Eräs ystäväni on ajettu pois kotoa,(naapuri) kun ryhtyi vastustamaan jehovan todistajien oppia!
Nyt ystäväni asuu perhekodissa ja on henkissesti sairastunut.
Salilla asiaa kuulemma peitellään ja piilotellaan.
Poika on 12v ja alkoi seurustella toisuskovan kanssa josta pojan isä ei pitänyt.
Kun nuori JT, ei lopettanut suhdetta vaan valitti asiasta lastensuojeluvirnomaisille niin perheen pää katkaisi suhteensa lapseen.
Poika asuu nyt perhekodissa Kajaanissa kaukana vanhemmista ja tyttöystävästä.
Miksi ja kuinka Jehovan todistajat voivat hylätä oman lapsensa joka juuri nyt eniten tarvitsisi rakastavat vanhemmat ja kodin turvaa.
Onko todistajille seuran julkikuva tärkempi kuin ihmisen mielenterveys?
itke lapsi pieni.
17
1100
Vastaukset
- ihmettelevä
jos mun lapseni alkais 12 v seurusteleen tytön kanssa tekisin kyllä kaikkeni että se loppuis! Johan se on laitontakin.Kyllä vanhemmilla nyt joku auktoriteetti täytyy olla. Mä sanoisin, että se on nyt loppu ja kotiaresti.. voiko lastensuojeluviranomaiset olla nyt niin hölmöjä, että puuttuu tälläiseen vanhempien valtaan? Tietäähän nekin suomen lain, että alle 16 v on koskemattomuus?
jottain mätää tässä jutussa on.- en ihmettele
12-vuotiaden seurustelu keskenään ei ole missään laissa kiellettyä. Luuletko että 12-vuotiaat harjoittavat tavatessaan sukupuoliyhteyttä?
Itsekkin taisin olla 12 kun pussasin tyttöä. - toinen ihmettelevä
Herätkää jo 2000-luvulle! Kuinka monella esim. 14-vuotiaalla on neitsyys tallella? Itse menetin poikuuteni 13-vuotiaana. Vaikka niinhän se on, että jehnukulttuurissa pistetään silmät kiinni eikä kukaan tee mitään seksuaalista ennen kuin on naimisissa. Ja jos tekee, niin vahinkoa ei ole tapahtunut, ennen kuin siitä jäädään kiinni!
- Alk. Sit. Or.
Saisiko saitin! Lisäksi voisitko selittää, miten 12-vuotiaalla pojalla voi olla tyttöystävä?
http://www.watchtower.org/library/w/1998/7/15/article_01.htm
ASO- Alk. Si. Or.
Kirjoittajan alkuperäinen huudahdus ei merkitse sitä, että Herra tai Jeesus ("Je" tai "Jes" > Jeesus) olisi ollut paikalla vaan se on hämmästystä ilmaiseva huudahdus.
Juuri samassa mielessä sanoo Tuomas "Herrani ja Jumalani" (Joh 20:28 UM) käyttäessään vanhaa hämmästystä ilmaisevaa seemiläistä/aramealaista idiomia, minkä Johannes on kääntänyt kreikaksi ja joutunut käyttämään minun-sanan takia vielä määreisiä artikkeleita: "ho Kyrious muu kai ho Theos muu" (minun Herrani ja minun Jumalani).
Tuliko taas selväksi?
ASO
- Huom.
Olisiko kirjoituksessasi kirjoitusvirhe.
Pitikö 12 ollakin 16.
Kaikkihan sen tietävät, että Jehoville ulkokuori on se tärkein puoli.
Mitä sitten taas tulee heidän julkikuvaansa, se on jo kauan sitten muuttunut uskonnon irvikuvaksi.- kaskas
Sama oliko se ikä 12 tai 16 vuotta. Kertomus on tuulesta temmattu, yksinkertainen vale! Vanhemmat ovat velvollisia huolehtimaan lapsistaan täysikäisyyteen saakka, minkä verran se sitten merkitseekin eri maissa. 16 vuotias ei ole täysi-ikäinen Suomessakaan, joten!
- koskemattomuus
kaskas kirjoitti:
Sama oliko se ikä 12 tai 16 vuotta. Kertomus on tuulesta temmattu, yksinkertainen vale! Vanhemmat ovat velvollisia huolehtimaan lapsistaan täysikäisyyteen saakka, minkä verran se sitten merkitseekin eri maissa. 16 vuotias ei ole täysi-ikäinen Suomessakaan, joten!
on lailla suojattu alle 16 vuotiaille. Mutt se ei ole silti vielä täysikä. Pedofiliaksi luokitellaann makaaminen alle 16 v kanssa
- ite kokenut
Ei pelkkä seurustelu aiheuta kotoa ajamista. Kyllä syyt ovat paljon syvemmällä. Ja onko niin varma, että ne perhe suhteet ovat kaikenkaikkiaan aivan kunnossa?
>> kuulemma>Miksi ja kuinka Jehovan todistajat voivat hylätä oman lapsensa joka juuri nyt eniten tarvitsisi rakastavat vanhemmat ja kodin turvaa. - hähh
12v? Häh? Koko juttuhan on järjetön. Semmoset "seurusteluthan" kestää yleensä noin 2 päivää.
- fger
>>>Eräs ystäväni on ajettu pois kotoa
- fger
Otsikko hieman riitelee sisällön kanssa.
Otsikkona on "itke lapsi pieni" ja asiana on riita seurusteluoikeudesta. - geeza*
buhahahaa, serkkupoikani eli kadulla kerjäten ja pahojatehdessään 13-14 vuotiaana. Sitten noin 15 vuotiaana passitettiin perhekotiin. Hän oli evankelislutherilaisesta NIIN SANOTUSTA "hyvästä perheestä"
- Paradise
Jotain rajaa valheiden kertomiselle. Totta ollessaan iltapäivälehdet olisivat jo kirjoittaneet tapauksesta skandaalin käryisen artikkelin, jonka otsikko olisi mennyt osapuilleen näin: "Jehovan todistajaperhe hylkäsi 12-vuotiaan lapsensa tms."
Eipä ole näkynyt tuota uutista edes aaacin sivuiltakaan, sillä sieltä kyllä löytyy kaikki uutiset Jehovan todistajista, jos se vain on edes vähänkin negatiivinen, tai siitä jollain tavalla saadaan väännettyä negatiivinen.
Ja jos tämä nyt jostain syystä sattuisikin olemaan totta, niin ilmoita toki asiasta poliisille, sillä kyseessä on vakavanpuoleinen rikos. Vanhemmilla on vastuu lapsistaan täysi-ikäisyyteen asti, eikä siinä laissa ole minkäänlaisia porsaanreikiä.- totta on
TIEDOKSI KAIKILLE LUKIJOILLE OLEN ITSE 17V JA TUNTENUT PERHEEN KOHTALAISESTI VARSINKIN SIITÄ KUN VARSINKIN PERHEENPÄÄ SAARNAA USKONASIOISTA, TALOYHTIÖN EDUSTAJATKIN OVAT HIEMAN KYLTYNEET TÄHÄN PERHEESEEN.
NAAPURIN POIKA SERUSTELI MINUN SISKONI KANSSA JA JEHOVALAISUUS EI VOINNUT KATSOA HYVÄLLÄ TÄTÄ.
PERHE ON SÄRKENYT KAKSI SYDÄNTÄ OMAN LAPSEN JA MINUN SISKON.
12VUOTIAAT EIVÄT JUURI HARRASTA HUREUTTA KYSE ON PIKEMMINKIN USKONNOSTA JEHOVALAISET EIVÄT PIDÄ ULKOPUOLISISTA KOSKA MUUT USKONNOT PALVOVAT HEIDÄN MUKAAN SAATANAA!
OLEMME TAVALLINEN LUTERILAINEN PERHE. - fger
totta on kirjoitti:
TIEDOKSI KAIKILLE LUKIJOILLE OLEN ITSE 17V JA TUNTENUT PERHEEN KOHTALAISESTI VARSINKIN SIITÄ KUN VARSINKIN PERHEENPÄÄ SAARNAA USKONASIOISTA, TALOYHTIÖN EDUSTAJATKIN OVAT HIEMAN KYLTYNEET TÄHÄN PERHEESEEN.
NAAPURIN POIKA SERUSTELI MINUN SISKONI KANSSA JA JEHOVALAISUUS EI VOINNUT KATSOA HYVÄLLÄ TÄTÄ.
PERHE ON SÄRKENYT KAKSI SYDÄNTÄ OMAN LAPSEN JA MINUN SISKON.
12VUOTIAAT EIVÄT JUURI HARRASTA HUREUTTA KYSE ON PIKEMMINKIN USKONNOSTA JEHOVALAISET EIVÄT PIDÄ ULKOPUOLISISTA KOSKA MUUT USKONNOT PALVOVAT HEIDÄN MUKAAN SAATANAA!
OLEMME TAVALLINEN LUTERILAINEN PERHE.>>>12VUOTIAAT EIVÄT JUURI HARRASTA HUREUTTA
- on oikeassa
fger kirjoitti:
>>>12VUOTIAAT EIVÄT JUURI HARRASTA HUREUTTA
Ovat yllättävän nuoria nykyään nuo sexin kokeilijat. Ihan oikasti!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 744286
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans934003Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582487Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?672357Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik412054- 1261980
- 491939
Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?541698- 561682
- 661592