Vapareilla uusi tukihakemustaktiikka

Lypsylehmän trimmaus

Vaparit ovat lypsäneet valtion rahaa Humanistiliiton kautta. Viime vuosina se ei ole enää onnistunut ja nyt taktiikkaa on muutettu:

"Nyt SHL hakee valtionapua toiselta OKM:n luukulta, aikuiskoulutuspolitiikan yksikön kautta. Hakemus jätettiin 24.10.2014, haettu summa on 10.000 euroa ja aihealue ”järjestöjen sivistystyö”. Haettu avustus on luonteeltaan yleisavustus."

Lisäksi haetaan kulttuurilehtitukea muhkeat 5000 euroa.

Pienten yhdistysten suureelliset avustushakemukset kertovat, ettei järjestössä ole mitään halua taloudelliseen omavastuisuuteen: "Jäsenmaksujen suuruudet kuvastavat mennyttä aikaa, jolloin SHL sai muhkeita valtionavustuksia, jopa yli 100 euroa/jäsen/vuosi."

Orastavaa uutta ajattelua on näkyvissä: SHL:n kunniajäsen Gun Winter ja puheenjohtaja Irma Peiponen maksoivat elokuisen Oxfordin-matkansa 2014 aivan itse. Vapaa-ajattelijain Liiton pääsihteeri sen sijaan matkusti valtion tukeman järjestönsä piikkiin.

http://www.ateistit.fi/uutiset/uuti150109.html

Vapaa-ajattelijat sijoittivat vuonna 2013 nelinumeroisen summan SHL:oon voidakseen pitää sen lypsykunnossa. Ajatus ilmeisesti oli, että jatkossa valtionapuja rupeaa taas tippumaan ja vaparit saavat myös sitä kautta osansa. Näin ei kuitenkaan käynyt.

Vaparien kärsivällisyys on kuitenkin osoittanut järkkymisen merkkejä. Jos SHL ei nyt saa valtionapua, vaparit luultavasti hylkäävät kuivaksi käyneen lypsylehmänsä.

9

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhhahheijaaa

      Naurettavaa nurinaa. Vapaa-ajattelijat eivät ole millään lailla "lypsäneet" Humanistiliittoa.

      Toki vaparit ovat saattaneet käydä Helsingin tai Länsi-Uudnmaan humanistiyhditysten alustus- ja keskustelutilaisuuksissa. Samoin Humanismin päivillä on osallistujina ja alustajinakin ollut vapaa-ajattelijoita..

      • merkille pantu

        Läheinen kanssakäyminen on pantu merkille. Viime aikoina eräissä vaparilausunnoissa rakkaus on rakoillut. Ilmeinen syy on se, että lehmä ei enää lypsä. Niin kauan kun SHL rypi avustusrahoissa vaparit olivat kuin kärpäset lehmänläjän ympärillä. Nyt kysellään, onko yhteistyön aika ohi. Omavastuisuus ei vapareita kiinnosta, mikä näkyy Oxfordin matkojen erilaisessa rahoitustavassakin.


      • merkille pantu kirjoitti:

        Läheinen kanssakäyminen on pantu merkille. Viime aikoina eräissä vaparilausunnoissa rakkaus on rakoillut. Ilmeinen syy on se, että lehmä ei enää lypsä. Niin kauan kun SHL rypi avustusrahoissa vaparit olivat kuin kärpäset lehmänläjän ympärillä. Nyt kysellään, onko yhteistyön aika ohi. Omavastuisuus ei vapareita kiinnosta, mikä näkyy Oxfordin matkojen erilaisessa rahoitustavassakin.

        Ai, missä lausunnoissa?


      • eroa vapareista
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ai, missä lausunnoissa?

        Tällä palstalla olen minäkin huomannut.


      • eroa vapareista kirjoitti:

        Tällä palstalla olen minäkin huomannut.

        Kerrotko vielä missä ketjussa. Itsehän kyselin mikä sen tilanne nykyään on, en suinkaan toivo Humanistiliitolle huonoa.


      • Huhhahheijaaa
        merkille pantu kirjoitti:

        Läheinen kanssakäyminen on pantu merkille. Viime aikoina eräissä vaparilausunnoissa rakkaus on rakoillut. Ilmeinen syy on se, että lehmä ei enää lypsä. Niin kauan kun SHL rypi avustusrahoissa vaparit olivat kuin kärpäset lehmänläjän ympärillä. Nyt kysellään, onko yhteistyön aika ohi. Omavastuisuus ei vapareita kiinnosta, mikä näkyy Oxfordin matkojen erilaisessa rahoitustavassakin.

        Suomen Humanistiliitto ei ole missään vaiheessa rypenyt avustusrahoissa, ja se ei taannlisia pieniä valtionapurahojaan (eri momentilta kuin vaparit) käyttänyt Vaparien avustamiseen. Tämä(kin) höpinä täällä on siis täyttä puppua. Sen sijaan Vaparit on auttanut jo painossa olleen lehden ilmstymistä, kun Humanistien valtiontuki oli yllättäen evätty. Sitähän on näillä foorumeilla itketty, että ei niin olisi saanut tehdä. Vapariliitto on ollut yhteistyökumppanina eräissä ja yhä myös viime joulukuussa pidetyissä Humanismin päivissä.


      • Rahahanat kiinni
        Huhhahheijaaa kirjoitti:

        Suomen Humanistiliitto ei ole missään vaiheessa rypenyt avustusrahoissa, ja se ei taannlisia pieniä valtionapurahojaan (eri momentilta kuin vaparit) käyttänyt Vaparien avustamiseen. Tämä(kin) höpinä täällä on siis täyttä puppua. Sen sijaan Vaparit on auttanut jo painossa olleen lehden ilmstymistä, kun Humanistien valtiontuki oli yllättäen evätty. Sitähän on näillä foorumeilla itketty, että ei niin olisi saanut tehdä. Vapariliitto on ollut yhteistyökumppanina eräissä ja yhä myös viime joulukuussa pidetyissä Humanismin päivissä.

        a) vaparit hyödynsivät Humanistiliiton rahoja Humanistiliitossa - niin kauan kuin rahoja oli. Nyt ei enää, kun ei ole lypsettävää.
        b) Lehden painatuskuluissa! Humanistiliittohan on saanut juuri sitä varten lehtitukea, vaikka muu tuki loppui. Mihin vaparit ovat hassanneet SHL:n lehtituen, kun on pitänyt maksaa siihen lisää?
        c) Ovatko vaparit saaneet valtiontukea sitä varten, että voivat siirtää sitä toisen järjestön lehden kustantamiseen?
        d) Huhhahheijaan viimeinen lause osoittaa, millaisessa symbioosissa vaparit ja SHL toimivat. Loppuuko tämä, kun SHL ei enää tarjoa hulppeita summia?


    • Jos tässä olisi kyse oman edun tavoittelusta niin olisi kyllä typerin rikastumissuunnitelma ikinä, sillä en minä ole tässä netonnut pennin jeniä vuosien aikana. Vapaa-ajattelijatoiminnassa mukanaolo on rikastuttanut elämääni vain uusien ystävien muodossa. Olen tutustunut mahtaviin ihaniin ihmisiin joita yhdistää halu edistää yhteiskunnan yhdenvertaisuutta ja sitä minä aion jatkossakin heidän kanssa tehdä. Ymmärrän kyllä että se ei sinua kiinnosta. Huomaan että sinulle tärkeämpää on uskonnottomien vainoaminen, mutta jos joskus saat pääsi pois perseestäsi niin ehkäpä, rakas joulupukki, ymmärrät olleesi väärällä asialla.

    • FUCKIFUUU

      Neitimäisten PAT mielipiteillä ei ole arvoa, joten turha tuoda niitä tänne.

      Keskustellaan asiasta sitten kun Sösse saa yliopistotutkintonsa valmiiksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe