kääntyivät juutalaisuuteen kun juutalaiset vaelsi heidän asuinalueelle. tjsp...


      • trffffffffhhh
        dfghhrgete kirjoitti:

        Kazaarit asui nykyisen etelä-ukrainan tienoilla, Krimillä ja siitä itään ja harjoittivat shamanismia, joka on uskontojen äiti. Kääntyivät juutalaisuuteen kun juutalaiset vaelsi heidän asuinalueelle. tjsp...

        suomalaiset eivät myöskään olleet kristittyjä ennen kuin miekkalähetys tuli heitä siihen pakottamaan. Kasaarivaltakunta oli juutalainen jo ennen sitä. Kasaarit estivät islamin tunkeutumisen Eurooppaan ja aasialaisten laumojen ryöstöretketkin. Kiitos siitä heille ja juutalaisuudelle.


    • papkohen

      Ovatko kasaarit sama kuin karaiitit?

    • vain_sanoja

      Jutku tai kasaari. Mikä ero?

    • Swastika_kasaarit

      Hitler antoi rautaristejä suomalaisille kasaareille toisen maailmansodan aikana.

    • OnTämäkinFoorumi

      Juutalaisuus on uskonto ja jokainen tietää ja täysipäinen tunnustaa, ettei heillä kaikilla ole juuria 2000 vuoden takaisiin israelilaisiin. Joillain voi olla suora linja Aabrahamiin, mutta mahd. suurimmalla osalla "juutalaisia" ei. Siksi kaikki tämänkin foorumin köklöjen höpinät ovat rasittavaa luettavaa, ne kun eivät perustu totuuteen alkuunkaan. Näille köklöille kai maksetaan, että ylläpitävät valhemielikuvaa juutalaisista. Kuka maksaa, ei välttämättä juutalaiset itse, vaan sellaiset huijari- "kristityt" jotka tahkovat rahaa näillä tarinoilla, nimiä mainitsematta.

      Juutalaisia on kunnioitettava heidän uskontonsa mukaan, mutta epätodet sepustukset jätettävä omaan arvoonsa. Toisaalta aivan liukas valehtelu, hyötymistarkoituksessa, on kylläkin rikos, petos, talousrikos ja tähän syyllistyvät nimenomaan nk. Israel-fanittajat.

      Juutalaiset itse ovat tapansa mukaan hiljaa, sallien pakanoiden touhuta puolestaan, jotta voivat aina sanoa: "Emme me ole mitään tehneet, te kristityt / roomalaiset teette kaiken, syyttäkää vaan itseänne!" Jeesuksenkin naulasivat ristille roomalaiset (, tosin juutalaisten vakaasta vaatimuksesta).
      .

      • " tosin juutalaisten vakaasta vaatimuksesta). "

        Mitä tekemistä sillä on tämänpäivän juutalaisten kanssa, vaikka olisivat vaatineetkin?


      • frfrgtgfrfr

        Jeesus oli senajan partaradikaali ja saarnasi köyhyyden ja kohtuuden asiaa. Se ei tietysti sopinut roomalaisen ja juutalaisen eliitin etuihin.


      • Pontiusta.synkaten
        frfrgtgfrfr kirjoitti:

        Jeesus oli senajan partaradikaali ja saarnasi köyhyyden ja kohtuuden asiaa. Se ei tietysti sopinut roomalaisen ja juutalaisen eliitin etuihin.

        Roomalaisia ei Jeesus negatiivisessa mielessä kiinnostanut. Roomalaiset olivat pakanoita jotka elivät omien uskomustensa mukaan, aivan erillisenä joukkona juutalaisiin nähden, eivätkä Jesswstä piitanneet. Jeesus oli juutalaisuskontoisten oma, sisäinen ongelma.

        Temppelipapisto kuitenkin vääristeli Jeesuksen sanomaa, selittäen sen roomalaisille aivan kuin Jeesus olisi ollut vatiollinen uhka Roomalle ja saivat painostetuksi Rooman vrkamiehen Pontius Pilatuksen hyväksymään kuolemantuomio, roomalaiseen tapaan, ristiinnaulitsemalla. Juutalaiset itse antoivat kuolemantuomiot kivittämällä, mutta Ristillä toteutui nk. Vaskikäärme-ennustus / symbooli / vertaus.

        Olen aina jotenkin synkannut Pontiusta. Ihmisparka. Maailmanhistorian vaikuttavimman kuolemantuomion täytääntöönpanija. Hän tiettävästi tunnontuskissaan, teki myöhemmin itsemurhan (kirkkohistoria).

        Juu ja tämän päivän juutalaiset eivät ole vastuussa tuon ajan juutalaisten teoista.

        Kukin meistä vastaa vain itse siitä kuinka tänäpäivänä asennoituu Jeesukseen. Tässä meillä kaikilla on oma vastuu.
        .


      • opettele-historiaa
        Pontiusta.synkaten kirjoitti:

        Roomalaisia ei Jeesus negatiivisessa mielessä kiinnostanut. Roomalaiset olivat pakanoita jotka elivät omien uskomustensa mukaan, aivan erillisenä joukkona juutalaisiin nähden, eivätkä Jesswstä piitanneet. Jeesus oli juutalaisuskontoisten oma, sisäinen ongelma.

        Temppelipapisto kuitenkin vääristeli Jeesuksen sanomaa, selittäen sen roomalaisille aivan kuin Jeesus olisi ollut vatiollinen uhka Roomalle ja saivat painostetuksi Rooman vrkamiehen Pontius Pilatuksen hyväksymään kuolemantuomio, roomalaiseen tapaan, ristiinnaulitsemalla. Juutalaiset itse antoivat kuolemantuomiot kivittämällä, mutta Ristillä toteutui nk. Vaskikäärme-ennustus / symbooli / vertaus.

        Olen aina jotenkin synkannut Pontiusta. Ihmisparka. Maailmanhistorian vaikuttavimman kuolemantuomion täytääntöönpanija. Hän tiettävästi tunnontuskissaan, teki myöhemmin itsemurhan (kirkkohistoria).

        Juu ja tämän päivän juutalaiset eivät ole vastuussa tuon ajan juutalaisten teoista.

        Kukin meistä vastaa vain itse siitä kuinka tänäpäivänä asennoituu Jeesukseen. Tässä meillä kaikilla on oma vastuu.
        .

        Roomalaisia kiinnosti tietysti kaikki Juudaan maan poliittiset ja uskonnolliset kiistat ja liikkeet.
        En usko että , Jeesus liikkeen kaikki johtajat tapettiin vain uskonnolilsista vaan myös poliittisista syistä johtuen. Jeesus-kuningas väitekin oli jo liikaa hermostuneille roomalaisille ja juutalaisille johtajille. Olihan jo edellisestä juutalaiskapinasta vain vähän aikaa ja koko ajan odotettiin toista.


    • loooooookki

      Geneettiset tutkimukset osoittavat nykyjuutalaisten olevan alkuperältään Välimeren pohjukasta seemiläistä kansaa ja osittain sekaantuneet kreikkalaisiin,euroopalaisiin ja hyvin pieneltä osin kasaareihin.
      On vaikea löytää täysin geneettisesti sekoittumatonta kansaa, ehkä jossain Siperiassa tai vuoriston kätköistä saattaa löytyä.

      • Kyllä sitä nyt haetaan lihallista ja sitten sanotaan, ei se ole lihallista.


      • murhaajattt
        fari.g kirjoitti:

        Kyllä sitä nyt haetaan lihallista ja sitten sanotaan, ei se ole lihallista.

        Natsit etsivät lihallista geneettistä juutalaista, aina ei edes juutalaisen kanssa naimisissa oleva, juutalaisuuteen kääntynyt riittänyt vainojen perusteisiin. Mielenkiintoinen asia on se ,että turkinsukuiset juutalaiset Liettuassa jätettiin ensinmäisessä murha-aallossa rauhaan. Tiedä häntä sitten kun geneettiset juutalaiset olisivat murhatut niin olisi heidän vuoronsa.Näin niin kuin varmuuden vuoksi natsit murhaisivat sitten kakkosluokan juutalaisetkin.


    • rotupuhtaus

      Aivan sama, onko kokonaan rodullisesti juutalainen. Hän tunnustaa raamattuun perustuvaa juutalaista uskontoa, kuten myös jeesus. Oletko varma, että olet rodultasi suomalainen. Ettet vain olisi vähän venäläinen ja ehkä sopivasti mulatti, mene ja tiedä. Ja sitten tulet minulle saarnaamaan rotupuhtaudesta, puhtaasta uskosta.

      • JeesusOliKristitty

        Jeesus ei tunnustanut, ei tuon ajan, eikä tämän ajan vallitsevaa juutalaisuutta. Juuri siksihän Hänet tapettiinkin!

        Joillain "kristityillä" on kumma luulo tässä asiassa. Jeesushan nimenomaan vastusti monia juutalaisen uskonnon opillisuuksia, ei pitänyt juutalaisuutta Jumalan sanan mukaisena uskontona.

        Juutalaiset eivät vastaanottaneet Häntä kuninkaanaan, joten juutalaisten kuningas kuoli. Jeesus kuoli juutalaisuudelle ja juutalaisuus Jeesukselle. Rankka hetki, mutta niin makaa kuin petaa.

        Vaikka kuinka, nk. messiaaniset toistaisivat valheitaan, niitä ei ole pakko uskoa, vaan katsoa suoraa totuutta!

        Jeesus ja juutalainen uskonto ovat kaksi eri asiaa. Kristinusko tunnustaa Jeesuksen opetuksia, Jeesus oli kristinuskon perustaja. Juutalaisuus ei edelleenkään tunnusta Jeesus Nasaretilaista Jumalan Pojaksi ja Messiaaksi.
        .


      • reijoerkki

        Kokonaan juutalainen? Natsit määrittelivät juutalaisen oman käsityksensä mukaisesti ja ortodoksijuutalaiset määrittelevät nykyisin juutalaisuuden menevän äidin mukaan ja kääntyminen pitäisi olla tiettyjen sääntöjen mukaista. Reformijuutalaiset taasen määrittelevät asian omalla tavallaan. Israelissa on taasen omat sääntönsä, koska ortodoksit ovat sielä vallassa. Juutalaisuus ei ole pelkkä uskonto vaan myös etninen kulttuuri.


    • "Joillain "kristityillä" on kumma luulo tässä asiassa. Jeesushan nimenomaan vastusti monia juutalaisen uskonnon opillisuuksia, ei pitänyt juutalaisuutta Jumalan sanan mukaisena uskontona . "

      Niiinpä, kuten kielsi avioeron, ja torui, kun juutalaiset pesivät käsiä ja astioita.

      Me kuitenkin pesemme käsiä ja astioita ja eroamme, joten mitä me sitten olemme ?

      • Tämmötti.saarna

        Jeesus ei kieltänyt avioeroa.

        Matteus 5 (Jeesuksen Vuorisaarna):
        31 On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'.
        32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa MUUN kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai (tästä, huoruuden syystä) hyljätyn, tekee huorin.

        Jeesuksen oppiin ei kuulu, että kenenkään tarvitse sietää ja kärsiä huorahtelevaa puolisoa, tämä koskee miestä ja naista, vaikka tuonaikaikaisen lähi-idän tavan mukaan, puhuukin huorintekijästä "vaimona". Jeesus ei siis huijarihellareiden mukaisesti vaadi "anteeksiantoa" tässä mielessä, että Häneen uskova joutuisi saastuttamaan itseään huorahtelevalla puolisolla ja tulisi näin itsekin huorintekijäksi.

        Huorintekijän hylännyt voi siis avioitua uudelleen, mutta joka nai huorinteon vuoksi hylätyn puolison, tekee itsekin huorin.

        Kovaa tekstiä, myös "nykyaikana", sillä moniko meistä on tässä asiassa "puhdas"? Jos me kaikki tiukasti noudattaisimme Jeesuksen oppia, syntyvyyden laskiessa maapallon liikakansoituskin alkaisi jo kohta kääntyä parempaan suuntaan.

        Jeesuksen sanat ovat kuitenkin pysyvät ja koskee myös meitä, tänä "nykyaikana".

        Selibaatissa on muuten ihan hyvä elää.
        .


      • frfrfrfede
        Tämmötti.saarna kirjoitti:

        Jeesus ei kieltänyt avioeroa.

        Matteus 5 (Jeesuksen Vuorisaarna):
        31 On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'.
        32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa MUUN kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai (tästä, huoruuden syystä) hyljätyn, tekee huorin.

        Jeesuksen oppiin ei kuulu, että kenenkään tarvitse sietää ja kärsiä huorahtelevaa puolisoa, tämä koskee miestä ja naista, vaikka tuonaikaikaisen lähi-idän tavan mukaan, puhuukin huorintekijästä "vaimona". Jeesus ei siis huijarihellareiden mukaisesti vaadi "anteeksiantoa" tässä mielessä, että Häneen uskova joutuisi saastuttamaan itseään huorahtelevalla puolisolla ja tulisi näin itsekin huorintekijäksi.

        Huorintekijän hylännyt voi siis avioitua uudelleen, mutta joka nai huorinteon vuoksi hylätyn puolison, tekee itsekin huorin.

        Kovaa tekstiä, myös "nykyaikana", sillä moniko meistä on tässä asiassa "puhdas"? Jos me kaikki tiukasti noudattaisimme Jeesuksen oppia, syntyvyyden laskiessa maapallon liikakansoituskin alkaisi jo kohta kääntyä parempaan suuntaan.

        Jeesuksen sanat ovat kuitenkin pysyvät ja koskee myös meitä, tänä "nykyaikana".

        Selibaatissa on muuten ihan hyvä elää.
        .

        Paavali kehoitti niin kuin Jeesuskin elämään puhtaina enkelien kaltaisina, koska maailmanlopun piti tuleman. Toki temppelipalvelus loppui ja alkoi sota, mutta tuo selibaatin vaatimus ei ole juutalaisuutta kuin vain tiettyinä päivinä ja siinä kehoitettiin lisääntymään.
        Avioliitto on juutalaisuudessa pakollinen tai suositeltava.


    • "Jeesus ja juutalainen uskonto ovat kaksi eri asiaa. Kristinusko tunnustaa Jeesuksen opetuksia, Jeesus oli kristinuskon perustaja. Juutalaisuus ei edelleenkään tunnusta Jeesus Nasaretilaista Jumalan Pojaksi ja Messiaaksi."

      Mitä tunnustuksella on merkitystä jos ei kuitenkaan noudata.

      Ei saa noudattaa, eikä tehdä mitään, muuten armo käy olemattomaksi.
      " Missä synti on suureksi tullut, siinä armo on käynyt ylenpalttiseksi. "

      "Jumala on hyvä kiittämättömille ja pahoille: " Luukas

      Yhtä tyhjän kanssa kätinää.

      • JeesusOliKristitty

        Ei mitään kätinää, eikä lätinää:

        Hepr. 10: 26-31
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

        fari.g tulkitsee apostolien kirjeitä oman ymmärryksensä mukaan, noukkien sieltä yksittäisiä lauseita, jotka tulee kuitenkin ymmärtää koko laajemman opin mukaan liitettynä.

        UT:n oppi on täysin selkeä: "Jumala vanhurskauttaa jumalattoman". Ihminen ei vanhurskauta itseään eikä ketään muutakaan, vaan ainoastaan Jumala tekee tämän työn, kunkin kohdalla, oman tahtonsa mukaisesti.

        Tätä edellä tarkoitan: emme saa häiritä Jumalan työtä ryhtymällä omavanhurskaisiin tekoihin, tai "synnistä puhdistuksiin". Tällainen on jopa epäuskoa Jumalaa ja Jeesuksen sovitustyötä vastaan.

        Nöyrä kristitty ilmoittaa ainakin itselleen, sekä Jumalalle, että hänestä itsestä ei ole mihinkään, ei pienimpäänkään, pohjimmiltaan ja aidosti hyvään tekoon ja luovuttaa itsensä Jumalan, Savenvalajan "työpöydälle". Tahallisessa synnissä ei pidä jatkaa,

        Tätä ihmiseltä odotetaan, ei muuta.
        .


      • JeesusOliKristitty kirjoitti:

        Ei mitään kätinää, eikä lätinää:

        Hepr. 10: 26-31
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

        fari.g tulkitsee apostolien kirjeitä oman ymmärryksensä mukaan, noukkien sieltä yksittäisiä lauseita, jotka tulee kuitenkin ymmärtää koko laajemman opin mukaan liitettynä.

        UT:n oppi on täysin selkeä: "Jumala vanhurskauttaa jumalattoman". Ihminen ei vanhurskauta itseään eikä ketään muutakaan, vaan ainoastaan Jumala tekee tämän työn, kunkin kohdalla, oman tahtonsa mukaisesti.

        Tätä edellä tarkoitan: emme saa häiritä Jumalan työtä ryhtymällä omavanhurskaisiin tekoihin, tai "synnistä puhdistuksiin". Tällainen on jopa epäuskoa Jumalaa ja Jeesuksen sovitustyötä vastaan.

        Nöyrä kristitty ilmoittaa ainakin itselleen, sekä Jumalalle, että hänestä itsestä ei ole mihinkään, ei pienimpäänkään, pohjimmiltaan ja aidosti hyvään tekoon ja luovuttaa itsensä Jumalan, Savenvalajan "työpöydälle". Tahallisessa synnissä ei pidä jatkaa,

        Tätä ihmiseltä odotetaan, ei muuta.
        .

        "30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".

        Lunastus ei siis ollutkaan armosta osalliseksi tuloa. No sitähän minä olen aina sanonut.


      • ArmonHengenPilkka
        fari.g kirjoitti:

        "30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".

        Lunastus ei siis ollutkaan armosta osalliseksi tuloa. No sitähän minä olen aina sanonut.

        Toistan. Paavalin kirje juutalaislle, eli heprealaisille:

        10: 29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

        Jumalan armo kuuluu kaikille, mutta tämän armon pilkkaajille käy kyllä köpelösti. Ei Jumala, kristinopin mukaan mikään typerys ole.

        Älä esitä helluntailaisten, syntiä ja Jumalaa vähätteleviä, vapaamuurarioppien tulkintoja kristityille. Käsitä, että me emme ole samaa joukkoa, vaikka ulkopuolinen, näitä teologioita ymmärtämätön näennäisesti voisi näin päätellä.

        Sama, jos pitäisi juutalaisia ja muslimeja yhtenä samana joukkona.
        .


      • rrddddddddde

        Muistaakseni Jeesuksen idea oli siinä ,että parannusta tarvitsevat köyhät, kurjat, sairaat ja syntiset. He tarvitsevat armoa eniten ja parannusta vaivoihinsa ja synteihinsä.


    • "Tätä edellä tarkoitan: emme saa häiritä Jumalan työtä ryhtymällä omavanhurskaisiin tekoihin, tai "synnistä puhdistuksiin". Tällainen on jopa epäuskoa Jumalaa ja Jeesuksen sovitustyötä vastaan."

      Minun käsityksen mukaa hurskailla tarkoitetaan hasideja.

      Jos heissä on jotain jeesus vastaista, niin ilmeisesti se, että he ovat vaimollisia, perheellisiä.

      • Syntinen.hurskas

        Minä en tarkoita hurskailla (yksistään) hassideja. En toisaalta edes tunne heitä, joten en osaa arvioida heidän hurskauttaan. Käsitys hurskaudesta liittyy aika oleellisesti kunkin omaan uskontoon, sekä henkilökohtaisiin käsityksiin siitä, mitä on aito hurskaus. Itse ymmärrän hurskaudella tarkoitettavan Jumalan tahdolle kuuliaisuutta ja etenkin kunnioitusta, kuuliaisuus kun meidän syntisten puolelta on aina ollut vähän sitä sun tätä.

        Ai niin: far.g:hän ei kait kuulunut syntisiin, muistelen?

        Hurskaus ja vanhurskaus ovat käsitteinä muuten kaksi eri asiaa, joskin lähellä toisiaan ja ihannetapauksessa kuuluvat jopa yhteen.

        En "kehuskele" syntisyydelläni, vaan julistan sitä, ilmaistakseni kunniaa Jumalalle ja etten itse luota omiin, luuloteltuihin vanhurskaudentekoihin, vaan ikäänkuin tunnen ja tunnustan kurjan itseni, eli "tiedän paikkani".

        Virsi 299:
        https://www.youtube.com/watch?v=iXVO_occ-eY
        .


    • "Jumalan armo kuuluu kaikille, mutta tämän armon pilkkaajille käy kyllä köpelösti. Ei Jumala, kristinopin mukaan mikään typerys ole. "

      Mutta hullu on. Ja tämä on Jumalan pilkkaa.

      Hullutusta pakanoille. Pehennukseksi juutalaisille. Jos teille sanoo, Älkää olko pahennukseksi ihmisille, te sanotte; Me vain uudistamme kaiken. Me ?

      • Savenvalajan.pöydällä

        Missä lukee "me uudistamme kaiken?" Ettet taas ole tavannut Talmudia? Ei kuulosta yhtään tutulta lauseelta UT:sta.

        Kristinusko ei väitä Jumalaa hulluksi.

        Hullutuksella tarkoitetaan tämän opin yksinkertaisuutta: "Jumala Itse vanhurskauttaa jumalattoman. Ei mitään ihmisen yritelmiä tekeytyä itseään hurskaammaksi, kuten juutalaisuus opettaa!Tehdä sitä ja tehdä tätä. Ajaa pää kaljuksi ja sitten ostaa peruukki! "Mutta kun Mooses (tai joku talmudisti) käskee naisia ajamaan päänsä kaljuksi!" Ja tällainen ketkuilu ja huiputus on sitten muka "käskyjen täyttämistä"!

        Kristillistä "hullutusta on se, että Jumala todellakin sanoo, että istu sinä hiljaa, älä tee hyvää, äläkä pahaa. Istu vain paikoillasi, katso ja kuuntele ja pidä edes tovi suusi kiinni, niin ehkä tästä vielä jotain hyvää tulee! Luovuta itsesi Minun käyttööni, Minun työpöydälleni, että Minä sinut vanhurskautan. Tsot! Ei sanaakaan! Tunnusta täysi kurjuutesi, syntisyytesi ja ole kerrankin tekeytymättä sellaiseksi johon sinulla ei ole luontaisia kykyjä, sotket vain asioita. Saanko Minä luoda sinut vanhurskaaksi? Kiitos. Ja nyt aloitetaan... Tästälähin Minä puhun, jooko?"

        Tämä on "hullutusta" kreikkalaisille jotka tahtovat luoda jumaluusopeista korkeasti moraalisia ja viisaita ja juutalaisille, jotka uskovat, että kun hautaholvi on ulkoapäin valkoiseksi kalkittu, se antaa vaikutelman kuin ei sisällä olisi kuollutta ruumista. Eli, että ulkonainen hurskaus riittää.

        Tällainen Jumalan työpöytä-, savenvalajan oppi on hullutusta niin kreikkalaisille , juutalaisille, helluntailaisille, 7. päivän adventisteille, messiaanisille ja muille huijareille, kuin myös fari.g:llekin.
        .


    • Hullutus on yhtä kuin pila, kuje, metku, villitys.

      Metku = konnankoukku, kotkotus, temppu, koirankuje hullutus.

      Kuje= aprilliä, ilve, jekku, jippo, juoni, jäynä, kepponen, koiruus kolttonen.

      Villitys= buumi, hullutus, kurittomuus, muoti-ilmiö, raisuus.

      Pila = hupijuttu, kuva, piirros, huvittava hullutus, aprillipila.

      Wikipedia

      • TosiMystiikkaa

        1. Korinttolaiskirje 1:1-31

        1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen kutsuttu apostoli Jumalan tahdosta, ja veli Soostenes
        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

        4 Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,
        5 että kaikessa olette rikastuneet hänessä, kaikessa puheessa ja kaikessa tiedossa,
        6 sen mukaan kuin todistus Kristuksesta on teissä vahvistettu,
        7 niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä.
        8 Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että te olette nuhteettomat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä.
        9 Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, yhteyteen.

        10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
        14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

        25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
        30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".

        Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko, STLK: Korintton seurakunta:
        http://www.luterilainen.com/fi/lapsille/paavali-pakanain-apostoli/paavalin-toinen-lähetysmatka/korintton-seurakunta

        Sley :Korintton seurakunta https://www.sley.fi/luennot/Raamattu/UT/UTn_yleisluennot/1Kor1-16EK.htm
        .


      • TosiMystiikkaa
        TosiMystiikkaa kirjoitti:

        1. Korinttolaiskirje 1:1-31

        1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen kutsuttu apostoli Jumalan tahdosta, ja veli Soostenes
        2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
        3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

        4 Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,
        5 että kaikessa olette rikastuneet hänessä, kaikessa puheessa ja kaikessa tiedossa,
        6 sen mukaan kuin todistus Kristuksesta on teissä vahvistettu,
        7 niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä.
        8 Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että te olette nuhteettomat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen päivänä.
        9 Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, yhteyteen.

        10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
        14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

        25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
        30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".

        Suomen Tunnustuksellinen Luterilainen Kirkko, STLK: Korintton seurakunta:
        http://www.luterilainen.com/fi/lapsille/paavali-pakanain-apostoli/paavalin-toinen-lähetysmatka/korintton-seurakunta

        Sley :Korintton seurakunta https://www.sley.fi/luennot/Raamattu/UT/UTn_yleisluennot/1Kor1-16EK.htm
        .

        Jos STLK:n suora linkki ei avaudu, kopioi koko osoite ja etsi sen kautta.

        http://www.luterilainen.com/fi/lapsille/paavali-pakanain-apostoli/paavalin-toinen-lähetysmatka/korintton-seurakunta
        .


    • "20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? "

      Onko tässä kaksinkertainen hullutus, eli viisaat, kirjanoppineet, älyniekat, maailman viisaus on hullutusta..... ja sitten saarnataan toinen hullutus päälle, koska siinä on voima.

      Ensimmäinen hullutus, eli viisaus, pitäisi saada häpeään, toisella hullutuksella.

      Mitä jos keskustelisi ihan vain järkevästi ja jättäis kaiken vilunkin, kieroilun ja konnankoukut tiepuoleen.


      " ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,"

      Tämä kuulostaa vallankumoukselta, mutta en ole kovinkaan varma, että halpasukuinen on sen parempi olemaan " jotakin" , koska niiden "jotka jotakin on" mitättömäksi tekeminen tarkoittaa tietysti murhaamista. Ei saisi olla puolueellinen pitäisi yrittää ymmärtää molempia osapuolia.

      Ja hullut tietysti hoitoon.

    • Rehellisyyden nimissä täytyy tietysti myöntää, että olen itsekin syyllistynyt mitättömäksi tekemiseen, varsinkin kristinuskon " viisauden" , jota hullutukseksi sanotaan.

      Luulevat 'jotakin olevansa' paljoudessaan, eli joukkovoimassaan.

      Ylpeilevat sillä, että ovat pahennukseksi, vaikka juuri siitä pahuus yleensä paisuu.

      • YksinMutJeesuksenKanssa

        Jestas. Sosialisti. Tätä olen arvellutkin. Hei KOOTEEÄS, kato! Huhuu!

        Kristityt eivät luule paljoudestaan yhtään mitään. Toisin kuin sosialisteilla, nk. joukkovoima ei kuulu kristinuskon opetuksiin. Kristinuskossa mennään "Pyhän Hengen voimassa", ei ihmisten joukkovoimassa.

        Juuri kaiken uskonnollisuuteen puetun lihallisuudenhan kristinusko kristityiltä kieltääkin! Ettei mentäisi ihmisvoimassa, "joukkovoimassa", vaan Jumalan Hengessä.

        On sitten hihhuleita (jaksanko toistaakaan?) jotka kyllä opettavat kaikenlaista ohi Raamatun sanan ja tällaiset uskonnolliset joukkovoimat ovatkin sitten enemmänkin okkultismia, noituutta, eivät puhdasta kristinuskoa.

        Jeesus (UT) sanoo, että tosikristityt ovat varsin yksinäisiä, suhteissaan ulkopuoliseen maailmaan. Näennäisesti yksin ja voimattomia, mutta sisäisesti Kristuksessa, eli Jeesuksessa vahvoja. Tuo edellä laittamani virsi kertoo tästäkin aiheesta.

        Se on todellisen kristityn sielunmaailman luotaus.

        Pidä minusta kiinni:
        https://www.youtube.com/watch?v=V1Yk30YNOtk

        Virsi 289 -Vain sinä tunnet minut, Vapahtaja :
        https://www.youtube.com/watch?v=oNttBCHNXSo
        .


      • saatanansäkeet
        YksinMutJeesuksenKanssa kirjoitti:

        Jestas. Sosialisti. Tätä olen arvellutkin. Hei KOOTEEÄS, kato! Huhuu!

        Kristityt eivät luule paljoudestaan yhtään mitään. Toisin kuin sosialisteilla, nk. joukkovoima ei kuulu kristinuskon opetuksiin. Kristinuskossa mennään "Pyhän Hengen voimassa", ei ihmisten joukkovoimassa.

        Juuri kaiken uskonnollisuuteen puetun lihallisuudenhan kristinusko kristityiltä kieltääkin! Ettei mentäisi ihmisvoimassa, "joukkovoimassa", vaan Jumalan Hengessä.

        On sitten hihhuleita (jaksanko toistaakaan?) jotka kyllä opettavat kaikenlaista ohi Raamatun sanan ja tällaiset uskonnolliset joukkovoimat ovatkin sitten enemmänkin okkultismia, noituutta, eivät puhdasta kristinuskoa.

        Jeesus (UT) sanoo, että tosikristityt ovat varsin yksinäisiä, suhteissaan ulkopuoliseen maailmaan. Näennäisesti yksin ja voimattomia, mutta sisäisesti Kristuksessa, eli Jeesuksessa vahvoja. Tuo edellä laittamani virsi kertoo tästäkin aiheesta.

        Se on todellisen kristityn sielunmaailman luotaus.

        Pidä minusta kiinni:
        https://www.youtube.com/watch?v=V1Yk30YNOtk

        Virsi 289 -Vain sinä tunnet minut, Vapahtaja :
        https://www.youtube.com/watch?v=oNttBCHNXSo
        .

        Olet arvattavasti hullu murhaaja natsi lutherin kannattaja ja eikö ollenkaan hävetä hänen saatanalliset säkeensä jotka tuomitsivat kaikki vähemmistöuskonnon edustajat tuleen ja verenvuodatukseen.


      • KunKerranItseVaadit
        saatanansäkeet kirjoitti:

        Olet arvattavasti hullu murhaaja natsi lutherin kannattaja ja eikö ollenkaan hävetä hänen saatanalliset säkeensä jotka tuomitsivat kaikki vähemmistöuskonnon edustajat tuleen ja verenvuodatukseen.

        Kirjoitat suoraa valetta. Et tunne Lutheria, et asiaa jota vastaan hyökkäät.

        Luther ei ollut hullu. Hän ei ollut natsi. Hän ei ollut murhaaja.

        Minä en häpeä jonkun toisen henkilön kirjoituksia. Vastaan vain omistani. Toivottavasti sinäkin omistasi?

        Eli, voisitko väitteidesi tueksi perustella asiasi vaihteeksi jollain tosiasialla? Esim. lainaamalla noita väittämiäsi "saatanallisia säkeitä", jotka näyt tuntevan ja kumoamalla Lutherin väitteet osoittamalla ne vääriksi, vai oletko typerys, joka pauhaa, tuntematta asiaa ollenkaan?

        Hyökkäät teologian tohtoria, kokonaista kristinuskon puhdistajaa vastaan. No, kait sinulla on kanttia?

        Ymmärrän kyllä raivostumisesi, mutten usko selitykseesi, miksi.

        Kun kerran otit puheeksi nuo "saatanalliset säkeet" ja mahdollisesti yrität kiemurrella sen väitteen taakse, ettei sulla ole kirjaa, josta osoittaa ne valheväittämät, eli että valehtelija olsikin Luther, eikä juutalaiset, autan ja ojennan sinulle tuon toisen henkilön (ei itseni) kirjoittaman kirjan. Ole hyvä:

        Luther: Juutalaisista ja heidän valheistaan:
        https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/26563/Luther.pdf

        Ainoat joiden aikoinaan tiesin vastustavan Lutheria tuolla voimalla jota kirjoituksesi ilmaisee, olivat tuolloinen paavi, juutalaiset sekä etenkin Saatana, jota Luther mm. kerran viskasi mustepullolla.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Martti_Luther
        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe