Muilla samanlaista??

Timoteiii

Mulla on välillä kausia jolloin ahdistaa ja vaikea rentoutua, ja siitä johtuen tulee erilaisia oireita. Onko muilla tällasia oireita, eli

-puristava kummallinen tunne ylävatsalla ja pallean seudulla ja sellainen tunne ikäänkuin pallea on lamaantunut ja on siksi vaikea hengittää.

-edellisestä johtuen syke on kummallinen, tasainen kylläkin ja ei normaalia tiheämpi, mutta lyönnit tuntuu voimakkaammilta ja tuntuu niinku sydän olis kurkussa.

-makuuasennossaerityisen vaikea ja hankala hengittää, ja kyljellään olo pahinta ja sillon sykekki kohoaa.

12

1122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin rentoudun

On normaalia että välistä ahdistaa. Sinulla taitaa tuo ahdistus tuntua fyysisinä oireina tai ainakin itse ne huomaat. Kun tulee noita fyysisiä oireita, niin silloin auttaisi jos voisit mennä vaikka juttelemaan jonkun kanssa mielessä kaivertavista murheista, Jospa otat vaikka päiväkirjan ja kirjoitat tapahtumia siihen. Myös reipas lenkki luonnossa saattaisi selkeyttää ajatuksia ja maailma näyttää jälleen kesymmältä.

• Timoteii

Itseasiassa ahdistusta tuli jo parivuotta sitten eron myötä, mutta ne murheet on takana ja nyt panikoinnin ja ahdistuksen syynä on panikointi ja ahdistus itsessään, eli niiden tuntemusten pelko ja samalla myös jatkuva omien fyysisten tuntemusten mm. sykkeen tarkkailu.

• Se siinä kummallista onkin, kun kaikki pitäisi olla elämässä hyvin ja sitten alkaa kroppa ryppyillä. Minulla on ollut täsmälleen samanlaista.

• timoteii
        pikkutiira68 kirjoitti:

Se siinä kummallista onkin, kun kaikki pitäisi olla elämässä hyvin ja sitten alkaa kroppa ryppyillä. Minulla on ollut täsmälleen samanlaista.

Onko sinulla myös joskus vatsassa kummaa tuntemusta ja sellanen paine ylävatsalla?

• timoteii kirjoitti:

Onko sinulla myös joskus vatsassa kummaa tuntemusta ja sellanen paine ylävatsalla?

On ollu ja se johtuu siitä, että jännittää vatsaa tiedostamatta tai tiedostaen. Myös paniikkikohtauksen aikana minulla on ollut pallean kohdalla paineen tunnetta. Ei ole vaarallista. Hengitysharjoituksilla on nopea rauhoittava vaikutus oireisiin. Kaikki menee ohi, kun saa käännettyä ajatuksen pois omista fyysisistä oireista. Ikäänkuin kääntää "katseen" poispäin itsestä.

• 8+4

Ota lasillinen hyvää viiniä!
      Herkuttele itseäsi jotenkin (en tarkoita alkoholilla) mm. elokuva kotona.. jonkin verran makeisia.
      Venyttele samalla kun katsot leffaa. Nauti siitä että saat olla hetke sen hetken yksin itsellesi!
      Yritä ja pyri saamaan ajatukset johonkin hyvään ei ole mitään pahaa tapahtumassa!!

• Timoteii

Itseasiassa lasi viiniä tai viskipaukku esimerkiksi rentouttaa mukavasti, totta.

• artsi7

Mee ulos kolmeks tunniks touhuaan, käy lämpösessä suihkussa/saunassa ja joogaa ja juo teetä pari kuppia, niin kyllä siinä rauhoittuu. Jos on kaiket päivät on sisällä ja räplää puhelinta/tietokonetta, ei voi olla kun ahdistunut.

• Timoteii

Mistä päättelit että räplään puhelinta tai tietokonetta? Ja muuten jos sydän hakkaa kaksisataa levossakin niin miten siinä menet touhuilemaan ulos?

• Timoteii kirjoitti:

Mistä päättelit että räplään puhelinta tai tietokonetta? Ja muuten jos sydän hakkaa kaksisataa levossakin niin miten siinä menet touhuilemaan ulos?

Artsi voi olla oikeassa. Jos sydän hakkaa liiasta stressistä, liikunta auttaa rauhoittamaan pulssia. Mullekin aikanaan lääkäri sano, että mene ulos puita nakkelemaan, niin ei joka asiasta sydän hakkaa liikaa. Ei kyllä tuntunut silloin mukavalta, mutta oikeassa oli. Paniikit/ahdistus vähenee, kun yleiskunto nousee. Ja Artsin kanssa samaa mieltä alkon käytöstä, ei ole hyvä jos tulee uusi ongelma tilalle.

• artsi7

Pitkät kävelylenkit ulkona tekee hyvää, samoin jooga. Mitä lääkäri sanoo? Jos ei muulla niin bentsoilla pitäis saada rauhoitettua kehoo. Jotkut käyttää beetasalpaajaa.

Mullakin hakkas sydän lujaa pari vuotta sitten, mut ei hakkaa enää. Ahdistus kuluttaa eritoten magnesiumia, b-vitamiineja ja c-vitamiineja. Eli nämä asiat kuntoon tukihoitona. Viinan kans jos alkaa leikkiin, niin sit voi sanoo goodbye.

• Anonyymi

Moikka! Tästä on jo aikaa, mutta oletko löytänyt syytä vaivoillesi? Nuo oireet kuulostavat tismalleen samoilta, joista minä parhaillaan kärsin. Kaikki on jo tutkittu, mutta vikaa ei vain löydy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe