Hei Tää on teille kaikille teineille.
Jos te tulette tänne sanomaan että ainoa oikeaa suomalaista metallia on joku vitun COB niin suosittelen lämpimästi haulikon avustamaa itsemurhaa. COB on ihan jees bändi, mutta oikeesti ei se ole mitään kunnon metallia. Sanotukset on kuin jonkun angstisen teini pirkon päiväkirjasta, mutta sen takia se varmaan uppookin teineihin niin saatanan hyvin, koska mun käsityksen mukaan nyky ajan teinit ei osaa ajatella itse juuri mitään. Joku vitun teini bläkkäri tulee meikäläiselle hyppii silmille kun en enään nykyään jaksa aina kulkea niin vitun mustissa enkä kantaa sitä äitiltä varastettua ristiä väärin päin kaulassa. Ja sit joku samanlainen teini bläkkäri tulee mesomaan joku COB tai Nightwishin (kaikki kunnioitus kyseiselle bändille, iso hatun nosto) et miten se on niin kova satanisti. Vaikka eihän se ees tiedä aatteesta oikeasti mitään. Onhan se totta että jokainen meistä on teini ollu joskus mutta ei se sutä meinaa etteikö sitä vois omilla aivoilla ajatelle eikä mennä muiden mukana koska se on vaan niin vitun hienoa.
Annan teille pienen vinkin teinit: Älkää saatana hätäilkö. Miettikää itseänne ja sitä mitä tulette teidän auktoriteetilla sanomaan. Vaikka metalli kansa on 99,9% rauhallista porukkaa niin jollakin voi olla joskus huono päivä ja se ei kato teidän silmille hyppimistä ja mesoamista läpi sormien....
Kerron teille pienen tarinan, paskahan se on mutta ei musta o Väinö Linnaa povattukaan.
Eli tarina alkaa. Tässä kolmisen vuotta sitten oltiin poikkarnien kanssa menossa lutakkoon jollekkin metalli keikalle ja siinä nurkalla oli jotain teini bläkkäreitä ja ne alko huutelee meille että saatanan pitkä letit, mikä sinäänsä oli huvittavaa että meitä oli neljä joista minä 1= kaljuja ja kahdella oli ainostaan ruuhka tukka. Noh mehän ei jaksettu kuunella kun äitin pikku lasse huutelee meille vaan menimme suoraan kysymään että mikä vaivaa. Noh siinähän sitten teini pyyteli heti anteeksi ja selitteli jotain maan ja marssin väliltä. Emme siis lyönneet emmekä mitään muuta kuin säikäytimme koska onhan se niin että jos käy huutelee niin silloin pitää olla munaa vastata sanoistaan. Kyllä niitä kovia jätkiä suustaan löytyy mutta paskat menee housuun kun joku menee kysymään asian laatua. Tosin emme olis menneet sinne jos se huutelu olis ollu pelkkä vitsi. Mutta poika halus esittää vitun kovaa bläkkäriä tytöille.
Pahoittelen kirjoitus virheitä, jos ja kun niitä ilmenee. Niin ja sinä teini pirkko tai lasse jos nyt tästä tuli paha mieli niin älä ainakaan mulle tule sitä tilittää, koska mua ei kiinnosta. Sitä paitsi eihän sitä sais yleistää, mutta tämän käsityksen TE olette typerällä käyttäytymisellä antaneet mulle ja monelle muulle jo teini iän ohittaneelle metallipäälle....
&%#¤½ teinit....
23
2171
Vastaukset
- splöö
No kerros viisaampana mitä musaa bodomit soittelee jos ei sitten metallia...? Tuskinpa ainakaan räpin puolelle menee...
- Dirty
onhan se cob metallia, mutta pointtina tuossa oli se että teinit luulee et se on sitä oikeeta metallia, ja sitten jotkut teinit väittää et suomessa cob tekee vain kunnon metallia.
Jotta te rakkaat teinit oppisitte metallista muutakin kuin cob:en päiväkirja aakkoset, niin kehottaisin kuuntelemaan esim. sepulturan ensimmäisiä levyjä, obituaryä, deicideä ja jos nyt suomalaisia pitää mainita niin yksi hyvä esimerkki on obscurant ja jos toisen haluatte niin swallow the sun... - Thyrane
Dirty kirjoitti:
onhan se cob metallia, mutta pointtina tuossa oli se että teinit luulee et se on sitä oikeeta metallia, ja sitten jotkut teinit väittää et suomessa cob tekee vain kunnon metallia.
Jotta te rakkaat teinit oppisitte metallista muutakin kuin cob:en päiväkirja aakkoset, niin kehottaisin kuuntelemaan esim. sepulturan ensimmäisiä levyjä, obituaryä, deicideä ja jos nyt suomalaisia pitää mainita niin yksi hyvä esimerkki on obscurant ja jos toisen haluatte niin swallow the sun...Kyllä Children of Bodom on meikäläisen mielestä ihan "oikeaa" metallia. Laiho on oikein taitava ja arvostettu jannu, eikä sitä pitäis sen takia mollata, että se on menestynyt urallaan. Joidenkin mielestä ainoastaan semmonen underground kellarihevi on sitä aitoa ja oikeaa metallia, mutta omasta mielestäni hevi on heviä, oli se mistä tahansa lähtöisin.
Kuuntelenhan toki muitakin bändejä, niin suosittuja megabändejä (CoB, CoF, Metallica, Slayer, Pantera, jne) kuin myös aloittelevia kellarihevipumppuja (Leperchaun, Razorback, Trinity, White Frost, jne).
Sitä tässä lähinnä yritän sanoa, että pitäisi olla avoin kaikelle ja jättää kaikennäköiset ennakkoluulot romukoppaan. Jos ei jostain tykkää, niin se on ok, mutta juu, pääsi karkaamaan taas juna raiteilta.
Keep it real, or just keep it! Whatever... - skeba
Dirty kirjoitti:
Jotta te rakkaat teinit oppisitte metallista muutakin kuin cob:en päiväkirja aakkoset, niin kehottaisin kuuntelemaan esim. sepulturan ensimmäisiä levyjä, obituaryä, deicideä ja jos nyt suomalaisia pitää mainita niin yksi hyvä esimerkki on obscurant ja jos toisen haluatte niin swallow the sun...Cob on metallia siinä missä ne sunkin lempparibändis tosin ehkäpä erilaista vaan. Ja ne jotka tulee mainostamaan sulle sitä "kovimpana hevibändinä" voi arvostaa jotain muuta kuin sitä sun Tr00 ajatusmaailmaas. Cob:sta tykkää kyllä metallifanit ympärimaailman. Ja soittotaito on yksi asia jonka takia arvostan bodomia paljon enemmän kuin jotain "tosihevi" bändejä. Alexi Laiho vetää sellaista settiä sillä kitarallaan että Suomalaisita metallibändeistä ei montaa tuon tason soittajaa löydy. Ja nyt vielä lopuksi: MINÄ EN PIDÄ COB:sta... mutta Alexi Laihon taidot olen huomannu siitä huolimatta
- WildChild666
skeba kirjoitti:
Cob on metallia siinä missä ne sunkin lempparibändis tosin ehkäpä erilaista vaan. Ja ne jotka tulee mainostamaan sulle sitä "kovimpana hevibändinä" voi arvostaa jotain muuta kuin sitä sun Tr00 ajatusmaailmaas. Cob:sta tykkää kyllä metallifanit ympärimaailman. Ja soittotaito on yksi asia jonka takia arvostan bodomia paljon enemmän kuin jotain "tosihevi" bändejä. Alexi Laiho vetää sellaista settiä sillä kitarallaan että Suomalaisita metallibändeistä ei montaa tuon tason soittajaa löydy. Ja nyt vielä lopuksi: MINÄ EN PIDÄ COB:sta... mutta Alexi Laihon taidot olen huomannu siitä huolimatta
Jaaha, että tällästä meillä tänään... CoB ei ole ehkä mitään härmäheviä, mutta se on melodista metallia ja hyvää onkin. Itsekin kuuntelen Tarottia, Amon Amarthia, Slayeria ja monia muita puudumin lisäksi ja voin perustellusti sanoa, että bodom on yksi Suomen parhaista metallibändeistä. Alexi Laiho ei ole ehkä maailman paras sanoittaja, mutta senkin voi antaa anteeksi miehen soittotaitojen takia. Bodom ei sen enempää, mutta vielä näistä teineistä (wnb hevareista xD) sen verran, että jokainen saa kuunnella minkälaista musiikkia vaan haluaa, mutta valitettavasti niitä ärsyttäviäkin wnb hevareita on. Itellänikin on kokemusta ja se on ihan helvetin ärsyttävää kuunnella niiden ininää, mutta ei kannata ärsyyntyä.
- musiikin ystävä
Dirty kirjoitti:
Jotta te rakkaat teinit oppisitte metallista muutakin kuin cob:en päiväkirja aakkoset, niin kehottaisin kuuntelemaan esim. sepulturan ensimmäisiä levyjä, obituaryä, deicideä ja jos nyt suomalaisia pitää mainita niin yksi hyvä esimerkki on obscurant ja jos toisen haluatte niin swallow the sun...ja en mä väitä et suomessa ei olis muitaki hyviä metallibändejä kuin bodomit... suomihan on metallin luvattu maa...
- BloodyShadow
Dirty kirjoitti:
Jotta te rakkaat teinit oppisitte metallista muutakin kuin cob:en päiväkirja aakkoset, niin kehottaisin kuuntelemaan esim. sepulturan ensimmäisiä levyjä, obituaryä, deicideä ja jos nyt suomalaisia pitää mainita niin yksi hyvä esimerkki on obscurant ja jos toisen haluatte niin swallow the sun..."...niin kehottaisin kuuntelemaan esim. sepulturan ensimmäisiä levyjä, obituaryä, deicideä ja jos nyt suomalaisia pitää mainita niin yksi hyvä esimerkki on obscurant ja jos toisen haluatte niin swallow the sun..."
Tossa on aikas monta bändiä, jota mä kuuntelen,ja oon ite tämmösessä ns. teini-iässä. Mutta noitten lisäksi kuuntelen myös sitä paljon puhuttua Bodomia, ja oon joskus kauan sitten kuunnellut Nightwishiikin, ennen kun siitä tuli suosittu ja tunnettu. Nii, että sä saatkin sitten alkaa määrittelemään mulle, että olenko mä teini, joka kuuntele teini-musiikkii, ja luulee sen olevan kovaakin metallia..!
- musiikin ystävä
kerropas sinä "musakriitikko" että miten sä määrittelet metallimusan? siis onhan se totta et niitä teinihevareita riittää... mut millä perusteella sä sanot et bodomit ei oo metallia? tai minkä sä määrittelet metalliksi?????? eiköhän se bodomien musiikki ihan melodista METALLIA ole...
- proletaari
Tämän ketjun aloittaja ei ilmeisesti ole vielä saavuttanut teini-ikää, sen verran naurettavaa tilitystä oli.
- blc
no paremminhan voisi sanoa, että kyseessä on death punkia.
bändi on hyvä, kunhan vain se laihon poika laulaisi hiukan paremmin.- Knuckleduster
Nii? Hä? Mitä? Alkakaa ny jotai genretappeluja viä tähän väliin änkee... Heviä ku heviä... Jau!
- Ez.
En ees osaa kuvitella jotain kotipelto kiljuntaa tohon bändiin... Laiholle sopii paremmin toi tuskanen rääkyminen ja kuulostaa paremmalta tämän kaltaisessa musiikissa.
- FloathingDarkness
sässä viestissä oli jotain asennetta. kerrankin joku osasi kertoa tämän asian hienovaraisesti ja oikealla tavalla itse en olisi osannut... itsekkin olen vielä teini mutta ehkä hieman toisesta maailmasta kuin muut pystyn pukeutumaan eri tavoilla eri päivillä enkä tykkää olla aina mustissa, se kyllästyttää... :) skarppia :)
- Chacal
.....Puhuu asiaa! Kannattaa painaa mieleen.
- PEELOXX!!1
NO KUKA VITTU SÄKI NIINKU OOT HÄ???? VITTU MÄ AINAKI KUUNTELEN VITTU BODOMII!!1 SEON VITUN AITOO METALLII!! HALUUX TURPAAS VAI?
- "Peelo"
Sä kuulostat just itse sellaselta teiniltä joka on jo baari-ikään kasvanut ja päässyt isoveljen avulla joskus aikoinaan jyvälle mikä on niin aitooooooooooooo metallia että.. voi voi kuinka ei nämä uudet bändit ole mitään näiden vanhojen rinnalla. huh huh. sun kaltasia jätkiä on nähty monesti. Mua ei ainakaan paljon päätä pakota jos jonkun mielestä Bodom rulezz!11 Eikä suakaan pitäisi, tajuatko? "haulikon avustamaa itsemurhaa" ooh mitä sanojen helinää, luuseri. Vitun "aitopää"... minä kuuntelen CoBia enkä ole enää teini-iässä. Katsos siksi kun, se vaan sattuu olemaan niin. Ei mua niin kiinnosta välttämättä nämä sinun aidot bändit, mua kiinnostaa juuri ne bändit jotka jotenkin minuun iskevät. Silläkin uhalla vaikka en pääsisi koskaan teidän vannoutuneiden aitoperseiden joukkoon, voin sanoa että Juudas Priistit, Airon Maidenit, Sepulturat eikä Sleierit ei mua nappaa.. vaikka ovatkin olleet kuinka kauan tahansa luomassa metallihistoriaa.
- reaper.
Taidat tosiaan olla itsekin aika teni(mäinen) jos jaksat vaivata päätäsi noilla uhoavilla teini satanisteilla, jotka aukovat päätään ja ovat olevinaan niin saatananpalvojia (ja kyllä, tiedän tasan tarkkaan mitä eroa on satanistilla ja saatanan palvojalla.)
Ja jos jonkun mielestä Bodom on se ainoa oikeasti hyvä bändi, niin sulla ei pitäsi olla siihen mitään sanomista. Jokaisella on oma mielipide ja se täytyy saada tuoda julki, vaikka sitten suomi24 keskustelufoorumissa.
Aika hitonmoista yleistystä toi sun tekstis. Mutta onhan se niin, että meitä muita teinihevareita ei huomata noiden huomionkipeiden kakaroiden takaa. Siltikin on inhottava huomata, että kaikki nuoremmat hevarit leimataan vain muutaman kourallisen takia teini-wannabe-satanistiksi, joita suurin osa meistä ei ole >:/
Toivottavasti jatkossa osaat kiinnittää huomiota myös meihin ja jättää nuo paskapäät omaan arvoonsa. Olen samaa mieltä tuosta uhoamisesta ja angstin läpinäkyvyydestä!Kuuntelen itse COB:n musiikkia todella paljon ja he soittavat minusta täydellisesti yhteen.Toisaalta olen samaa mieltä noista sanoituksista,mutta eivät ne ole koskaan minulle niin paljon merkanneetkaan,paitsi jos lyriikat on oikeasti loistavasti kirjoitettu.Tietenkin kuuntelen muutakin,mutta pitipä ottaa tämä COB nyt esille,etteivät yleistyksesi saa ihmisiä kuvittelemaan ihan mitä sattuu...
Muuten olen samoilla linjoilla kanssasi ja voin sanoa kaikille teille teinelle,jotka yrittävät päteä: Ottakaa nyt herrajumala rennommin tämä elämä ja muistakaa nauraa myös itsellenne!!Koko maailma on teitä vastaan JOS te itse kuljette keskisormi pystyssä ja muita halveksuen!!
Eipä muuta....- TeiNixxi!!!!1111
just joo.. vai ei o bodomi metallii...no mitäs sitte? nii onks bodom joku vitun epäaito feikki metal bändi sit vai? kyllä taas joku on olevinaan niin parempi..
ja mä oon varmaan sust sitte niin teinixiwnbhevari ku kuuntelen mm. bodomii ja nightwishii. Mut en kulje ristit väärin päin ja uhoo muille ja luule olevani mikää teinisatanisti. ei oo mitään tarvetta mennää uhoo kenellekkää niin kauan ku saan olla tällänen ku oon... ja kuuntelen noita bändejä just siks et iten tykkään niistä ja arvostan niitä ja ne on mulle tärkeitä bändejä enkä niitä sun mielestäs "aitoja" ku en vaa tykkää niistä...
- Nakkithrasher
Kyllä oli ihan asia puhetta, olen joutunut itse samanlaiseen juttuun joskus Helsingin keskustassa, kun noin 3-5 hengen porukka 15-16 vuotiata tuli vastaan ristit väärinpäin kaulassa ja meikit pitkin turpaa, ja kävivät huutelemaan että manowar haisee, no prkl CoF ja CoB ne sitten eivät haise, Alexi Laihon sanoitukset on ku teiniangstisen 14v. Lassen tekemiä, kun pitää uhota, kiukutella ja yrittää vihata kaikkea.
- LTS
Kerrankin joku puhuu täyttä asiaa nimittäin "Dirty". Olen kanssasi täysin samaa mieltä vaikka ei mun kaupungis muita metallisteja kyllä näykkään. Onhan meitä ihmisiä jotka näkevät asiat myöskin samalla tavalla.EXELENT!
- sworn666
Tosiaankin asiallinen juttu. Onhan noita teini"black"metalli-tyyppejä jossaki nähny. Suurinpiirtein hehkuttavat jotaki Kovenantia että ompa mahtavaa ja Venom on paskaa. Kannattas perehtyä asiaan ennen kuin rupeaa julistamaan.
- rok!!
Joo, ihan pakko kommentoida noista sanotuksista... Kuuntelen edelleen sekopäisenä kunnon hevibändejä, Judas Priest, Slayer, Testament, Megadeth (vanhat),Accept, rokimmista Mötley Crue, Warlock, GNR ja muut kasarihelmet. Minullakin oli kauteni jolloin kuuntelin enemmän deathia tms, kuten Obituary, Death, Sepultura, jopa CoF, Cannibal Corpse, ja myös Dark Tranquillity ym Göteborgilaiset. Enää en niistä jaksa innostua, mieheni tosin jaksaa edelleen ostella vanhoja Kreatoreita ym :P
Kukahan niistä sanoittaa hyvin?? Lähes kaikki hevi on ihan dorkia lyriikoita täynnä, Judas Priest sieltä etupäästä. Ainoa, jonka voin sanoa tekevän loistavia tekstejä on King Diamond/Mercyful Fate.
Bodomia kuuntelen vähän pakostakin kun ystäviäni ovat. Ja kait se niden apinoiden punkin soitto metalliksi luetaan :P Musikki on kuitenkin etupäässä se johon samaistumme, ei tekstit.
Samaa mieltä olen kuitenkin noista pikku-posereista joita tänäpäivänä sikiää liiankin kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803