Kiitos EI pikkujouluille

Tonttu

Minkätakia niitä työntekijöitä, jotka eivät lähde pikkujouluihin, katsotaan kieroon. Olen ilmoittanut jo hyvissä ajoin etten aio lähteä. Siitä huolimatta nyt pikkujoulujen lähestyessä melkein jokainen maanittelee ja houkuttelee lähtemään, ihan kuin iso ihminen ei osaisi päättää menemisiään ja olemisiaan. Minua ei kertakaikkiaan kiinnosta pikkujoulut. En ota paljon alkoholia, pari siideriä korkeintaan. Niiden takia en viitsi maksaa kallista taksimatkaa, sitten n. 3 tunnin taksijonossa seisomisen jälkeen. Enkä viitsi ostaa uusia bilevaatteita vaan yhden illan takia, varsinkin kuin perheellisellä on muutakin rahanmenoa näin joulunalla. Vietän muutenkin joka arkipäivä 8 tuntia näiden työkavereideni seurassa, se on paljon enemmän kuin oman perheen kanssa. Mielestäni on myös erittäin tekopyhää esittää pikkujouluissa mukavaa ja leppoisaa tunnelmaa - suurta perhettä kaikki, kun muuten koko vuoden aikana kärvistellään ja haukutaan selän takana toisia. No tämä oli vain minun näkemys asiasta, ja jokaisen mielipidettähän tulee kunnioittaa, niin myös niiden päätöstä, jotka jättävät pikkujoulut väliin tänäkin vuonna. Ja teen sen todellakin omasta tahdostani, en sen takia, ettei puolisoni päästäisi minua.

2

757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töissä tehdään töitä

      Minäkään en aio ottaa osaa noihin tekopirteisiin ryyppyjuhliin. Olen sitä mieltä, että työkavereiden kanssa saa olla ihan tarpeeksi sen päivittäisen kahdeksan tunnin aikana. En ole koskaan oikein ymmärtänyt sitä, että työntekijöiden pitäisi vielä vapaa-ajallakin olla tekemisissä keskenään. Ehkä niille joilla ei ole omaa perhettä moinen homma sopii, mutta ei perheelliselle. Miksi sitä perhettä olisi ylipäätään perustanut jos ei sen kanssa haluaisi viettää aikaa? Tämä kysymys on kyllä monille nykyisille ja äideille hyvinkin ajankohtainen.

    • vika

      Jeps. Itse kyllä juon ja käyn baareissa jne. Ja perhettäkään ei ole kuin yhden naisen verran kotona.

      Samat naamat vuodesta toiseen, sama meininki, mikään ei ikinä muutu. Samat ihmiset sekoilee vuodesta toiseen samojen ihmisten kanssa. Ei oikeasti jaksa enään kiinnostaa koska suhteellisen tylsää siellä on aina. Ja ne juorut kyllä kuulee sitten maanantaina töissä kuka teki ja kenen kanssa ja mitä.

      Noitten työkavereiden kanssa olemisesta en ole ihan samaa mieltä. Ite tulee ainakin lähimpien kollegoiden kanssa käytyä kaljalla tasaiseen tahtiin ehkä kerran kuussa. Ja ei siinä mitään, hauskoja reissuja aina. Mutta ei niitä suurimpaa osaa ihmisistä jaksa kattoo joille ei ole mitään muuta sanomista kuin jotain tekopyhää mielistelyä jne.

      Ja ainakin itse saan sen verran palkkaa työstäni ettei ilmaista viinaa jaksa pitää motiivina lähteä kattomaan tylsää menoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1575
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1253
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1017
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      920
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      851
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      848
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      764
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe