kuinka kertoa pomolle..

sakum

Kuinka te olette kertoneet työnantajalle alkavan palkan ulosmittauksen? Minulla se olisi edessä huomenna ja hieman pelottaa kuinka hän sen ottaa. Olen pienessä kaupassa töissä mutta en kassalla.

17

1177

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fjklf

      Ei sun tartte sille kertoa. Miksi kertoisit? Eikai se sun palkkaa laske?

    • sakum

      Mutta ulosottomies kertoi että menee se kielto lappu pomolle joka ilmoittaa palkanlaskijalle....

      • 25*8

        no eihän sun siinäkään tapauksessa tartte kertoa yhtään mitään


      • gmoomg

        Mä en kertonut mitään ulosotosta pomolle, palkasta työnantaja ulosmittasi osuuden. Eikä pomo ottanut asiaa esille mitenkään.


      • zx11
        gmoomg kirjoitti:

        Mä en kertonut mitään ulosotosta pomolle, palkasta työnantaja ulosmittasi osuuden. Eikä pomo ottanut asiaa esille mitenkään.

        Jos pomosi myös hoitaa palkka-asiasi niin toki hän maksukiellon saa tiedoksi mutta sun ei tarvi selitellä yhtää mitään jos et halua. Jos palkka-asiasi hoitaa joku muu niin hänellä myös asiassa vaitiolovelvollisuus eli tietoa ei saa levitellä esim työpaikalla.


    • sakum

      Kiitos teille asiallisista vastauksista. Ajattelin kertoa, vaikka ei hänelle kuulu. Eikai se ainakaan ole syy irtisanomiselle?

    • zx11

      Onko vakkaripaikka? Mitä hyödyttää kertoa? Toisaalta pomosikin saattaa olla ulosotossa...

    • sakum

      Kyllä on vakituinen työpaikka ja täydet tunnit. Ajattelin että tykkääkö pomo huonoa jos ei kerro ja menee vaan postista kirje..

    • 15+14

      Todennäköisesti saat potkut jonkun kuukauden sisään, koska pomo alkaa pelkäämään että alat syömään hänen kuormasta. Jos näin käy, pääset käsiksi isoihin rahoihin, koska voit haastaa hänet oikeuteen vääristä potkuista.

      • kommunisti2

        Luottotiedottomuus ei ole laillinen irtisanomissyy. Joten jos pomo sattuisi irtisanomaan, kannattaa hakea oikeudessa maksimikorvaukset tuollaiselta lahtarifirmalta. Oikeusaputoimiston ja ammattiliittojen juristit auttavat myös.


    • sattui hyvä pomo

      Kerroin suoraan pomolle miten on. Pomo sanoi puolitetaan palkka ja annan erotuksen pimeänä käteen.

    • Odotetaan

      Miten sun työhösi vaikuttaa sun raha asiat.?
      Mitä tIetoa esimies tekee työntekijän velalla tai palkka tuloilla ?
      Sairaslomat, velat, lääkitys , yleensä oma elämä ei kuulu työhön.
      Työssä käydään koska saadaan rahaa elämiseen....

      • poiuyhghjkl

        Maksuongelmainen on aina riski työpaikalla, etenkin kaupassa, jossa on suuri houkutus alkaa varastamaan, maksamattomat velat kun kertovat omaa kieltään luotettavuudesta, tai sen puutteesta. Työnantaja palkkaa työntekijän saadakseen voittoa, ei siksi, että duunari saa rahaa elämiseen, jos töissä on varasteleva työntekijä, ei voittoa synny ja se on loppatili.


    • alfamies666

      Minä teen vain lyhyitä kahden tai kolmen kuukauden pätkäduuneja. Siten vouti ei ehdi ulosmittaamaan yhtään mitään ja pystyn elämään mukavaa elämää. Hehehe, toissa viikolla se pelle lähetti kirjeen palkan ulosmittauksesta mutta se liittyi työhön joka loppui jo ennen joulua.

      Jatkan pätkien tekemistä toukokuun lopulle, sen jälkeen menen hakemaan työmarkkinatukea ja pidän kolmen kuukauden kesäloman, jonka vietän Espanjassa. Syyskuussa aloitan taas pätkien teon.

      Elää voi mukavasti vaikka olisikin ulosotossa.

      • dkdslfglwekgkwpg

        Joudut nyt kuitenkin tulemaan omillasi toimeen, mihin et ole elämäsi varrella oikein tottunut.


      • dkdslfglwekgkwpg

        "Elää voi mukavasti vaikka olisikin ulosotossa."

        Joudut nyt kuitenkin tulemaan omillasi toimeen, mihin et ole elämäsi varrella oikein tottunut.


    • Yr2002

      Olen yrittäjä/työnantaja ja vuosien aikana on tullut useampi ulosmittauspyyntö, joka laitetaan täytäntöön heti seuraavasta palkasta. Muutama henkilö on tullut kertomaan ulosotosta ja toiset eivät ole puhuneet mitään. Yrittäjänä/työnantajana ei ole minulle merkitystä tuleeko henkilökohtaisesti kertomaan vai ulosoton kautta kirjeellä.
      Työntekijä tasolla ulosotosta ei ole minkäänlaista vaikutusta ja esimiespuolella katsotaan tapauskohtaisesti.

      Ulosotto nykyään aika yleistä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe