Evoluutio on kehitystä. ISIS edustaa kehitystä. Evoluutio suosii raakuutta. Raakuus ei rakenna. Raakuus tuhoaa. Raakuus ei luo eikä ylläpidä elämää. Johtopäätös: Evoluutio ei luonut elämää. Evoluutio ei ohjaa elämää. Evoluutiota ei ole. Luomiseen uskova ihminen ei voi olla evolutionisti.
ISIS ja evoluutio
42
114
Vastaukset
- Epäjumalienkieltäjä
ISIS saattaa edustaa kehitystä teille muille fundamentalisteille - ei meille muille.
- JohnnyBlaze
yurki1000js kirjoitti:
Epäjum... Mihin kirkkoon tai järjestöön kuulut, ellet pidä Raamattua Jumalan sanana?
Tiedoksesi: Ateistit eivät pidä raamattua muuna kuin huumorikirjana.
JohnnyBlaze kirjoitti:
Tiedoksesi: Ateistit eivät pidä raamattua muuna kuin huumorikirjana.
Johnny. Toki Raamatussa on hjuumoria, mutta on siinä vakavaakin. Enimmäkseen vakavaa, koska kyseessä on katoamattomat sielumme. Vapahtajamme on historian (His story) henkilö.
http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm
Toisella kotimaisella
http://www.biblelineministries.org/articles/basearch.php3?action=full&mainkey=JESUS-FULFILLMENT OF ALL PROPHECY- JohnnyBlaze
yurki1000js kirjoitti:
Johnny. Toki Raamatussa on hjuumoria, mutta on siinä vakavaakin. Enimmäkseen vakavaa, koska kyseessä on katoamattomat sielumme. Vapahtajamme on historian (His story) henkilö.
http://www.nic.fi/~jlindell/messias.htm
Toisella kotimaisella
http://www.biblelineministries.org/articles/basearch.php3?action=full&mainkey=JESUS-FULFILLMENT OF ALL PROPHECYPelkästään huumoria.
Nyt nää alkaa jo haukotuttaa.
Muistatkos yurki mitä virressä 484 pyydetään: "Uudista meidät."
Veisaa tuo kohta erityisen kovaa.Repe. Hyvä. Luet virsikirjaa. Herra pelasti Jukka Tolosen.
https://www.youtube.com/watch?v=itl8uDVBr8g
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=jukka tolonenyurki1000js kirjoitti:
Repe. Hyvä. Luet virsikirjaa. Herra pelasti Jukka Tolosen.
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=jukka tolonenEn lue virsikirjaa. Osaanpahan vain useita kymmeniä virsiä ulkoa.
- kretskuna
RepeRuutikallo kirjoitti:
En lue virsikirjaa. Osaanpahan vain useita kymmeniä virsiä ulkoa.
Täytyypä pitää sinuun etäisyyttä!
kretskuna kirjoitti:
Täytyypä pitää sinuun etäisyyttä!
Miksi etäisyyttä? Ei Repe Jumalan lapsiin mitään tartuta. Etääntymisen sijasta voisit rukoilla Repelle pelastusta. Ja Suomen kansalle.
yurki1000js kirjoitti:
Repe. Hyvä. Luet virsikirjaa. Herra pelasti Jukka Tolosen.
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=jukka tolonenMulla olisi sulle yurki sulle vanhasta virsikirjasta isoäitini lempivirren eka säkeistö:
Ah kuin olet ihmisraukka sokea, et nähdä voi
kuinka sua nyt uhkaa hukka, hulluus kahleet sulle toi.
Mitä oot, sen unohdat, toiveet turhat omistat
Katso: taidoista on parhain
tunteminen OMAIN HARHAIN.yurki1000js kirjoitti:
Miksi etäisyyttä? Ei Repe Jumalan lapsiin mitään tartuta. Etääntymisen sijasta voisit rukoilla Repelle pelastusta. Ja Suomen kansalle.
>Etääntymisen sijasta voisit rukoilla Repelle pelastusta. Ja Suomen kansalle.
Miten määrittelet Suomen kansan? Kuuluvatko esim. täkäläiset somalit ja kurdit siihen? Vaaditaanko kansalaisuus vai riittääkö asuminen? Entä muualla asuvat suomalaiset?
Miten Suomen kansaa kohtaava pelastus tulisi ilmenemään? Sitenkö ettei kukaan joudu Helvettiin ruotsalaisten seuraksi? Muutenko, miten?
Ja nyt profetoin, että vastaat taas kysymyksiin joita sinulta ei koskaan kysytty, mutta et niihin joita kysyttiin.RepeRuutikallo kirjoitti:
>Etääntymisen sijasta voisit rukoilla Repelle pelastusta. Ja Suomen kansalle.
Miten määrittelet Suomen kansan? Kuuluvatko esim. täkäläiset somalit ja kurdit siihen? Vaaditaanko kansalaisuus vai riittääkö asuminen? Entä muualla asuvat suomalaiset?
Miten Suomen kansaa kohtaava pelastus tulisi ilmenemään? Sitenkö ettei kukaan joudu Helvettiin ruotsalaisten seuraksi? Muutenko, miten?
Ja nyt profetoin, että vastaat taas kysymyksiin joita sinulta ei koskaan kysytty, mutta et niihin joita kysyttiin.Kristuksen morsian evankelioi suomalaisia ja somaleja. Sitten tulee loppu. Jeesus tulee lopettamaan pahan aikamme. Maailma on vino, koska se arvostaa kurjuutta niin paljon, ettei sitä kiinnosta lupaus paremmasta. Henkimaailman juttu.
Matt. 24:14
Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Ilmestyskirja:
20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
Jes. 11:6
Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
Ef. 6:12
Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.exhellari86 kirjoitti:
Mulla olisi sulle yurki sulle vanhasta virsikirjasta isoäitini lempivirren eka säkeistö:
Ah kuin olet ihmisraukka sokea, et nähdä voi
kuinka sua nyt uhkaa hukka, hulluus kahleet sulle toi.
Mitä oot, sen unohdat, toiveet turhat omistat
Katso: taidoista on parhain
tunteminen OMAIN HARHAIN.Tack. Mistä voima? Mistä ymmärrys? Mistä usko?
yurki1000js kirjoitti:
Kristuksen morsian evankelioi suomalaisia ja somaleja. Sitten tulee loppu. Jeesus tulee lopettamaan pahan aikamme. Maailma on vino, koska se arvostaa kurjuutta niin paljon, ettei sitä kiinnosta lupaus paremmasta. Henkimaailman juttu.
Matt. 24:14
Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Ilmestyskirja:
20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
Jes. 11:6
Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
Ef. 6:12
Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.Pelastus on henkilökohtainen. Kirkon tai srk:n jäsenyys ei pelasta. Tulemme maailmaan ja poistumme maailmasta ominemme. Poistumme joko lampaina tai vuohina. Kolmatta ryhmää ei ole, koska kolmatta lopullista sijoituspaikkaa ei ole.
Job 1:21
Ja hän sanoi: "Alastonna minä tulin äitini kohdusta, ja alastonna minä sinne palajan. Herra antoi, ja Herra otti; kiitetty olkoon Herran nimi."
Matt:
25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.yurki1000js kirjoitti:
Pelastus on henkilökohtainen. Kirkon tai srk:n jäsenyys ei pelasta. Tulemme maailmaan ja poistumme maailmasta ominemme. Poistumme joko lampaina tai vuohina. Kolmatta ryhmää ei ole, koska kolmatta lopullista sijoituspaikkaa ei ole.
Ja hän sanoi: "Alastonna minä tulin äitini kohdusta, ja alastonna minä sinne palajan. Herra antoi, ja Herra otti; kiitetty olkoon Herran nimi."
Matt:
25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.Profetiani meni näköjään nappiin.
yurki1000js kirjoitti:
Pelastus on henkilökohtainen. Kirkon tai srk:n jäsenyys ei pelasta. Tulemme maailmaan ja poistumme maailmasta ominemme. Poistumme joko lampaina tai vuohina. Kolmatta ryhmää ei ole, koska kolmatta lopullista sijoituspaikkaa ei ole.
Matt:
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.Ai niin, vuohi on muuten fiksumpi elukka kuin lammas. Et tainnut järkyttävässä vuohikaunassasi tulla ajatelleeksi tätä lainkaan.
Ai niin, vuohi on muuten fiksumpi elukka kuin lammas. Et tainnut järkyttävässä vuohikaunassasi tulla ajatelleeksi tätä lainkaan.
Suosikkikuoroni
https://www.youtube.com/watch?v=4Gae-n0Pb7Q
- >=3
"Evoluutio ei luonut elämää. Evoluutio ei ohjaa elämää. Evoluutiota ei ole. Luomiseen uskova ihminen ei voi olla evolutionisti."
Aijai, vain kaksi oikein. Arvaa mitkä kaksi.Kas >=3. Tulit juuri sopivasti jumalaksi jumalan paikalle. Polvistumme eteesi. Kaikki, jopa maan alla olevaiset, notkistavat polvensa edessäsi.
Filippiläiskirje:
2:1 Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
2:2 niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset
2:3 ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne
2:4 ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.
2:5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=hollow earthyurki1000js kirjoitti:
Kas >=3. Tulit juuri sopivasti jumalaksi jumalan paikalle. Polvistumme eteesi. Kaikki, jopa maan alla olevaiset, notkistavat polvensa edessäsi.
Filippiläiskirje:
2:1 Jos siis on jotakin kehoitusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
2:2 niin tehkää minun iloni täydelliseksi siten, että olette samaa mieltä, että teillä on sama rakkaus, että olette sopuisat ja yksimieliset
2:3 ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne
2:4 ja että katsotte kukin, ette vain omaanne, vaan toistenkin parasta.
2:5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
2:8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=hollow earthYlpeytesi on omalaatuista. Valehtelet evoluutioasioista minkä kerkeät, ja kun asiasta sanotaan, letkauttelet typeryyksiesi rimaa vielä vähän alemmas.
Eikä kukaan käänny...RepeRuutikallo kirjoitti:
Ylpeytesi on omalaatuista. Valehtelet evoluutioasioista minkä kerkeät, ja kun asiasta sanotaan, letkauttelet typeryyksiesi rimaa vielä vähän alemmas.
Eikä kukaan käänny...Jawohl mein Fuhrer. Lue ja ajattele.
> Ja Elia sanoi Baalin profeetoille: "Valitkaa itsellenne toinen mullikka ja valmistakaa se ensin, sillä teitä on enemmän. Huutakaa sitten jumalanne nimeä, mutta älkää panko tulta". Niin he ottivat sen mullikan, jonka hän antoi heille, ja valmistivat sen. Sitten he huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: "Baal, vastaa meille!" Mutta ei ääntä, ei vastausta! Ja he hyppelivät alttarin ääressä, joka oli tehty. Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää". Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta. Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa! <
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Kun.18.html
Mene itseesi ja lopeta mölinä. Opi törsäristä.
> Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli kova nälkä koko siihen maahan, ja hän alkoi kärsiä puutetta. Ja hän meni ja yhtyi erääseen sen maan kansalaiseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen kaitsemaan sikoja. Ja hän halusi täyttää vatsansa niillä palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut. Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään! Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.' Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi. Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'. Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa; ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa, sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään. <
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.15.htmlyurki1000js kirjoitti:
Jawohl mein Fuhrer. Lue ja ajattele.
> Ja Elia sanoi Baalin profeetoille: "Valitkaa itsellenne toinen mullikka ja valmistakaa se ensin, sillä teitä on enemmän. Huutakaa sitten jumalanne nimeä, mutta älkää panko tulta". Niin he ottivat sen mullikan, jonka hän antoi heille, ja valmistivat sen. Sitten he huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: "Baal, vastaa meille!" Mutta ei ääntä, ei vastausta! Ja he hyppelivät alttarin ääressä, joka oli tehty. Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää". Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta. Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa! <
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Kun.18.html
Mene itseesi ja lopeta mölinä. Opi törsäristä.
> Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli kova nälkä koko siihen maahan, ja hän alkoi kärsiä puutetta. Ja hän meni ja yhtyi erääseen sen maan kansalaiseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen kaitsemaan sikoja. Ja hän halusi täyttää vatsansa niillä palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut. Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään! Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.' Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi. Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'. Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa; ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa, sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään. <
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.15.htmlKäärme (Lucifer) on ylpeä. Langennut maailma on ylpeä. "Gay Pride" -termi ei ole sattuman tuote.
Hes. 16:49
Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.
> samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta. Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja. Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!" Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä. Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora! He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä, rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu. Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet". He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden. Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet, sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan". Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole. <
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Juud.1.html- Narsisti kretu
yurki1000js kirjoitti:
Käärme (Lucifer) on ylpeä. Langennut maailma on ylpeä. "Gay Pride" -termi ei ole sattuman tuote.
Hes. 16:49
Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.
> samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta. Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja. Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!" Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä. Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora! He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä, rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu. Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet". He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden. Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet, sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan". Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole. <
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Juud.1.htmlNarsistinen ja omahyväinen kreationisti on ylpeä. Pitää itseään luomakunnan kruununa. Kreationisti on myös rasistinen ja sovinistinen, on ylpeä siitä että on valkoihoinen ja mies.
Kreationisti sovittelee jo mielessään kultaista taljaa ja astelemista kultaisia tiiliä pitkin helmiäisestä portista sisään. Parhaista parhaimpien joukossa, valittuna. On niin ihanaa olla valheen harhoissa elävä hihu. Narsisti kretu kirjoitti:
Narsistinen ja omahyväinen kreationisti on ylpeä. Pitää itseään luomakunnan kruununa. Kreationisti on myös rasistinen ja sovinistinen, on ylpeä siitä että on valkoihoinen ja mies.
Kreationisti sovittelee jo mielessään kultaista taljaa ja astelemista kultaisia tiiliä pitkin helmiäisestä portista sisään. Parhaista parhaimpien joukossa, valittuna. On niin ihanaa olla valheen harhoissa elävä hihu.Narsissi. Jumalan perhe on maailmanlaaja. Siihen kuuluu erivärisiä ihmisiä. Kaikki ihmiset ovat toisilleen veljiä ja sisaria, koska kaikilla ihmisillä on samat kantavanhemmat. Sodat ovat pohjimmiltaan veljessotia. A&E lankesivat ja veli tappoi veljen. Siitä se lähti. Lohdutonta. Muttei hätä ole tämän näköinen. Raamattu seisoo. Armotalous on voimassa. Korealaiset perheenjäsenemme ylistävät Isää/Abbaa.
https://www.youtube.com/watch?v=5RgwqPPnvDU
- Minä, ateisti
Suomen kreationisteja ja ISIS:istä yhdistää yllättävän moni negatiivinen asia: kreationismi, valheessa eläminen, ääriuskovaisuus, tieteenvastaisuus, rahanahneus, suvaitsemattomuus, aivopesu ja vähintään henkinen hyväksikäyttö.
Ääriuskovaisuus on ihmiskunnan mätäpaise, josta pitäisi päästä eroon.>Ääriuskovaisuus on ihmiskunnan mätäpaise, josta pitäisi päästä eroon.
Koulutus on siihen ainoa keino.RepeRuutikallo kirjoitti:
>Ääriuskovaisuus on ihmiskunnan mätäpaise, josta pitäisi päästä eroon.
Koulutus on siihen ainoa keino.Ei ole. Tappo on tehokasta. Eliitti tietää, ettei ole mahdollista vähentää populaa rutosti demokratian konstein. Eliitillä on omat konstinsa. Olen niistä usein puhunut.
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=nwo kills
Realismi ilman Jeesusta pelottaa. Jos saatte etsikkoajan, alkakaa lukea Raamattua.
Room. 10:17
Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm"Suomen kreationisteja ja ISIS:istä yhdistää yllättävän moni negatiivinen asia: kreationismi, valheessa eläminen, ääriuskovaisuus, tieteenvastaisuus, rahanahneus, suvaitsemattomuus, aivopesu ja vähintään henkinen hyväksikäyttö."
Lisätään listaan vielä koulutuksen (varsinkin korkean sellaisen) sekä perussivistystä antavien koulujen vastustaminen. Kas kun kouluista saa rationaalista TIETOA joka on paras lääke fundamentalistista luulevaisuutta vastaan. Tottakai moista pitää uskovaisten fanaatikkojen (ja varsinkin heidän johtajiensa) pelätä ja vihata.
Ote tuoreesta uutisesta:
"Satoja verkkosivustoja kaapattu Ranskassa – tekijäksi epäillään islamisteja
Satoja ranskalaisia nettisivustoja on kaapattu viime viikolla tapahtuneen terrori-iskun jälkeen. Hakkeri-iskun jälkeen sivustojen normaalit sisällöt on korvattu jihadistisella propagandalla."
Ja kas kummaa:
"Kaapatut sivustot ovat useimmin olleet kaupunkien, yliopistojen, koulujen ja yritysten ylläpitämiä."
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1421074252068
Mitä pahemmin uskonto on sekoittanut kuupan, sitä kiihkeämmin käydään taistoon kouluja vastaan. Tälläkin palstalla.- kuka mikä
>Ääriuskovaisuus on ihmiskunnan mätäpaise, josta pitäisi päästä eroon.
Koulutus on siihen ainoa keino.Sinut pitäisi värvätä isis joukkoin puhumaa sanaa ja puhkaisemaan paise.
Muista pamaus mitä kerroin. bg-ope kirjoitti:
"Suomen kreationisteja ja ISIS:istä yhdistää yllättävän moni negatiivinen asia: kreationismi, valheessa eläminen, ääriuskovaisuus, tieteenvastaisuus, rahanahneus, suvaitsemattomuus, aivopesu ja vähintään henkinen hyväksikäyttö."
Lisätään listaan vielä koulutuksen (varsinkin korkean sellaisen) sekä perussivistystä antavien koulujen vastustaminen. Kas kun kouluista saa rationaalista TIETOA joka on paras lääke fundamentalistista luulevaisuutta vastaan. Tottakai moista pitää uskovaisten fanaatikkojen (ja varsinkin heidän johtajiensa) pelätä ja vihata.
Ote tuoreesta uutisesta:
"Satoja verkkosivustoja kaapattu Ranskassa – tekijäksi epäillään islamisteja
Satoja ranskalaisia nettisivustoja on kaapattu viime viikolla tapahtuneen terrori-iskun jälkeen. Hakkeri-iskun jälkeen sivustojen normaalit sisällöt on korvattu jihadistisella propagandalla."
Ja kas kummaa:
"Kaapatut sivustot ovat useimmin olleet kaupunkien, yliopistojen, koulujen ja yritysten ylläpitämiä."
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1421074252068
Mitä pahemmin uskonto on sekoittanut kuupan, sitä kiihkeämmin käydään taistoon kouluja vastaan. Tälläkin palstalla.Ope on muuten kiva, mutta Ope lukee ja ymmärtää valikoiden. Siksi Ope ei ymmärrä, että Jeesus vapauttaa uskonnoista ja ismeistä. Jeesus/usko nimensä mukaisesti vapauttaa. Uskonto/religion sitoo ja vaatii suorituksia.
Joh. 8:36
Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.yurki1000js kirjoitti:
Ope on muuten kiva, mutta Ope lukee ja ymmärtää valikoiden. Siksi Ope ei ymmärrä, että Jeesus vapauttaa uskonnoista ja ismeistä. Jeesus/usko nimensä mukaisesti vapauttaa. Uskonto/religion sitoo ja vaatii suorituksia.
Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.Minä käytän vapauttani olla uskomatta oletetun Jeesuksen oletettuihin höpinöihin.
Koska käytän vapauttani tällä tavoin, joudun Jeesuksen mukaan rangaistavaksi, joten minua rangaistaan ajattelunvapaudesta, vaikka vapaan tahtoni ja valintani mukaan valisen olla joutumatta kidutettavaksi.
Jeesus tekee siis ihmisestä orjan, jolle jopa ajattelun vapaa harjoittaminen on rangaistavaa.netpunk kirjoitti:
Minä käytän vapauttani olla uskomatta oletetun Jeesuksen oletettuihin höpinöihin.
Koska käytän vapauttani tällä tavoin, joudun Jeesuksen mukaan rangaistavaksi, joten minua rangaistaan ajattelunvapaudesta, vaikka vapaan tahtoni ja valintani mukaan valisen olla joutumatta kidutettavaksi.
Jeesus tekee siis ihmisestä orjan, jolle jopa ajattelun vapaa harjoittaminen on rangaistavaa.Nettimies. Vapaus? Sattuma?
Apt:
26:12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
26:13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
26:14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
Johanneksen evankeliumi:
12:38 että kävisi toteen profeetta Esaiaan sana, jonka hän on sanonut: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme, ja kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?"
13:18 En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: 'Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan.'
15:25 Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä.'
17:12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
18:9 että se sana kävisi toteen, jonka hän oli sanonut: "En minä ole kadottanut ketään niistä, jotka sinä olet minulle antanut."
18:32 että Jeesuksen sana kävisi toteen, jonka hän oli sanonut, antaen tietää, minkälaisella kuolemalla hän oli kuoleva.
19:24 Sentähden he sanoivat toisillensa: "Älkäämme leikatko sitä rikki, vaan heittäkäämme siitä arpaa, kenen se on oleva"; että tämä kirjoitus kävisi toteen: "He jakoivat keskenänsä minun vaatteeni ja heittivät minun puvustani arpaa." Ja sotamiehet tekivät niin.
19:28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano."
19:36 Sillä tämä tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen: "Älköön häneltä luuta rikottako."
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=toteen&kirjat=utyurki1000js kirjoitti:
Ope on muuten kiva, mutta Ope lukee ja ymmärtää valikoiden. Siksi Ope ei ymmärrä, että Jeesus vapauttaa uskonnoista ja ismeistä. Jeesus/usko nimensä mukaisesti vapauttaa. Uskonto/religion sitoo ja vaatii suorituksia.
Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.Sivullisille muistutan, että ihmíselämän vapauden taso oli 2000 vuoden takaisessa Palestiinassa jotain tavattoman paljon vähemmän kuin mihin me olemme tottuneet. Orjuus oli normaali olotila, kidutus yleistä ja harvalukuiseen ylhäisöönkin kuuluva saattoi tulla tapetuksi koska tahansa. Nykysuomalaisen vapaus ja turvallisuus, vaikka (ja koska) ovatkin tuhansien lakien säätelemät, olisivat olleet Jeesuksen ajan ja maailmankolkan ihmiselle taivas.
yurki1000js kirjoitti:
Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."Ope on muuten kiva, mutta Ope lukee ja ymmärtää valikoiden. Siksi Ope ei ymmärrä, että Jeesus vapauttaa uskonnoista ja ismeistä. Jeesus/usko nimensä mukaisesti vapauttaa. Uskonto/religion sitoo ja vaatii suorituksia."
Ei onnistunut taaskaan Yurki tuottamaan viestiä jonka sisältö olisi jollakin tavalla liittynyt viestiin johon vastasi. Ehkäpä vielä joku päivä onnistuu.
Jos sinulla ei ole mitään kommentoitavaa kirjoittamani viestin argumentteihin, älä kirjoita. Yksinkertainen ohje, jonka vain täysin syyntakeeton voi olla ymmärtämättä.bg-ope kirjoitti:
"Ope on muuten kiva, mutta Ope lukee ja ymmärtää valikoiden. Siksi Ope ei ymmärrä, että Jeesus vapauttaa uskonnoista ja ismeistä. Jeesus/usko nimensä mukaisesti vapauttaa. Uskonto/religion sitoo ja vaatii suorituksia."
Ei onnistunut taaskaan Yurki tuottamaan viestiä jonka sisältö olisi jollakin tavalla liittynyt viestiin johon vastasi. Ehkäpä vielä joku päivä onnistuu.
Jos sinulla ei ole mitään kommentoitavaa kirjoittamani viestin argumentteihin, älä kirjoita. Yksinkertainen ohje, jonka vain täysin syyntakeeton voi olla ymmärtämättä.>Ei onnistunut taaskaan Yurki tuottamaan viestiä jonka sisältö olisi jollakin tavalla liittynyt viestiin johon vastasi. Ehkäpä vielä joku päivä onnistuu.
Puhut nyt vuosien palstaharjoittelun tämänhetkisestä tuloksesta. Ei tule sitä päivää että onnistuisi.RepeRuutikallo kirjoitti:
Sivullisille muistutan, että ihmíselämän vapauden taso oli 2000 vuoden takaisessa Palestiinassa jotain tavattoman paljon vähemmän kuin mihin me olemme tottuneet. Orjuus oli normaali olotila, kidutus yleistä ja harvalukuiseen ylhäisöönkin kuuluva saattoi tulla tapetuksi koska tahansa. Nykysuomalaisen vapaus ja turvallisuus, vaikka (ja koska) ovatkin tuhansien lakien säätelemät, olisivat olleet Jeesuksen ajan ja maailmankolkan ihmiselle taivas.
Jeesus tuli taivaasta alas Maahan.
https://www.youtube.com/watch?v=eaZB2jhQvsg
1Joh. 4:9
Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Joh.4.html
Room. 8:31
Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Room.8.htmlRepeRuutikallo kirjoitti:
>Ei onnistunut taaskaan Yurki tuottamaan viestiä jonka sisältö olisi jollakin tavalla liittynyt viestiin johon vastasi. Ehkäpä vielä joku päivä onnistuu.
Puhut nyt vuosien palstaharjoittelun tämänhetkisestä tuloksesta. Ei tule sitä päivää että onnistuisi.Kysymys on sieluista. Vältän tuhlaamasta alati hupenevaa arvokasta aikaamme. Pave vastusti jaarittelua.
1.Timoteuksen kirje:
1:1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen apostoli, Jumalan, meidän vapahtajamme, ja Kristuksen Jeesuksen, meidän toivomme, asettama,
1:2 Timoteukselle, oikealle pojallensa uskossa. Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Kristukselta Jeesukselta, meidän Herraltamme!
1:3 Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi
1:4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.
1:5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
1:6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
- JohnnyBlaze
Tuossa aloituksessa ei mennyt pieleen kuin no.. kaikki.
Palstalla taistellaan jumaluudesta. >=3 sai kilpailijan. Ennen voittajan arvontaa kerron taannoisen uutisen Jenkkilästä. Jenkki haastoi Jumalan luomiskisaan. Kun jenkki kumartui ottamaan maan tomua luodakseen siitä elämää, tokaisi Jumala: "Jässikkä älä fuskaa. Ellet tokene, väännän sua nenästä. Käytä omaa tomuasi senkin tomumaja."
yurki1000js kirjoitti:
Palstalla taistellaan jumaluudesta. >=3 sai kilpailijan. Ennen voittajan arvontaa kerron taannoisen uutisen Jenkkilästä. Jenkki haastoi Jumalan luomiskisaan. Kun jenkki kumartui ottamaan maan tomua luodakseen siitä elämää, tokaisi Jumala: "Jässikkä älä fuskaa. Ellet tokene, väännän sua nenästä. Käytä omaa tomuasi senkin tomumaja."
Fundisuskovien huumori ei taida täällä maailmallisessa maailmassa oikein purra...
Fundisuskovien huumori ei taida täällä maailmallisessa maailmassa oikein purra...
Repe. Kommunikaatio on vaativa laji. Historia todistaa ja sketsi muistuttaa.
https://www.youtube.com/watch?v=QNKn5ykP9PU
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs531515- 1701285
- 611117
- 81112
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli2511067- 141000
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää33883Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä55862Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti93849- 347795