Kumpi on idempänä?

jne....

Oulu vai Helsinki?

37

6879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Porvoonlankkua

      Oulu

      tämä oli koulussa vanha kompakysymys, eli kysyttiin "luettele Helsingin itäpuolella sijaitsevat merenrantakaupungit".

      Porvoo, Loviisa, Kotka, Hamina... ja Oulu tahtoi aina unhoittua.


      (silloin Vantaa ei vielä ollut kaupunki, tosin ei nykyään ole merenrantakaupunki)

      • >>>ja Oulu tahtoi aina unhoittua


      • aivo_kuollut=tyhmä?
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        >>>ja Oulu tahtoi aina unhoittua

        Niinpä, mietippä sitä hiukan. Jos nyt siihenkään älysi riittää?

        Olisiko että edellisen kirjoitti se kysyjä? Mitä siitä voit päätellä?


      • ????????????????????
        aivo_kuollut=tyhmä? kirjoitti:

        Niinpä, mietippä sitä hiukan. Jos nyt siihenkään älysi riittää?

        Olisiko että edellisen kirjoitti se kysyjä? Mitä siitä voit päätellä?

        Viiraako sinulla?


      • kepu=aivovamma
        ???????????????????? kirjoitti:

        Viiraako sinulla?

        Ei, mutta aivo_kuolleella viiraa?

        Voisiko olla että sama kysymys kysytään eri oppilailta?


    • Yllätys monelle

      Mutta, missä Suomen keskikohta 4-tiellä?
      Jos et katso karttaa, et tiedä?.

      Helsinki - Utsjoki.

      Koitappa arvata, ilman katsomista vastausta.

      • Maailman napa

      • Ai jaa

        Oliko tuossa siis kyseessä se, että missä on nelostien puoliväli välillä Helsinki-Utsjoki?


    • Nähtävyysmerkki

      Miten keskipiste määritellään? Piippolassako se on joku merkki, jota sanotaan Suomen keskipisteeksi, mutta olenpa tainnut lukea, ettei se keskipiste ole siinä edes sen määrittelyn mukaan, jolla se on siihen laitettu.

    • Maantietteellinen

      Juu..ei ole siinä.
      Se on Kärsämäellä (Turpakukkula).
      Lähellä paanukirkkoa.

      **Suomen valtakunnan maarajojen ja aluemeren ulkorajan muodostaman tasoprojektioalueen painopiste osuu lähelle Kärsämäen keskustaa.

      Manner-Suomen keskipiste sijaitsee Puolangan keskustan pohjoispuolella, kantatien 78 varrella Housuvaarassa, noin 10 kilometriä pohjoiseen Puolangan keskustasta.**

      Joskus laskinkin tuon keskipisteen, jollain ohjelmallla, kyllä siihen Kärsämäelle tuli ihan Pyhäjoki rantaan.
      Maankohoumahan muuttaa sitä.

      4-tien (E-75)keskikohta, mistä sama matka Helsinkiin ja Utsjokoelle.

    • Miksi Hesasta?

      Miksei Hangosta Nuorgamiin?

      • Eipä uskoisi!

        Nii..mikä ettei.
        Mutta, selvyyden vuoksi tie-4.
        Kun se kuitenkin pääväylä etelä-pohjoissuunnassa.
        Useampi ajellut sitä kuin Hangosta - Nuorgamiin.

        Yllätys siinä, kuin pohjoiseen menee keskikohta.

        Keskikohta tiekilometreinä Kuivaniemen kohdilla, lähellä Simoa.


      • Aja sinä vaan
        Eipä uskoisi! kirjoitti:

        Nii..mikä ettei.
        Mutta, selvyyden vuoksi tie-4.
        Kun se kuitenkin pääväylä etelä-pohjoissuunnassa.
        Useampi ajellut sitä kuin Hangosta - Nuorgamiin.

        Yllätys siinä, kuin pohjoiseen menee keskikohta.

        Keskikohta tiekilometreinä Kuivaniemen kohdilla, lähellä Simoa.

        Ei kai sitä keskipistettä teiden mukaan määritetä?


      • Aja sinä vaan kirjoitti:

        Ei kai sitä keskipistettä teiden mukaan määritetä?

        Kahden paikkakunnan välistä keskiKOHTAA "pankkis" kyseli. Ei se huono kysymys ollut mielestäni sellaisen kannalta, joka tuota väliä matkustelee. Tunnetumpi termi on "puolivälin krouvi". Vastaavan kysymyksen voi heittää toki muillekin reiteille. Tunnettu niin sanottu puolivälin krouvi oli aikoinaan Lahnajärven motelli Turun ja Helsingin välisellä tieyhteydellä. Tarkkaan ottaen Lahnajärveltä on kuitenkin Helsinkiin viisi kilometriä lyhyempi matka.


      • Niin se olikin
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Kahden paikkakunnan välistä keskiKOHTAA "pankkis" kyseli. Ei se huono kysymys ollut mielestäni sellaisen kannalta, joka tuota väliä matkustelee. Tunnetumpi termi on "puolivälin krouvi". Vastaavan kysymyksen voi heittää toki muillekin reiteille. Tunnettu niin sanottu puolivälin krouvi oli aikoinaan Lahnajärven motelli Turun ja Helsingin välisellä tieyhteydellä. Tarkkaan ottaen Lahnajärveltä on kuitenkin Helsinkiin viisi kilometriä lyhyempi matka.

        Ymmärsin väärin. Ajattelin, että nihin kohtaan nelostietä jollain tavalla määritelty keskipiste osuu?

        Kysymyshän oli tosiaan lopulta aika selvä.


      • Päivitetty versio
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Kahden paikkakunnan välistä keskiKOHTAA "pankkis" kyseli. Ei se huono kysymys ollut mielestäni sellaisen kannalta, joka tuota väliä matkustelee. Tunnetumpi termi on "puolivälin krouvi". Vastaavan kysymyksen voi heittää toki muillekin reiteille. Tunnettu niin sanottu puolivälin krouvi oli aikoinaan Lahnajärven motelli Turun ja Helsingin välisellä tieyhteydellä. Tarkkaan ottaen Lahnajärveltä on kuitenkin Helsinkiin viisi kilometriä lyhyempi matka.

        Lahnajärven ravintola ja huoltoasema lopettivat toimintansa marraskuussa 2008, kun Helsingin ja Turun välinen uusi E18-moottoritie avattiin liikenteelle


      • Kerro tarkemmin
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Kahden paikkakunnan välistä keskiKOHTAA "pankkis" kyseli. Ei se huono kysymys ollut mielestäni sellaisen kannalta, joka tuota väliä matkustelee. Tunnetumpi termi on "puolivälin krouvi". Vastaavan kysymyksen voi heittää toki muillekin reiteille. Tunnettu niin sanottu puolivälin krouvi oli aikoinaan Lahnajärven motelli Turun ja Helsingin välisellä tieyhteydellä. Tarkkaan ottaen Lahnajärveltä on kuitenkin Helsinkiin viisi kilometriä lyhyempi matka.

        "pankkis" ?
        Ei ole.


      • Päivitetty versio kirjoitti:

        Lahnajärven ravintola ja huoltoasema lopettivat toimintansa marraskuussa 2008, kun Helsingin ja Turun välinen uusi E18-moottoritie avattiin liikenteelle

        Uusi moottoritie menee kyllä Lahnajärven ravintolan vierestä edelleen, mutta eihän vastaava tilanne auttanut Sulo Vilénin bensabisneksiäkään.

        Siitä vanhasta valtatie ykkösestä vielä sen verran, että pieniä muutoksia linjauksiinsa sekin on saanut vuosikymmenten varrella. On hyvin mahdollista, että Lahnajärven motelli sijaitsi valmistuessaan olympiavuonna aivan täsmälleen Turun ja Helsingin puolivälissä, kun sillä niin legendaarinen puolivälin krouvin maine on ollut.


      • Evl
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Uusi moottoritie menee kyllä Lahnajärven ravintolan vierestä edelleen, mutta eihän vastaava tilanne auttanut Sulo Vilénin bensabisneksiäkään.

        Siitä vanhasta valtatie ykkösestä vielä sen verran, että pieniä muutoksia linjauksiinsa sekin on saanut vuosikymmenten varrella. On hyvin mahdollista, että Lahnajärven motelli sijaitsi valmistuessaan olympiavuonna aivan täsmälleen Turun ja Helsingin puolivälissä, kun sillä niin legendaarinen puolivälin krouvin maine on ollut.

        Helsinki-Turku nykyisin varmaan 170 km. Riippuen päätekohdista.
        Silloin pidemmästi.
        Kyllä se niin keskellä sitä reittiä kuin olla voi. Lahnajärven motelli.
        Useat kerrat tullut käytyä.


      • Reppuri
        Päivitetty versio kirjoitti:

        Lahnajärven ravintola ja huoltoasema lopettivat toimintansa marraskuussa 2008, kun Helsingin ja Turun välinen uusi E18-moottoritie avattiin liikenteelle

        Loppuaikoina eivät bussit enää pysähtyneet Lahnajärvellä, liekö johtunut busseissa yleistyneistä vessoista.
        Elämäni parhaan tartarleivän söin kuitenkin 70-luvulla juuri Lahnajärvellä.


      • turvallista.
        Reppuri kirjoitti:

        Loppuaikoina eivät bussit enää pysähtyneet Lahnajärvellä, liekö johtunut busseissa yleistyneistä vessoista.
        Elämäni parhaan tartarleivän söin kuitenkin 70-luvulla juuri Lahnajärvellä.

        Hienoa aikaa.
        Oli oikea maanisä ohjaksissa.
        Osas neukkulan kanssa toimia.


      • turvallista. kirjoitti:

        Hienoa aikaa.
        Oli oikea maanisä ohjaksissa.
        Osas neukkulan kanssa toimia.

        Bussinko ohjaksissa?

        Liikennekuolemia oli 1970-luvun alussa hurjasti enemmän kuin nykyään. Niiden määrä alkoi nopeasti laskea vuosikymmenen puolivälissä, kun juuri presidentti Urho Kekkosen esityksestä säädettiin nopeusrajoitukset valta- ja kantateille sekä ajoneuvokohtaiset rajoitukset.

        Urho Kekkonen kuului Lahnajärven kahvilan vakiokävijöihin:

        http://yle.fi/vintti/yle.fi/teema/ohjelmat/juttuarkisto/42-suojele-minua-osa-3.html

        Luultavasti siellä poikkesi välillä neukkujakin, koska Leningrad oli Turun ystävyyskaupunki.


      • Kettupoika kuvassa
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Bussinko ohjaksissa?

        Liikennekuolemia oli 1970-luvun alussa hurjasti enemmän kuin nykyään. Niiden määrä alkoi nopeasti laskea vuosikymmenen puolivälissä, kun juuri presidentti Urho Kekkosen esityksestä säädettiin nopeusrajoitukset valta- ja kantateille sekä ajoneuvokohtaiset rajoitukset.

        Urho Kekkonen kuului Lahnajärven kahvilan vakiokävijöihin:

        http://yle.fi/vintti/yle.fi/teema/ohjelmat/juttuarkisto/42-suojele-minua-osa-3.html

        Luultavasti siellä poikkesi välillä neukkujakin, koska Leningrad oli Turun ystävyyskaupunki.

        * Richard Nixon:
        Kana ei ylittänyt tietä. Toistan, kana ei ylittänyt tietä.

        "mennään täysillä, minä vastaan".

        http://is11.snstatic.fi/img/658/1288560123126.jpg
        Urho Kekkosella ei ollut ajokorttia, mutta Sylvillä oli - tähän loppuivat presidentin puolison ajot!
        Sylvi Kekkosen ajot loppuivat, kun hän törmäsi raitiovaunun kanssa Helsingissä.

        Presidentin pitkäaikainen adjutantti eversti Urpo Levo erehtyi joskus vaatimaan, että nopeus pudotettaisiin lähemmäs normaaliliikenteen tasoa, mutta Kekkonen vaiensi miehen murahtaen: "Minä määrään vauhdin, ette te! Ja ellette ole kunnolla, jätämme teidät seuraavalle bussipysäkille!" Usein ajettu 180 kilometrin matka Helsingistä kesäasunnolle Naantalin Kultarantaan taittui presidentiltä vauhdikkaimmillaan tunnissa ja 35 minuutissa
        http://www.classicmotorshow.fi/images/2013-04-17T16-13_1531585664_42.jpg

        http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/jahtiystavat_kekkonen_ja_hrustsov_zavidovossa_1963_93772.html#media=91461


      • Anonyymi
        Päivitetty versio kirjoitti:

        Lahnajärven ravintola ja huoltoasema lopettivat toimintansa marraskuussa 2008, kun Helsingin ja Turun välinen uusi E18-moottoritie avattiin liikenteelle

        Onneksi Taukopaikka Lahnajärvi toimii kesällä 2024. Välillä se olikin kuin aaveravintola, kun oli tyhjillään ja vain vanhat nimikilvet muistuttivat menneestä kulta-ajasta.


    • mäkipää

      Jälleen nerokas avaus viljelijältä ja Alkio kasvatilta. Miten keksit tuon. Tällaisia avaajan kaltaisia syömäreitä tuetaan 10 miljardilla joka vuosi.

    • Miksi vihainen ?

      Oletko ollut syntymästäsi saakka vihainen ? mäkipää.
      Onko tuttu Mäen Anna?

      Olet aina täällä vihainen keskustaa kohti, miksi ?

      Huolivatko edes kettupojaksi, ne piirit?

      • Sastan vermeissä

        Susihuntteri olen ma vainen.


      • Kylmäsen Usko

        Mäen Anna tuttu


      • Onkohan eri?
        Kylmäsen Usko kirjoitti:

        Mäen Anna tuttu

        Asuuko Annan kadulla?


      • minä en maksa

        Eihän sinulle ressukalle voi olla vihainen, pystyt hädin tuskin pukemaan itsesi aamulla. Tarvitaankohan teille maalaisille "pukemistukea" tulevaisuudessa.


    • Avaaja sanoo sitten

      Arvatkaapa kuka oli aloittaja ?
      Minä en se ollut. Eikä mikään pankkis kaan.

      Arvaappa pysty?
      Osaako nämä tollukammat edes sitä hamottaa, siis kysymystä.

      • Psygologi.

        Jo tälläisella saadaan paljon esille kirjoittajista.


      • Tätäkö haet?
        Psygologi. kirjoitti:

        Jo tälläisella saadaan paljon esille kirjoittajista.

        Siis tuollako, ettet osaa kirjoittaa sanaa psykologi oikein? Vai kirjoititko sen tahallasi väärin osataksesi arvioida muita kirjoittajia sen perusteella, että he tarttuvat siihen?


    • Psygologi.

      Juuri näin.'
      Olet välkky.

      ps huomaa heittomerkki.

    • Heittomerkki tärkeä

      Emmi Vileen, heittomerkillä.

      • Huomaakko Ope?

        Op€ Oulusta.

        Onko virhettå?


      • Anonyymi
        Huomaakko Ope? kirjoitti:

        Op€ Oulusta.

        Onko virhettå?

        Tarkoittaakohan varakasta/hyväpalkkaista opettajaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe