Uskottavuus ongelmana

yhteinen usko?

Adventismi olisi uskottavampaa jos pastorin puoliso ja lapset olisivat mukana Adventtikirkossa sapattina mutta ovatko he edes Adventtikirkon jäseniä?

14

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mutta ..?

      Älä hyvä ihminen pane toivoasi ihmisiin .. jos niin teet olet erittäin epävarma uskostasi - lieneekö sinulla sitä ollenkaan, kun tuollaisia kirjoittelet. Pastorin vaimoko on se tekijä joka määrää mihin uskot tai et usko.. ????

      • totuus pastoreista

        Salaiset adventtitotuuden kansiot aukenevat silmiemme edessä sapattina.
        Sapattikokous on myös pastorin vaimoa ja perhettä varten.
        Sapatti on (pastorin) perheen ilonpäivä?


      • oma lehmä

        >> Pastorin vaimoko on se tekijä joka määrää mihin uskot tai et usko.. ????>>

        Pastorin vaimo tietysti määrää vain sen , mihin pastori uskoo.


    • Yksi Suomen adventtikirkon suurista "nimistä" ei edes halunnut, että lapsistaan tulisi adventisteja, koska adventistiksi ryhtyminen olisi rajoittanut lasten mahdollisuuksia nousta "sosiaalisilla portailla".

      Ja hyvinhän he nousivatkin, kun ei ollut sapattia ammatillisena rajoitteena.

      • tiedon sanat.

        Adventismi ja surkuhupaisa adventtitotuus ei edes kiinnosta pastorin omaa lähipiiriä.
        Sokeat saavat näkönsä ja hylkäävät A-luokan amerikkalaisen ismin, advent*ismin.


    • pyh!

      Meidän pastorin perhe on. Ihan sama mitä vastaan urputatte.

      • pyh! puhuu potaskaa

        Taitaa olla mielukuvituksesi tuotetta sillä adventtitotuus on uskottavuudeltaan 0,01%
        Faktoja kehiin niin kerro missä seurakunnassa pastorin koko perhe on koolla sapattina?


      • pyh!
        pyh! puhuu potaskaa kirjoitti:

        Taitaa olla mielukuvituksesi tuotetta sillä adventtitotuus on uskottavuudeltaan 0,01%
        Faktoja kehiin niin kerro missä seurakunnassa pastorin koko perhe on koolla sapattina?

        Olet panetteleva paskanpuhuja.


      • Jumalan silmä valvoo

        En tunne yhtään adventisti pastoria jolla ei olisi koko perhe adventtikirkossa lauantaisin. sensijaan luterilaisista papeista en menisi takuuseen.


    • Oven takana

      Ketään ei saa pakotaa jäämään pois Jumalanpalveluksesta.

      • yhteinen sapatti ilo

        Se kuvottavaa jos pastorin perhettä ei kiinnosta sapatti, adventtitotuus ja jäsenyys.


    • >> Adventismi olisi uskottavampaa jos pastorin puoliso ja lapset olisivat mukana Adventtikirkossa sapattina mutta ovatko he edes Adventtikirkon jäseniä? >>>

      Pastori lienee nykyisin ammatti muiden joukossa, joten saa kai pastorin perhe olla tai olla olematta erilaisiin taikaukkoihin mieltyneitä.

      Uskonnollisen kulissin ylläpitäminen lienee suhteellisen helppoa, ainakin jos uutisia katselee, eli lahkoista koko ajan paljastuu erilaista vähemmän uskonnollista ainesta, jotka ovat kuitenkin jopa vuosikymmeniä olleet äärettömän uskovaisen oloisia ja niin rehellisen tuntuisia, että ei ole kukaan uskonut sitä, että mitäpä sitten paljastuikin. Ja kuinka moni on selvinnyt siellä koko elämänsä kulissin suojissa ja naureskellut matkalla pankkiin palkkapäivinä.

      Tärkeintä lienee palkka ja että se tulisi suhteellisen säännöllisesti.

      Siinä mielessä muutaman miljardin liikevaihtoa pyörittävä amerikkalainen lahko lienee turvallinen ja hyvä valinta sellaiseksi tahoksi, joka palkanmaksusta huolehtii.

      • pyh!

        Olet panetteleva paskanpuhuja.


    • tässä ajassa.

      http://areena.yle.fi/tv/2607485/#/play

      Eduskunnan kyselytunti
      Suora
      Kesto: 360 min

      Suullinen kyselytunti. Lakialoitteiden lähetekeskusteluja.

      Taitaa paikalla olla 4-8 edustajaa, sekä puhemies, jos tuosta kamerakuvista yrittää laskea. Siinäpä päättävät asioista.

      Mukavaa pitää puhetta edustajalla puhemiehelle ja näille lopuille.

      Siis meidän eduskunta. Olisiko se ajan henki, tämä paikallaolo.

      Onko missä se uskottavuusongelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe