Maailmassa menee hyvin

söin hänet

Maailmassa menee paremmin kuin koskaan:

http://yle.fi/uutiset/maailma_on_parempi_paikka_kuin_uskoitkaan/7738931

Ruumiita tulee lähinnä kreationistien käymissä sisällissodissa. Ei, edes Boko Haram ei koostu atte-evokeista, al-Qaidasta puhumattakaan. Noiden liikkeiden enemmistö ei luultavasti ole evoluutioteoriasta kuullutkaan.

89

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunhan saadaan ääriuskovaisuus, kreationismi ja järjestäytynyt rikollisuus pois maailmasta niin aika hyvällä mallilla ollaan.

• Ussanmajakka

Niin, ja ääriabortoijat myös olisi hyvä poistaa maan päältä vai mitä?
        Sillä siihen loppuisi abortoiminen jota yksikään evolutionistikaan ei pidä hyvänä asiana vaikka sen salliikin.

• ihqhihu
        Ussanmajakka kirjoitti:

Niin, ja ääriabortoijat myös olisi hyvä poistaa maan päältä vai mitä?
        Sillä siihen loppuisi abortoiminen jota yksikään evolutionistikaan ei pidä hyvänä asiana vaikka sen salliikin.

Ovatko ääriabortoijat ääriuskovaisia abortoijia? Jehovan todistajia?

• haisee pahalle

Siis uskot vakavasti tieteen pelastavan maapallon täydelliseltä tuholta . Tiede juuri on kehittämässä pahimmat tuhoaseet mitä maan päällä on koskaan ollut .Tiede on kehittänyt HAARP ohjelman jolla voidaan tuhota maiden viljapellot ,sekoittaen luonnolliset säänmuodostumiset .Avaruuteen lentäviä koneita jotka pudottavat hienonnettua alumiinia aiheuttaen limaista lumisadetta .Tieteen ansiosta Fracking pilaa juomakelpoiset pohjavedet .Tieteellä ei ole kovinkaan puhtaat paperit .Tieteellä on nähtävästi pahat aikeet .

• millä mittaat?

Millä me pärjättiin kun emme saaneet Euroakaan palkkaa? Ja siitähän on vajaat 20vuotta?
      Miksi Suomen pienituloisten määrä on jatkuvasti noussut koko EUssa olomme ajan? Miksi työpaikat ovat koko ajan vähentyneet ja teollisuus karannut täältä pois?
      Miksi saan 43 vuoden työnteon jälkeen eläkettä käteen nettona alle1000€?
      Eli pakollisten asumis ja muiden kulujen jälkeen jää ruokaan alle 10€ /päivä?
      Eihän sillä saa kuin kahvin ja pullan huoltoaseman kahviossa!

• Sinulla on oikeus toimeentulotukeen, jos tulosi menoilla vähennettynä alittavat tietyn rajan.

• Kahvi kyllä kannattaa keittää itse kotona. Pulla on epäterveellistä ja sen syöminen kannattaisi lopettaa kokonaan. Vehnä on muutenkin epäterveellistä.

Huoltoaseman pullakahvin hinnalla saat kyllä ravitsevan aterian, jos itse valmistat.

• milläs mittaat?
        kekek-kekek kirjoitti:

Sinulla on oikeus toimeentulotukeen, jos tulosi menoilla vähennettynä alittavat tietyn rajan.

Toimeentulotuki?
        Toimeentulotuki sitoisi minut yhteen paikkakuntaan.Pahimmillaan otettaisiin huostaan. Ikää kun on niin paljon että heti jos on vähänkin aikaa teillä tietymättömillä on hälytys päällä ja uhkana että poliisit ottavat talteen. Kun elää asuntovaunussa eikä sinulla ole kuluja joita toimeentulotuki kattaa, et voi sitä myöskään saada. Toimeentulotukea nimittäin maksetaan prosentteina tiettyihin asioihin joita en edes tarvitse tai joiden omakustannusosuutta minulla ei ole varaa maksaa.
        Kylmimmät kaksi kuukautta olen toki jossain tuttavien kiusana enkä asuntovaunussani. Nytkin.
        Joo. 43 vuotta työntekoa ja keskimääräinen työtuntimäärä ei jäänyt 40 viikkotuntiin ja tämän verran hyvää siitä sai! Jos olisin alunperin tämän arvannut olisin ollut vähemmän ahne työnteolle. Saahan tyhjän vähemmälläkin.

• tieteenharrastaja

Mietipä tuota:

"Miksi työpaikat ovat koko ajan vähentyneet ja teollisuus karannut täältä pois?"

Olisiko syynä, ettemme kykene Suomessa tekemään yhtä hyvää tavaraa yhtä halvalla kuin muissa maissa?

Emmekä halua tuonnin rajoituksilla poistaa kansalaisilta mahdolisuuksia ostaa parempaa halvemmalla.

• milläs mittaat? kirjoitti:

Toimeentulotuki?
        Toimeentulotuki sitoisi minut yhteen paikkakuntaan.Pahimmillaan otettaisiin huostaan. Ikää kun on niin paljon että heti jos on vähänkin aikaa teillä tietymättömillä on hälytys päällä ja uhkana että poliisit ottavat talteen. Kun elää asuntovaunussa eikä sinulla ole kuluja joita toimeentulotuki kattaa, et voi sitä myöskään saada. Toimeentulotukea nimittäin maksetaan prosentteina tiettyihin asioihin joita en edes tarvitse tai joiden omakustannusosuutta minulla ei ole varaa maksaa.
        Kylmimmät kaksi kuukautta olen toki jossain tuttavien kiusana enkä asuntovaunussani. Nytkin.
        Joo. 43 vuotta työntekoa ja keskimääräinen työtuntimäärä ei jäänyt 40 viikkotuntiin ja tämän verran hyvää siitä sai! Jos olisin alunperin tämän arvannut olisin ollut vähemmän ahne työnteolle. Saahan tyhjän vähemmälläkin.

Se että sinulla menee huonosti, ei tarkoita sitä että maailmassa yleensä ottaen ei menisi paremmin kuin ennen.

Tässä tulee juuri esiin kreationistien ja muiden yksisilmäisten oman navan tuijottelijoiden näköharha. Kuvitellaan että koko maailma on samanlainen kuin lähiympäristö, ja kuvitellaan että kaikki ajatttelevat ja tuntevat samoin kuin itse. Jos minä olen köyhtynyt, on koko maailma köyhtynyt. Jos minä olen mielestäni saanut todisteet nuoresta maailmasta ja seitsemän päivän luomisesta, on koko maailma saanut ne myös.

• milläs mittaat? kirjoitti:

Toimeentulotuki?

Et sitten ilmeisesti hoitanut eläkeasioitasi töissä ollessasi.

• >Miksi saan 43 vuoden työnteon jälkeen eläkettä käteen nettona alle1000€?

Syystä tai toisesta olet maksanut kovin vähän eläkemaksuja. Vain itse tiedät miksi, joten juttelepa peilille.

>Eli pakollisten asumis ja muiden kulujen jälkeen jää ruokaan alle 10€ /päivä?

Onko se muka kamalan vähän yhdelle ihmiselle? Oletko nolla sekä kaupassa että keittiössä?

• >=3

"Eli pakollisten asumis ja muiden kulujen jälkeen jää ruokaan alle 10€ /päivä?"

Jaa joka päivä? Tyyppihän elää herroiks!

Jos et sillä saa ruokaa ostettua, niin aika onnetonta.

• milläs sinä mittaat
        juutas kirjoitti:

Se että sinulla menee huonosti, ei tarkoita sitä että maailmassa yleensä ottaen ei menisi paremmin kuin ennen.

Tässä tulee juuri esiin kreationistien ja muiden yksisilmäisten oman navan tuijottelijoiden näköharha. Kuvitellaan että koko maailma on samanlainen kuin lähiympäristö, ja kuvitellaan että kaikki ajatttelevat ja tuntevat samoin kuin itse. Jos minä olen köyhtynyt, on koko maailma köyhtynyt. Jos minä olen mielestäni saanut todisteet nuoresta maailmasta ja seitsemän päivän luomisesta, on koko maailma saanut ne myös.

Miten niin?
        KOKO maailmassa menee taloudessa huonommin kuin koskaan aiemmin.
        Velaksi eläminen on katala harhaluulo siitä että meillä olisi muka siihen varaa.

En ole missään tilanteessa sanonut ETTÄ MINULLA MENEE HUONOSTI.
        Minulla ei ole senttiäkään velkaa ja minulla on käytössäni OMAA RAHAA enemmän kuin teillä velkaisilla!

Kritiikkini syy on se että nykytilanne on kriittisempi kuin milloinkaan ja koko maailma on kuin ladattu pommi tuloerojen vuoksi.
        JOS SINULLA MENEE HYVIN se ei tarkoita että koko maailmalla menee hyvin!

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1421560729888.html?pos=ok-trm-uutk

• milläs sinä mittaat kirjoitti:

Miten niin?
        KOKO maailmassa menee taloudessa huonommin kuin koskaan aiemmin.
        Velaksi eläminen on katala harhaluulo siitä että meillä olisi muka siihen varaa.

En ole missään tilanteessa sanonut ETTÄ MINULLA MENEE HUONOSTI.
        Minulla ei ole senttiäkään velkaa ja minulla on käytössäni OMAA RAHAA enemmän kuin teillä velkaisilla!

Kritiikkini syy on se että nykytilanne on kriittisempi kuin milloinkaan ja koko maailma on kuin ladattu pommi tuloerojen vuoksi.
        JOS SINULLA MENEE HYVIN se ei tarkoita että koko maailmalla menee hyvin!

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1421560729888.html?pos=ok-trm-uutk

Parahin milläs sinä mittaat,

Väitit: "KOKO maailmassa menee taloudessa huonommin kuin koskaan aiemmin"

Mihin lähteeseen perustat tuon väitteen? Meneekö maailman taloudessa huonommin kuin vaikka vuonna 5241 eKr 1024, 1787 tai 1940?

"En ole missään tilanteessa sanonut ETTÄ MINULLA MENEE HUONOSTI"

- Sinulla menee siis hyvin, mutta muilla maailmassa menee huonosi?

"Kritiikkini syy on se että nykytilanne on kriittisempi kuin milloinkaan ja koko maailma on kuin ladattu pommi tuloerojen vuoksi."

- Millä tavalla se on kriittinen? Mitä pelkäät tapahtuvan ja miksi? Onko kriittistä se että köyhyys on vähentynyt?

• milläs sinä mittaat
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Miksi saan 43 vuoden työnteon jälkeen eläkettä käteen nettona alle1000€?

Syystä tai toisesta olet maksanut kovin vähän eläkemaksuja. Vain itse tiedät miksi, joten juttelepa peilille.

Onko se muka kamalan vähän yhdelle ihmiselle? Oletko nolla sekä kaupassa että keittiössä?

5vuotta ennen eläkeikää (65v) repesi selkälihas selkärangasta työtapaturmassa jonka jälkeen työkyvyttömyys hoitovirheiden vuoksi. Se vei pois lopullisesta työeläkkeestä 35-40%. Joutuukin ihmettelemään miksi tapaturmavakuutuksia maksetaan kun ne eivät kuitenkaan vastaa koituvista vahingoista.
        1940 luvulla syntyneet maksoivat jopa 10 vuotta työeläkemaksuja (27-vuotiaaksi asti) ilman että se kartutti omaa työeläkettä!

• juutas kirjoitti:

Mihin lähteeseen perustat tuon väitteen? Meneekö maailman taloudessa huonommin kuin vaikka vuonna 5241 eKr 1024, 1787 tai 1940?

"Kritiikkini syy on se että nykytilanne on kriittisempi kuin milloinkaan ja koko maailma on kuin ladattu pommi tuloerojen vuoksi."

- Millä tavalla se on kriittinen? Mitä pelkäät tapahtuvan ja miksi? Onko kriittistä se että köyhyys on vähentynyt?

>Mihin lähteeseen perustat tuon väitteen?

Ei Perähikiä koskaan mitään perustele, ellei kiukuttelua pidetä perusteluna.

• törkeetä
        juutas kirjoitti:

Ei minun köyhyyteni ole työnteolla mihinkään kadonnut. Eikä lastenikaan. Minulla oli työikäisenäni aina useamman kuukauden tili pankissa ja käytin vain päällimmäisiä. Mutta 1990.luvun laman jälkeen niin ei ole juuri kenelläkään.

Jos sinulla on 100 000€ velkaa elät koko ajan velkarahalla saitpa miten hyvää liksaa hyvänsä. Etkö tajua sitä?
        Tai henkilö jolla on luottotili koko ajan miinuksella elää itseasiassa koko ajan velaksi.

Tlanne on kriittinen kun Suomen velanotto ei voi jatkua seuraavaa 20-vuotta samanlaisena kuin tähän asti. Tähän asti otettu valtionvelkahan ei tuota yhtään mitään eikä niin tee lisää otettukaan. On sinulla outo talouskäsitys!

Minulla menee tietysti hyvin kun en ole kenellekään velkaa vaikka suurempituloisetkin velkaantuvat lisää koko ajan. Mutta jos nyt saamani tulo on mielestäsi rikkautta niin vähissäpä se hyvinvointi sitten on!
        Kyllä meille silloin kun työelämään meitä tyrkittiin luvattiin ihan toisentason elämänlaatua kuin mihin nyt on varaa. Eihän minulla ole varaa käydä edes lasteni luona kyläilemässä varojen puutteen vuoksi. Eli pärjään siksi etten kuluta juuri ollenkaan.
        Minulle siis rikasta yhteiskuntaa ei ole olemassa muuta kuin katseltavaksi niinkuin tavarat näyteikkunoissa.
        Silti minunkin nimissäni joku on ottanut älyttömästi velkaa samoin kuin syntymättömien lastenkin edstä.

http://velkakello.fi/

• milläs mittaat

>Miksi saan 43 vuoden työnteon jälkeen eläkettä käteen nettona alle1000€?

Sitäpaitsi minulla on 11 lastenlasta joiden tapaamiseen minulla olisi kyllä yllinkyllin aikaa mutta ei varaa käydä katsomassa. Et saa toimeentulotukea käydäksesi Englannissa Liverpoolissa (kaukaisin)syntymäpäiväjuhlissa kun sitä ei saa kotimaassakaan matkustamiseen. Hyvinvointiyhteiskunnasta puhe on pelkkää palturinpuhumista kun näin on. Muutenkin jos hyvinvointiyhteiskunnasta nauttiminen edellyttäisi kerjäämistä et voi sanoa että asiat ovat hyvin.

• Pete Lius
        milläs mittaat kirjoitti:

Sitäpaitsi minulla on 11 lastenlasta joiden tapaamiseen minulla olisi kyllä yllinkyllin aikaa mutta ei varaa käydä katsomassa. Et saa toimeentulotukea käydäksesi Englannissa Liverpoolissa (kaukaisin)syntymäpäiväjuhlissa kun sitä ei saa kotimaassakaan matkustamiseen. Hyvinvointiyhteiskunnasta puhe on pelkkää palturinpuhumista kun näin on. Muutenkin jos hyvinvointiyhteiskunnasta nauttiminen edellyttäisi kerjäämistä et voi sanoa että asiat ovat hyvin.

Köyhiä on lapsenlapsetkin jos ei koskaan pysty sponsoroimaan. Tai sit ne ei halua että sä käyt. Uskovainen vois koettaa rukoillakin. Vai etko sä uskokaan että se vois tehota.

• milläs mittaatte

Yksi asia vielä! Minä käyn työvoimatoimistossa etsimässä myös työtä vaikka ikää on yli 70v mutta sitä ei ole ollut saatavilla.
        Siellä katsotaan käyntejäni nähtävästi vain häiriköintinä vaikka haluaisin lisäansioita joihin minulla äänivaltaisena suomalaisena pitäisi olla täydet oikeudet.

• milläs hyvinvoinnin
        >=3 kirjoitti:

"Eli pakollisten asumis ja muiden kulujen jälkeen jää ruokaan alle 10€ /päivä?"

Jaa joka päivä? Tyyppihän elää herroiks!

Jos et sillä saa ruokaa ostettua, niin aika onnetonta.

Joka päivä! Kyllä.
        Mutta siitä pitää säästää silmälaseihin, vaatteisiin, liikkumiseen ja muihin ja muihin normaalin päiväkulutuksen yli meneviin satunnaisiin menoihin.
        Ei se ole hyvinvointiyhteiskunnassa elämistä jos on varaa vain katsoa miten leveästi muut porskuttaa.
        Milläs hyvivoinnin mittaat?

• milläs sen mittaat
        kekek-kekek kirjoitti:

Et sitten ilmeisesti hoitanut eläkeasioitasi töissä ollessasi.

Olen hoitanut omat talousasiani aina hyvin.
        Siksi en eläkään yltäkylläisenä kun en ole yhtä velkainen kuin te muut veloissanne rypijät.
        Voisinhan minäkin olla ylivelkainen ja jättää tilini miinukselle kun täältä puupalttooseen puetaan!
        Mutta vastuullisena ihmisenä en tee niin.

• milläs mittaat
        Pete Lius kirjoitti:

Köyhiä on lapsenlapsetkin jos ei koskaan pysty sponsoroimaan. Tai sit ne ei halua että sä käyt. Uskovainen vois koettaa rukoillakin. Vai etko sä uskokaan että se vois tehota.

Jos edellytät lasten sponsoroivan vanhuksia ei olla hyvinvointivaltiossa!
        Ja kuka kehtaa siihen ryhtyä? En minä ainakaan. En hiisku puutteestani lapsilleni. He eivät sitä tiedä. Luulevat minun vain välinpitämättömyyttäni olevan käymättä heidän lastensa synttärelillä ja jättävän ostamatta näille joululahjoja.
        Eikä lapsillani ole paikkaa mihin tulla, sillä minulla ei ole omaa asuntoa muuta kuin asuntovaununi jota sitäkin joudun siirtämään paikasta toiseen. Vakituinen osoite on autiotalon osoite. Sehän pitää virallisesti olla olemassa jotta voi olla jossain kirjoilla.
        Mutta näin tehden pystyn elämään halvimman vaihtoehdon mukaan.
        Ja elämään ilman että olisin muiden komennettavissa. Haluan päättää omista asioistani itse! Loppuun asti.
        Viekkaasti tässä ikärasistisessa maassa.

• peiliin saa katsoa

Jos edellytät lasten sponsoroivan vanhuksia ei olla hyvinvointivaltiossa!
        Ja kuka kehtaa siihen ryhtyä? En minä ainakaan. En hiisku puutteestani lapsilleni. He eivät sitä tiedä. Luulevat minun vain välinpitämättömyyttäni olevan käymättä heidän lastensa synttärelillä ja jättävän ostamatta näille joululahjoja.
        Eikä lapsillani ole paikkaa mihin tulla, sillä minulla ei ole omaa asuntoa muuta kuin asuntovaununi jota sitäkin joudun siirtämään paikasta toiseen. Vakituinen osoite on autiotalon osoite. Sehän pitää virallisesti olla olemassa jotta voi olla jossain kirjoilla.
        Mutta näin tehden pystyn elämään halvimman vaihtoehdon mukaan.
        Ja elämään ilman että olisin muiden komennettavissa. Haluan päättää omista asioistani itse! Loppuun asti.
        Viekkaasti tässä ikärasistisessa maassa.

Todellisuudessa tanssit polkkaa "muiden" pillin mukaan etkä huomaa itse mitään. Jotain on pahasti vialla jos lapset eivät tiedä että isä asuu asuntovaunussa kuin unkarin mustalainen. Luulen että olet ollut ankara yhden totuuden raamattu-isä ja niität nyt mitä kylvit.

• peiliin saa katsoa
        milläs mittaatte kirjoitti:

Yksi asia vielä! Minä käyn työvoimatoimistossa etsimässä myös työtä vaikka ikää on yli 70v mutta sitä ei ole ollut saatavilla.
        Siellä katsotaan käyntejäni nähtävästi vain häiriköintinä vaikka haluaisin lisäansioita joihin minulla äänivaltaisena suomalaisena pitäisi olla täydet oikeudet.

Sinullahan on sairaseläke joka on vakituinen tulo. Työkkäripalvelut on etupäässä niitä varten joilla ei ole vakituista toimeentuloa. Työkykyinenkin on oltava.

• miten mitataan
        tieteenharrastaja kirjoitti:

Mietipä tuota:

"Miksi työpaikat ovat koko ajan vähentyneet ja teollisuus karannut täältä pois?"

Olisiko syynä, ettemme kykene Suomessa tekemään yhtä hyvää tavaraa yhtä halvalla kuin muissa maissa?

Emmekä halua tuonnin rajoituksilla poistaa kansalaisilta mahdolisuuksia ostaa parempaa halvemmalla.

!990-luvun lamassa yritykset ajettiin ahdinkoon ja toimivat terveetkin yritykset joutuivat konkurssitilaan yhdessä entisten asiakasyritystensä kanssa.
        Eikä ne yrittäjät jotka kokivat tulleensa petetyiksi alkaneet keräämään mammonaa joka vääryydellä kerran jo vietiin, uudestaan vaikka ideoita olisikin ollut. Itselläni kävi samoin. Vaimo löysi siinä rytäkässä uuden miehen ja vei omaisuudesta puolet niin että jäi velkaa eläkeyhtiöllekin maksamatta. Sekin vaikutti työeläkkeeseeni.
        Samoin verovelka, jota ei jaon jälkeen olisi kuulunutkaan minulla olla rasitti ja yhä rasittaa minua sillä osahan tulosta menikin vaimolle jaossa. Verotus on kummallinen juttu kun se ei tasaa tappiollista ajanjaksoa jos se tulee verovelan jälkeen.

Vihdoin eläkkeellepäästyäni eläke nimittäin olisi muuten riittävä ellei siitä koko ajan jätettäisi kuin minimitoimeentulon verran minulle!" Siis yhä väitän, ettemme elä hyvinvoitiyhteiskunnassa.

• milläs mittaat
        peiliin saa katsoa kirjoitti:

Todellisuudessa tanssit polkkaa "muiden" pillin mukaan etkä huomaa itse mitään. Jotain on pahasti vialla jos lapset eivät tiedä että isä asuu asuntovaunussa kuin unkarin mustalainen. Luulen että olet ollut ankara yhden totuuden raamattu-isä ja niität nyt mitä kylvit.

Todellisuudesta et tiedä yhtään mitään.
        Nyt tiedän, ettei koskaan olisi kannattanut ottaa vastuuta ainakaan työllä hankittavasta toimeentulosta eikä yrittää yhtään mitään. Nyt toimeentuloni olisi paljon parempi vaikka olisin ollut työstälaistajana koko ikäni.
        Näin tässä maassa voi käydä.

• milläs mittaatte

Sinullahan on sairaseläke joka on vakituinen tulo. Työkkäripalvelut on etupäässä niitä varten joilla ei ole vakituista toimeentuloa. Työkykyinenkin on oltava.

Sairaseläke? Ennen eläkkeellepääsyä minulla oli sairaspäivärahaa (62v-65v) joka sekin piti anoa joka toinen kuukausi lääkärintodistuksen kera. Sairaspäiväraha edellytti että piti käydä koko ajan kuntoutuksissa joiden maksuosuuksien jälkeen tulot olivat todella niukat.
        Työeläke minulla nyt on niinkuin muillakin tämän ikäisillä.
        Työvammani ei ehtinyt parantua ennen eläkkeellepääsyäni mutta nyt olen terveempi kuin 15vuotta sitten.
        Hassua kyllä, silti minulla on merkittynä 30% invaliteettimerkintä papereissani vaikka moni ikäiseni on sitä ilman vaikka ovat nyt huonompikuntoisina!

• peiliin saa katsoa

Todellisuudesta et tiedä yhtään mitään.
        Nyt tiedän, ettei koskaan olisi kannattanut ottaa vastuuta ainakaan työllä hankittavasta toimeentulosta eikä yrittää yhtään mitään. Nyt toimeentuloni olisi paljon parempi vaikka olisin ollut työstälaistajana koko ikäni.
        Näin tässä maassa voi käydä.

*Nyt toimeentuloni olisi paljon parempi vaikka olisin ollut työstälaistajana koko ikäni.*

Jos pelkkä kansaneläke olisi parempi toimeentulo kuin se mikä sulla nyt on niin olet kyllä hirvittävän köyhä. Pahoittelut.

• mitä se kertoo

>Mihin lähteeseen perustat tuon väitteen?

Ei Perähikiä koskaan mitään perustele, ellei kiukuttelua pidetä perusteluna.

Kukaan ei kommentoi yhtäkään yksittäistä lausetta! Miksei?
        Jokaikinen edelläesitetyistä voi olla tosi mutta evokit väistää itse asian.
        Sensijaan he esittelevät kummallisia sivullevetojaan.
        Täällä on mahdotonta keskustella mistään kun evokkivastapuolella ei ajatus pysy kasassa.

• nyt en ymmärrä

Mietipä tuota:

##Olisiko syynä, ettemme kykene Suomessa tekemään yhtä hyvää tavaraa yhtä halvalla kuin muissa maissa?

Emmekä halua tuonnin rajoituksilla poistaa kansalaisilta mahdolisuuksia ostaa parempaa halvemmalla. ##

Oliko tuo kommetti tarkoitus todisteeksi siitä miten hyvin meillä on asiat hoidettu?
        Jos ei, niin sitten ihmettelen mitä ihmettä haluat esittää.

• ohikäppäiliä

*Nyt toimeentuloni olisi paljon parempi vaikka olisin ollut työstälaistajana koko ikäni.*

Jos pelkkä kansaneläke olisi parempi toimeentulo kuin se mikä sulla nyt on niin olet kyllä hirvittävän köyhä. Pahoittelut.

Jos oletat että lapset sponsoroivat pappaa että tämä voi ostaa heidän lapsilleen syntymäpäivä ja joululahjoja olet kyllä pöllöyden esikuva. Eiköhän vanhemmat tiedä lastensa lajatarpeet paremmin kuin pappatraiset. Vai mitä halusitkaan sanoa?

• törkeetä kirjoitti:

Ei minun köyhyyteni ole työnteolla mihinkään kadonnut. Eikä lastenikaan. Minulla oli työikäisenäni aina useamman kuukauden tili pankissa ja käytin vain päällimmäisiä. Mutta 1990.luvun laman jälkeen niin ei ole juuri kenelläkään.

Jos sinulla on 100 000€ velkaa elät koko ajan velkarahalla saitpa miten hyvää liksaa hyvänsä. Etkö tajua sitä?
        Tai henkilö jolla on luottotili koko ajan miinuksella elää itseasiassa koko ajan velaksi.

Tlanne on kriittinen kun Suomen velanotto ei voi jatkua seuraavaa 20-vuotta samanlaisena kuin tähän asti. Tähän asti otettu valtionvelkahan ei tuota yhtään mitään eikä niin tee lisää otettukaan. On sinulla outo talouskäsitys!

Minulla menee tietysti hyvin kun en ole kenellekään velkaa vaikka suurempituloisetkin velkaantuvat lisää koko ajan. Mutta jos nyt saamani tulo on mielestäsi rikkautta niin vähissäpä se hyvinvointi sitten on!
        Kyllä meille silloin kun työelämään meitä tyrkittiin luvattiin ihan toisentason elämänlaatua kuin mihin nyt on varaa. Eihän minulla ole varaa käydä edes lasteni luona kyläilemässä varojen puutteen vuoksi. Eli pärjään siksi etten kuluta juuri ollenkaan.
        Minulle siis rikasta yhteiskuntaa ei ole olemassa muuta kuin katseltavaksi niinkuin tavarat näyteikkunoissa.
        Silti minunkin nimissäni joku on ottanut älyttömästi velkaa samoin kuin syntymättömien lastenkin edstä.

http://velkakello.fi/

> Jos sinulla on 100 000€ velkaa elät koko ajan velkarahalla
        > saitpa miten hyvää liksaa hyvänsä

Minulla on luokkaa 100 000 euroa velkaa. En elä velkarahalla, vaan elän visalla (katso jälkimmäinen kohta). Velkarahalla olen ostanut asunnon.

Nettovelkaa minulla taas ei ole. Asunto, mökki, pari autoa, sijoituksia... Pelkästään kirjastolla on divariin myytynä tonnien hintalappu (ja ostettuna toki kymmenkertainen).

> Tai henkilö jolla on luottotili koko ajan miinuksella

Ei kai kukaan enää nykyään luottotilejä käytä? Mutta maksuaikakortti on aika monella käytössä, itsellänikin. Joka kuukausi tulee 500 - 3000 euron visalasku, jonka yleensä maksan saman tien pois. Elän siis koko ajan velaksi kyllä, mutta taloudellisesti ajatellen siinä ei ole mitään vikaa.

Ei velka ole mikään peikko, jota pitäisi välttää. Sen kun suomalaisetkin ovat vihdoin alkaneet tajuamaan, on kansan elintasokin kääntynyt kummasti nousuun. Paljon paremmin menee meillä kuin aiemmin, mutta sitähän et tajua, kun töissä ollessa riitti raha hyvin viinaan ja uusiin autoihin, mutta nyt menee melkein koko eläke vuokraluukun maksuun...

• törkeetä
        The_Rat kirjoitti:

> Jos sinulla on 100 000€ velkaa elät koko ajan velkarahalla
        > saitpa miten hyvää liksaa hyvänsä

Minulla on luokkaa 100 000 euroa velkaa. En elä velkarahalla, vaan elän visalla (katso jälkimmäinen kohta). Velkarahalla olen ostanut asunnon.

Nettovelkaa minulla taas ei ole. Asunto, mökki, pari autoa, sijoituksia... Pelkästään kirjastolla on divariin myytynä tonnien hintalappu (ja ostettuna toki kymmenkertainen).

> Tai henkilö jolla on luottotili koko ajan miinuksella

Ei kai kukaan enää nykyään luottotilejä käytä? Mutta maksuaikakortti on aika monella käytössä, itsellänikin. Joka kuukausi tulee 500 - 3000 euron visalasku, jonka yleensä maksan saman tien pois. Elän siis koko ajan velaksi kyllä, mutta taloudellisesti ajatellen siinä ei ole mitään vikaa.

Ei velka ole mikään peikko, jota pitäisi välttää. Sen kun suomalaisetkin ovat vihdoin alkaneet tajuamaan, on kansan elintasokin kääntynyt kummasti nousuun. Paljon paremmin menee meillä kuin aiemmin, mutta sitähän et tajua, kun töissä ollessa riitti raha hyvin viinaan ja uusiin autoihin, mutta nyt menee melkein koko eläke vuokraluukun maksuun...

Onneksi mikään arvauksesi ei osunut minuun.

Minä luotan vain siihen omaan mikä on jo tienattu..
        Elintasosi on harhaa ja istut muiden varassa. Et omillasi.
        Perisuomalainen on ihan muuta.
        Kun maa on täynnä kaltaisiasi en ihmettelekään että asiat ovat nurinkurin nyt.
        Säälittää vain tulevien sukupolvien puolesta.

• tieteenharrastaja
        nyt en ymmärrä kirjoitti:

##Olisiko syynä, ettemme kykene Suomessa tekemään yhtä hyvää tavaraa yhtä halvalla kuin muissa maissa?

Emmekä halua tuonnin rajoituksilla poistaa kansalaisilta mahdolisuuksia ostaa parempaa halvemmalla. ##

Oliko tuo kommetti tarkoitus todisteeksi siitä miten hyvin meillä on asiat hoidettu?
        Jos ei, niin sitten ihmettelen mitä ihmettä haluat esittää.

Se oli vastaus kysymykseen:

"Oliko tuo kommetti tarkoitus todisteeksi siitä miten hyvin meillä on asiat hoidettu?"

Kysymys oli tämä:

" Miksi työpaikat ovat koko ajan vähentyneet ja teollisuus karannut täältä pois?"

Tuo on mielestäni merkki asiain huonosta hoidosta. Selvisikö sinulle yhtään?

• että silleen

Maassa pitäisi toimeentulo olla taattu ,sekä eläke niin hyvä että siitä voisi nauttia valittamatta .Millä oikeudella ylimistö saa satoja tuhansia palkkaa vuosittain .Voin sen ilmoittaa .Koska maita hallitsevat " ammattirikolliset ",enkä tarkoita sillä liukas - sormisia pikkuvarkaita ,vaan koulutettuja konna -politikkoja,joita idätetään paremmissa oppilaitoksissa .Äänestämisestä ei ole ollut mitään hyötyä muille kuin ylimistölle itselleen .Me elämme rehellisten suomalaisten seurassa epärehellisen hallituksen alaisuudessa .

• älä väittele

Miksi nyt pärjätään huonommin kuin silloin kun naiset olivat kotona ja vain miehet hankkivat palkkatuloa?
      Miksi perheen tulot eivät lisääntyneetkään juuri nimeksikään kun 1960-luvun jälkeen naisetkin menivät ansiotyöhön?
      Miksi nykyistä yhteiskuntaamme kuvitellaan kapitalistiseksi vaikka suurin osa käy palkkatyössä vieraalla?
      Eihän kapitalistinen malli tarkoittanut alunperin sinnepäinkään!
      Kuka muutti nimitysperustetta?

• Miten ja mistä naiset raivat rahaa ennenkuin heillä oli ansiotuloja?

• kekek-kekek kirjoitti:

Miten ja mistä naiset raivat rahaa ennenkuin heillä oli ansiotuloja?

Painovirhe: 'raivat'; p.o. 'saivat'.

• älä väittele
        kekek-kekek kirjoitti:

Painovirhe: 'raivat'; p.o. 'saivat'.

Tulojen nousussa on aina otettu huomioon mikä on perheen tulotaso.
        Ei sitä kuinka monen työllä se saatiin.
        Vai kuvitteletko että nykyään kyettäisiin perhe elättämään miehen työtuloilla?
        Ja viimeisten 20 vuoden aikana Suomi valtiona sekä kansalaiset ovat ottaneet velkaa enemmän kuin koko aiemman itsenäisyytemme aikana yhteensä. Ilman sitä meillä ei olisi hyvinvointi-illuusiota jota te ihastelette.
        Meillä on asiat yhtä huonosti kuin muillakin Euroopan valtioilla.

https://www.youtube.com/watch?v=AYVZKpH3pnM

• JohnnyBlaze
        älä väittele kirjoitti:

Tulojen nousussa on aina otettu huomioon mikä on perheen tulotaso.
        Ei sitä kuinka monen työllä se saatiin.
        Vai kuvitteletko että nykyään kyettäisiin perhe elättämään miehen työtuloilla?
        Ja viimeisten 20 vuoden aikana Suomi valtiona sekä kansalaiset ovat ottaneet velkaa enemmän kuin koko aiemman itsenäisyytemme aikana yhteensä. Ilman sitä meillä ei olisi hyvinvointi-illuusiota jota te ihastelette.
        Meillä on asiat yhtä huonosti kuin muillakin Euroopan valtioilla.

https://www.youtube.com/watch?v=AYVZKpH3pnM

No se vähän riippuu. Kykenisitkö elämään 1000 markan vuosituloilla? Se oli keskimääräinen palkka vuonna 1925... Sen vaan annan vinkiksi etteivät silloisetkaan ihmiset siihen kyenneet. Ja mitäs siitä velasta. Ei sitä maksaa tarvitse. Briteillä on vielä Napoleonin sotien velkoja jäljellä.

• >Miksi perheen tulot eivät lisääntyneetkään juuri nimeksikään kun 1960-luvun jälkeen naisetkin menivät ansiotyöhön?

Siksi että jauhat paskaa. Suomalaisten perheitten elintaso nousi ratkaisevasti juurikin vaimojen töihin menon ansiosta. Niin kävi vanhemmilleni ja kymmenille tuhansille muillekin perheille.

• aluamme varmis
        JohnnyBlaze kirjoitti:

No se vähän riippuu. Kykenisitkö elämään 1000 markan vuosituloilla? Se oli keskimääräinen palkka vuonna 1925... Sen vaan annan vinkiksi etteivät silloisetkaan ihmiset siihen kyenneet. Ja mitäs siitä velasta. Ei sitä maksaa tarvitse. Briteillä on vielä Napoleonin sotien velkoja jäljellä.

Mietippä nyt tosissaan!
        Nyt kun naisetkin käyvät töissä työmarkkinat arvioivat käyvät palkkatason nykyisellä tavalla karttuvien perheen tulojen perusteella eikä niinkuin tilanne olisi jos vain miehet kävisivät ansiotyössä. Ei yhteiskunta sallisi sellaista ylellisyyttä että kahden henkilön ansiotyöstä saataisiin nykyistä parempi toimeentulotaso. Sinua on päästy petkuttamaan.

• niilo 8v
        JohnnyBlaze kirjoitti:

1925vuonna sain ketunnahan myymällä ostettua hevosen.
        Ei saa enään.

• kaikkea sattuu

>Miksi perheen tulot eivät lisääntyneetkään juuri nimeksikään kun 1960-luvun jälkeen naisetkin menivät ansiotyöhön?

Siksi että jauhat paskaa. Suomalaisten perheitten elintaso nousi ratkaisevasti juurikin vaimojen töihin menon ansiosta. Niin kävi vanhemmilleni ja kymmenille tuhansille muillekin perheille.

Miksi nykyäänkin kahden vanhemman työtuloilla tulee juuri ja juuri perhe toimeen?
        Eikä meninaa riittää asuntovelan lyhentämiseen tarpeeksi. Nykyään asuntovelkaa on niin paljon että sen juuri ja juuri saattaa ehtiä maksamaan ennen eläleikää.
        Olettaen että saa pitää työpaikkansa eikä joudu muuttamaan eri paikkakunnalle, jopa!
        Harva voi elää samassa paikassa koko ikäänsä niinkuin ennen kyettiin.

Tuttavani oli Nokialla töissä mutta nyt on ollut työttömänä jo 2½ vuotta eikä saa omaa koulutustaan vastaavaa työtä milloinkaan. 4vuoden opiskelut hintoineen meni hukkaan. Ja opintovelkaakin on vielä. Töissäollessaankin hänen työmatkansa oli yli viimeksi 120km /3½h.Eli ei silloinkaan hääppösesti.

• tieteenharrastaja
        niilo 8v kirjoitti:

1925vuonna sain ketunnahan myymällä ostettua hevosen.
        Ei saa enään.

Kokeilepa, saisitko nyt hevosennahan myyntiinnalla ketun.

• niilo 8v

Kokeilepa, saisitko nyt hevosennahan myyntiinnalla ketun.

Jos nylkisin hevosen olisin loppuikäni linnassa. Etkö tiedä ettei hevosta saa kotona lopettaa saati nylkeä . EU-sääntöjen mukaanhan sekin on tehtävä.
        Huonostipa tunnet maamme lakiasiat!

• tieteenharrastaja
        niilo 8v kirjoitti:

Jos nylkisin hevosen olisin loppuikäni linnassa. Etkö tiedä ettei hevosta saa kotona lopettaa saati nylkeä . EU-sääntöjen mukaanhan sekin on tehtävä.

Anteeksi, en arvannut sinun ottavan huulenheittoa todesta.

• älä väittele

>Miksi perheen tulot eivät lisääntyneetkään juuri nimeksikään kun 1960-luvun jälkeen naisetkin menivät ansiotyöhön?

Maailmassa menee hyvin kun ei itse ajattele mitään.
        Eikö se ole sinunkin tyytyväisyytesi salaisuus?
        Senkun lihot ja löhöät sohvalla.
        Toista se on kun on säilyttänyt viriiliytensä ennallaan.
        Jos ei naamassa olisi ryppyjä ei selfiekuvasta uimarannalla voisi päätellä olenko 20vuotias vai 72vuotias. Muskelit ovat vielä tallella. Ja vatsa kuin pyykkilauta.
        Ja tumma täyspitkä tukka niinkuin armeijaa lukuunottamatta on ollut aina!
        Naisten keihäskin lensi viime kesänä vielä 50m.
        Ja maratonkaan ei kestänyt kuin 5t 20min.

• kaikki mennyttä

Kaikki muuttui ,koska myyjäiset alkoivat ,poistaen liikeyrityksiä maasta ahneuden takia .Orjatyö tuottaa enemmän rahaa osakkeiden omistajille ,mutta mitä hel-v-ettiä he siitä välittävät ,ei heille tehdä moraali - tarkastuksia .Jenkit aloittivat valloituksen ottaen ohjakset käsiinsä juutalaisella myyntitaidoillaan ,se kelpasi kaikille saunailtojen imartelijoille . Nyt irvistellään mielipahasta ,pe-r-k-ele,taisin tehdä pahan virheen .Nyt vielä kuvasta puuttuu NATO ,niin soppa on valmis .Voi Suomi parkaa ,ihan säälittää entinen synnyinmaa .Isäinmaattomana on helpompi olla ,ei tuu ryppyjä .

• niilo 8v kirjoitti:

>Jos nylkisin hevosen olisin loppuikäni linnassa.

Siis 70 vuotta. :D

Nyt juttuihin vähän tarkkuutta, Perähikiä...

• kokkelis vaan

Maailmassa menee hyvin kun ateismi on hävinnyt kaikkine isis-veljineen ja terroristeineen.

• eipäs olekaan noin

Taloustilastot puhuvat toista!
        Ja kun tähän vielä lisätään se, että korkeimman tuloluokan ihmisten varallisuustaso on huimasti parantatunut ja vääristää vielä tilastoa niin......??????

https://www.youtube.com/watch?v=bYkl3XlEneA

• xxxxx Ruumiita tulee lähinnä kreationistien käymissä sisällissodissa. xxxxx

Kreationistit eivät tiettävästi ole käyneet koskaan yhtäkään sotaa.

• Muinaisista babylonialaisista alkaen sotineet kansat ovat olleet ateisteja ja evokkeja, vai?

• yurki10000js

herää

• ilkimyksen.enovainaa kirjoitti:

Muinaisista babylonialaisista alkaen sotineet kansat ovat olleet ateisteja ja evokkeja, vai?

xxxx Muinaisista babylonialaisista alkaen sotineet kansat ovat olleet ateisteja ja evokkeja, vai? xxxxx

Sotaa eivät käyneet ateistit, evolutionistit eivätkä kreationistit, vaan babylonialaiset.
        Myöhemmin sotia ovat käyneet kreikkaliset, roomalaiset assyrialaiset, egyptiläiset, englantilaiset, saksalaiset, ranskalaiset, amerikkalaiset venäläiset, suomalaiset, eri afrikkalaiset ja aasialaiset kansat jne.

• Jaakob kirjoitti:

xxxx Muinaisista babylonialaisista alkaen sotineet kansat ovat olleet ateisteja ja evokkeja, vai? xxxxx

Sotaa eivät käyneet ateistit, evolutionistit eivätkä kreationistit, vaan babylonialaiset.
        Myöhemmin sotia ovat käyneet kreikkaliset, roomalaiset assyrialaiset, egyptiläiset, englantilaiset, saksalaiset, ranskalaiset, amerikkalaiset venäläiset, suomalaiset, eri afrikkalaiset ja aasialaiset kansat jne.

Eli sotajoukoissa ei siis ole ollut ateisteja eikä evolutionisteja eikä kreationisteja?

• älä viitti väitellä
        ilkimyksen.enovainaa kirjoitti:

Eli sotajoukoissa ei siis ole ollut ateisteja eikä evolutionisteja eikä kreationisteja?

Suomen armeijassakin on enemmän evokkeja kuin kreationisteja!
        On ollut aina!

• JohnnyBlaze
        älä viitti väitellä kirjoitti:

On ollut aina!

Itsenäisen Suomen vai Suomen alueen?

• söin hänet

On ollut aina!

Entä antiikin Roomassa tai muinaisessa Babyloniassa?

• älä viitti väitellä kirjoitti:

On ollut aina!

>Suomen armeijassakin on enemmän evokkeja kuin kreationisteja!
        On ollut aina!

Tänään on todella makeitten naurujen päivä!:D

Vielä Kaarle XII:n aikaan "Suomen armeija" eli Suomesta koottu sotajoukko koostui sataprosenttisesti luomisuskoisista.

• älä viitti väitellä
        JohnnyBlaze kirjoitti:

Itsenäisen Suomen vai Suomen alueen?

Suomi ei täytä itsenäisen valtion kriteerejä enää nykyään.
        Ei ole ollut 20 vuoteen.
        Itsenäisen valtion eräs tunnus on oma valuutta. Sehän meillä oli jo Venäjän vallan aikana, eli olimme silloinkin itsenäisempi kuin nyt. Eduskuntamme ei laadi enää itsenäisesti maamme lakejakaan. Velvollisuuksistamme määräävät ulkomaalaiset.
        Sakottavat jopa jos emme tottele!
        Sinulla itsenäisyyden käsite kärsii koko ajan inflaatioita.

• hahhaaaaa

>Suomen armeijassakin on enemmän evokkeja kuin kreationisteja!
        On ollut aina!

Tänään on todella makeitten naurujen päivä!:D

Vielä Kaarle XII:n aikaan "Suomen armeija" eli Suomesta koottu sotajoukko koostui sataprosenttisesti luomisuskoisista.

Eivät he silloinkaan uskoneet olevansa apinoita niinkuin evokit uskovat.
        Se on totta! Evokit ovat apinoiden tasolla.

• mitästä inttelette
        söin hänet kirjoitti:

Entä antiikin Roomassa tai muinaisessa Babyloniassa?

Antiikin Rooman aikanahan suomalaiset olivat itsenäisempiä kuin koskaan sen jälkeen!

• aaltoja!
        mitästä inttelette kirjoitti:

Antiikin Rooman aikanahan suomalaiset olivat itsenäisempiä kuin koskaan sen jälkeen!

Ei ne tajunneet olevansa suomalaisia tai itsenäisiä eikä tienneet mistään roomasta tai paljoa muustakaan. Orjuuttakin lie täällä ollut. Muuten oot kyl oikeessa.

• kerro heti!

Suomi ei täytä itsenäisen valtion kriteerejä enää nykyään.
        Ei ole ollut 20 vuoteen.
        Itsenäisen valtion eräs tunnus on oma valuutta. Sehän meillä oli jo Venäjän vallan aikana, eli olimme silloinkin itsenäisempi kuin nyt. Eduskuntamme ei laadi enää itsenäisesti maamme lakejakaan. Velvollisuuksistamme määräävät ulkomaalaiset.
        Sakottavat jopa jos emme tottele!
        Sinulla itsenäisyyden käsite kärsii koko ajan inflaatioita.

"Itsenäisen valtion eräs tunnus on oma valuutta."

Says who?

• nii'i
        kerro heti! kirjoitti:

"Itsenäisen valtion eräs tunnus on oma valuutta."

Says who?

Nigel Farage.

• Kristitty tappaja

Luterilainen Suomi oli kutsuttu Jumalan tahdon mukaan taistelemaan ala- arvoista kouluttamatonta aavikon barbaarikansaa vastaan .Kirkon Pappi julisti vapiseville joukoille juuri ennen eturintamalle lähettämistä .Harva heistä palasi perheensä pariin jouluillalliselle .Sodan loputtua häviöön ,sama PAPPI julisti jämerällä äänellään ,Se oli rankaisu suomen kansalle ? Vai niin ,jos JUMALA kutsuu kansan sotaan niin hiuskarvaakaan he eivät menetä ,vaan ovat täydellisesti voittoisia pakanoita vastaan .??? Huomaatko eron .

• Ussanmajakka

On se kumma että tääktä evokkien johtamasta ihanuuksien ihmemaasta jotkut katsovat kuitenkin parhaaksi painua mieluummin Isis kalifaattiin asuilemaan.

Ehkäpä nämä aborttimurhaaja-lapsensauhraajat eivät vain ymmärrä omaa järkyttävää pahuuttaan Isisläisiäkin jumslattomammaksi.

• >Ehkäpä nämä aborttimurhaaja-lapsensauhraajat eivät vain ymmärrä omaa järkyttävää pahuuttaan Isisläisiäkin jumslattomammaksi.

Harvinaisemmille kävijöille kertaan sen verran, että Ussanmajakan eli jyrbän mielestä abortit, homoseksuaalisuus ja avioliiton ulkopuoliset sukupuolisuhteet ovat ihmiskunnan kolme suurinta ongelmaa. Vastaavasti maapallon paras uskontokunta on Jehovan todistajat.

Nauttikaa lukemastanne niin kauan kuin voitte, sillä neljännesvuosisadassa tällainen "ajattelu" kuolee sukupuuttoon ja sitten onkin myöhäistä.

• YAHWE agbar

>Ehkäpä nämä aborttimurhaaja-lapsensauhraajat eivät vain ymmärrä omaa järkyttävää pahuuttaan Isisläisiäkin jumslattomammaksi.

Harvinaisemmille kävijöille kertaan sen verran, että Ussanmajakan eli jyrbän mielestä abortit, homoseksuaalisuus ja avioliiton ulkopuoliset sukupuolisuhteet ovat ihmiskunnan kolme suurinta ongelmaa. Vastaavasti maapallon paras uskontokunta on Jehovan todistajat.

Nauttikaa lukemastanne niin kauan kuin voitte, sillä neljännesvuosisadassa tällainen "ajattelu" kuolee sukupuuttoon ja sitten onkin myöhäistä.

Ei uskonnosta pitäisi olla kilpailuja ,koska kaikilla pelastusta haluavilla täytyy olla sama pelastaja,koska muita ei ole .En mene tuomitsemaan ketään ikuiseen hautaan ,mutta " todistajilla " on yksi vajavaisuus ,heidän päätoimistonsa ennustukset eivät käy toteen.Kukaan ei ole arvollinen profeetta ,ilman taivaallisen hallituksen hyväksymistä .Koska " usko on taivaalista hyvyyttä ",sitä ei ansaita maanpäällisin keinoin .

• kokonaisuus

Länsimaisten ihmisten kokema eksistentiaalinen tyhjiö ja elämän tarkoituksettomuus tasapainottaa tuota muuten positiivista kehitystä.

Mitä paremmin aineellisesti menee, sitä huonommin ihmiset alkaa voida henkisesti, jos keskitytään pelkästään aineellisiin arvoihin ja hylätään uskon asiat. Molempia siis tarvitaan.

• >jos keskitytään pelkästään aineellisiin arvoihin ja hylätään uskon asiat.

Meinaatko ihan tosissasi että henkinen hyvinvointi ja arvot ovat yhtä kuin "uskon asiat"? Sääliksi sitten kyllä käy...

• 1000jayks

Ja jos keskitytään aineellisen hyvinvoinnin varmistamiseen luovutaan elämästä ihmisenä.
        Tulothan käytetään koko ajan työkyvyn ylläpitämiseen ja kustantamaan oman omaisuuden lämpimät varastotilat. Itse elämiseenhän tätä yhteiskuntaa ei ole suunniteltukaan. Paitsi tietenkin evokkizombeille, jotka eivät ymmärrä mistään muuta kuin apnamaisista nautinnoistaan.

• thanks but no thanks
        1000jayks kirjoitti:

Ja jos keskitytään aineellisen hyvinvoinnin varmistamiseen luovutaan elämästä ihmisenä.
        Tulothan käytetään koko ajan työkyvyn ylläpitämiseen ja kustantamaan oman omaisuuden lämpimät varastotilat. Itse elämiseenhän tätä yhteiskuntaa ei ole suunniteltukaan. Paitsi tietenkin evokkizombeille, jotka eivät ymmärrä mistään muuta kuin apnamaisista nautinnoistaan.

Huomaa että elämässäsi ei ole nautintoja ollut ennen eikä nyt. Muutkin haluaisit vetää samaan kurjuuteen seuraksesi.

• lähden hiihtämään

>jos keskitytään pelkästään aineellisiin arvoihin ja hylätään uskon asiat.

Meinaatko ihan tosissasi että henkinen hyvinvointi ja arvot ovat yhtä kuin "uskon asiat"? Sääliksi sitten kyllä käy...

Meinaatko että sinun tietokoneesi vieressä istuminen olisi elämää?
        Älä viitti olla hölmö.
        Et voi olla tosissasi.

• hahhahhaaaaa
        thanks but no thanks kirjoitti:

Huomaa että elämässäsi ei ole nautintoja ollut ennen eikä nyt. Muutkin haluaisit vetää samaan kurjuuteen seuraksesi.

Minä en maksaisi sinun elämäntyylistä penniäkään enkä sentakia työtä tekisi hetkeäkään.
        Minulla on ollut elämäni aikana enemmän mukavaa kuin sinun suvullasi yhteensäkään.
        Nyky-yhteiskunta asettaa ihmiselle enemmän velvollisuuksia kuin mitä se tarjoaa vastapalveluitaan.
        En ole saanut tältä yhteiskunnalta sitä määrää takaisin mitä olen sille joutunut omasta ajastani väkisin otettuna tarjoamaan.
        Ajattele nyt vaikkapa arkipäivää! Työ on velvollisuutesi ja oman ajan voit käyttää varmistaaksesi että olet työkykyisenä huomenna. Missä se sinun osasi siinä on? Uniko? Saahan sen työtätekemättäkin!

• thanks but...
        hahhahhaaaaa kirjoitti:

Minä en maksaisi sinun elämäntyylistä penniäkään enkä sentakia työtä tekisi hetkeäkään.
        Minulla on ollut elämäni aikana enemmän mukavaa kuin sinun suvullasi yhteensäkään.
        Nyky-yhteiskunta asettaa ihmiselle enemmän velvollisuuksia kuin mitä se tarjoaa vastapalveluitaan.
        En ole saanut tältä yhteiskunnalta sitä määrää takaisin mitä olen sille joutunut omasta ajastani väkisin otettuna tarjoamaan.
        Ajattele nyt vaikkapa arkipäivää! Työ on velvollisuutesi ja oman ajan voit käyttää varmistaaksesi että olet työkykyisenä huomenna. Missä se sinun osasi siinä on? Uniko? Saahan sen työtätekemättäkin!

Mistä sinä kuvittelet minun elämäntyylini tietäväsi? Dille.

• kävin jo
        lähden hiihtämään kirjoitti:

Meinaatko että sinun tietokoneesi vieressä istuminen olisi elämää?
        Älä viitti olla hölmö.
        Et voi olla tosissasi.

Hiihdin juuri 10 km. Siihen meni ½ tuntia.
        Itsetekemilläni suksilla! Peltoset!

• hahhahhaaaaa
        thanks but... kirjoitti:

Mistä sinä kuvittelet minun elämäntyylini tietäväsi? Dille.

Sen tiedän etten sitä kopioisi enkä sen hyväksi tekisi hetkeäkään työtä.
        Minulla on ikiomat harrastukseni ja maksan vain siitä mitä itse valitsen.
        Nyt se käy kummaa kyllä helpommin kuin ennen.
        Totta sanoakseni olin liki koko työikäni työhullu ja ajattelin asioista melkolailla toisin ennenkuin tuli 1990-luvun lama joka sattui kipeästi.
        Ja nyt kun asioita on pohtinut jälkeenpäin kaduttaa se että päästin yhteiskunnan narraamaan minua kuvittelemaan asioista liian suopeasti.

• Pekka-

Oikeastaan maapallon ainoa ongelma on liikakansoitus. Kaikki loput ongelmat ratkeavat tämän ongelman poistumisen myötä.

Nythän ihmiset voivat fyysisesti paremmin kuin milloinkaan aiemmin, terveyttä, ruokaa ja asunto on useammille kuin millonkaan ennen. Samaten koulutusta, demokratiaa, etc.

Menemme kohti parempia aikoja, monotonisesti.

• sodomiittisonni

#Menemme kohti parempia aikoja, monotonisesti.#

Aina 2 askelta eteen ja 1 taakse ottaen, joista saarnaajien sokaisemat uskishörhöt näkee vain sen taakse otetun.

• hahhaaaaa

Asunto? sanotko sitä kaupunkiläävääsi asunnoksi? Sitä jossa sinä ja tavarasi ovat varastoituna kun et ole töissä? No ompä hyvin asias!
        Hyvinpä sinut on aivopiesty!

• thanks but no thanks
        hahhaaaaa kirjoitti:

Asunto? sanotko sitä kaupunkiläävääsi asunnoksi? Sitä jossa sinä ja tavarasi ovat varastoituna kun et ole töissä? No ompä hyvin asias!
        Hyvinpä sinut on aivopiesty!

MIksi et sitten viihdy ihanassa kurjuudessasi vaan rähjäät sivullisille 8 päivää viikossa, kerropa se.

• hahhaaaaa...

MIksi et sitten viihdy ihanassa kurjuudessasi vaan rähjäät sivullisille 8 päivää viikossa, kerropa se.

Kierrät siis itse asian?
        Pidät sitä tavoiteltavana tasona joka sinulla nyt on? Minä en vapaaehtoisesti maksaisi tuosta mitään saati tekisi sen edestä työtä. Mietippä ite.

• thanks but no thanks
        hahhaaaaa... kirjoitti:

Kierrät siis itse asian?
        Pidät sitä tavoiteltavana tasona joka sinulla nyt on? Minä en vapaaehtoisesti maksaisi tuosta mitään saati tekisi sen edestä työtä. Mietippä ite.

Miksi sitten olet tämän palstan tyytymättömin ja vihaisin, näemmä?

• hahhahhaaaaa

Miksi sitten olet tämän palstan tyytymättömin ja vihaisin, näemmä?

Olen tyytymätön siihen mikä on tämänpäivän tilanne vaikka silloin kun olin työelämässä vielä meille luvattiin parempaa kuin tämä! Sanottiin että teemme työtä lastemme hyväksi mutta nyt lapsillanikin on tiukempaa kuin minulla on ollut milloinkaan. Suren tulevia sukupolvia jos suunta on tämä miltä näyttää.
        Toivoisin todella että te saisitte kokea sellaista hyvää oloa kuin oli ihmisillä vielä 30 vuotta sitten. Tai että edes omat lapseni saisivat sitä kokea.
        Ennen 90-lukua oli varaa pitää lomaa 2-3kk vaikka maailmanympärimatkaan.
        1990v. oli käännekohta josta ei olla palattu takaisin sitä edeltäneeseen hyvinvointiaikaan.
        Itsellänikin kummittelevat vielä 1990-luvun laman jälkirasitteet rahallisina kuluina eli sakkona edellisestä elämästä. Ja ihan ilman omaa syytäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1881
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1748
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1176
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      966
    5. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      77
      948
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      825
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      801
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      772
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      764
    Aihe