Älä tee toiselle sitä mitä et itsellesi haluaisi tehtävän

vanha ja vakaa

kultainen sääntö.
Miksi te hopötätte raamatunlauseita ja palvelette jumalaa oikkuineen ja jeesusta kun tuo ihana kultainen sääntö riittää elämänohjeeksi.
Taivaspaikka on varma jos pystyt noudattamaan tätä sääntöä. Ole rohkea.

10

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S.A.

      = Ja sinun talosi ja perintösi kuuluu minulle, kunhan vain käyttäydyn kiltisti ja vaikka en edes välittäisi tutustua sinuun millään tavalla... :)

      • Tulin vain sanomaan

        Jumala ei jaa perintöään ihmismoraalin mukaan. Lisäksi ajatus, että jokin toinen perukunta olisi jaossa jotenkin etuoikeutetussa asemassa, on absurdi.


      • S.A.
        Tulin vain sanomaan kirjoitti:

        Jumala ei jaa perintöään ihmismoraalin mukaan. Lisäksi ajatus, että jokin toinen perukunta olisi jaossa jotenkin etuoikeutetussa asemassa, on absurdi.

        Toi kommenttini tarkoitti sitä, että...

        ... kun aloittaja totesi ihmisen pääsevän Jumalan Taivaaseen elämällä "kiltisti" välittämättä pätkääkään sen Taivaan Isännästä...

        ... niin samalla asenteella minä voisin väittää saavani aloittajan koko omaisuuden ihan vaan kävelemällä sisään hänen taloonsa.

        Mutta: ei Taivaaseen röyhkeydellä mennä, yhtä vähän kuin voi kävellä joihinkin hienoihin perhejuhliin, vieläpä törkyisissä vaatteissa. Sillä jos ei ole peseytynyt Jumalan "pesuohjelman" mukaan, niin siististikin käyttäytynyt ihminen on todella likainen.


    • Jeesus on Jumala. Jumala on korkein hyvä. Kuka ei halua palvella korkeinta hyvää?

      Jeesus muuten opetti kultaisen säännön positiivista versiota: "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille" (Matt. 6:12). "Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille" (Luuk. 5:31).

      Ei siis riitä, että jättää tekemättä pahaa; on myös tehtävä aktiivisesti hyvää. Toisista en tiedä, mutta minä ainakin tarvitsen Jeesusta mm. siksi, että en noudata kultaista sääntöä.

      • Viestissäni on virhe, raamatunpaikat ovat väärin. Oikeat paikat ovat Matt. 7:12 ja Luuk. 6:31.


    • totta 1

      vanha ja vakaa

      Älä tee toiselle sitä mitä et itsellesi haluaisi tehtävän. Sanoit taivaspaikka on varma jos tekee näin.

      Hieman epäilen että olisi pelastusvarmuus saavutettu. Oletko havainnut että pitäisi olla usko Jeesukseen että pelastuisit kaikkine raamatun kohtineen. Eikö marjanpoimijat kuulu eri kategoriaan joilla on usko.

      Sitten on vielä edessä viimeinen päivä jolloin kaikki tuomitaan jolloin vasta valkenee
      totuus siitä lähtien tulevaisuudesta. Jos sen tuomion pystyisi itse määrittämään se tuntuisi mukavalta mutta kun ei voi. Kannattaisiko sittenkin uskoa sillä ensimmäiset tulevat viimeisenä ja viimeiset ensimmäisinä yms. ilmoituksia joita Raamatusta löytyy enemmänkin.
      Kerskaaminen on pahasta älä siihen sorru. Kannattaisiko miettiä vähän pitemmälle silloin ilmeisesti päädyt toisenlaiseen toteamukseen itsesi kohdalla.

      • vanha ja vakaa

        käytin väärää sanaa "taivaspaikka" se on teidän uskovaisten termi. Pitää sanoa paikka tuonpuoleisessa. Sinne mennään kaikki, se on tuossa meidän vieressä "verhon takana",
        Tuonpuoleisen olosuhteetkin saamme ansioidemme ja henkisen kehityksemme mukaan sillä siellä on erillaisia tasoja.
        Uskon että kiihkeälle uskovaiselle on sinne järjestetty jonkinlainen jumalan valtakuntakin tai ns. paratiisi ja jopa jonkinlainen jeesuskin. Ehkäpä useampia.
        Mitään helvettiä siellä ei ole, ehkä jonkinlainen tuonela, esitila ennen astraalimaailmaan astumista jossa sielu käy edellisen elämänsä vaiheita läpi ja saa selville mikä meni pieleen ja mikä onnistui.


      • vanha ja vakaa kirjoitti:

        käytin väärää sanaa "taivaspaikka" se on teidän uskovaisten termi. Pitää sanoa paikka tuonpuoleisessa. Sinne mennään kaikki, se on tuossa meidän vieressä "verhon takana",
        Tuonpuoleisen olosuhteetkin saamme ansioidemme ja henkisen kehityksemme mukaan sillä siellä on erillaisia tasoja.
        Uskon että kiihkeälle uskovaiselle on sinne järjestetty jonkinlainen jumalan valtakuntakin tai ns. paratiisi ja jopa jonkinlainen jeesuskin. Ehkäpä useampia.
        Mitään helvettiä siellä ei ole, ehkä jonkinlainen tuonela, esitila ennen astraalimaailmaan astumista jossa sielu käy edellisen elämänsä vaiheita läpi ja saa selville mikä meni pieleen ja mikä onnistui.

        Tunnut tietävän aika paljon tuonpuoleisesta. Mistähän nämä tiedot ovat peräisin?


      • vanha ja vakaa
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Tunnut tietävän aika paljon tuonpuoleisesta. Mistähän nämä tiedot ovat peräisin?

        olen tutkinut jonkinverran parapsykologiaa ja teosofiaa. Teosofia on kylläkin minulle nliian syvällistä ja vaikeaakin. Ehkä tässä vaiheessa.


    • kulkija tiellä

      Herra Jeesus sanoi, että kaikki hyvät ja rakastavat ihmiset perivät Taivaan valtakunnan.

      Uskon kuitenkin, että on vaikea olla hyvä ilman Jeeusta ja Pyhää Henkeä.

      Jeesus sanoi: "Minä olen Tie, Totuus ja Elämä. Ei kukaan pääse Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Jeesuksella on siis täysi valta päättää, ketkä Hän ottaa luokseen.

      Uskon, että Jumala kutsuu jokaista ihmistä yhteyteensä jossain elämän vaiheessa ja toiset hylkäävät ja toiset ottavat vastaan kutsun. Usko on Jumalan lahja, Hänen tekonsa ihmisessä. Sen saa jokainen joka sitä pyytää, sillä onhan herra sanonut: "Pyytävä saa, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan."

      Jumalan henki uudistaa ihmisen, antaa hänelle uuden sydämen vanhan kivisydämen tilalle. Usko on mielentila ja henkilökohtainen suhde Herraan. Sillä tiellä saamme kasvaa ja kehittyä koko ajan paremmiksi ihmisiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe