Ihmettelen

sitä vaan

miksi joku myy/vaihtaa autonsa lähes uutena eli ajettuaan sitä 1-2 vuotta. Siksi vaan kysyn että haluan mielipiteitä siitä kannattako tuollaisia -03 tai -04 vuosimallisia ostaa. Tulee väkisinkin mieleen ajatus että ovat varmaan maanantai-yksilöitä. Siis miksi muuten joku ajaa vain muutama kymmenentuhatta kilsaa ja maksaa siitä pahimmat arvonpudotukset. Onko jollain kokemusta tällaisesta tapauksesta joko ostajana tai myyjänä? Kaikenlainen info taikka keskustelu on tervetullutta. (Myös provot ovat tervetulleita, suodatin toimii kyllä)

15

3807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on paha tauti

      Tiettyihin ihmisiin se iskee. Ainoa lääke on uusi auto. (Voi olla käytettykin)
      Itse luovuin muutama vuosi sitten parista uuden karheasta autosta. Autoissa ei ollut vikaa, korvieni välissä oli.
      Sain kyllä joka vaihdossa parempia autoja, mutta auton vaihto maksaa n. 3000 kE käytännössä.

      Toisaalta, auton vaihto on paljon halvempaa kuin vaimon vaihto. Tällä olen itseäni lohduttanut.

      Hassua muuten että kaikki viimeiset 4 autoani ovat ollet vm -99-2000. Samaa merkkiä vielä.
      Silloin valmistettiin ihan kelpo kärryjä, joissa on koeteltu tekniikka ja kuitenkin kaikki heebelit.

      Uusia kun olen käynyt tutkimassa niin ei ole oikein puraissut (vielä).

      • niihän

        kaikki on elämää vain,kuka akkaa kuka autoo tai asuntoo kuka reissaa kuka lottoo,itteppä maksaa niin kun parhaaksi näkee,minäkö no 2v vanha auto jos nuuka on se kannattaa, nyt ajan skoda feliciaa paketti diesel, ei naapuria haittaa ja halvaksi tulee, tosi halpaa ajoa eipä taijja moni paitsi mopo ja polkupyörä, sukset ja jalan ,niin no lentokoneella km tulee halvemmaksi yksikkö/€


    • Tanevaan

      Itse vaihdoin täysin priiman primeran 03 mallin syyskuussa uuteen koska halusin dieselin.Elikkä ei sitä olis tarvinnu vaihtaa moneen vuoteen vielä kunnon puolesta.

    • honda

      Minulla on 13kk vanha Accord, olen sitä myymässä koska haluan nelivetoisen auton. Ei kyllä ole Accordissa ollut mitään pahaa sanomista, kaikki on toiminut juuri niin kuin pitää. Kyllähän siinä tietenkin rahaa häviää, mutta ei aina jaksa joka penniä laskea. Minkäs sitä itselleen voi kun on liian kiintynyt autoiluun.

    • Vaihtaja

      Itselläni on kokemusta tästä. Olen vaihtanut kaksi kertaa vuoden vanhan auton pois. Ensin vuosi sitten pienen peltikolarin jälkeen vaihdoin tasan vuoden vanhan kolmiovisen pienen auton toisessa kaupungissa hiukan isompikokoiseen viisioviseen pikkuautoon n. 25 000 km ajettuna. Tänä vuonna vaihdoin sitten sen 25000 km ajettuna käytettyyn nelivuotiaaseen farmari-Volvoon.

      Syy tähän viimeiseen vaihtoon oli kasvanut tavaratilan tarve. Entisessä autossa ärsytti se, että aina kun tarvitsi kuljettaa vähänkään runsaammin tavaraa tai isompaa tavaraa, joutui takapenkin taittamaan eteen. Esimerkiksi lastenvaunujen kuljetukseen entinen autoni ei olisi sopinut ollenkaan.

    • BMW -kuski

      Kun työsuhdeautoilija vaihtaa työnantajaa, päätyy leasing-auto useimmiten myyntiin. Auto saattaa siis olla vain joitakin kuukausia ajettu. Oma 14 kk vanha Bemari menee pian myyntiin juuri tästä syystä.

      • 2fast4u

        Ajelin uudella pikkuautolla vajaat 2 v., mutta tilaa ei sittenkään ollut tarpeeksi kahden hengen taloudesta huolimatta. Kilometrit lisääntyivät ja reissuaminen vaati tavaroiden puolesta isompaa, joten vaihdoin erinomaisen pienen 24 tkm ajetun uuteen isompaan samanmerkkiseen. Sillä tuli jo vuodessa 25 tkm ja matka jatkuu. Nyt vaan näyttäisi siltä, että sisätilat riittävät, mutta tavaratilaa saisi olla vieläkin enemmän, joten auto vaihtunee ensi syksynä uuteen farkkuun. Ei vikojen puolesta, vaan harrastukset ja matkaaminen vaativat tilavampaa takakonttia. Auto vaihtunee nykyisen mallin farkkuun, joten auton huonoudesta ei ole kyse. Tosin pari muun merkkistä kilpailijaakin on ilmoittautunut kisaan mukaan, joten saa nähdä.


    • täällä

      Suomessakin on rahaa huomattavasti ,tiedän henkilön joka vaihtaa täysin uuden auton puolen vuoden välein ,rahaa palaa mutta mitä sitten kun sitä on ? Itse ostin 10 kk vanhan Volvo S60:sen ajettu oli 20000 km hinta 7000euroa alle uuden , nyt ollut 2,5 vuotta , eikä mitään vikaa .

    • Ex-voortimies

      Erehdyin ostamaan Ford Focus Ghian -02.
      Ja 1.5 vuoden aikana huomasin mikä auton kuvatus Ford oli.
      Vaihdoin merkkiä Forilla oli ajettu alle 30 000 km.
      (Fordilla ei aja 1,5 vuotta pitempään kuin masokistit?)

      • kaikki tykkää mistä tykkää, mutta uudessahan on takuu aina voimassa! Toiset tykkää maksaa siitä turvallisuudesta että jos onkin maanantaikappale niin ei tarvi ite kustantaa korjauksia!!!


      • Ex-voortimies
        ninni_hoo kirjoitti:

        kaikki tykkää mistä tykkää, mutta uudessahan on takuu aina voimassa! Toiset tykkää maksaa siitä turvallisuudesta että jos onkin maanantaikappale niin ei tarvi ite kustantaa korjauksia!!!

        Tietenkin on takuu.
        Mutta voi sitä ajan muutenkin käytää kuin korjaamölla seisten.


    • 8 eri autoa

      Joo vaihtelen noita kuin aikoinaan ukko mustalainen hevosia. Kulutustuotteita.

      Alkuun vuonna 1994 lähdettiin vanhasta 1.2 Opel Kadetista -> Astra ->Astra farkku -> Vectra -> VW Passat -> Skoda Fabia -> VW Bora, jonka vaihdoin 15 kk:n käytön jälkeen (arvo putosi 2.242€ eli 149,xx/kk) VW Passattiin. Pääsääntöisesti siis koko ajan suurempaan kokoluokkaan.

      Osa kaupoista mennyt hyvin -> arvo ei ollut pudonnut markkaakaan, tai todella vähän.

      Koska en enään juo viinaa, käy kapakoissa enkä harrasta uhkapelejä, niin sama se kait on minne rahani törsään.

    • Työmatkailija

      Varsinkin työnsä takia paljon ajavat vaihtavat parin kolmen vuoden välein uuteen jo luotettavuudenkin takia (auton on lähdettävä aina kun itsekin). Itse kuulun tähän joukkoon.

      Se vaan harmittaa, että aina ja jokakerta kun auton vaihtaa, niin ne samat täysin välttämättömät lisävarusteheebelit on pakko ostaa kovaan hintaan siihen uuteen, vaikka ne olisivat täysin kunnossa vielä vanhassakin. Näitä ovat tietenkin vähintään talvirenkaat, itsellä vielä koukku ja lohkolämmitin sisäpistokkeineen. Niistä kertyy järkyttävä lisälasku auton vaihdossa, käytännössä 2,5-3 tonnia eli mummoissa jopa parikymppiä. Se on paljon mania se ja jotenkin tuntuu että "ylimääräinen" menoerä. Ei vain niitä voi vanhasta siirtää uuteen, eli pakko on pulittaa...

    • Jussi

      Minä olen myymässä pari vuotta vanhaa autoa, koska perheesen on tulossa 1 jäsen lisää ja nykyiseen 3-oviseen ei mahdu turvaistuin ja lastenvaunut samaan aikaan. Autossa ei ole mitään vikaa ja se on ollut erittäin mukava ajopeli ja sen vuoksi vähän harmittaa luopua autosta. Kuitenkin haluan autoni olevan sellainen, johon mahtuu kaikki tarvittava tavara kerralla mukaan.

      Ja pakko on myöntää, että auton ostaminen on ihan hauskaa, vaikka on kallis harrastus. :-)

    • jpc

      Hei uutta autoa ei kannata pitää kuin max 2 vuotta tai sitten vaihtoehtoisesti ajaa se loppuun. Jos menee noiden välille niin eniten tulee takkiin.

      Siksipä näitä parin vuoden ikäisii pelejä on niin paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe