Otsikkoni kysymys on hyvin aiheellinen. Tiedämme, että Suomi monen muun maan lailla on suurissa vaikeuksissa. Asioita ymmärtävät tietävät sille syytkin. Ymmärtääkö myös kepu ne syyt? Minulle ainakaan ei tule mieleen mitään sellaista kepupoliitikkojen sanomaa, joka kertoisi asian ymmärtämisestä eikä heidän esittämiään konkreettisia toimenpiteitä, joilla tämä vaikea tilanne saataisiin paremmaksi.
Olisiko sitten palstan kepulaisilla mielestään hyviä ideoita, joita toteuttamalla tästä alhosta noustaisiin. Jos on, niitä sopisi esittää tässäkin meille tiedoksi ja ajateltaviksi. Kun tiettävästi tätä palstaa seurataan myös Apollonkadulla, varmaan sielläkin hyvät ideat otettaisiin vastaan kiitollisuudella. Tällä palstalla en ole sellaisia nähnyt kepulaisiltakaan.
No, ehkäpä siellä kepussa pidetään piilossa ideoita siitä, millä se valtaan päästyään aikoo Suomen nostaa jaloilleen. Ehkäpä he haluavat meidät epäilijätkin yllättää myönteisesti ja saada meidätkin kannattajakseen. Ehkä kepu haluaa näyttää, että se saa maan asiat kuntoon ja velkaantumisen pysähtymään ilman leikkauksia, verojen korotuksia, ilman kaikkia nykyisen hallituksen kaavailemia toimia, joita kepu on oppositiosta kiivaasti vastustanut. Jos se siinä onnistuu, minustakin silloin tulee kepulainen.
Luulen kuitenkin, olen jokseenkin varma, että kepu vallassa ollessaan joutuu pyrkimään samoihin tavoitteisiin, joita tälläkin hallituksella on ollut, mutta se ei ole niissä onnistunut. Onnistuisikohan kepu? Yksin se ei tietenkään siihen pysty, mutta millaisella joukkueella se haluaisi yrittää? Kokoomus, demarit vai persut tai mitä noista tukenaan? Miten kepu saisi motivoitua kumppaninsa yhteistyökykyisemmiksi kuin nykyinen hallitus on saanut?
Kun aktuelli kepupolitiikka ei anna aihetta yksityiskohtaisemmille pohtimisille, laitoin nyt tämän tähän lähinnä siksi, kun minua - varmaan minun mielipiteitäni - on näköjään kovasti täällä jo kaipailtu. Juuri nyt en ehtisikään yksityiskohtaisempia pohtia, en ihan lähipäivinäkään, mutta ehkäpä tässä tarpeeksi aihetta asian ajattelemiselle ja mielipiteiden esittämiselle niille, joilla mielipiteitä muustakin kuin vain siitä yhdestä on. Jos sellaisia mielipiteitä tulee, koetan ehtiä niihin tarttua ja sanoa niistä omankin mielipiteeni.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Olen poistanut aikaisemmat vielä rekisterissä olleet nikkini ja olen rekisteröinyt tämän, jota ainoastaan käytän. Syy tälle on, että aikaisemmilta ja niitä vanhemmiltakin rekisteröidyiltä nikelitäni on viety kuvia erään yhteisöni sivuille. Viejät tietenkin ovat noita, jotka tästä palstasta ovat tehneet kapi-palstan, ja samaa näkyvät nyt tekevän myös kokoomuksen palstasta. Kyllähän tuossa tuo eräs jo useita kertoja näkyy viittailleen erääseen yhteisööni, joten juuri hän lienee vienyt niitä kuviani sen yhteisön palstalle.
Tälle nikilleni en laita muita kuvia kuin profiilikuvani, tyytykööt nuo vain minusta ja minulle elävät ihailemaan vain sitä. Tällä profiilillani en kerro mitään itsestäni, sillä kyllä he jo tietävät minusta paljon ja sen täydennykseksi vielä paljon enemmän oman pipin päänsä tuottamaa.
Nuo joutilaat turhimukset eivät enää tämän jälkeen saa minusta juuri muutakaan uutta sisältöä yksinäiseen, tyhjään elämäänsä. Olen liian aikuinen räkänokka-murkkujen seuraan ja liian nuori yhteyksiin omissa maailmoissaan elävien dementoituneiden vanhusten kanssa.
Mitä keskusta aikoo tehdä valtaan päästyään?
68
284
Vastaukset
Keskustavetoinen uusi hallitus tulee tekemään täsmälleen samaa mitä nykyinen hallitus. Yrittää tehdä välttämättömyydestä hyveen.
Se onnistuuko Sipilä vakuuttamaan kansalaiset säästöjen ja supistusten välttämättömyydestä paremmin kuin Stubb jää nähtäväksi.Onko nykyinen hallitus sitten tehnyt jotakin. Ei ainakaan ajatuksen tasolla. Pääministerimme muistaakseni risti hallituksensa toimeenpanohallitukseksi. Sen tarkoituksena on vain panna toimeen aiemmin tehtyjä ratkaisuja, mikäli sekään onnistuu.
- Vaalit tulossa
Hyvä kirjoitus! Nyt on ratkaisevan tärkeää että kaadetaan vaaleissa povarihallituksen paluu Sipilän johtamana. Businessmies-Sipilä kokkarit aisaparinaan toistaa ja jatkaa samoja mokia kuin tähänastinen rivi oikeiston pääministereitä. Täällä asia on esitetty loistavasti:
https://sites.google.com/site/oikeisto/ - On hyvä linkki!
Vaalit tulossa kirjoitti:
Hyvä kirjoitus! Nyt on ratkaisevan tärkeää että kaadetaan vaaleissa povarihallituksen paluu Sipilän johtamana. Businessmies-Sipilä kokkarit aisaparinaan toistaa ja jatkaa samoja mokia kuin tähänastinen rivi oikeiston pääministereitä. Täällä asia on esitetty loistavasti:
https://sites.google.com/site/oikeisto/Vaikuttavia ovat porvarihallitusten aikaansaannokset. Samaako vielä halutaan? Luulisi hidasjärkisemmänkin saavan ajattelemaan. Jos ei satu olemaan oikein ökyrikas. Sen ei tarvitse välittää, miten Suomen käy, pääsee aina pakoon veroparatiiseihin.
Onhan miljonääri-Jussi luvannut erottaa 20000 virkamiestä. Siitä nyt ei varmasti suuremmin huudella ennen vaaleja.
- Lisää raippaa
Irtisanotut olisivat valtion matalapalkkaisia, kuten aiemman kepuhallituksen irtisanomat. Hyvistä lupauksista ja korulauseista huolimatta Keskusta kykenee tarjoamaan ihmisille vain samaa kuin muut, eli työttömyyttä ja lisää veroja.
Noinko on luvannut? No, siinähän on konkretiaa enemmän kuin minun silmiini osuneissa kepupoliitikkojen puheissa. Mutta ei ole tainnut kuitenkaan tarkemmin sanoa, keitä kaikkia, miltä hallinnonaloilta niitä virkamiehiä erotetaan ja minkä verran kultakin.
Kuntavirkamiesten erottamisessa tuo ei ihan pian pure, kun erotetuille siellä joudutaan maksamaan vielä viiden vuoden palkka. No, ne eivät ehkä ole erotettavien etujoukoissa, kun niissä varmaan on kepulaisia enemmän kuin muiden alojen virkamiehissä.- Utelias kysyjä
kapi_ kirjoitti:
Noinko on luvannut? No, siinähän on konkretiaa enemmän kuin minun silmiini osuneissa kepupoliitikkojen puheissa. Mutta ei ole tainnut kuitenkaan tarkemmin sanoa, keitä kaikkia, miltä hallinnonaloilta niitä virkamiehiä erotetaan ja minkä verran kultakin.
Kuntavirkamiesten erottamisessa tuo ei ihan pian pure, kun erotetuille siellä joudutaan maksamaan vielä viiden vuoden palkka. No, ne eivät ehkä ole erotettavien etujoukoissa, kun niissä varmaan on kepulaisia enemmän kuin muiden alojen virkamiehissä.Keskusteletko nyt itsesi kanssa? Saitilla oli koko päivän hiljaista, mutta kun tulit niin ykskaks tänne pelmahtivat nuo Keskustaa morkkaavat tahot.
Oletko sinä täällä kärppänä kaksine koneinesi? kapi_ kirjoitti:
Kuntavirkamiesten erottamisessa tuo ei ihan pian pure, kun erotetuille siellä joudutaan maksamaan vielä viiden vuoden palkka. No, ne eivät ehkä ole erotettavien etujoukoissa, kun niissä varmaan on kepulaisia enemmän kuin muiden alojen virkamiehissä.Jep. Ja loiventelikin sanomisiaan, että "pääasiassa eläköitymisen kautta". Voi kuitenkin uumoilla, että mahdollisen porvarihallituksen toteutuessa kyyti on kylmää pienipalkkaisille ja vähävaraisille. Verotus kevenee suurissa tuloissa ja tasaveroihin lyödään korotuksia, ostovoimaa romautetaan entisestään. Sen lisäksi tietysti ay-liikkeen nitistämisyritykset voimistuvat.
Utelias kysyjä kirjoitti:
Keskusteletko nyt itsesi kanssa? Saitilla oli koko päivän hiljaista, mutta kun tulit niin ykskaks tänne pelmahtivat nuo Keskustaa morkkaavat tahot.
Oletko sinä täällä kärppänä kaksine koneinesi?Kuulutko siis keskustaa morkkaaviin tahoihin, kun pelmahdit tänne? No, niihin ei ainakaan näy kuuluvan tuo Evl evp, johon varmaan pätee keskustalaisen Pystyyn_kuolleen toteamus, että nikit eivät välttämättä kerro mitään asianomaisten työhistoriasta tai elämäntilanteesta.
Lisää raippaa kirjoitti:
Irtisanotut olisivat valtion matalapalkkaisia, kuten aiemman kepuhallituksen irtisanomat. Hyvistä lupauksista ja korulauseista huolimatta Keskusta kykenee tarjoamaan ihmisille vain samaa kuin muut, eli työttömyyttä ja lisää veroja.
Näin se menee. Pienipalkkainen kaupunkilainen on kepun vihollinen numero yksi. Väyrynen juuri ehdotti, että mitä syrjemmällä elää, sitä vähemmän maksaisi sähköveroa. Eli kääntäen, suuremmissa taajamissa asuvien sähköveroa korotettaisiin, koska veroa tuskin suostutaan kokonaissumman kannalta laskemaan.
- Vanhasen sekoilut
kapi_ kirjoitti:
Kuntavirkamiesten erottamisessa tuo ei ihan pian pure, kun erotetuille siellä joudutaan maksamaan vielä viiden vuoden palkka. No, ne eivät ehkä ole erotettavien etujoukoissa, kun niissä varmaan on kepulaisia enemmän kuin muiden alojen virkamiehissä.Kehuessaan tuottavuusohjelman aiheuttamia tuhoja eli irtisanomisia Vanhanen ehdotti kuntapuolelle vähennyksiä jopa 60 000 henkilöä. Kyllä siitä jo näkee, että Vanhanen välittää työntekijöistä yhtä vähän kuin ollessaan hallituksessa. Kaikki vähennykset käy, kunhan se ei ole itseltä pois.
- Suuri valhe
ironcurtain kirjoitti:
Jep. Ja loiventelikin sanomisiaan, että "pääasiassa eläköitymisen kautta". Voi kuitenkin uumoilla, että mahdollisen porvarihallituksen toteutuessa kyyti on kylmää pienipalkkaisille ja vähävaraisille. Verotus kevenee suurissa tuloissa ja tasaveroihin lyödään korotuksia, ostovoimaa romautetaan entisestään. Sen lisäksi tietysti ay-liikkeen nitistämisyritykset voimistuvat.
Vanhasen hallituksen tuottavuusohjelmakin piti hallitusväen puheiden mukaan toteuttaa "pääosin eläköitymisen ja muun luonnollisen poistuman, eikä niinkään irtisanomisten kautta". Niin vain sekin osoittautui suureksi valheeksi, kun parhaassa työiässä olevien toimihenkilöiden jatkuvista irtisanomisista alettiin puhumaan julkisesti.
Eräät keskusta- ja kokoomuspoliitikot itsepintaisesti väittivät ja vieläkin väittävät, ettei ketään ole irtisanottu ja että kaikki vähennykset on tehty eläköitymisen kautta. Älköön ketään enää ihmetelkö, miksi tuhannet entiset virkahenkilöt vihaavat Keskustaa ja Kokoomusta. kapi_ kirjoitti:
Kuntavirkamiesten erottamisessa tuo ei ihan pian pure, kun erotetuille siellä joudutaan maksamaan vielä viiden vuoden palkka. No, ne eivät ehkä ole erotettavien etujoukoissa, kun niissä varmaan on kepulaisia enemmän kuin muiden alojen virkamiehissä.>>>Mutta ei ole tainnut kuitenkaan tarkemmin sanoa, keitä kaikkia, miltä hallinnonaloilta niitä virkamiehiä erotetaan ja minkä verran kultakin.
- Virhe markinaali
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
>>>Mutta ei ole tainnut kuitenkaan tarkemmin sanoa, keitä kaikkia, miltä hallinnonaloilta niitä virkamiehiä erotetaan ja minkä verran kultakin.
"Pystyyn_kuollut"
Tunnut olevan yksi täysipäinen ihminen, joka ottaa kantaakapin avauksiin.(muut, avaajaan rinnastettavaa poliittista pohjasakkaa )
--"Niiltä aloilta, joilla asiakkaat voivat tehdä työt virkamiesten puolesta. Kysymys on esimerkiksi verotoimistoissa ja Kelassa jo tapahtuneen kehityksen jatkosta".
Tuosta tulee mieleen kysymys, olisiko sama kehitys voinut onnistua, kunta tai kuntayhtymä vetoisesti?
Siitä herää kysymys, olisiko viisasta panna sote-uudistus vielä kerran uusiin puihin ja tehdä se valtion rahoittamana ja johtamana.
Samalla periaatteella kuin kela ja verohallinto, palvelut tavoittavat jokaisen suomalaisen. Tehdä sille tigitaalinen - viestin välitys valtakunnan tasolla keskitetysti, kuten verotuksessa ja kelan puitteissa on tehty.
Mielestäni kaikista halvin ja kivuttomin ratkaisu Sote- ongelmaan.
. Pystyyn_kuollut kirjoitti:
>>>Mutta ei ole tainnut kuitenkaan tarkemmin sanoa, keitä kaikkia, miltä hallinnonaloilta niitä virkamiehiä erotetaan ja minkä verran kultakin.
Mielenkiintoista. Siis kehitystä voitaisiin viedä eteenpäin niin, että meistä itse kukin määrittäisi omat veronsa, jolloin verotoimistot tulisivat kokonaan tarpeettomiksi. En osaa sanoa, mitä kaikkea voitaisiin hoitaa itsepalveluna Kelassa, mutta kun esim. minun sotilaseläkkeeni tulee Kevan kautta, tarpeettomia siellä ne virkamiehet ovat, voisin minä itsekin eläkkeeni laskea ja panna maksuun. Tietysti samoin myös Valion eläkekassassa, mutta siellähän ei ole virkamiehiä, vaan vain työntekijöitä, kuten kaupoissakin, joissa kuvaamasi kehityksen tapahtuminen ei sisältyisi siihen Sipilän suunnittelemaan 20 000 virkamiehen vähennykseen.
Työajan lyhentäminen ehdottamaasi mittaan sopisi kyllä minulle, jos ne työntekijät vain saisivat täyttä palkkaa, jotta eläkkeiden maksajia riittäisi.
Joskus sinä olet hyvinkin vakavasti otettava, mutta osaat sinä näköjään olla humoristikin!kapi_ kirjoitti:
Mielenkiintoista. Siis kehitystä voitaisiin viedä eteenpäin niin, että meistä itse kukin määrittäisi omat veronsa, jolloin verotoimistot tulisivat kokonaan tarpeettomiksi. En osaa sanoa, mitä kaikkea voitaisiin hoitaa itsepalveluna Kelassa, mutta kun esim. minun sotilaseläkkeeni tulee Kevan kautta, tarpeettomia siellä ne virkamiehet ovat, voisin minä itsekin eläkkeeni laskea ja panna maksuun. Tietysti samoin myös Valion eläkekassassa, mutta siellähän ei ole virkamiehiä, vaan vain työntekijöitä, kuten kaupoissakin, joissa kuvaamasi kehityksen tapahtuminen ei sisältyisi siihen Sipilän suunnittelemaan 20 000 virkamiehen vähennykseen.
Työajan lyhentäminen ehdottamaasi mittaan sopisi kyllä minulle, jos ne työntekijät vain saisivat täyttä palkkaa, jotta eläkkeiden maksajia riittäisi.
Joskus sinä olet hyvinkin vakavasti otettava, mutta osaat sinä näköjään olla humoristikin!Onko tuo tekstisi savolaishuumoria, viisastelua vai nykyajasta pois pudonneen miehen tietämättömyyttä?
Virkamiesten määrää verotoimistoissa ja Kelan toimistoissa on nimittäin voitu vähentää suuresti sen jälkeen, kun ne ottivat käyttöön sähköisen asiointijärjestelmän. Vielä muutama vuosi sitten elettiin välivaihetta, jossa verotoimistojen asiakkaat ja Kelan etuuksien hakijat lähettivät noihin toimistoihin perinteisiä paperisia lomakkeita, jotka virkamiehet sitten syöttivät sisäiseen sähköiseen järjestelmäänsä. Nyt tuo järjestelmä on asiakkaille avoin, minkä ansiosta asiakkaat syöttävät tietonsa itse ja virkamiehiltä säästyy se vaihe kokonaan.
Mutta ei tässä kaikki. Nykyään virkamiehiä ei tarvita edes tarkistamaan niiden sähköisten lomakkeiden tietojen, vaan senkin tekee tietokone sen jälkeen, kun asiakas on järjestelmään ja tietokoneohjelmaan hyväksytty. Esimerkiksi Kelan osalta tuon hyväksymisen suorittaa virkamies siinä vaiheessa, kun etuutta haetaan ensimmäisen kerran, mutta sen jälkeen yhteydenpito on vain tietokoneen ja asiakkaan välistä.
Tältä Kelan sivuilta vasemmasta laidasta löydät laitoksen palvelut, jotka virkamiehet hoitivat käsipelillä joka ainoalla asiointikerralla, mutta jotka nykyään hoitaa tietokone:
http://www.kela.fi/
Täältä puolestaan löydät verotoimistojen sähköisiä palveluja, joiden käyttämistä vielä kolme, neljä vuotta sitten vain suositeltiin, mutta ovat nyt käytännössä muuttuneet pakollisiksi valtaväestön osalta:
http://vero.fi/fi-FI
Verotoimistothan ovat jo tulleetkin suurelta osin tarpeettomiksi. Niiden määrää on supistettu ja sellaisistakin suunnitelmista on huhuttu, että asioimispisteitä olisi muutaman vuoden päästä enää kymmenkunta koko maassa.Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Onko tuo tekstisi savolaishuumoria, viisastelua vai nykyajasta pois pudonneen miehen tietämättömyyttä?
Virkamiesten määrää verotoimistoissa ja Kelan toimistoissa on nimittäin voitu vähentää suuresti sen jälkeen, kun ne ottivat käyttöön sähköisen asiointijärjestelmän. Vielä muutama vuosi sitten elettiin välivaihetta, jossa verotoimistojen asiakkaat ja Kelan etuuksien hakijat lähettivät noihin toimistoihin perinteisiä paperisia lomakkeita, jotka virkamiehet sitten syöttivät sisäiseen sähköiseen järjestelmäänsä. Nyt tuo järjestelmä on asiakkaille avoin, minkä ansiosta asiakkaat syöttävät tietonsa itse ja virkamiehiltä säästyy se vaihe kokonaan.
Mutta ei tässä kaikki. Nykyään virkamiehiä ei tarvita edes tarkistamaan niiden sähköisten lomakkeiden tietojen, vaan senkin tekee tietokone sen jälkeen, kun asiakas on järjestelmään ja tietokoneohjelmaan hyväksytty. Esimerkiksi Kelan osalta tuon hyväksymisen suorittaa virkamies siinä vaiheessa, kun etuutta haetaan ensimmäisen kerran, mutta sen jälkeen yhteydenpito on vain tietokoneen ja asiakkaan välistä.
Tältä Kelan sivuilta vasemmasta laidasta löydät laitoksen palvelut, jotka virkamiehet hoitivat käsipelillä joka ainoalla asiointikerralla, mutta jotka nykyään hoitaa tietokone:
Täältä puolestaan löydät verotoimistojen sähköisiä palveluja, joiden käyttämistä vielä kolme, neljä vuotta sitten vain suositeltiin, mutta ovat nyt käytännössä muuttuneet pakollisiksi valtaväestön osalta:
Verotoimistothan ovat jo tulleetkin suurelta osin tarpeettomiksi. Niiden määrää on supistettu ja sellaisistakin suunnitelmista on huhuttu, että asioimispisteitä olisi muutaman vuoden päästä enää kymmenkunta koko maassa.>>Onko tuo tekstisi savolaishuumoria, viisastelua vai nykyajasta pois pudonneen miehen tietämättömyyttä?
- MPP
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Onko tuo tekstisi savolaishuumoria, viisastelua vai nykyajasta pois pudonneen miehen tietämättömyyttä?
Verotoimistothan ovat jo tulleetkin suurelta osin tarpeettomiksi. Niiden määrää on supistettu ja sellaisistakin suunnitelmista on huhuttu, että asioimispisteitä olisi muutaman vuoden päästä enää kymmenkunta koko maassa.Sähköisten palvelujen lisäämisellä voidaan korvata ihmistyötä valtiosektorilla enää rajoitetusti. Valtion työntekijöistä yhä suurempi osa koostuu asiantuntijoista ja asiakaspelvelu rajatuu suurelta osin verotukseen, eräisiin sosiaalisetuuspalveluihin ja muihin lupapalveluihin.
Esimerkiksi poliisien kohdalla tilanne on se, että harvaan asutuilla alueilla poliisi alkaa olla nähtävyys siinä missä muutkin nähtävyydet. Asukkaat ovat joissain pitäjissä aloittaneet katupartioinnin omaisuutensa suojaamiseksi ammattirosvoilta.
Veotuksessa hyvin tiedetty ongelma on se, kone ei kykene erottamaan huijauksia. Verovelvollisen ilmoitukset menevät läpi sellaisenaan, jos ne näyttävät muodollisesti oikeilta. Kun tällainen porsaanreika havaitaan yleisemmin, sitä käytetään yleisemmin ja niin verotulot siltä osin vähentyvät. Hyvä esimerkki on kotitalousvähennys, missä tulkinnanvaraisuutta voi esiintyä siitä, mikä on työn osuus ja mikä tarpeiston sekä siitä, onko homma ylipäätään vähennyskelpoinen yksittäistapauksessa. Yritysverotuksessa tällaista on sitten joka mutkassa. Verotuksen digitalisoinnin kääntöpuoli on helposti se, että verotuksen huijauksia torjuva ennalta ehkäisy rapautuu, kun opitaan asioimaan koneiden kanssa. Vaikea on sitten sanoa, kumpi tulee kalliimmaksi, verotarkastaja vai verojen vähentyminen.
Yksi keino on yksinkertaistaa verotusta ja sosiaaliettuuksia niin, että kaikkinainen harkinnanvaraisuus loppuu. Tässä mielessä kaikille maksettava perustulo voisi olla käyttökelponen ratkaisu.
Valtiosektorin päätyötä eli erilaisia asiantuntijatehtäviä ei voi koskaan digitalisoida. Päinvastoin digitalisoinnin myötä tietoa on entistä enemmän saatavilla ja ongelmaksi muodostaa kaiken tiedon seulominen ja sen merkityksen priorisoiminen.
Sipilä näyttää tehneen ehdotuksensa mutu-tuntumalla. Kun on työtä on voitu koneiden ansiosta vähentää tähänkin saakka, hän uskoo tuon tien olevan loputtoman riippumatta siitä, minkäluontoisesta työstä on kyse. Kuntapuolella voimme tietysti korvata opettajan panemalla oppilaat tietokoneen ääreen kuuntelemaan yhteistä valtakunnallista opetusta, jolloin opettajien määrää voitaisiin vähentää kymmenesosaan ja enemmänkin nykyisestä. Kyse on siinäkin kuitenkin siitä, minkälaisia tuloksia tälaisella uudistuksella saataisiin aikaaan oppimisessa. - Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Kuulutko siis keskustaa morkkaaviin tahoihin, kun pelmahdit tänne? No, niihin ei ainakaan näy kuuluvan tuo Evl evp, johon varmaan pätee keskustalaisen Pystyyn_kuolleen toteamus, että nikit eivät välttämättä kerro mitään asianomaisten työhistoriasta tai elämäntilanteesta.
Sipilän hallitus oli parasta mitä pitkään aikaan.
- Evl evp
Valtaan päästyään puolue tulee takuuvarmasti käyttämään toimivaltaansa koko maan hyväksi tasapuolisemmin kuin nykyinen hallitus.
- imperiumin vastaisku
lissee tukkeeeee, maataloustukkeeee, aluetukkeeeeee, syrjäseututukkeeeee...
Siinäpä mielipide, jossa sanotaan selvästi mitä ja miten kepu tulee toimimaan. Vaikka aikoinaan puolustusvoimain palveluksessa ollessani kuulin eri asioista mielipiteitä korkeiltakin upseereilta, mutta en koskaan noin teräviä, josta kuulija saa tyhjentävän vastauksen kysymyksiinsä.
Upseerikunnassa on tapahtunut kehitystä noiden aikojen jälkeen;-))
- on totuuden aika
Eiköhän kepu ala rakennella taas rautateitä sellaisiin paikkoihin, missä ei junat kulje.
- Kyllä ne osaa
Tai sitten kepu korjaa miljoonilla euroilla sellaisen radan, jota ei käytetä kuin satunnaisesti. Näin kävi viime kepukaudella. Toinen, akuutimmassa korjaustarpeessa ollut rata jäi ilman korjausta.
- Mitä poistuu
Nääkkö nää näkyjä.
- Nääkkö nää näkyjä
- Nääkkö nää näkyjä
Nääkkö nää näkyjä kirjoitti:
Vaikka aikoinaan puolustusvoimain palveluksessa ollessani kuulin eri asioista mielipiteitä korkeiltakin upseereilta, mutta en koskaan noin teräviä, josta kuulija saa tyhjentävän vastauksen kysymyksiinsä.
Upseerikunnassa on tapahtunut kehitystä noiden aikojen jälkeen;-)) - Mielikuvitusehdokas
Vieläkö resmaj aikoo keskustan riveistä eduskuntaan? Hoitaa sitten asiat eteenpäin, ettei jää vain puheeksi?
- ei sossu.
Avaajalle sanon ensiksi, voi he,vetti sinua, valtaan päästyään??????
Ensiksi tärkein tehtävä on, jos keskusta JOUTUU hallitusta muodostamaan, jättää nuo Tuomiojan tapaiset möläytttäjät, ja heidän puolueensa rannalle.
Vaikka mies omistaa puolet Tuusulan järven rannoista, on olevinaan suomen köyhin kommunisti. Kyllä te sosialistit olette kamalia valehtelemaan, lähes joka asiassa.Ai, että luulet kepun siis pelkäävän valtaan JOUTUMISTAAN. No, sen varmaan pitäisi käynnistää kampanja, jossa ilmoittaisi pelostaan ja pyytäisi, ettei sitä äänestettäisi, kun se ei usko pystyvänsä sellaista taakkaa kantamaan.
Tuomioja ei tosiaankaan liene ihan köyhä poika, mutta ei hän silti kommunisti ole, ei edes talikkokommunisti. Vaikka mikäpä minä olen teitä toisistanne erottelemaan, kun olen varsin kaukana kummastakin kommunismin haarasta. Ja niin kai itse asiassa kepukin, joka halunnee muodostaa sen punamultahallituksen yhdessä demarien kanssa.
- ihme kitinää..
Aloittaja on ilmeisen tyytyväinen nykyisen hallituksen toimiin eikä kaipaa siihen mitään vaihtoehtoa. Voihan sitä silmänsä sulkea ja kaipailla ikuista nuoruutta. Ei asiat tule kuntoon arvioimalla pelkästään mahdollista tulevaa kepun epäonnistumisena vaan kyllä nykyisen hallituksen toimet on nähty ja mikään uusi hallitus ei pysty surkeampaan yhteisten asioitten hoitoon. Kepukauna on paha sairaus ja se ei Terho-kodissa parane.
En ole tyytyväinen nykyisen hallituksen enkä sen edeltäjänkään, Kataisen hallituksen toiminnan tuloksiin. Ja totta kai toivon, että maan asiat saataisiin paremmalle tolalle, ja uskonkin, että myös kepussa on vastuullisuutta niin paljon, että se sitä ihan tosissaan yrittää. Mutta jotta se kepujohtoinen hallitus saisi maan asiat paremmalle tolalle, se joutuu tekemään kaiken sen, minkä se on tuominnut ja parhaansa mukaan koettanut estää nykyhallitukselta.
Jään mielenkiinnolla odottamaan sitä kepujohtoista hallitusta. Luotan siihen, että hallitusta johtavassa asemassa kepukin tekee parhaansa maan hyväksi, paremmin kuin edelliset kepujohtoiset hallituksemme, mutta kuitenkin hieman pelkään tämän isänmaamme ja suomalaisten suuren enemmistön tilanteen puolesta.
Mutta jotain hyvää siitä kepujohtoisesta hallituksesta varmasti koituu: Se tulee taas avaamaan monien silmiä ja parantamaan heidän lyhyttä muistiaan. George Bernard Shawn mukaan ihmiselle voi olla suuri tragedia, ettei saa haluamaansa, mutta vielä suurempi voi tulla siitä, että hän haluamansa saa. Kepun kannattajat saattavat joutua kokemaan nuo molemmat tragediat.- Keskustalainen
kapi_ kirjoitti:
En ole tyytyväinen nykyisen hallituksen enkä sen edeltäjänkään, Kataisen hallituksen toiminnan tuloksiin. Ja totta kai toivon, että maan asiat saataisiin paremmalle tolalle, ja uskonkin, että myös kepussa on vastuullisuutta niin paljon, että se sitä ihan tosissaan yrittää. Mutta jotta se kepujohtoinen hallitus saisi maan asiat paremmalle tolalle, se joutuu tekemään kaiken sen, minkä se on tuominnut ja parhaansa mukaan koettanut estää nykyhallitukselta.
Jään mielenkiinnolla odottamaan sitä kepujohtoista hallitusta. Luotan siihen, että hallitusta johtavassa asemassa kepukin tekee parhaansa maan hyväksi, paremmin kuin edelliset kepujohtoiset hallituksemme, mutta kuitenkin hieman pelkään tämän isänmaamme ja suomalaisten suuren enemmistön tilanteen puolesta.
Mutta jotain hyvää siitä kepujohtoisesta hallituksesta varmasti koituu: Se tulee taas avaamaan monien silmiä ja parantamaan heidän lyhyttä muistiaan. George Bernard Shawn mukaan ihmiselle voi olla suuri tragedia, ettei saa haluamaansa, mutta vielä suurempi voi tulla siitä, että hän haluamansa saa. Kepun kannattajat saattavat joutua kokemaan nuo molemmat tragediat.Onkos nykyinen hallitus sitten hoitanut hyvin maan asioita? Luuletko Sipilän porukan sitten hoitavan asioita huonommin?
Nykyistä hallitusta mitättömämpää toimijaa ei Suomessa mielestäni ole koskaan ollut. Mitättömyyden ovat taanneet Katainen ja Stubb. - 11+3
kapi_ kirjoitti:
Mutta jotain hyvää siitä kepujohtoisesta hallituksesta varmasti koituu: Se tulee taas avaamaan monien silmiä ja parantamaan heidän lyhyttä muistiaan. George Bernard Shawn mukaan ihmiselle voi olla suuri tragedia, ettei saa haluamaansa, mutta vielä suurempi voi tulla siitä, että hän haluamansa saa. Kepun kannattajat saattavat joutua kokemaan nuo molemmat tragediat.Mitä nykyhallituksen toimia se keskusta on yrittänyt estää?
- Jäänyt päälle
Kepukauna on paha sairaus ja se ei Terho-kodissa parane.
Kepukauna voi olla samanlainen paha sairaus kuin on kapikaunakin, eikä niitä tai muitakaan sairauksia paranneta Terhokodissa, joka on syöpäsairaiden saattohoitokoti.
Mutta kepukriittisyys on päinvastoin osoitus ihmisen pää terveydestä, tietysti myös osoitus hyvästä muistista, sillä kepu on kyllä historian saatossa antanut paljonkin aihetta kriittisyyteen.
Tietysti muutkin puolueet ovat sitä samaa aihetta antaneet, mutta kun olemme kepupalstalla, täällä pitää puhua kepusta.kapi_ kirjoitti:
Kepukauna voi olla samanlainen paha sairaus kuin on kapikaunakin, eikä niitä tai muitakaan sairauksia paranneta Terhokodissa, joka on syöpäsairaiden saattohoitokoti.
Mutta kepukriittisyys on päinvastoin osoitus ihmisen pää terveydestä, tietysti myös osoitus hyvästä muistista, sillä kepu on kyllä historian saatossa antanut paljonkin aihetta kriittisyyteen.
Tietysti muutkin puolueet ovat sitä samaa aihetta antaneet, mutta kun olemme kepupalstalla, täällä pitää puhua kepusta.Ennen kuin joku suomen kieltä taitava ehtii tarttua tuohon sanaan
>>pää terveydestä
- kepusta alamäki
Jos suomella menisi hyvin ei olisi väliä mikä puolue siellä on päättämässä, mutta tähän saumaan kepu on myrkkyä keput pahentaa huonoa tilannetta entisestään.
- Laskuopin mukaan
Kekskusta viimeisimmän tiedon mukaan voi olla jopa 37 % puolue.
Alkaa jo näyttämään siltä.
Jos ja kun nuo kolme muuta isompaa, heille tuskaa päästä 15 % yli. - Älä pelottele
Laskuopin mukaan kirjoitti:
Kekskusta viimeisimmän tiedon mukaan voi olla jopa 37 % puolue.
Alkaa jo näyttämään siltä.
Jos ja kun nuo kolme muuta isompaa, heille tuskaa päästä 15 % yli."Kekskusta viimeisimmän tiedon mukaan voi olla jopa 37 % puolue." Älä ihan hirveillä pelottele. Se tietäisi Suomen tuhoa. Suomen viemiseen entistä suurempaan kurjuuteen riittää se, että kepu pääsee hallitusta johtamaan. Vaikka vain 25 % kannatuksella.
- Grey panther
Älä pelottele kirjoitti:
"Kekskusta viimeisimmän tiedon mukaan voi olla jopa 37 % puolue." Älä ihan hirveillä pelottele. Se tietäisi Suomen tuhoa. Suomen viemiseen entistä suurempaan kurjuuteen riittää se, että kepu pääsee hallitusta johtamaan. Vaikka vain 25 % kannatuksella.
Kokoomus ja SDP on vienyt suomen kurjuuteen.
Mikä asia keskustan politiikassa voisi viedä suomen vielä suurempaan kurjuuteen? - 2008 - 2011
Grey panther kirjoitti:
Kokoomus ja SDP on vienyt suomen kurjuuteen.
Mikä asia keskustan politiikassa voisi viedä suomen vielä suurempaan kurjuuteen?"Mikä asia keskustan politiikassa voisi viedä suomen vielä suurempaan kurjuuteen?"
Keskusta.
- Laske, osaat kait?
Kun alkaa nuo muut puolueet sahata tuossa 15 % ja allekkin.
Pienemmät puolueet ennallaan.
Esitä itse parempi laskentamalli.Kun minulle asiasi esität, vastaisin siihen kyllä, jos ymmärtäisin, mitä tarkoitat. Siis laskentamalli mistä? Ei avaukseni aihe ainakaan edellytä mitään laskentamalleja. En ole lainkaan arvioinut puolueiden kannatuslukemia enkä kyseenalaistanut sitä, etteikö kepu olisi tulevien vaalien suurin voittaja. Päinvastoin osoitan uskovani vahvasti siihen, että kepu pääsee seuraavan hallituksemme muodostamaan. Onko se siten hyvä vai huono asia, siitä voisimme olla erimielisiä, ja sinunkin mielipiteesi asiasta voi muuttua tulevien vuosien aikana.
- Uusi-Ukki.
kapi_ kirjoitti:
Kun minulle asiasi esität, vastaisin siihen kyllä, jos ymmärtäisin, mitä tarkoitat. Siis laskentamalli mistä? Ei avaukseni aihe ainakaan edellytä mitään laskentamalleja. En ole lainkaan arvioinut puolueiden kannatuslukemia enkä kyseenalaistanut sitä, etteikö kepu olisi tulevien vaalien suurin voittaja. Päinvastoin osoitan uskovani vahvasti siihen, että kepu pääsee seuraavan hallituksemme muodostamaan. Onko se siten hyvä vai huono asia, siitä voisimme olla erimielisiä, ja sinunkin mielipiteesi asiasta voi muuttua tulevien vuosien aikana.
"Jo on aikoihin eletty", noin Poliittisessa mielessä. Kepu on noussut "arvoon arvaamattomaan", ja tämä sananparsi tulee pitämään täysin paikkansa. Nyt tullaan näkemään Suomen Politiikassa Suomen keskustapuolueen "Nousu ja tuho", sanan täydressä merkityksessä.
Me äänestäjät, olemme niin Helvetin lyhytnäköisiä, ja siitä on esimerkki tuon Keskustapuolueen kannatuksen kasvu. Ihmiset ajattelevat vain juuri "Tätäpäivää", ei ole siis pienintäkään käsitystä , miten "Maamme makaa", On valitettavaa, että ihmiset todella uskovat, että Suomen keskustapuolue pelastaa Suomen tästä alennustilasta mihin olemme joutuneet.
Muuten, minä Uusi-ukki täältä Pohjan periltä, voin kertoa mistä tämä nykyinen alennustilamme johtuu. Ensiksikin, oli virhe, kun Suomi poika pakoitettiin liittymään EU- jäseneksi. Luultiin, silloin, että nyt Suomelle koittaa "Mannansyönti" aajat, mutta kuinkas kävikään, tämän Mannan tilalle saimme vain "Pettuleipåå" noin kuvaannollisesti sanoen.
No minulla henkilökohtaisesti, menee kyllä mukavasti, eläkeeni on ainakin vielä riittänyt, on jäänyt jopa Konjamiinipulloon varaa, ainakin Eläkkeen nostopäivänä., kuten myöskin kaverillani Kapteeni EVP- Korhosella joka pystyy matkustelemaan ympäri maailman Kepun Valion maksamalla eläkkellä.
Tämä on ehkä se suurin aihe, mistä nämä kepulaiset jomppea noin vihaavat, eivät anna Jompelle edes Upseerin arvoa, Kensartiksi nimittelevät, tuotakaan asiaa minä en käsitä. Lykkyä vaan sinulle jomppe, koeta kestää noita katellisia "Kepulireppanoita", olet edelleenkin tämän palstan peras ja aina asiaa kirjoittava kaveri. Hyvät voinnit vain sinulle, toivoo Uusi-Ukki, täältä Pohjan perukoilta. Uusi-Ukki. kirjoitti:
"Jo on aikoihin eletty", noin Poliittisessa mielessä. Kepu on noussut "arvoon arvaamattomaan", ja tämä sananparsi tulee pitämään täysin paikkansa. Nyt tullaan näkemään Suomen Politiikassa Suomen keskustapuolueen "Nousu ja tuho", sanan täydressä merkityksessä.
Me äänestäjät, olemme niin Helvetin lyhytnäköisiä, ja siitä on esimerkki tuon Keskustapuolueen kannatuksen kasvu. Ihmiset ajattelevat vain juuri "Tätäpäivää", ei ole siis pienintäkään käsitystä , miten "Maamme makaa", On valitettavaa, että ihmiset todella uskovat, että Suomen keskustapuolue pelastaa Suomen tästä alennustilasta mihin olemme joutuneet.
Muuten, minä Uusi-ukki täältä Pohjan periltä, voin kertoa mistä tämä nykyinen alennustilamme johtuu. Ensiksikin, oli virhe, kun Suomi poika pakoitettiin liittymään EU- jäseneksi. Luultiin, silloin, että nyt Suomelle koittaa "Mannansyönti" aajat, mutta kuinkas kävikään, tämän Mannan tilalle saimme vain "Pettuleipåå" noin kuvaannollisesti sanoen.
No minulla henkilökohtaisesti, menee kyllä mukavasti, eläkeeni on ainakin vielä riittänyt, on jäänyt jopa Konjamiinipulloon varaa, ainakin Eläkkeen nostopäivänä., kuten myöskin kaverillani Kapteeni EVP- Korhosella joka pystyy matkustelemaan ympäri maailman Kepun Valion maksamalla eläkkellä.
Tämä on ehkä se suurin aihe, mistä nämä kepulaiset jomppea noin vihaavat, eivät anna Jompelle edes Upseerin arvoa, Kensartiksi nimittelevät, tuotakaan asiaa minä en käsitä. Lykkyä vaan sinulle jomppe, koeta kestää noita katellisia "Kepulireppanoita", olet edelleenkin tämän palstan peras ja aina asiaa kirjoittava kaveri. Hyvät voinnit vain sinulle, toivoo Uusi-Ukki, täältä Pohjan perukoilta.Joo, aikoihin on eletty, mutta näitäkin aikoja saattavat monet muistella kaiholla neljän vuoden kuluttua, kun kepu on silloin vaalikauden maata taas johtanut. Hyvä asia silloin tosin on, että kepun kannatus on taas normalisoitunut ehkä n. 15 % tuntumaan, kaikkihan eivät viisastu kovistakaan kokemuksista. Mutta monta kepun kannattajaakin on silloin kohdannut se tragedia, että on saanut haluamansa;))
Voi, voi - mitäpä kestämissä minulla olisi noissa pikkurakeissa. Eivät ne minun ongelmiani ole, ovat ongelmia vain itselleen, sillä ei kai tuollaisilla voi olla läheisiä, jotka joutuisivat heidän vuokseen häpeämään ja kärsimään.
- Esitystä vaan!
Avaajallekkin, mutta ensisijassa sinulle Ope Oulusta, edelliselle kirjoittajalle.
Esitä parempi laskukaava mainitulle.
Vaikka miten pyörittelee, keskusta saa aina 35-37 % äänistä tulevissa eduskuntavaaleissa. - Pohjoisen nokinenät
Semmoinen huomio että keskustan puheenjohtaja - insinööriksi - itseään titulee-
raava - vappuna taisi kävellä päässään - hyvinkin ansaittu valkolakki - jonka tupsu
ei narun osalta ala lakin päältä vaan tuosta sivupannasta joka taas kertoisi että
Sipilä on käynyt koulunsa Åbo Akademin Kemiallis-teknisessä tiedekunnassa.
Siellä tulevat ja menneet tentit on 1.kerroksen pienessä mappikaapissa käytävällä
jota ylläpiti ainakin ennen opettajakunta.Koska tentin irvikuvissa oli ylimääräisessä
tenttipaperissa kuulakärkikynällä jompaan kumpaan yläkulmaan kirjoitetu sana
- extra - tarkoittaen ylim. paperia jos jollekin olisi tarvetta - siis ei ei opiskeljoiden
ylläpitämä - mappihylly - työhön sijoittautuminen vähintääkin kirjavaa ja se sieltä
pois tuleminen.Ja KTF:n alusta on ollut sokerikeitto-suunta opinnoissa ja
puupuoli.Ja tästä väännetty teknolog-kuten itseään opiskelijoina kutsuvat
di-tutkintoja - joissa puupuolella - kuten amiksessa vain - on syventävät
opinnot työharjoitteluna.Ja esim. 90-luvulla tentit menee sillä lailla että orgaani-
ninen kemia III tentissä esimerkiksi 3 perättäistä tenttiä oli samoin kysymyksin
joten siellä yksikin suomalaikieliryhmän kolmikko teki konseptipaperit tenttiin
valmiiksi 1. kerroksen aulan nojatuoleissa.
Mutta parasta toisin kuin missään muussa itseään yliopistona pitävänä oppi-
laitoksessa,peruskoulussa,lukioissa - suomalaisissa ainakaan - on Kemial-
lis-teknisen tiedkunnan opiskelijoiden - Siis kepun pomonkin - aikaanna ollut
- käsikirjassa - tenteistä - että "Samtliga hjälpmedel tillåtna i examen - utan
www" - että fuskua,petosta ja kenties ennen kuin opiskelijalla alkaa gymnasien
jälkeen ÅA opinnot.
Joten elektoniikan osaajat ja varsinaiset tietäjät tulee toisista kouluista
kuin nämä ohimolta roikkuvien tupsujen.Jollainen Nokia-jeeusksena
itseään esittävän Kepun puheenjohtajalla taitaa olla - Ja onhan se mappi-
hylly Oulun yliopistossakin siinä aulasta punaisen käytävän suuntaan.
Mutta kun katsoo diakunnan - di-valinnat tilastoja - ja yo-tutkinnon
pitkän matikan pisteitä L- suhteessa vaikka A:han ja samat fysiikassa
ja kemiassa - ja sitten miettii tätä TY - ÅA - 1987-2000-2014 pisterajaa
mitä pisteitä sisään päässyt on saanut juuri - esim. pelkän koepiste-
valinnan kohdalla - jossa näkyy - outo selvä ero - siinä että suomenruotsa-
laisilla on L:ää ja sillälailla ylioppilastodistus-tietokoneajolistassa ja
sitten pääsykoepisteet - yo-kokeen kaltaisen matikan,fysiikan ja kemian
kokeessa - jotka suht. helppoja - molemmissa - onkin ihan muruja vaan
ja koko kuvan saa kun katsoo korkeakoulun ovilla koko pyrkijälistan
pisteitä - ei vaan tuota diakunnan kotisivujen yhtä rajapistetapausta
niin - fuskua.Miten voi tehdä esimerkiksi mikään sähkölaitteen koskaa
jos pääsee opiskelemaan 5-10 pisteellä 40:stä - saatikka että
yo-todistus on älliä vaan.Niin miten sen kassakaapin kanssa on
yo lautakunnassa.KTF:n ovella ei vuosiin ole enää näkynyt hakijoiden
pisteitä - tietokone-ajona vaneritolpassa kuten vaikka koko 90-luvun.
Kuin Sipilän opinahjoissa näin.Onko kaikki valmistuneet
saanut työelämästä potkut - Bentley,kunnallissektori,
merenkulku...oppi..laitos (?) - ja taas kotitehtäviä väitellyt
- väitelleet palaa korjaamaan - ja kotisivuilla lukee -
Suomen Akatemia nimeämä Center Of Excellence-
yksikkö (Tekninen Kemia) - höpö höpö...
Mutta että sipiläkin on kai näitä Apparathall sokerimie-
hiä.Elektroteknik.3ov. - He osaavat?
Ilmeisesti pitäisi olla kirvesmies, tai Heinäluoman tapaan ylioppilas.
- Helppopirkkanakki
Maan saattaminen oikealle tielle on kuusivaiheinen prosessi
Tilanteen toteaminen
Havaitaan tilanteen toivottomuus
Työryhmän perustaminen
Perustetaan keskustaälykköjen tehoyksikkö ja sitoudutaan toimintaan
Korjaustarpeiden kartoittaminen
Tehdään selkeä agenda, jaetaan vastuut ja valmistaudutaan toimimaan
Korjaustoimien toteuttaminen
Tehdään kaikki korjaukset
Tarkistetaan tulos
Suoritetaan arviointi ja todetaan, että suomi on taas maailman paras
Kirjoitetaan kirja
Sipilän punamusta kirja (vrt. Punainen kirja, Mein Kampf, Odysseus, Kalevala)
Käytännössä parannusluettelo on pitkä, mutta tässä keskeisimpiä.
Tyynyjä pankolle, hinnat alas, lisää liksaa kaikille, ilmainen terveydenhuolto, asuminen, ruokahuolto ja paikallisliikenne, yksi paperitehdas lisää valmistamaan setelipaperia, rahapaino keskeytymättömään viisivuorotyöhön, rosvot kuriin, mummoille suklaata. Kohta Suomi onkin sitten maailman rikkain maa. Jos kerran katteettoman rahan painaminen on onnistunut jenkeiltä, onnistuu se toki meiltäkin. Ja nyt sitten tärkein -ei kerrota muille, muuten tulee inflaatio tai Väyrynen vai mikä se nyt oli ja torpedoi koko hankkeen.- Tuttu juttu
Melkeinhän tuo vastaa nykyhallituksen (mukaanlukien Kataisen hallitus) toimintaa. Paitsi. että Kataisen sixpackiltä homma luisui käsistä heti kun tajuttiin tuo ensimmäinen kohta "Havaitaan tilanteen toivottomuus".
Tilanteen toivottomuuden paljastuttua kukaan ei sitten tehnyt mitään muuta kuin vastusti kaikkea mitä muut esittivät. Erityisen hyvin kaiken muiden esittämän vastustamisessa kunnostautui Vasemmistoliitto, mutta SDP ei Pekkaa pahemmaksi, vai pitäisikö sanoa Paavoa pahemmaksi tuossa asiassa jäänyt.
Tuon rahan painamisenkin hallitus ulkoisti, siis lainaa rahat muualta. Samalla siinä meni paperitehtaatkin ulkomaille. Paperitehtaiden sijaan vihreiden ideasta keksittiin pystyttää tuulivoimaloita, joille maksetaan miljoonia riippumatta siitä, tuottaako ne sähköä vai ei. Tuulivoimalahan ei työllistä ketään, ne tuodaan Saksasta tänne ja pari nosturimiestä puuhailee muutaman päivän ja siinä se on. Sitten omistaja ilmoittaa pankkitilinsä numeron virkamiehille, jotka alkavat maksaa rahaa tilille. Näin helpoksi on rikastuminen tehty tässä maassa. Täytyy sanoa, että Suomessa on tämän hallituksen aikana ollut täysin onneton ja ponneton oppositio. Välikysymyksiä kyllä rustataan, mutta äärilaitoja edustanutta hallitusta ei pystytty kaatamaan. Lapatossuoppositio on ollut opposition naurettava irvikuva, toisaalta umpihulluja tai umpijuoppoja huutelijoita, toisaalta suomettumisen sankareita kyräilemässä "Pyhimyksen" selän takana.
Suomen lähihistorian säälittävin oppositio on nähty.- hengittämällä...
ironcurtain kirjoitti:
Täytyy sanoa, että Suomessa on tämän hallituksen aikana ollut täysin onneton ja ponneton oppositio. Välikysymyksiä kyllä rustataan, mutta äärilaitoja edustanutta hallitusta ei pystytty kaatamaan. Lapatossuoppositio on ollut opposition naurettava irvikuva, toisaalta umpihulluja tai umpijuoppoja huutelijoita, toisaalta suomettumisen sankareita kyräilemässä "Pyhimyksen" selän takana.
Suomen lähihistorian säälittävin oppositio on nähty.Miten ironkurttu luulee kaatavansa enemmistöhallituksen?
hengittämällä... kirjoitti:
Miten ironkurttu luulee kaatavansa enemmistöhallituksen?
Miksi kysyn? Hengitän?
Tosiasiassa oppositiossa ovat kepulandian perilliset, Suomen muutoksen vastustajat.
Siksi edes "Kekkosen perikunnan" viivytystaistelijat eivät saa modernia puoluejakaumaa nurin. Sori- revi siitä
ironcurtain kirjoitti:
Miksi kysyn? Hengitän?
Tosiasiassa oppositiossa ovat kepulandian perilliset, Suomen muutoksen vastustajat.
Siksi edes "Kekkosen perikunnan" viivytystaistelijat eivät saa modernia puoluejakaumaa nurin. SoriKoska Suomessa oppositio on kaatanut enemmistöhallituksen? Enemmistöhallitus kaatuu vain sisäisiin erimielisyyksiin.
Edellisen hallituksen aikana demarit tehtailivat välikysymyksiä vähintään yhtä paljon. Lopputuloksena vaalitappio revi siitä kirjoitti:
Koska Suomessa oppositio on kaatanut enemmistöhallituksen? Enemmistöhallitus kaatuu vain sisäisiin erimielisyyksiin.
Edellisen hallituksen aikana demarit tehtailivat välikysymyksiä vähintään yhtä paljon. Lopputuloksena vaalitappioJep. Kyllä molemmat oppositiopuolueet ovat ennustaneet toistuvasti hallituksen kaatumista. Oppositiolla olisi ollut mahdollisuuksia kaataa hallitus, varsinkin kun vasurit ja viherpiipertäjät laskivat alleen ja vaalierosivat viime hetkillä.
Persujen kannatuskin laskee merkittävästi, vaikka oppositiosta on huudeltu niska punaisena ja suu vaahdossa. Toisaalta kepu lähti niin alhaalta, että nyt gallupit tuntuvat varmasti mukavilta. Ikävää on kepun kannalta se, että Miljonääri-Jussi joutuu avaamaan suunsa ennen vaaleja. Sammakot pääsevät ulos.- luvut pöytään..
ironcurtain kirjoitti:
Jep. Kyllä molemmat oppositiopuolueet ovat ennustaneet toistuvasti hallituksen kaatumista. Oppositiolla olisi ollut mahdollisuuksia kaataa hallitus, varsinkin kun vasurit ja viherpiipertäjät laskivat alleen ja vaalierosivat viime hetkillä.
Persujen kannatuskin laskee merkittävästi, vaikka oppositiosta on huudeltu niska punaisena ja suu vaahdossa. Toisaalta kepu lähti niin alhaalta, että nyt gallupit tuntuvat varmasti mukavilta. Ikävää on kepun kannalta se, että Miljonääri-Jussi joutuu avaamaan suunsa ennen vaaleja. Sammakot pääsevät ulos.Kerrotko millä matematiikalla oppositio voi kaataa nykyisen enemmistöhallituksen?
luvut pöytään.. kirjoitti:
Kerrotko millä matematiikalla oppositio voi kaataa nykyisen enemmistöhallituksen?
Voimasuhteet lähes tasan, aina joku lipeää hallitusrintamasta. No nyt on jo myöhäistä, vaalit tulevat ajallaan. Johdonmukaisella politiikalla opposition Mortti ja Vertti olisivat voineet hiillostaa hallitusta paljon tehokkaammin, mutta kun pitää vartioida juuri sitä oppositiokaveria.
Oppositio ei kanna vastuuta Isänmaasta, vaan pyrkii maksimoimaan ryhmänsä vaalimenestyksen. Voidaankin sanoa, että vastuunkantajat ovat tämänhetkisessä hallituksessa, vastuunpakoilijat oppositiossa.ironcurtain kirjoitti:
Voimasuhteet lähes tasan, aina joku lipeää hallitusrintamasta. No nyt on jo myöhäistä, vaalit tulevat ajallaan. Johdonmukaisella politiikalla opposition Mortti ja Vertti olisivat voineet hiillostaa hallitusta paljon tehokkaammin, mutta kun pitää vartioida juuri sitä oppositiokaveria.
Oppositio ei kanna vastuuta Isänmaasta, vaan pyrkii maksimoimaan ryhmänsä vaalimenestyksen. Voidaankin sanoa, että vastuunkantajat ovat tämänhetkisessä hallituksessa, vastuunpakoilijat oppositiossa.Opposition vastuu on tuoda esiin hallituksen hölmöilyt ja epäoikeudenmukaiset päätökset. Mihinkään muuhun oppositio ei voi vaikuttaa.
Miten nykyhallitus on kantanut vastuunsa isänmaasta. Yritysveron laskunkin olivat tehdä epäoikeudenmukaisesti, Sipilä joutui neuvomaan hallitusta.
- res. majisteri
Olihan se hakkaraisen ulostulo ainakin eräänlainen päänavaus persujen opposiittiohistooriassa.
- "asiakirja salkku"
Paljastihan Hakkarainen salkkunsa sisällön.
-aluskalsarit, ja antoi neuvonkin miten ne laitetaan puikkoihin.
"ruskea taakse, ja keltainen eteen"
- "hyvät ohjeet"!
Eli, oppositio ei ole tehnyt päätöksiä.
Päätöksiä, jotka hallituksen tulisi tehdä.
Siinä sosialistin ohjeita. - tolkun miehet
Demari kysyy mitä Keskusta tekee kun pääsee valtaan , pisttää teidän neropattien sossimän talouden ja muutkin asiat kuntoon , heillä on heittä kehiin tolkunmiehet.Sen siaan te pyritte yhdistämään nyt keväällä keskusjärjestöjänne että teillä olisi voimaa järjestää yleislakko vaalitappionne jälkeen ollessanne oppositiossa. Demarilla pää ei ole kuin SYÖMISTÄ varten ja piste.
- Tolkku ja Maltti
ovat punikeille ja kokkaripösöille täysin tuntemattomia.
Tehdään muka uudistuksia, jotka eivät johda mihinkään tai ikinä valmistu ja sitten huudetaan kurkku suorana kepun syy.
Maa on konkurssissa ja sitten pahnan pohjimmainen kyselee mitä keskusta aikoo tehdä valtaan päästyään? - totta 1
Keskusta nostaa Suomen nousuun.
- RonskiM
me maalla asujat ja wanna-be maalla-asujat äänestämme Keskustaa,
laitetaan betonihelvetissä asujat vastuuseen maan tilasta
Ketjusta on poistettu 60 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1237715- 545758
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa793268Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72863Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101668Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2091580Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3221293Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351172Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931159Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321061