Sain eilen lahjaksi kirjan; MARTTI LUTHER, TIENVIITTOJA.
Siinä on tekstejä vuoden jokaiselle päivälle.
21.01. päivälle on tekstinä: "Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä" (1.Joh.1:8).
Syntinen vai synnitön?
17
108
Vastaukset
Mä olen tosi pahoillaan että Luther ei päässyt vapaaxi niinkuin Jeesus sano niille jolle hän saa olla Vapahtaja. Se joka on Vapaa on Todella Vapaa...
Pääsikö Luther edes Taivaaseen ???????????
Mutta ainakin hänen opetus oli hyvin hyvin kysenalainen ja sai ihmiset turvamaan sellaiseen Jumala joka siunaa uskovia joka tekee syntiä ... ---> (Luther) Kristitty on sen sijaan se, joka on syntinen ja tuntee syntinsä. Huh hejjaa muuta ei tuosta voi sanoa. Oli se niin paxua puppua...- väärin meni
Et ole sinäkään päässyt vielä vapaaksi epäuskon synnistä, etkä muistakaan.
Luuk.17:
6. Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.
Epäusko on synti Raamatun mukaan.
Matt.13:
58. Ja heidän epäuskonsa tähden hän ei tehnyt siellä monta voimallista tekoa.
Matt.17:
17. Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni."
18. Ja Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve.
19. Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"
20. Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".
Mark.9:
23. Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Jos voit!' Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo".
24. Ja heti lapsen isä huusi ja sanoi: "Minä uskon; auta minun epäuskoani".
Mark.16:
14. Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
Hepr.3:
8. älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
9. jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
10. sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
11. ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."
12. Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
13. vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
Vai väitätkö muka, ettei sinulla ole yhtään epäuskoa, silloinhan kaikki on sinulle mahdollista? - Eenokki 12
Savis on sellainen helvetillinen perkele jollaisia piruja liikkuu uskovienkin keskuudessa.
Tapio löysi oikean osoitteen vaikkakin Lutherin kirjoituksen kautta. Kohdistettu itse pirun omalle savikselle. Eenokki 12 kirjoitti:
Savis on sellainen helvetillinen perkele jollaisia piruja liikkuu uskovienkin keskuudessa.
Tapio löysi oikean osoitteen vaikkakin Lutherin kirjoituksen kautta. Kohdistettu itse pirun omalle savikselle.Niin mutta pidän kyllä Jeesus parempi opettaja kuin Luther ! Mutta olis pysynyt Raamatun kääntäjä virassa eikä alannut kääntä ihmisiä pois suoralta tieltä.
Olisin kysynyt Lutherilta mitä merkitsee sen kun Raamattu sanoo että Jumala nostaa ylös Puhdistettu Seurakuntaan . Millaisia ovat ne syntiset jotka Jumala nostaa?
... ---> (Luther) Kristitty on sen sijaan se, joka on syntinen ja tuntee syntinsä. Huh hejjaa muuta ei tuosta voi sanoa. Oli se niin paxua puppua...- mietippäs sitä
savonarola kirjoitti:
Niin mutta pidän kyllä Jeesus parempi opettaja kuin Luther ! Mutta olis pysynyt Raamatun kääntäjä virassa eikä alannut kääntä ihmisiä pois suoralta tieltä.
Olisin kysynyt Lutherilta mitä merkitsee sen kun Raamattu sanoo että Jumala nostaa ylös Puhdistettu Seurakuntaan . Millaisia ovat ne syntiset jotka Jumala nostaa?
... ---> (Luther) Kristitty on sen sijaan se, joka on syntinen ja tuntee syntinsä. Huh hejjaa muuta ei tuosta voi sanoa. Oli se niin paxua puppua...Kenenkä kääntämiä kirjoituksia Luther käänsi ei ainakaan jumalan ja puhutte jumalan sanasta miksi
mietippäs sitä kirjoitti:
Kenenkä kääntämiä kirjoituksia Luther käänsi ei ainakaan jumalan ja puhutte jumalan sanasta miksi
Sitten myös ihmettelen mix ei ihmiset näkee että hän oli tullut niin ylpeäxi ettei hän kieltänyt ihmiset käyttää oma nimeä siihen kirkkoon mitä hän perusti.
- hellari...
Käsitän että ihminen on syntinen koko ajan, uskovaisenakin koska ajatusmaailmallakin teemme syntiä jatkuvasti. Tietenkään uskova ei saa tehdä tietoisesti syntiä.
Jumala katselee kuitenkin uskovaa Jeesuksen sovitusveren kautta ja näkee hänet puhtaana.- Tapio....
SYNTIEN TUNNUSTAMINEN JA SOVITUS
1.Joh.1:9-2:2 - jaikalii
Jumala ei näe syntistä puhtaana. Vanhurskaan Hän näkee puhtaana. Syntinen ihminen on uskosta osaton ihminen. Vanhurska ihminen on Jeesukseen Kristukseen uskossa oleva ihminen.
Syntinen elää erossa vanhurskaasta ja pyhästä Jumalasta. Siksi hän on syntinen. Uskova elää Jumalan yhteydessä. Siksi hän on vanhurskas. Jumala vanhurskautti uskovan silloin kun hän oli jumalaton ts. syntinen. Siksi uskova on vanhurskas. Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on Usko Jeesukseen Kristukseen. Uskomalla Jeesukseen Kristukseen ihminen omistaa Jumalan lahjan; Jumalan vanhurskauden.
Room 4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi Tapio.... kirjoitti:
SYNTIEN TUNNUSTAMINEN JA SOVITUS
1.Joh.1:9-2:2* Tapio kirjoittaa, " Monet luulevat, että kun ihminen tulee uskoon, on hän heti täydellinen (synnitön). ?
* Kyllä hän onkin, ei itsessään, mutta uudestisyntynyt on yhtä heti, Kristuksen kanssa, kun saa kokea uudestisyntymisen, siis " tässä ja nyt"! Kun nyt odotamme Jeesuksen tuloa, (muuten Tapio 522, odotatko sinä Jeesusta tulevaksi koska tahansa, ja odotatko, että pääset tempauksessa mukaan) ja kun viimeinenkin pakana on sisälle tullut, siis uudestisyntynyt, saman tien Jeesus on jo yläilmoissa ja silmänräpäys, olemme Hänen luonaan, myös hän, joka sai armon olla se viimeinen sisälle tullut, eli uudestisyntynyt .
* Uudestisyntyminen ei ole mikään kasvun tulos, vaan kun synnytään, niin siinä se on, uusiluomus Kristuksessa Jeesuksessa. Liha ei synny uudesti koskaan, sillä liha ja veri ei peri taivaan valtakuntaa, vaan hegellinen sisimpämme on tila, jossa me uudestisynnymme, ja se uusi luo,us on siäsiesti meissä, samoin kuin tunnemme Kristuksen sisäisesti, ja nämä ovat yhtä, ja se ettemme voi emmekä saa tahallamme tehdä syntiä, siihen on Kristus meissä vartijanamme, ettemme syntiä tekisi, mutta jos joku syntiä tekeekin, meillä on Puollustaja, Jeesus Kristus, joka on varsinkin uskovien Vapahtaja. Lihassa olemme syntisiä, synti asuu meidän lihassamme, mutta jos me Hengessä vaellamme, emme tee syntiä, Synti lihastamme ei koskaan katoa minnekkään se on sitkeästi vanhassa luonnossamme kiinni, ja pysyy, kunnes Kristus muuttaa lunastuksensa kautta ruummimmekin, olimme sitten eleoosa tai ruumiillisesti kuolleet, oman ruumiinsa kaltaiseksi, me muutumme Hänen kuvansa kaltaisiksi, niin kuin vain muuttaa Herra.!jaikalii kirjoitti:
Jumala ei näe syntistä puhtaana. Vanhurskaan Hän näkee puhtaana. Syntinen ihminen on uskosta osaton ihminen. Vanhurska ihminen on Jeesukseen Kristukseen uskossa oleva ihminen.
Syntinen elää erossa vanhurskaasta ja pyhästä Jumalasta. Siksi hän on syntinen. Uskova elää Jumalan yhteydessä. Siksi hän on vanhurskas. Jumala vanhurskautti uskovan silloin kun hän oli jumalaton ts. syntinen. Siksi uskova on vanhurskas. Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on Usko Jeesukseen Kristukseen. Uskomalla Jeesukseen Kristukseen ihminen omistaa Jumalan lahjan; Jumalan vanhurskauden.
Room 4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksiUskova joka on vanhurskas ja tekee syntiä on syntinen sanoppaa sitten jaikalin oppi mitä vaan . Koska Vanhurskaan hedelmät ovat hyviä mutta syntisten hedelmät ovat huonoja. Niin yxinkertaista se on.
savonarola kirjoitti:
Uskova joka on vanhurskas ja tekee syntiä on syntinen sanoppaa sitten jaikalin oppi mitä vaan . Koska Vanhurskaan hedelmät ovat hyviä mutta syntisten hedelmät ovat huonoja. Niin yxinkertaista se on.
Vanhurskaasta ei tule syntistä langettuaan syntiin. Niin heikoilla kantimilla ei Jeesuksen sovitustyö ja Hänen uskovassa suorittama vanhurskauttaminen ole. Uskova omistaa Jeesuksen vanhurskauden. Sen hän sai lahjaksi Jumalalta uskoon tulossa. Jeesuksen vanhurskaus ei vähene eikä heikkene eikä muutu piirtoakaan uskovan langetessa syntiin. Jeesuksesta ei tule syntistä uskovan langetessa syntiin. Jeesus on meidän vanhurskautemme ja pyhityksemme. Jeesuksen vanhurskaus uskovassa on vakio.
Sananlaskut:24:16 "Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen."
Kuka lankesi? Vanhurskas lankesi.
Kuka nousi? Vanhurskas nousi.
Tässä VT:n Sanasta käy vielä ilmi se että Jumala erottaa syntisen ja vanhurskaan toisistaan. On siis olemassa syntisiä, ja on olemassa vanhurskaita ihmisiä. Jumalaton elää ilman Jumalaa. Hän on uskosta osaton joka elää erossa Jumalasta. Hänellä ei ole Jumalaa koska hänellä ei ole Jeesusta Kristusta eikä Hänen vanhurskauttaan. Siksi hän on jumalaton ja syntinen.- väärin meni
savonarola kirjoitti:
Uskova joka on vanhurskas ja tekee syntiä on syntinen sanoppaa sitten jaikalin oppi mitä vaan . Koska Vanhurskaan hedelmät ovat hyviä mutta syntisten hedelmät ovat huonoja. Niin yxinkertaista se on.
"Uskova joka on vanhurskas ja tekee syntiä on syntinen "
Ei, vaan uskova, joka väittää olevansa synnitön on syntinen.
Joh.9:
39. Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".
40. Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
41. Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".
1.Joh.1:
8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Ei todellakaan ole niin yksinkertaista tuottaa VAIN hyviä hedelmiä. Olet pahasti ylpeyden sokaisema.
Ei pitäis päätellä niin paljon ite vaan antaa Jumala päätellä sun puolesta niin kaikki onnistuu niin paljon paremmin.
- pst.
Synnitön vai syntinen ?
Ketjun aloittaja siteeraa Martti Lutheria. Martti Lutherin toiminnan tuloksena meillä Suomessa on ollut valtio-uskontona evankelis-luterilainen uskonto 500 vuotta.
Martti Lutherin käsitys synnistä nojaa oppiin perisynnistä. Idea ei ole hänen omansa.
Luther oli ennen riitautumistaan katolisen kirkon kanssa augustiinolaismunkki.
Augustiinuksen käsitys perisynnistä taas pohjautuu kreikkalaiseen mytologiaan.
Kreikkalaisen mytologian perusta on babylonialaisessa mytologiassa.
Lisäksi meillä on protestanttien luoma iankaikkinen helvetti, rajaton rangaistus rajallisesta rikkomuksesta- joka on yleisen oikeustajun vastaista.
Tämä on tietenkin mitä turvallisin foorumi käydä keskustelua aiheesta, ovathan "vapaat " suunnat kuitenkin, lopultakin, äitinsä tyttäriä.Ei perisynti ole mitään " mytologiaa"? Aadam lankes sytiin, ja hänen verensä myrkyttyi käärmeen puremasta, ja siitä myrkystä on kaikki hänen jälkeläisensä mykytetyt synnillä, se on veressämme, js siitä tulee perisynti josta on jaokinen ihminen osallinen. Jeesus on " vastamyrkky" syntiin, Hänen verensä on vapaa perisynnistä, koska Hän on lihaksi tullut Jumalan Poika. ja siksi Hän vapaaehtoisesti antoi henkensä ihmiskunnan puolesta, jonka voi ja saa omistaa armossa , joka on Jeesuskessa, uskomalla Häneen saa kaikki synnit anteeksi KERRALLA, myös perisynnin , siksi vauva on perisynnistä vapaa, koska Jeesuksen lunastyö vapauttaa jo ennalta jokaisen vauvan Aadamin synnistä , siihen asti, kunnes oppii ymmärtämään hyvän ja pahan. Siitä alkaen on vastuussa itsestään ja tekemistään synneistä. Ja kun on iäassä, että ymmärtää evankeliumin sanoman, on valinnan paikalla, uskoo tai ei usko. Valitettavan monet ei usko, ja niin kieltävät Jeesuksen itseltään, Jeesus ei itseään kieltää saata.
* " Katso Jumalan Paritsa, joka pois ottaa maailman synnin"! Ristullään Jeesus sovitti maailman itsensä kanssa, ja tässä myös vauvat, ja vielä syntymättömätkin vauvat, ovat Kristuksen lunasntyön takia ja perusteella vapaat perisynnistä, siispä mitään " ns. hätäksteita ei tarvita. Koska kaste ei muutenkaan pellasta ketään, ei vauvaa eikä aikuista, ei ketään. Jeesukseen kun USKOO, silloin pelastuu. " Sydämen uskolla tullaan vanhurskkaksi, suun tunnustuksella pelalstutaan." Sanottinnko tuoaas, että kasteella pelalstuu ? On se kumma, kun kirkon teologit eivät osaa lukea ? Mutta se johtuukin , tästä, " Matt.11:25,26. "! Eikä he usko tätäkään ! Siksi he ovat viisastelleet itsensä ulos Raamatun auktoriteetista, = Jumalalsta !
- pst.
Entä iankaikkinen rangaistus? Mitä kasvattavaa näet siinä? Ehkäpä se mielestäsi toteuttaa mystisesti " vanhurskautta", sanahirviötä, joka tarkoittaa oikeudenmukaisuutta. Oikeudenmukaisuuteen kuuluu kohtuus.Mitä kohtuutta näet iankaikkisessa rangaistuksessa?
Ongelma on siinä, että ollaan luotu oppijärjestelmä, muttei kyetä näkemään sen rakenteita eikä varsinkaan sitä, mistä opin ainekset kumpuavat, kuka määrittää sisällön, ja millä ehdoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi362899Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle31741- 1201550
Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!2751331Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!621114Kun satutin sinua
Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk341083- 701033
"Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi
älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis1271000- 63932
- 41877