WINDOWS 2000 "OSAA"

Kyrsiintynyt

Pulmani on että Windows 2000 haluaa ehdottomasti että äänikorttini ja USB-controllerit ovat samassa IRQ:ssa. Ennen sillä ei ollut mitään merkitystä, koska en tarvinnut USB-portteja mihinkään. Panin ne ongelman havaittuani pois käytöstä ja sillä selvä. Nyt minulla kuitenkin on USB-porttiin kytkettävä kaapelimodeemi ja ongelmaan pitäisi löytää toinen ratkaisu. Siitä aiheutuu epävakautta ja häiriöitä ääniin.

BIOS:in mukaan IRQ:t on jaettu niin kuin pitääkin, jokaiselle laitteelle oma, mutta Windows pilaa asetukset omin luvin päästäkseen kaatuilemaan. Voiko sitä jotenkin käskeä pitämään rähmäkäpälänsä kaukana IRQ:ista vai pitääkö tässä siirtyä Windows 98:iin? Nykyisellään se olisi vakaampi ja toimivampi vaihtoehto.

2

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä

käskeä, mutta silloin menetät ACPI:n. Osta joku muu kuin USB-väyläinen, ne on ongelmapesiä.

IRQ-asetuksia pääset säätämään, kun laitehallinnasta päivität ACPI:n tilalle StandardPC-ajurit. Control Panel->Administrative Tools->Computer Management->Device Manager ja sieltä Computer kaksoisklikaten. Ajurien vaihdon osannet. Tuo ACPI kannattanee disabloida myös BIOSsista.

• Ilahtunut

Windows alkoi heti totella BIOS:in asetuksia.

Modeemin vaihtamisesta ei olisi ollut apua, koska Windows haluaa suuressa viisaudessaan ängetä kaikki tämän koneen tietoliikennelaitteet modeemia lukuun ottamatta IRQ 11:een.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      94
      5372
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4161
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      29
      2292
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2138
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1825
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1484
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1312
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1128
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1020
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1011
    Aihe