Uskottavuus ongelmana

yhteinen usko?

Adventismi olisi uskottavampaa jos pastorin puoliso ja lapset olisivat mukana Adventtikirkossa sapattina mutta ovatko he edes Adventtikirkon jäseniä?

14

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mutta ..?

      Älä hyvä ihminen pane toivoasi ihmisiin .. jos niin teet olet erittäin epävarma uskostasi - lieneekö sinulla sitä ollenkaan, kun tuollaisia kirjoittelet. Pastorin vaimoko on se tekijä joka määrää mihin uskot tai et usko.. ????

      • totuus pastoreista

        Salaiset adventtitotuuden kansiot aukenevat silmiemme edessä sapattina.
        Sapattikokous on myös pastorin vaimoa ja perhettä varten.
        Sapatti on (pastorin) perheen ilonpäivä?


      • oma lehmä

        >> Pastorin vaimoko on se tekijä joka määrää mihin uskot tai et usko.. ????>>

        Pastorin vaimo tietysti määrää vain sen , mihin pastori uskoo.


    • Yksi Suomen adventtikirkon suurista "nimistä" ei edes halunnut, että lapsistaan tulisi adventisteja, koska adventistiksi ryhtyminen olisi rajoittanut lasten mahdollisuuksia nousta "sosiaalisilla portailla".

      Ja hyvinhän he nousivatkin, kun ei ollut sapattia ammatillisena rajoitteena.

      • tiedon sanat.

        Adventismi ja surkuhupaisa adventtitotuus ei edes kiinnosta pastorin omaa lähipiiriä.
        Sokeat saavat näkönsä ja hylkäävät A-luokan amerikkalaisen ismin, advent*ismin.


    • pyh!

      Meidän pastorin perhe on. Ihan sama mitä vastaan urputatte.

      • pyh! puhuu potaskaa

        Taitaa olla mielukuvituksesi tuotetta sillä adventtitotuus on uskottavuudeltaan 0,01%
        Faktoja kehiin niin kerro missä seurakunnassa pastorin koko perhe on koolla sapattina?


      • pyh!
        pyh! puhuu potaskaa kirjoitti:

        Taitaa olla mielukuvituksesi tuotetta sillä adventtitotuus on uskottavuudeltaan 0,01%
        Faktoja kehiin niin kerro missä seurakunnassa pastorin koko perhe on koolla sapattina?

        Olet panetteleva paskanpuhuja.


      • Jumalan silmä valvoo

        En tunne yhtään adventisti pastoria jolla ei olisi koko perhe adventtikirkossa lauantaisin. sensijaan luterilaisista papeista en menisi takuuseen.


    • Oven takana

      Ketään ei saa pakotaa jäämään pois Jumalanpalveluksesta.

      • yhteinen sapatti ilo

        Se kuvottavaa jos pastorin perhettä ei kiinnosta sapatti, adventtitotuus ja jäsenyys.


    • >> Adventismi olisi uskottavampaa jos pastorin puoliso ja lapset olisivat mukana Adventtikirkossa sapattina mutta ovatko he edes Adventtikirkon jäseniä? >>>

      Pastori lienee nykyisin ammatti muiden joukossa, joten saa kai pastorin perhe olla tai olla olematta erilaisiin taikaukkoihin mieltyneitä.

      Uskonnollisen kulissin ylläpitäminen lienee suhteellisen helppoa, ainakin jos uutisia katselee, eli lahkoista koko ajan paljastuu erilaista vähemmän uskonnollista ainesta, jotka ovat kuitenkin jopa vuosikymmeniä olleet äärettömän uskovaisen oloisia ja niin rehellisen tuntuisia, että ei ole kukaan uskonut sitä, että mitäpä sitten paljastuikin. Ja kuinka moni on selvinnyt siellä koko elämänsä kulissin suojissa ja naureskellut matkalla pankkiin palkkapäivinä.

      Tärkeintä lienee palkka ja että se tulisi suhteellisen säännöllisesti.

      Siinä mielessä muutaman miljardin liikevaihtoa pyörittävä amerikkalainen lahko lienee turvallinen ja hyvä valinta sellaiseksi tahoksi, joka palkanmaksusta huolehtii.

      • pyh!

        Olet panetteleva paskanpuhuja.


    • tässä ajassa.

      http://areena.yle.fi/tv/2607485/#/play

      Eduskunnan kyselytunti
      Suora
      Kesto: 360 min

      Suullinen kyselytunti. Lakialoitteiden lähetekeskusteluja.

      Taitaa paikalla olla 4-8 edustajaa, sekä puhemies, jos tuosta kamerakuvista yrittää laskea. Siinäpä päättävät asioista.

      Mukavaa pitää puhetta edustajalla puhemiehelle ja näille lopuille.

      Siis meidän eduskunta. Olisiko se ajan henki, tämä paikallaolo.

      Onko missä se uskottavuusongelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe