Kirjoita sieluntehtvävästäsi tai mitä osaat muiden tarvitsemaa

sieluntehtäväkö näin

Elämäni koheni suuresti, kun sain kirjoitettua nettisvuiksi yms ne aika laajatkin asiat, joiden ajattelin olevan osa sieluntehtävääni maan päällä. Tuntuu, että jokin käsittämätön huonon onnen ja mieltä vailla olevien pakko joukko, joka minua ennen vainosi, katosi, kun sain nuo valmiiksi. Ehkä itse ajattelin, että pitäisi kirjoittaa jotain sellaista, mitä maailma tarvitsee, esim. tunteista työelämässä, mutten kokenut osaavani. Kun sitten kumminkin vain aloitin jostakin perusasiasta, opin ajan myötä asiakirjoittamisesta ja sain paljon tekstiä eri aiheista aikaiseksi ja hakukoneille sopivan otsikon alle, niin tuntuvat sen myötä nuo huono onni ja pakot kadonneet ja tilalle tullut leppeä ihan hyvä onni ja mahdollisuus toteuttaa omia toiveitani.
Asuin aiemmin pääkaupunkiseudulla ja minulla oli siellä se olo, että tosi monella olisi jotakin tuollaista aika suurta, minkä osaisi maailmassa korjata tai neuvoa, ja josta olisi pitänyt kirjoittaa, jos olisi vain osannut ja kokenut itse olevansa tyhön sopiva. Moni asia tuntui pääkaupunkiseudulla menevän myttyyn vaikka ihmisillä oli hyvää tahtoa ja viisautta. Ehkä omasta viisaudesta kirjoittaminen, maailman parantaminen sillä tavoin, auttaisi? Ja toki se, että huolehtii tuon viisauden saataville, niin median kuin netinkäyttäjienkin saavutettavaksi.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanssamatkaaja...

      Olet oivaltanut paljon. Kun elää, kokee niin hyviä kuin huonojakin asioita ja pääsee niiden yli, oppii elämisen syvyyttä. Pienelläkin eleellä, sanalla voi rohkaista ja kannustaa toista tällä tiellä.
      Jokainen meistä täällä on tärkeä ja emme ole syntyneet turhaan. Varmaan siellä pääkaupunkiseudulla on enemmän yksinäisyyttä. Pienessä kaupungissa tapaa tuttuja jopa kauppaeissulla: voi vaihtaa muutaman sanan, ainakin tervehtiä ja jutella jopa lumen luojan kanssa. Tulee se tuntuma että olemme samaa porukkaa ja kuulun tähän yhteisöön.
      Olen uskovainen ja tiedän että Jumalalla on ihmiselle iankaikkinen suunnitelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe