Pulmani on että Windows 2000 haluaa ehdottomasti että äänikorttini ja USB-controllerit ovat samassa IRQ:ssa. Ennen sillä ei ollut mitään merkitystä, koska en tarvinnut USB-portteja mihinkään. Panin ne ongelman havaittuani pois käytöstä ja sillä selvä. Nyt minulla kuitenkin on USB-porttiin kytkettävä kaapelimodeemi ja ongelmaan pitäisi löytää toinen ratkaisu. Siitä aiheutuu epävakautta ja häiriöitä ääniin.
BIOS:in mukaan IRQ:t on jaettu niin kuin pitääkin, jokaiselle laitteelle oma, mutta Windows pilaa asetukset omin luvin päästäkseen kaatuilemaan. Voiko sitä jotenkin käskeä pitämään rähmäkäpälänsä kaukana IRQ:ista vai pitääkö tässä siirtyä Windows 98:iin? Nykyisellään se olisi vakaampi ja toimivampi vaihtoehto.
WINDOWS 2000 "OSAA"
2
465
Vastaukset
- sitä
käskeä, mutta silloin menetät ACPI:n. Osta joku muu kuin USB-väyläinen, ne on ongelmapesiä.
IRQ-asetuksia pääset säätämään, kun laitehallinnasta päivität ACPI:n tilalle StandardPC-ajurit. Control Panel->Administrative Tools->Computer Management->Device Manager ja sieltä Computer kaksoisklikaten. Ajurien vaihdon osannet. Tuo ACPI kannattanee disabloida myös BIOSsista.- Ilahtunut
Windows alkoi heti totella BIOS:in asetuksia.
Modeemin vaihtamisesta ei olisi ollut apua, koska Windows haluaa suuressa viisaudessaan ängetä kaikki tämän koneen tietoliikennelaitteet modeemia lukuun ottamatta IRQ 11:een.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774652- 1801957
- 1241630
- 1341202
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161121- 351056
- 78953
- 52926
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78882- 4848