Suomi Vs. Venäjä sota menisi näin

Näin se menisi

Jos Suomen ja Venäjän välille syttyisi sota niin sodankulku olisi jotakuinkin tällainen.

Sotaa edeltää aina poliittinen kriisi jonka kesto on useita kuukausia ja yksikään sota ei ala täysin yllättäen. Eli ensin olisi jokin poliittinen kriisi Suomen ja Venäjän välillä - todennäköisimmin se koskisi sitä että Suomi olisi antanut lentokenttiään Natomaiden käyttöön, koska Euroopassa tilanne olisi kehittynyt räjähdysalttiiksi jostakin syystä joka liittyy Venäjä vs. länsi asetelmaan ja tässä asetelmassa Balttian mailla olisi rooli johon Suomen aluetta tarvittaisiin Naton ilmavoimille tukikohdiksi.

Sota ei alkaisi ensi iskulla suomeen vaan siten että Venäjä operoisi puola - Balttia akselilla sotilaallisesti ja täältä käsin tehtäisiin Naton toimesta sotilasoperaatioita Venäjän koneita ja joukkoja vastaan Balttiassa - TÄMÄ OLISI SE MIKÄ SUOMEN VEISI MUKAAN SOTAAN.

Koska täältä käsin toimittaisiin Venäjää vastaan, niin Venäjä olisi pakotettu ottamaan Suomen sotilaskohteita maalikseen ja tekisi ilmahyökkäyksiä niitä vastaan ohjuksin ja lentokonein.
Suomi tietenkin joutuisi puolustautumaan vaikka Venäjä antaisi ymmärtää että tämä toimenpide Venäjäntaholta Suomea vastaan on välttämätön ja tarkoitettu vain Natoa vastaan, ei Suomen rauhaa rakastavaa ja ystävällismielistä kansaa vastaan.
Maasotaa Suomessa ei käytäisi lainkaan vaikka molemmin puolin rajaa siihen olisi valmius. Venäjä olisi sijoittanut rajalle noin 50-70 tuhatta sotilastaan ja runsaasti kalustoa ja Suomi vastaavasti olisi toteuttanut osittaisen liikekannallepanon jonka johdosta Suomen armeijan vahvuus olisi 70 - 90 tuhatta sotilasta.
Maasotaa Suomessa ei käytäisi koska siihen venäjällä ei ole tarvittavaa voimaa, eikä riittävää syytä. Sen sijaan ilmaiskut Suomeen olisivat rajuja ja Venäjä saisi niillä aikaan riittävää tuhoa, siten että täältä käsin ei voida tehdä ilma operaatioita Balttiaan.
Sota olisi täällä Suomessa siis lyhyt, eikä maa pysähtyisi täysin, töitä tehtäisiin, koulua käytäisiin jne. vaikka osittainen liikekannallepano verottaisikin työvoimaa.

Valmiutta täällä pidettäisiin niin kauan kun kriisi kestää ja sen jälkeen vahvuutta alettaisiin laskea.

Tappiota Suomi kärsisi seuraavasti ... Lentokentät tuhoutuisivat, kuten myös merivoimien tukikohdat ja muitakin sotilaskohteita olisi tietenkin maaleina.
Suomi menettäisi joitakin kymmeniä sotilaita kuolleina ja satoja haavoittuisi. Aineelliset tappiot olisivat kohtuusuuria lentokentät ym. olisi rakennettava uusiksi ja Hornetteja tuhoituisi 5-20 kpl. Lisäksi on mahdollista että merivoimien aluksia tuhoutuisi myös koska niitäkin käytettäisiin ilmatorjuntaan.

Venäjän tappiota Suomen rintamalla on vaikea arvioida, mutta uskon että Suomen ilmapuolustus pudottaisi 10-30 Venäläiskonetta.

147

765

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sotahullutvenäläiset

Putin käyttää Fennovoiman ydinvoimalaa keppihevosenaan.
      Tuo hanke on estettävä kaikin käytössä olevin keinoin.

• Rosatom tulee!

Ja miten Fennovoiman hanke liittyy tähän - Ei mitenkään.

Rosatom tekee varmaan ydinvoimalan ja tekeekin sen aika taulussa toisin kun Ranskalaisyhtiö joka on jo varmaan 10 vuotta ja monta miljardia pitkäksi mennyt.

• kyllä..
        Rosatom tulee! kirjoitti:

Ja miten Fennovoiman hanke liittyy tähän - Ei mitenkään.

Rosatom tekee varmaan ydinvoimalan ja tekeekin sen aika taulussa toisin kun Ranskalaisyhtiö joka on jo varmaan 10 vuotta ja monta miljardia pitkäksi mennyt.

Rosatom tekee toimivan laitoksen...ilmeisesti ranskalaistekele ei tule semmoisenaan toimimaan koskaan.

• Siemenstäjä
        kyllä.. kirjoitti:

Rosatom tekee toimivan laitoksen...ilmeisesti ranskalaistekele ei tule semmoisenaan toimimaan koskaan.

Unohtuuko se, että hankkeessa oli alunperin mukana myös saksalaiset, luikkivat peri saksalaiseen tyyliin häntä koipien välissä kotiin kun tuli vähän ongelmia?

• mWcoit
        Siemenstäjä kirjoitti:

Unohtuuko se, että hankkeessa oli alunperin mukana myös saksalaiset, luikkivat peri saksalaiseen tyyliin häntä koipien välissä kotiin kun tuli vähän ongelmia?

Näin on. Siemens suunnitteli myös Berliinin uuden lentokentän sähköistyksen. Kenttä on vielä tyhjillään mutta valoja sieltä ei voi sammuttaa. Varmaan ranskalais-saksalainen voimalakin jauhaisi sähköä räjähdykseen. Mikäli joskus valmistuisi.

• Finnish Military Pow

• Venäjän puolella

Liittyisin Venäjän puolelle sodan tullen, koska Suomen valtio ei ole vieläkään maksanut palkkojani armeija-ajalta.

• nnxnxlkfkdkfkfkdkdkf

Sota tosiaan voisi olla hyvinkin lyhyt, kun osa siirtyisi vihulaisen puolelle. Itse en niin tekisi, mutta en kyllä suomeakaan alkaisi puolustamaan. Vuokra-yksiö ja ruosteinen toyota sen pihalla nyt vaan ei olisi ihan hengellä puolustamisen arvoisia asioita.
        Että ei kun sukset jalkaan ja suunta kohti ruotsia! Menköön eliitti sotimaan rajalle, nehän nää sodat aikaankin saa.

• Voe voken

Tää, jos ei ole kremli-trolli niin ei mikään.
        Ja Venäjän armeijahan on tunnetusti ollut yksi niistä tunnollisimmista ajallaan ja riittävästi palkanmaksajista?

• Venäjän puolella
        Voe voken kirjoitti:

Tää, jos ei ole kremli-trolli niin ei mikään.
        Ja Venäjän armeijahan on tunnetusti ollut yksi niistä tunnollisimmista ajallaan ja riittävästi palkanmaksajista?

Kuulehan kuppa-aivoinen natsitrolli! Minua ei vitunkaan vertaa kiinnosta miten tunnollinen Venäjän armeija on ollut. Sen taas tiedän, että Suomen armeija ja valtio ovat minulle velkaa kuukausien pakkotyöstä korkoineen. Joten Venäjä saa tukeni mikäli se päättää kurmoottaa em. tahoja.

Mitä teille natsitrolleille muuten maksetaan tuosta kreml-läpän tunkemisesta joka keskusteluun?

• Että näinnnnn
        nnxnxlkfkdkfkfkdkdkf kirjoitti:

Sota tosiaan voisi olla hyvinkin lyhyt, kun osa siirtyisi vihulaisen puolelle. Itse en niin tekisi, mutta en kyllä suomeakaan alkaisi puolustamaan. Vuokra-yksiö ja ruosteinen toyota sen pihalla nyt vaan ei olisi ihan hengellä puolustamisen arvoisia asioita.
        Että ei kun sukset jalkaan ja suunta kohti ruotsia! Menköön eliitti sotimaan rajalle, nehän nää sodat aikaankin saa.

Jos Suomen ja Venäjän välille tulisi edes sodan uhka, niin täältä suuria väkimääriä siirtyisi tuonne Thaimaahan, Ruotsiin tai muualle odottamaan että tilanne rauhoittuu.

Onko kaikilla mitään syytä puolustaa tätä maata?

Olen itse työtön, vuokralla-asuva ja yli 10 vuotta vanhalla Opelilla ajava köyhä perheetön mies jolla ei ole jälkikasvuakaan. Asepalvelukseni suoritin 1991 sissikomppaniassa ja silloin kyllä olin sitä mieltä että Suomi on puolustamisen arvoinen maa, mutta nyt olen toista mieltä - niin kuin on moni muukin.

• Jäänne

Juu.. oletkin siinä tapauksessa sodan tultua selkä seinää vasten teloitettavana ja minä ole yhtenä ampujana painamassa liipaisinta.

• Shkval
        Jäänne kirjoitti:

Juu.. oletkin siinä tapauksessa sodan tultua selkä seinää vasten teloitettavana ja minä ole yhtenä ampujana painamassa liipaisinta.

Voittajan puolellahan siis olisin, ja kaltaisiasi resupekka terroristeja metsästäisin. Meillä olisi ratkaiseva ylivoima niin kaluston, koulutuksen, moraalin kuin resurssienkin puolesta.

• Jäänne
        Shkval kirjoitti:

Voittajan puolellahan siis olisin, ja kaltaisiasi resupekka terroristeja metsästäisin. Meillä olisi ratkaiseva ylivoima niin kaluston, koulutuksen, moraalin kuin resurssienkin puolesta.

Voi, voi.
        Sinä et ole voittajan puolella ikinä, ryssät voi yrittää miten haluavat.
        Olen ite saanut koulutuksen tarkka-ampujaksi ja sen takaan että ennen kun iten lähden, niin lähtee pari sataa ryssää multiin.

• ootsätosissas?
        Jäänne kirjoitti:

Voi, voi.
        Sinä et ole voittajan puolella ikinä, ryssät voi yrittää miten haluavat.
        Olen ite saanut koulutuksen tarkka-ampujaksi ja sen takaan että ennen kun iten lähden, niin lähtee pari sataa ryssää multiin.

Ei vithu mikä sotahullu rambopelle :D

• Jäänne
        ootsätosissas? kirjoitti:

Niimpä. jotkut kuten minä vain haluaa ja puolustaa tätä maat jos sota tulee.
        Tässä ei sotaa peltä siitä voitte olla varmoja kaikki kaltaisesi punaiset aatteen kannattajat.
        Ja minä en ole lapsi kuten sinä mikä käy kyllä kirjoituksestasi hyvin selville, joten hommaappa elämän kokemusta ennen kun alat kirjoittelemaan mitään.

• tossunäiske
        ootsätosissas? kirjoitti:

Suomi olis viikossa Uralilla, kyl se niin on sano..

• Ootko noin
        Että näinnnnn kirjoitti:

Jos Suomen ja Venäjän välille tulisi edes sodan uhka, niin täältä suuria väkimääriä siirtyisi tuonne Thaimaahan, Ruotsiin tai muualle odottamaan että tilanne rauhoittuu.

Onko kaikilla mitään syytä puolustaa tätä maata?

Olen itse työtön, vuokralla-asuva ja yli 10 vuotta vanhalla Opelilla ajava köyhä perheetön mies jolla ei ole jälkikasvuakaan. Asepalvelukseni suoritin 1991 sissikomppaniassa ja silloin kyllä olin sitä mieltä että Suomi on puolustamisen arvoinen maa, mutta nyt olen toista mieltä - niin kuin on moni muukin.

Lihonu ja turvoksissa-että sotilasvalan oot unohtanu ?

Pistä itsesi kuntoon, ja tee ASENTO suomen lipun edessä, ja muista sotilasvalasi , niin et joudu häpeämään !!!

• SUKSIVITTUUN ///////
        Venäjän puolella kirjoitti:

Kuulehan kuppa-aivoinen natsitrolli! Minua ei vitunkaan vertaa kiinnosta miten tunnollinen Venäjän armeija on ollut. Sen taas tiedän, että Suomen armeija ja valtio ovat minulle velkaa kuukausien pakkotyöstä korkoineen. Joten Venäjä saa tukeni mikäli se päättää kurmoottaa em. tahoja.

Mitä teille natsitrolleille muuten maksetaan tuosta kreml-läpän tunkemisesta joka keskusteluun?

Saatanankeskenkasvuinen perseesiRutkuttaja ///////////////////////////////////////////////////////

• venäjänvihaaja

Venäjää vastaan lähden ehdottomasti taistelemaan! Mikään ei estä! Jatkan taistelua, vaikka muut antautuisivatkin! Ja jo menomatkalla kaikki vastaantulevat vasurit saavat siipeensä.

• akookoo
        venäjänvihaaja kirjoitti:

Venäjää vastaan lähden ehdottomasti taistelemaan! Mikään ei estä! Jatkan taistelua, vaikka muut antautuisivatkin! Ja jo menomatkalla kaikki vastaantulevat vasurit saavat siipeensä.

Minä haluan taistelupariksesi- sillä tätä maata ei isämme turhaan puolustaneet !!!

Täällä tuntuvat kirjoittelevan nuo aseitten ääniä säikkyvät karkuun juoksevat surkimukset, jotka huutavat äippää apuun. jos ruusupenkin piikki jää sormeen. Sellaiset saavat painuakkin karkuun- etteivät ole itkemässä sotarintamalla, kun korkeintaan aiheuttaisivat lisää menetyksiä !!!

• yossif
        Venäjän puolella kirjoitti:

Jos natseista puhut, niin huomioi, että nykypäivän natsit löytyvät Kremlistä seuraten Mein Kampfia.

• Näin se vain on

"Venäjä olisi sijoittanut rajalle noin 50-70 tuhatta sotilastaan ja runsaasti kalustoa ja Suomi vastaavasti olisi toteuttanut osittaisen liikekannallepanon jonka johdosta Suomen armeijan vahvuus olisi 70 - 90 tuhatta sotilasta."

Totta helvetissä Suomi toteuttaisi täysimittaisen liikekannallepanon hyvissä ajoin ennen sotatoimien alkua. Aseissa olisi 230 tuhatta miestä. Ei tänne niin vaan maavoimin tulla ja Venäjällä tämä tiedetään.

• jndldjflkdklfjxldkfj

Liikekannallepanoa ei saada aikaiseksi, jos vihulainen alkuyöstä kaataa sähkö- ja televerkot ja vaan yksinkertaisesti tulee rajan yli. Aamulla tilanne huomataan, mutta silloin vihulainen on jo länsirannikolla asti ja vastarinta on turhaa. Ei siinä auta kuin alkaa ryyppäämään igorin kanssa ja vaihtaa lippu salkoon.
        Vai uskooko joku että nämä sähkö-, tv- ja tietoverkkojen katkot on ollut ihan sattumaa?

• Viimeiseen asti
        jndldjflkdklfjxldkfj kirjoitti:

Liikekannallepanoa ei saada aikaiseksi, jos vihulainen alkuyöstä kaataa sähkö- ja televerkot ja vaan yksinkertaisesti tulee rajan yli. Aamulla tilanne huomataan, mutta silloin vihulainen on jo länsirannikolla asti ja vastarinta on turhaa. Ei siinä auta kuin alkaa ryyppäämään igorin kanssa ja vaihtaa lippu salkoon.
        Vai uskooko joku että nämä sähkö-, tv- ja tietoverkkojen katkot on ollut ihan sattumaa?

"Ei siinä auta kuin alkaa ryyppäämään igorin kanssa ja vaihtaa lippu salkoon."

Sitä hetkeä ei tule ikinä, ennemmin vaikka räjäyttää itsensä samalla mahdollisimman monta igoria mukanaan vieden.

• Ei, ei, ei

Suomi ei toteuttaisi täyttä liikekannallepanoa heti alkuunsa, eikä siihen olisi myöhemminkään tarvetta. noin 80000 sotilasta riittää.

• Mannerheim pro rus
        Viimeiseen asti kirjoitti:

"Ei siinä auta kuin alkaa ryyppäämään igorin kanssa ja vaihtaa lippu salkoon."

Sitä hetkeä ei tule ikinä, ennemmin vaikka räjäyttää itsensä samalla mahdollisimman monta igoria mukanaan vieden.

Miksi ihmeessä? Venäjän vallan aika oli suomalaisuuden rakentamisen aikaa, ja kaikki tarpeellinen saatiin Venäjältä. Venäjä antoi sen itsenäisyydenkin, joten se saa puolestani ottaa sen poiskin jos suomalaiset ei opi olemaan. Nykyisen riistobyrokratian ja puoluetyrannian puolustaminen henkensä kaupalla on todellisen idiootin valinta. Venäjä oli hyvä isäntä ja olisi sitä nytkin.

• Vai C mies

Sähkö ja televerkoilla ei sotaa käydä, eikä niillä ole mitään merkitystä liikekannallepanoon.

Oletko totaali vai sivari?

• ei merkitystä?
        Vai C mies kirjoitti:

Sähkö ja televerkoilla ei sotaa käydä, eikä niillä ole mitään merkitystä liikekannallepanoon.

Oletko totaali vai sivari?

Oletko noin pihalla oikeasti?

Oletko natsi vai pelle? Vai natsipelle?

• Vai C mies
        ei merkitystä? kirjoitti:

Luuletko tosiaan että armeija ei ole huomioinut sähkökatkoa tai sitä että teleyhteydet katkotaan?

Liikekannallepano onnistuu ilman sähköä.

Sinä olet TYHMÄ ja oikein myötähäpeää tunnen kun sinun yksinkertaisia kommentteja luen.

• Jäänne
        Mannerheim pro rus kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Venäjän vallan aika oli suomalaisuuden rakentamisen aikaa, ja kaikki tarpeellinen saatiin Venäjältä. Venäjä antoi sen itsenäisyydenkin, joten se saa puolestani ottaa sen poiskin jos suomalaiset ei opi olemaan. Nykyisen riistobyrokratian ja puoluetyrannian puolustaminen henkensä kaupalla on todellisen idiootin valinta. Venäjä oli hyvä isäntä ja olisi sitä nytkin.

Heitä sinä ryssä köysi kaulaasi ja murhaa ittesi.

• lol lol lol
        Vai C mies kirjoitti:

Luuletko tosiaan että armeija ei ole huomioinut sähkökatkoa tai sitä että teleyhteydet katkotaan?

Liikekannallepano onnistuu ilman sähköä.

Sinä olet TYHMÄ ja oikein myötähäpeää tunnen kun sinun yksinkertaisia kommentteja luen.

Liikekannallepano ei onnistu mitenkään ilman sähkö- ja televerkkoa. Vai ryhtyisikö upseerit kirjoittelemaan käsin kutsukirjeitä? Ehkä kiertämään ovelta ovelle kerjäämässä "voitteko tulla kun nyt on sota niin sotimaan"?

Kerrohan nyt natsipelle kun olet niin viisas.

• Näin se vain on

jndldjflkdklfjxldkfj sota ei ala tuosta vain, sitä edeltää kuukausien nokkapokka. Suomi ehtii varsin hyvin joukkonsa mobilisoida. Ei nykyään massiivinen yllätyshyökkäys onnistu mitenkään, lännen tiedustelu kyllä huomaa joukkojenkeskitykset ja ilmoittaa niistä Suomelle. Eikä niitä joukkoja muutamassa päivässä Venäjäkään saa kasaan vaan siinä menee vähintään viikkoja.

• Näin se vain on
        Ei, ei, ei kirjoitti:

Suomi ei toteuttaisi täyttä liikekannallepanoa heti alkuunsa, eikä siihen olisi myöhemminkään tarvetta. noin 80000 sotilasta riittää.

Miksi muka ei toteutettaisi täyttä liikekannallepanoa, sano yksikin järkeä syy? Juurihan armeijan sodan ajan vahvuutta laskettiin 350 tuhannesta 230 tuhanteen.

• Salli mun nauraa
        lol lol lol kirjoitti:

Liikekannallepano ei onnistu mitenkään ilman sähkö- ja televerkkoa. Vai ryhtyisikö upseerit kirjoittelemaan käsin kutsukirjeitä? Ehkä kiertämään ovelta ovelle kerjäämässä "voitteko tulla kun nyt on sota niin sotimaan"?

Kerrohan nyt natsipelle kun olet niin viisas.

Luuletko että armeija ja muu valtion koneisto ei saa sähköä vaikka valtakunnanverkko olisi pimeänä?

Luuletko että kansalle ei saada toimitettua tietoa vaikka sähkö- ja televerkot on toimimattomia?

Kuules nyt, ihan niin haavoittuva valtakunta ei ole kun nyt luulet.

• olet tyhmä natsi
        Salli mun nauraa kirjoitti:

Luuletko että armeija ja muu valtion koneisto ei saa sähköä vaikka valtakunnanverkko olisi pimeänä?

Luuletko että kansalle ei saada toimitettua tietoa vaikka sähkö- ja televerkot on toimimattomia?

Kuules nyt, ihan niin haavoittuva valtakunta ei ole kun nyt luulet.

Kun valtakunnan verkko on pimeänä, niin ihmisten älypuhelimet ovat myös pimeänä. Minulla ainakaan ei ole mitään patteriradiota ollut vuosiin. Samantekevää jos armeijalla olisi sähköä, kun kansalaisilla ei olisi sähköä eivätkä he olisi minkään toimivan viestiverkon sisällä.

Tyhmä.

• Valmiina ollaan!
        Näin se vain on kirjoitti:

jndldjflkdklfjxldkfj sota ei ala tuosta vain, sitä edeltää kuukausien nokkapokka. Suomi ehtii varsin hyvin joukkonsa mobilisoida. Ei nykyään massiivinen yllätyshyökkäys onnistu mitenkään, lännen tiedustelu kyllä huomaa joukkojenkeskitykset ja ilmoittaa niistä Suomelle. Eikä niitä joukkoja muutamassa päivässä Venäjäkään saa kasaan vaan siinä menee vähintään viikkoja.

Venäjällä menee kuukausia saada kasaan joukot, kalusto ja järjestää niiden huolto.

Huolto onkin se ongelmallisin alue kun tänne Suomeen aloittaa hyökkäyksen, hyökkäävät joukot tarvitsevat suuria määriä polttoainetta, ammuksia, ruokaa, vettä ja kaluston remontointia. Lisäksi Suomeen hyökkäävän on tuotava mukanaan paljon vesistön ylityskalustoa ja maansiirtokalustoa.
        Täällä on jo vuosikymmeniä sitten aloitettu esivalmistelut siltojen ja kallioleikkausten räjäyttämisen suhteen. ( siltoihin jo rakennusvaiheessa laitettu panostusputkia helpottamaan ja nopeuttamaan panostamista, kallioleikkauksiin porattu valmiita panostusreikiä ...) Kaikki on huomioitu, joten nukkukaa yönne rauhassa.

• Vitun tollo!
        olet tyhmä natsi kirjoitti:

Kun valtakunnan verkko on pimeänä, niin ihmisten älypuhelimet ovat myös pimeänä. Minulla ainakaan ei ole mitään patteriradiota ollut vuosiin. Samantekevää jos armeijalla olisi sähköä, kun kansalaisilla ei olisi sähköä eivätkä he olisi minkään toimivan viestiverkon sisällä.

Tyhmä.

Eikö niitä liikekannalle panoja ole aiemminkin suoritettu ja paljon nopeammalla aikataululla ja suuremmalle joukolle kun Suomi tarvitsisi.

Ps. Yhtäkään liikekannallepanoa ei ole vielä suoritettu älypuhelimilla tms.

Olet todella yksinkertainen ihminen. Todennäköisesti olet joku uusavuton joka on istunut ikänsä ( olet nuori tai sitten todella tyhmä) tietokoneen äärellä.

• Tietoa on.

Tyhmä.

Liikekannalle panossa tullaan myös kertomaan kuka menee ja minne menee, eli tuodaan palvelukseenastumismääräys. Näin se menee ja olen perillä asiasta.

• Ohhoh

Tyhmä.

Niin nojoo tosiaan. Jos fecebuukki ei toimi ja mesengeri, niin eipä sitä liikekannallepanoa voida toteuttaa. Voihan rähmä, miksei puolustusvoimien jannut ole tullut tätä ajatelleeksi?!

• Toteutuu.
        Ohhoh kirjoitti:

Niin nojoo tosiaan. Jos fecebuukki ei toimi ja mesengeri, niin eipä sitä liikekannallepanoa voida toteuttaa. Voihan rähmä, miksei puolustusvoimien jannut ole tullut tätä ajatelleeksi?!

Tuo varmaan oli sinulta vitsi?

Puolustusvoimat on huomioinut kaiken.

• Saatanan vajakit...
        Vitun tollo! kirjoitti:

Eikö niitä liikekannalle panoja ole aiemminkin suoritettu ja paljon nopeammalla aikataululla ja suuremmalle joukolle kun Suomi tarvitsisi.

Ps. Yhtäkään liikekannallepanoa ei ole vielä suoritettu älypuhelimilla tms.

Olet todella yksinkertainen ihminen. Todennäköisesti olet joku uusavuton joka on istunut ikänsä ( olet nuori tai sitten todella tyhmä) tietokoneen äärellä.

Voi hevonvittu että te natsisontiaiset olette täysin aivottomia. Liikekannallepanoja on tosiaan suoritettu täysin erilaisissa olosuhteissa joskus 70 vuotta sitten. Nykyään ratkaisevassa asemassa on sähkö ja tietoverkot. Hyökkääjä ottaisi nämä pois heti alkuvaiheessa, samaten kuin suuren osan armeijankin infraa. Tässä vaiheessa hyökkääjällä ei olisi mitään tarvetta suurille maajoukkojen keskityksille, joten mitään kuukausien valmistautumisaikaa ei olisi.

Suomen armeijalla ei ole mitään millä kiertää nämä tosiasiat, eikä hölmön natsisontiaisen mussutus asiaa miksikään muuta. Sähkö- ja tietoverkkojen puuttuminen rampauttaisi nyky-yhteiskunnan nopeasti ja varoituksetta. Tämä myös vaikuttaisi ratkaisevasti kykyyn suorittaa liikekannallepano, varsinkin kun kaikki tietojärjestelmät olisi eristetty toisistaan tai tuhottu. Luuletko ettei Nato tiedä missä armeijan kaapelit kulkevat?

• kerro ihmeessä
        Ohhoh kirjoitti:

No kerrohan nyt miten se suoritetaan tilanteessa, jossa edes puolustusvoimien atk ei toimi. Vaikeaa lähteä sen listan kanssa lähteä kiertämään kyliä, kun ei saa edes mitään listaa ulos mistään...

• näin se menee
        Tietoa on. kirjoitti:

Liikekannalle panossa tullaan myös kertomaan kuka menee ja minne menee, eli tuodaan palvelukseenastumismääräys. Näin se menee ja olen perillä asiasta.

Ei tulla, koska liikekannallepanoa ei voida edes suorittaa. Tämä on ihan selvää pässinlihaa. Suomi on sodan tullen täysin avuton, resurssit ovat olemattomat sekä fyysisellä että kybersodan puolella. Suomen keskeisimmät hätäjärjestelmätkin lamautetaan jo ensi-iskussa. Seuraavassa kaaoksessa miljoonat pyrkivät pois maasta, joka pahentaa sekasortoa entisestään. Naton joukot laskevat maihin useissa eri paikoissa ja lamauttavat armeijan kyvyn organisoida tehokas puolustus.

• Pässinlihaa tämä!
        näin se menee kirjoitti:

Ei tulla, koska liikekannallepanoa ei voida edes suorittaa. Tämä on ihan selvää pässinlihaa. Suomi on sodan tullen täysin avuton, resurssit ovat olemattomat sekä fyysisellä että kybersodan puolella. Suomen keskeisimmät hätäjärjestelmätkin lamautetaan jo ensi-iskussa. Seuraavassa kaaoksessa miljoonat pyrkivät pois maasta, joka pahentaa sekasortoa entisestään. Naton joukot laskevat maihin useissa eri paikoissa ja lamauttavat armeijan kyvyn organisoida tehokas puolustus.

Jos et tottele ja olet henkilö joka saa palvelukseenastumismääräyksen, niin sinuun sovelletaan rikoslakia.

• Mies tulee ovellesi
        kerro ihmeessä kirjoitti:

No kerrohan nyt miten se suoritetaan tilanteessa, jossa edes puolustusvoimien atk ei toimi. Vaikeaa lähteä sen listan kanssa lähteä kiertämään kyliä, kun ei saa edes mitään listaa ulos mistään...

Puolustusvoimien ATK toimii kaikissa oloissa ja asiat on moneen kertaan varmistettu.

Jokainen jonka armeija kutsuu palvelukseen tulee saamaan palvelukseenastumismääräyksen - usko pois!

... Tietenkin aina on se pieni osa henkilöitä ( karkureita?) jota ei tavoiteta, mutta sille ei vaan voi mitään.

• olisin voittaja
        Pässinlihaa tämä! kirjoitti:

Jos et tottele ja olet henkilö joka saa palvelukseenastumismääräyksen, niin sinuun sovelletaan rikoslakia.

Mitään resursseja ei olisi soveltaa yhtään mitään niitä vastaan, jotka viittaisivat kintaalla koko "määräys" hevonpaskalle. Noin 40% suomalaisista lähtisi jo sodan uhatessa maasta. Vaikka jotain "määräyksiä" saataisiin perillekin, olisi täysin mahdotonta kaaoksen keskellä jahdata kymmeniä tuhansia jotka jättäisivät tottelematta "määräyksiä".

Itse liittyisin voittajan puolelle, joten olisin täysin noiden "määräysten" ulottumattomissa.

"Jos Suomea uhkaisi vakava sotilaallinen kriisi, 61 prosenttia vastaajista jäisi Suomeen. Vain kahdeksan prosenttia pyrkisi poistumaan Ruotsiin."

http://www.hs.fi/kotimaa/a1412904758650

Eli n. 40% olisi valmiita lähtemään jo kriisin uhatessa. Kriisin puhkeaminen saisi vielä monen muunkin miettimään lähtöä.

• spawn point rus
        Mies tulee ovellesi kirjoitti:

Puolustusvoimien ATK toimii kaikissa oloissa ja asiat on moneen kertaan varmistettu.

Jokainen jonka armeija kutsuu palvelukseen tulee saamaan palvelukseenastumismääräyksen - usko pois!

... Tietenkin aina on se pieni osa henkilöitä ( karkureita?) jota ei tavoiteta, mutta sille ei vaan voi mitään.

Se ei toimi mikä on tuhottu. Ja loput olisi eristetty ylivoimaisen hyökkääjän toimesta. Mitään määräyksiä ei saataisi toimitettua, eikä useitakaan mokomat upseerien määkinät edes kiinnostaisi.

Armeijan kyky edes koostaa listaa niistä, joita yritettäisiin määrätä, tuhottaisiin ensimmäisten tuntien aikana. Useimmat vetäisivät johtopäätökset ja katoaisivat tai antautuisivat. Monet myös liittyisivät voittajan puolelle, häviäjän eli Suomen puolella olisi ikävät oltavat.

• Just näinnn
        spawn point rus kirjoitti:

Se ei toimi mikä on tuhottu. Ja loput olisi eristetty ylivoimaisen hyökkääjän toimesta. Mitään määräyksiä ei saataisi toimitettua, eikä useitakaan mokomat upseerien määkinät edes kiinnostaisi.

Armeijan kyky edes koostaa listaa niistä, joita yritettäisiin määrätä, tuhottaisiin ensimmäisten tuntien aikana. Useimmat vetäisivät johtopäätökset ja katoaisivat tai antautuisivat. Monet myös liittyisivät voittajan puolelle, häviäjän eli Suomen puolella olisi ikävät oltavat.

Suomen puolella on aina ja kaikissa oloissa ne parhaat oltavat. Armeijalla on aina ajantasalla oleva lista palvelukseen kutsuttavaista henkilöistä ja viesti kyllä kulkee.

Asiat on moneen kertaan varmistettu ja esivalmisteltu. Suomi on hyvää maa Suomalaisille ja puolustamisen arvoinen.

Olet osittain oikeassa, aina ja kaikissa armeijoissa esiintyy karkuruutta, jotkut antautuvat tai vaihtavat puolta, mutta tuollaisen väen määrä Suomen armeijassa tulisi olemaan pieni ja toisaalta eipä armeija sellaisilla ihmisillä mitään tekisikään.

• Emme pelkää!
        olisin voittaja kirjoitti:

Mitään resursseja ei olisi soveltaa yhtään mitään niitä vastaan, jotka viittaisivat kintaalla koko "määräys" hevonpaskalle. Noin 40% suomalaisista lähtisi jo sodan uhatessa maasta. Vaikka jotain "määräyksiä" saataisiin perillekin, olisi täysin mahdotonta kaaoksen keskellä jahdata kymmeniä tuhansia jotka jättäisivät tottelematta "määräyksiä".

Itse liittyisin voittajan puolelle, joten olisin täysin noiden "määräysten" ulottumattomissa.

"Jos Suomea uhkaisi vakava sotilaallinen kriisi, 61 prosenttia vastaajista jäisi Suomeen. Vain kahdeksan prosenttia pyrkisi poistumaan Ruotsiin."

Eli n. 40% olisi valmiita lähtemään jo kriisin uhatessa. Kriisin puhkeaminen saisi vielä monen muunkin miettimään lähtöä.

Tuota että 40% jättäisi Suomen en usko ja toisaalta olisikin hyvä että osa poistuisi sillä täällä ei todellakaan tarvita sotatilan aikana kaikkia.

Itse olen supisuomalainen ja minun on täysin mahdotonta uskoa että Suomalaisista Miehistä monikaan jättäisi kotimaataan puolustamatta. Täällä heillä on talot, kesämökit, autot, veneet, perheet, sukulaiset, ystävät ja kaverit. Tämä on Kotimaamme, täällä on elämämme ja kuolemamme. Tämä on maa jota esi-isämme ovat rakentaneet ja verellä vapaudestamme taistelleet, tämä maa on Suomi ja sitä ei kukaan koskaan meiltä vie.

Tässä maassa on aina noustu vastaan ja noustaan jatkossakin.

• Me olemme vahvoja
        Saatanan vajakit... kirjoitti:

Voi hevonvittu että te natsisontiaiset olette täysin aivottomia. Liikekannallepanoja on tosiaan suoritettu täysin erilaisissa olosuhteissa joskus 70 vuotta sitten. Nykyään ratkaisevassa asemassa on sähkö ja tietoverkot. Hyökkääjä ottaisi nämä pois heti alkuvaiheessa, samaten kuin suuren osan armeijankin infraa. Tässä vaiheessa hyökkääjällä ei olisi mitään tarvetta suurille maajoukkojen keskityksille, joten mitään kuukausien valmistautumisaikaa ei olisi.

Suomen armeijalla ei ole mitään millä kiertää nämä tosiasiat, eikä hölmön natsisontiaisen mussutus asiaa miksikään muuta. Sähkö- ja tietoverkkojen puuttuminen rampauttaisi nyky-yhteiskunnan nopeasti ja varoituksetta. Tämä myös vaikuttaisi ratkaisevasti kykyyn suorittaa liikekannallepano, varsinkin kun kaikki tietojärjestelmät olisi eristetty toisistaan tai tuhottu. Luuletko ettei Nato tiedä missä armeijan kaapelit kulkevat?

Onko Nato tänne hyökkäämässä?

Armeija ei ole riippuvainen kaapeleista tai sähköstä sen enempää kun tietoverkoistakaan. Nykyaikainen ihminen joka on tottunut mukavuuksiin, kuten lämpimään veteen ym. kokisi aikamoisen kulttuurishokin kun sähköä ja lämmintä vettä ei aina tulisikaan, mutta jokainen armeijan käynyt taistelija tietää kyllä mitkä olosuhteet on ulkosalla.

Suomen armeija on varautunut kaikkeen ja sinä joka koetat luoda nyt täällä netissä tappiomielialaa ja aliarvioida armeijaamme olet todennäköisesti sivari tai totaalikieltäytyjä.

• simppeliä
        Just näinnn kirjoitti:

Suomen puolella on aina ja kaikissa oloissa ne parhaat oltavat. Armeijalla on aina ajantasalla oleva lista palvelukseen kutsuttavaista henkilöistä ja viesti kyllä kulkee.

Asiat on moneen kertaan varmistettu ja esivalmisteltu. Suomi on hyvää maa Suomalaisille ja puolustamisen arvoinen.

Olet osittain oikeassa, aina ja kaikissa armeijoissa esiintyy karkuruutta, jotkut antautuvat tai vaihtavat puolta, mutta tuollaisen väen määrä Suomen armeijassa tulisi olemaan pieni ja toisaalta eipä armeija sellaisilla ihmisillä mitään tekisikään.

Tarvittaessa käydään hakemassa palvelukseen kutsutut kotoa. Sitä varten on sotilaspoliisit olemassa.

• Olet heikko
        Me olemme vahvoja kirjoitti:

Onko Nato tänne hyökkäämässä?

Armeija ei ole riippuvainen kaapeleista tai sähköstä sen enempää kun tietoverkoistakaan. Nykyaikainen ihminen joka on tottunut mukavuuksiin, kuten lämpimään veteen ym. kokisi aikamoisen kulttuurishokin kun sähköä ja lämmintä vettä ei aina tulisikaan, mutta jokainen armeijan käynyt taistelija tietää kyllä mitkä olosuhteet on ulkosalla.

Suomen armeija on varautunut kaikkeen ja sinä joka koetat luoda nyt täällä netissä tappiomielialaa ja aliarvioida armeijaamme olet todennäköisesti sivari tai totaalikieltäytyjä.

Nato on tosiaan valtaamassa Suomen, joten Venäjällä on oikeus reagoida.

Armeija on nykyään erittäinen riipuvainen kaapeleista ja sähköstä. Sinä et tiedä mitään nykyajan armeijoista. Talebanit eivät ole niin riippuvaisia niistä, sen sortin "sotaa" pystyttisiin käymään ilman sähköä ja viestintää.

Armeijan käynyt suomalainen läskimaha ressu ehkä etäisesti tietää, mutta suorituskyky ja motivaatio ei sissisotaan riittäisi.

Suomen armeija ei ole varautunut asioihin joihin se ei voi varautua, sinä yrität luoda valheellista kuvaa tykiruuaksi joutuville teinipalleroille, oletkin luultavasti joku sotahullu ex-upseeri.

• voi sinua reppanaa
        Emme pelkää! kirjoitti:

Tuota että 40% jättäisi Suomen en usko ja toisaalta olisikin hyvä että osa poistuisi sillä täällä ei todellakaan tarvita sotatilan aikana kaikkia.

Itse olen supisuomalainen ja minun on täysin mahdotonta uskoa että Suomalaisista Miehistä monikaan jättäisi kotimaataan puolustamatta. Täällä heillä on talot, kesämökit, autot, veneet, perheet, sukulaiset, ystävät ja kaverit. Tämä on Kotimaamme, täällä on elämämme ja kuolemamme. Tämä on maa jota esi-isämme ovat rakentaneet ja verellä vapaudestamme taistelleet, tämä maa on Suomi ja sitä ei kukaan koskaan meiltä vie.

Tässä maassa on aina noustu vastaan ja noustaan jatkossakin.

Tuo nyt kumminkin on fakta, johon sinun uskomisesi ei vaikuta mitenkään.

Itse olet ainakin todella naiivi ja surkean aivopesty. Ei tuolaista lapsellista paatosta voi lukea nauramatta.

Tässä maassa on jokainen sota hävitty, ja hävitään vastakin. Näin se vaan on. Fiksu vie läheisensä ulkomaille ja itsensä myös, kesämökin takia ei kannata kuolla.

• Jäänne
        voi sinua reppanaa kirjoitti:

Itse olet ainakin todella naiivi ja surkean aivopesty. Ei tuolaista lapsellista paatosta voi lukea nauramatta.

Tässä maassa on jokainen sota hävitty, ja hävitään vastakin. Näin se vaan on. Fiksu vie läheisensä ulkomaille ja itsensä myös, kesämökin takia ei kannata kuolla.

Minä olen karjalan sukujuuret omaava, ja voi ihan uskoa että tätä maata puolustan vaikka sinun kaltainen rotta sitä ei ansaitsisi, vielä parempaa jos ole sodan tultua aseistakieltäytyjä niin sinut ammutaan satavarmana.

• Hieman faktaa
        Olet heikko kirjoitti:

Nato on tosiaan valtaamassa Suomen, joten Venäjällä on oikeus reagoida.

Armeija on nykyään erittäinen riipuvainen kaapeleista ja sähköstä. Sinä et tiedä mitään nykyajan armeijoista. Talebanit eivät ole niin riippuvaisia niistä, sen sortin "sotaa" pystyttisiin käymään ilman sähköä ja viestintää.

Armeijan käynyt suomalainen läskimaha ressu ehkä etäisesti tietää, mutta suorituskyky ja motivaatio ei sissisotaan riittäisi.

Suomen armeija ei ole varautunut asioihin joihin se ei voi varautua, sinä yrität luoda valheellista kuvaa tykiruuaksi joutuville teinipalleroille, oletkin luultavasti joku sotahullu ex-upseeri.

Olen perillä Suomen armeijan taistelutaktiikasta, toisin kun sinä.

" Armeija on nykyään erittäinen riipuvainen kaapeleista ja sähköstä. Sinä et tiedä mitään nykyajan armeijoista. Talebanit eivät ole niin riippuvaisia niistä, sen sortin "sotaa" pystyttisiin käymään ilman sähköä ja viestintää."

Armeija on riippuvainen sähköstä, mutta ei tarvitse sitä valtakunnanverkosta vaan tekee sitä itse agregaateilla ja generaattoreilla.

" Armeijan käynyt suomalainen läskimaha ressu ehkä etäisesti tietää, mutta suorituskyky ja motivaatio ei sissisotaan riittäisi."

Armeijan käynyt palvelukseen kutsuttava sotilas on riittävän suorituskykyinen ja motivoitunut sekä sissisotaan kykenevä .... Toisin kun Venäläinen sotilas jonka motivaatio ja suorituskyky ei ole kovinkaan kummoinen.

" Suomen armeija ei ole varautunut asioihin joihin se ei voi varautua, sinä yrität luoda valheellista kuvaa tykiruuaksi joutuville teinipalleroille, oletkin luultavasti joku sotahullu ex-upseeri. "

Suomen armeija on hyvin varautunut kaikkeen mitä odotettavissa voisi olla.
        Mitään valheellista kuvaa tässä en ole luomassa, vaan kertomassa totuuden asioista. En ole sotahullu. Reservin upseeri olen.

• Emme pelkää!
        voi sinua reppanaa kirjoitti:

" Tässä maassa on jokainen sota hävitty, ja hävitään vastakin. Näin se vaan on. Fiksu vie läheisensä ulkomaille ja itsensä myös, kesämökin takia ei kannata kuolla. "

Yhtäkään sotaa Suomi ei ole hävinnyt .. Maatamme ei ole miehitetty, eikä miehitetä, pääkaupungissamme ei ole vieraat joukot paraateja pitäneet, eivätkä tule koskaan pitämään.
        Siitä pidän minä ja kaltaiseni huolen, te pelkurit voitte välittömästi sodan alettu poistua maasta, mutta muistakaa että takaisin ei ole tulemista, sillä karkureille tulee sitten käymään huonosti.

• jalatmaahan
        Emme pelkää! kirjoitti:

" Tässä maassa on jokainen sota hävitty, ja hävitään vastakin. Näin se vaan on. Fiksu vie läheisensä ulkomaille ja itsensä myös, kesämökin takia ei kannata kuolla. "

Yhtäkään sotaa Suomi ei ole hävinnyt .. Maatamme ei ole miehitetty, eikä miehitetä, pääkaupungissamme ei ole vieraat joukot paraateja pitäneet, eivätkä tule koskaan pitämään.
        Siitä pidän minä ja kaltaiseni huolen, te pelkurit voitte välittömästi sodan alettu poistua maasta, mutta muistakaa että takaisin ei ole tulemista, sillä karkureille tulee sitten käymään huonosti.

Eipä Suomi ole yhtäkään sotaa toisaalta voittanutkaan, pelkkiä torjuntavoittoja tilillä niinku demukoilla. Siinä mielessä Suomi on tuhonsa ansainnut, demukoiden avittamana on rahat ja luonnonvarat lahjoitettu ties keille keikareille ja oman kansan hyvinvointi on jätetty taka-alalle. Nyky-Suomi on enemmänkin sosialistien märkä päiväuni.

• Kenttäoikeus
        simppeliä kirjoitti:

Tarvittaessa käydään hakemassa palvelukseen kutsutut kotoa. Sitä varten on sotilaspoliisit olemassa.

Niin se menee.

• petsinalle
        ei merkitystä? kirjoitti:

Seiso vankkana suomalinen kuin honka äärillä salomaan..

• Mies tulee ovellesi kirjoitti:

Sinulta vain kalastettan mitä Suomen armea teke kuin venäjän hyökkä. Kerro siita mahdollisiman tarka ja kerro upserien nimet ja osoitet.

• windowsluurit

Tyhmä.

Eikös älyluureissa kaikissa Ole tuo perinteinen radio. Ainakin windows-luureissa on. Kuulokkeiden piuha toimii antennina.

• Stalin pro rus
        Mannerheim pro rus kirjoitti:

Ei tarvitse pitkästi Venäjällä ajella, kun näkee kuinka hyvä isäntä se on. Koko maa on kuin mustalaisten takapiha, vaikka puoli Eurooppaa vuosikymmenet yritti punnata Venäjää eteenpäin. Mutta laiska on aina laiska.

Suomalaisetkin hölmöyksissään korjanneet Viipurissa vaikka mitä ja rakentaneet Pietariin vedenpuhdistamoita. Vähän väliä kerättiin Venäjälle avustuksia ym. Venäjä ei anna kenellekään minkäänlaista apua vaikka olisi millainen katastrofi käynyt. Mutta aseita jaetaan terroristeille ja muille hulluille, niistä kun saa rahaa.

Luulisi hävettävän sinua ja venäläisiä. Mutta ennen taivas repeää, kuin ryssä tekojaan häpeää!

• vainJeesuspelastaa
        olisin voittaja kirjoitti:

Lähtijöitä varmasti on, mutta vastaanottajia ei. Kaikki suomalaiset pakolaipalauttamaan samantien. Turha luottaa ulkopuoliseen apuun. Sitä ei tule. muualta kuin Ainoa apu tulee ylhäältä, jos kansa kääntyy pahoilta teiltään totiseen parannukseen.

• niinkö luulet

Varsin höperöä spekulointia ja skenaarioiden rakentelua, joka saa varmaan käyttövoimansa iltapäivälehtien kiihotus-propagandasta.

Mitään ei ole historiasta opittu, ei yhtään mitään. Jopa samat sanomalehdet omistajatahoineen eturintamassa rakentelemassa uutta sotaa kuin 30-luvulla.

Mitään muuta eroa kuin että kommunistiset aatteet tulee nyt valepuvussa amerikasta. Vaikka eiväthän nämä kotimaan sotahullut huomaa kenen kanssa touhutaan. Pääasia että isot pyssyt, kiiltävät äänekkäät koneet ja tom of finland coolinki päällä, saappaineen päivineen. Ne hurmaa ja vie aina sellaiset mennessään, niinkuin 30-luvullakin.

Siellä pyörii kieli pitkällä niin vihreät, kommunistit kuin kokkareet. Kaikki yhdessä hurmioituneessa sekamelskassa.

• 1933

Suomessa ei vieläkään ymmärretä mikä on Suomen turvallisuuden avainkysymys. Ja sehän ei siis ole Venäjälle haistattelu ja venäjävihamielisten tahojen kanssa heilastelu kuten 30-luvulla.

• Suomi on pönttölä

Venäjä toisi Alakurttiin 50-tuhatta ammattisotilasta nykyaikaisineen panssareineen ja lentokoneinen, suomen olisi pakko varautua suomen katkaisu-vaaraan joka sitoisi voimia...Venäläinen on bysanttilaisen juonittelun mestari, siinä pelissä suomalaiset ovat altavastaajia.

• Tosiasiaa.

Mitä Venäjä saavuttaisi Suomen katkaisulla?

Suomen huolto kulkee Ahvenanmaan saariston kautta, Suomen tärkeimmät kohteet on Etelässä ja Länsirannikolla. Suomen lapilla ei ole mitään muuta käyttöä kun Ruotsin puolustaminen ja siihen me emme viitsi ryhtyä ja Venäjälläkään ei olisi mitään intressejä Ruotsin suhteen. Lappi hyödytön ja sen tietää jokainen Suomalainen upseeri ja siitä syystä lapin puolustus on aina ollutkin toissijaista.

Entinen Uudenmaanlääni ja siitä Turkuun on Suomen tärkeintä aluetta muu tarpeetonta.

• 2000-luku
        Tosiasiaa. kirjoitti:

Suomen huolto kulkee Ahvenanmaan saariston kautta, Suomen tärkeimmät kohteet on Etelässä ja Länsirannikolla. Suomen lapilla ei ole mitään muuta käyttöä kun Ruotsin puolustaminen ja siihen me emme viitsi ryhtyä ja Venäjälläkään ei olisi mitään intressejä Ruotsin suhteen. Lappi hyödytön ja sen tietää jokainen Suomalainen upseeri ja siitä syystä lapin puolustus on aina ollutkin toissijaista.

Entinen Uudenmaanlääni ja siitä Turkuun on Suomen tärkeintä aluetta muu tarpeetonta.

No tuo on ihan totta että Lappi saisi kuulua vaikka somaleille eikä se kiinnostaisi suomalaisten enemmistöä juurikaan. Suomessa moni elää henkisesti yhä 1930- luvulla ja kuvittelee että sodankäynti on edelleen samanlaista. Hulluimmat kuvittelevat että nationalismi on edelleen enemmistölle syy tapattaa itsensä ja omaisensa.

• Tämä selkeää!
        2000-luku kirjoitti:

No tuo on ihan totta että Lappi saisi kuulua vaikka somaleille eikä se kiinnostaisi suomalaisten enemmistöä juurikaan. Suomessa moni elää henkisesti yhä 1930- luvulla ja kuvittelee että sodankäynti on edelleen samanlaista. Hulluimmat kuvittelevat että nationalismi on edelleen enemmistölle syy tapattaa itsensä ja omaisensa.

Lappi on tosiaankin Suomen puolustuksen kannalta tarpeetonta aluetta, ei siis mitään merkitystä sotilaallisesti Suomelle. Lapin puolustus on vain Ruotsin intresseissä ja jos Suomen ja Ruotsin puolustusyhteistyö etenee, niin silloin antaisinkin vastuuta Suomen lapin puolustuksesta Ruotsalaisille.

Jos Suomi puolustaa lappia, niin joukkojen huoltomatka on pitkä, mutta jos Ruotsi puolustaisi Suomen lappia niin ongelma olisikin pienempi ja Suomi voisi itse keskittyä puolustamaan Etelä- suomen tärkeitä kohteita.

Miksi puolustaa aluetta jolla ei ole enää teollisuuttakaan juuri nimeksikään, väestöpohja vähäinen ja sotilaallinen merkitys Suomen kannalta olematon?

• Näin se vain on

Mitä niin ihmeellistä Pohjois-Suomessa on että sinne kannattaisi venäläisten kärrätä 50 tuhatta ammattisotilasta? Eikä sellaista määrää huomaamatta sinne kuljeteta. Tuollainen joukko tarvitsee vielä valtavan määrän kalustoa sekä muonaa.

• Kesy rotta
        Tosiasiaa. kirjoitti:

Ruotsiin ja Norjaa venäläiset joukot menevät.

• Motivaatio - ongelma

Mitä niin ihmeellistä Pohjois-Suomessa on että sinne kannattaisi venäläisten kärrätä 50 tuhatta ammattisotilasta? Eikä sellaista määrää huomaamatta sinne kuljeteta. Tuollainen joukko tarvitsee vielä valtavan määrän kalustoa sekä muonaa.

Huolto on Venäjän armeijan toiseksi heikoin kohta, sotilaiden huonon taistelumotivaation jälkeen.

• Finnkaks
        Tosiasiaa. kirjoitti:

Saataisiin kaksi Suomea, Pohjois-Suomi ja Etelä-Suomi.

• harosmaros
        Motivaatio - ongelma kirjoitti:

Huolto on Venäjän armeijan toiseksi heikoin kohta, sotilaiden huonon taistelumotivaation jälkeen.

Kaikille luvattaisiin ilmaiset hissiliput Rukalle ja muihin keskuksiin. Ja finski olut on hyvää.

• Näin

Hyökkäys Jäämereltä Englantiin. Ne piirittävät pohjoismaat

• Böckman sucks

Venäjän ja venäjämielisten toiminta haisee kakalle.

• pökkelmanni

Murmanskista pääsee vesitunnelia pitkin Inarijärveen.

• Voisi olla....

Tilanne voisi mennä kuvatulla tavalla. Maavoimilla ei olisi juuri merkitystä, sotaa käytäisiin pääosin ilmassa. Välttämättä ei tapahtuisi edes venäläisten maahanlaskua, vaan osapuolet pysyisivät enimmäkseen omilla puolillaan.
      Tuon sodan alku muistuttaa kovasti talvisodan alkamista.
      Tällaisen sodan pystyisi estämään vain diplomaattisten toimenpiteiden kautta.

• Näin se vain on

"Välttämättä ei tapahtuisi edes venäläisten maahanlaskua, vaan osapuolet pysyisivät enimmäkseen omilla puolillaan."

Ei varmasti tapahtuisi sillä kyyti olisi kylmää. Miten venäläiset huoltaisivat joukkonsa?

• faktat pöytään

"Välttämättä ei tapahtuisi edes venäläisten maahanlaskua, vaan osapuolet pysyisivät enimmäkseen omilla puolillaan."

Ei varmasti tapahtuisi sillä kyyti olisi kylmää. Miten venäläiset huoltaisivat joukkonsa?

Miten joukot nyt huolletaan sodassa? Tilanne olisi jokseenkin sama kuin koalition hyökätessä Irakiin. Toinen osapuoli on ylivoimainen ja saavuttaisi pian ilmaherruuden. Maahyökkäys olisi helppoa toteuttaa enemmistön väestöstä ollessa kiinnostuneita lähinnä omasta navastaan, puolustaja pystyisi pidemmän päälle vain terrori-iskuihin ja tienvarsipommituksiin. Häirintää siis olisi mutta lopputulos olisi jo nyt selvä; Suomen täydellinen antautuminen ja vallan vaihtuminen noin 3 viikossa.

• 3+20

Maahanlaskussa on tosiaankin se ongelma että ne joukot on kyettävä huoltamaan ja jos tänne laskettaisiin maahan vaikkapa 2000 sotilasta, niin sitä joukkoa ei Venäjä kykenisi huoltamaan ja se taas tarkoittaa ammusten loppumista, ruoka loppuu ja TUHO VARMA.

• Miten....?

No miten nyt ilmasta käsin joukkoja huolletaan?

• 3+13
        faktat pöytään kirjoitti:

Miten joukot nyt huolletaan sodassa? Tilanne olisi jokseenkin sama kuin koalition hyökätessä Irakiin. Toinen osapuoli on ylivoimainen ja saavuttaisi pian ilmaherruuden. Maahyökkäys olisi helppoa toteuttaa enemmistön väestöstä ollessa kiinnostuneita lähinnä omasta navastaan, puolustaja pystyisi pidemmän päälle vain terrori-iskuihin ja tienvarsipommituksiin. Häirintää siis olisi mutta lopputulos olisi jo nyt selvä; Suomen täydellinen antautuminen ja vallan vaihtuminen noin 3 viikossa.

Suomessa ei ole aavikkoa, eikä täällä ilmaherruudella saavuta sitä mitä irakissa ja mikä on kertomasi " ylivoima"?

Maahyökkäys Suomeen on erittäin vaikea toteuttaa, sillä tänne ei marssita niin kuin jonnekin kehitysmaahan .. Sillat tuhoutuu, saattueet tuhoutuu ...

• Ei kykenisi?
        3+20 kirjoitti:

Maahanlaskussa on tosiaankin se ongelma että ne joukot on kyettävä huoltamaan ja jos tänne laskettaisiin maahan vaikkapa 2000 sotilasta, niin sitä joukkoa ei Venäjä kykenisi huoltamaan ja se taas tarkoittaa ammusten loppumista, ruoka loppuu ja TUHO VARMA.

Miksi ei kykenisi huoltamaan? 2000 sotilasta on aika pieni määrä. Aluksi se tarvitsee lisää aseita ja A-tarvikkeita, ruokaa, sitten lisää aseita ja...Sittenpä tuotaisiin nopsaan panssarikalustoa ilmateitse lentokentälle, lisää miehistöä jne.
        Ei ilmahuolto ole mikään vaikea asia, sitä harjoitellaan jatkuvasti.

• IT- Mies
        Miten....? kirjoitti:

No miten nyt ilmasta käsin joukkoja huolletaan?

Luulet siis että tänne lennetään Tupolevilla ja sieltä heille pudotetaan tarvittava materiaali? Ei ole niin yksinkertaista. Täällä ilmatorjunta on toista kun muualla.

• IT-Mies
        Ei kykenisi? kirjoitti:

Miksi ei kykenisi huoltamaan? 2000 sotilasta on aika pieni määrä. Aluksi se tarvitsee lisää aseita ja A-tarvikkeita, ruokaa, sitten lisää aseita ja...Sittenpä tuotaisiin nopsaan panssarikalustoa ilmateitse lentokentälle, lisää miehistöä jne.

2000 sotilasta on pieni määrä, mutta edes tuota 2000 sotilasta Venäjä ei kykenisi huoltamaan. Täällä on kyllä puolustusvoimat käyneet läpi kaikki nuo skenaariot ja tulleet siihen tulokseen että vain ydinasehyökkäys on se jota vastaan emme voi puolustautua ja faktaa on myös se että Suomea vastaan ei käytetä ydinaseita.
        Myös Iskander ohjukset ovat ne joita emme saa ammuttua alas, toisaalta niillä ei ole kovinkaan suurta merkitystä kokonaisuuden kannalta.

Ilmahuolto on erittäin vaikeaa Suomen kaltaista maata vastaan, varsinkin kun pitää tulla lentokoneilla matalalle ja täällä on runsaasti ilmatorjunta kalustoa.

• sain nauraa
        IT-Mies kirjoitti:

2000 sotilasta on pieni määrä, mutta edes tuota 2000 sotilasta Venäjä ei kykenisi huoltamaan. Täällä on kyllä puolustusvoimat käyneet läpi kaikki nuo skenaariot ja tulleet siihen tulokseen että vain ydinasehyökkäys on se jota vastaan emme voi puolustautua ja faktaa on myös se että Suomea vastaan ei käytetä ydinaseita.
        Myös Iskander ohjukset ovat ne joita emme saa ammuttua alas, toisaalta niillä ei ole kovinkaan suurta merkitystä kokonaisuuden kannalta.

Ilmahuolto on erittäin vaikeaa Suomen kaltaista maata vastaan, varsinkin kun pitää tulla lentokoneilla matalalle ja täällä on runsaasti ilmatorjunta kalustoa.

Voi lollero mitä sontaa kapiaiset tänne suoltaa. Vai ei pystyisi huoltamaan, tuho varma? Venäjä pystyisi pitkälti tuhoamaan kaikki suomalaiset yksiköt ilman maajoukkoja ja ilman ydinaseita. Suomella ei olisi Venäjää vastaan mitään mahkuja, eikä sen puoleen Natoakaan. Kannattaa vaan pysyä puolueettomana, mutta ottaa naapurimme Venäjän puolustuksen tarpeet huomioon (ei kannata liittoutua Venäjän vihollisten kanssa).

• realistinen realisti
        IT- Mies kirjoitti:

Luulet siis että tänne lennetään Tupolevilla ja sieltä heille pudotetaan tarvittava materiaali? Ei ole niin yksinkertaista. Täällä ilmatorjunta on toista kun muualla.

Ilmatorjunta on muutaman uudehkon järjestelmän lisäksi jotain ikivanhoja olalta laukaistavia ohjuksia ja itkk:tä. Ei ne kestäisi montaakaan päivää. Noita olalta laukaistavia ei osaa edes suurin osa käyttää...

• Näin se vain on
        faktat pöytään kirjoitti:

"Miten joukot nyt huolletaan sodassa? Tilanne olisi jokseenkin sama kuin koalition hyökätessä Irakiin. Toinen osapuoli on ylivoimainen ja saavuttaisi pian ilmaherruuden."

Ei sitä ilmaherruutta niin vaan saavuteta. Maahyökkäys ei ole todellakaan helppo toteuttaa. Ihmeellinen kuvitelma että itänaapurin armeija on joku voittamaton sotakone. Suuri ja mahtava Neuvostoliitto sai Afganistanissa turpaansa resupekkasisseiltä. Tsetseniassa vielä huonommin varustetut sissit pitivät vuosikausia pilkkanaan Venäjän armeijaa. Suomi kuitenkin valloitettaisiin tuosta vain, keksi parempia valheita, ei noita usko kukaan.

• Näin se vain on
        Ei kykenisi? kirjoitti:

"Miksi ei kykenisi huoltamaan? 2000 sotilasta on aika pieni määrä. Aluksi se tarvitsee lisää aseita ja A-tarvikkeita, ruokaa, sitten lisää aseita ja...Sittenpä tuotaisiin nopsaan panssarikalustoa ilmateitse lentokentälle, lisää miehistöä jne."

Koneet ammuttaisin alas it-ohjuksilla ja Horneteilla. Siinä jäisi ammukset ja ruoka saamatta. Mitä muuten oikein kuvittelet 2000 miehellä saavuttavan? Annas kun arvaan, ne valloittaisi Helsingin?

• Näin se vain on
        realistinen realisti kirjoitti:

Ilmatorjunta on muutaman uudehkon järjestelmän lisäksi jotain ikivanhoja olalta laukaistavia ohjuksia ja itkk:tä. Ei ne kestäisi montaakaan päivää. Noita olalta laukaistavia ei osaa edes suurin osa käyttää...

realistinen realisti, Suomi on EU maa. Saisimme it-ohjuksia ja muita aseita ja kalustoa laivalasteittain. Joukkoja emme tarvitse, miehiä meillä on omasta takaa. Suomen valtaaminen tarkoittaisi Venäjälle satojen tuhansien miehien kokonaistappioita (kaatuneet ja haavoittuneet). Eikä sota siihen loppuisi vaan jatkuisi sissisotana niin pitkään kunnes miehittäjä olisi ajettu maasta pois. Kaikki tuo Venäjällä tiedetään ja se kyllä hillitsee hyökkäyshaluja. Miksi he tänne tulisivat, ei mitään voitettavaa, paljon hävittävää. Kertokaa mitä niin arvokasta Suomessa on että tänne kannattaisi hyökätä?

• Just näinnn

"Miten joukot nyt huolletaan sodassa? Tilanne olisi jokseenkin sama kuin koalition hyökätessä Irakiin. Toinen osapuoli on ylivoimainen ja saavuttaisi pian ilmaherruuden."

Ei sitä ilmaherruutta niin vaan saavuteta. Maahyökkäys ei ole todellakaan helppo toteuttaa. Ihmeellinen kuvitelma että itänaapurin armeija on joku voittamaton sotakone. Suuri ja mahtava Neuvostoliitto sai Afganistanissa turpaansa resupekkasisseiltä. Tsetseniassa vielä huonommin varustetut sissit pitivät vuosikausia pilkkanaan Venäjän armeijaa. Suomi kuitenkin valloitettaisiin tuosta vain, keksi parempia valheita, ei noita usko kukaan.

Juuri niin ... Täällä jotkut luulevat tai muuten vaan ylistävät Venäjän armeijan voimaa ja tehoa vaikka todellisuudessa kyseessä on armeija joka ei ole pystynyt voittamaan yhtäkään sotaa sitten toisen maailmansodan!

Nämä kirjoittajat sitten tosiaan vielä luulevat että Suomi kestäisi vain joitakin päiviä Venäjän hyökkäystä.

Jos ylipäätäänkin miettii Venäjää ja sen saavutuksia, Venäläistä tekniikkaa, niin minulle ainakaan ei tule mieleen yhtäkään onnistumista missään asiassa koskaan.

Miten tuollainen heikko ja köyhä maa kykenisi voittamaan Suomen armeijan tuosta vaan - Ei mitenkään.

• Helsinki kestää

"Miksi ei kykenisi huoltamaan? 2000 sotilasta on aika pieni määrä. Aluksi se tarvitsee lisää aseita ja A-tarvikkeita, ruokaa, sitten lisää aseita ja...Sittenpä tuotaisiin nopsaan panssarikalustoa ilmateitse lentokentälle, lisää miehistöä jne."

Koneet ammuttaisin alas it-ohjuksilla ja Horneteilla. Siinä jäisi ammukset ja ruoka saamatta. Mitä muuten oikein kuvittelet 2000 miehellä saavuttavan? Annas kun arvaan, ne valloittaisi Helsingin?

Helsingin valtaaminen on viholliselle täysin ylivoimainen tehtävä, sillä H:gin puolustus perustuu hyvin pitkälle tunneleihin ja niin kauan kun tunnelit on suomalaisten hallussa niin Helsinkiä ei pysty valtaamaan ja jos käy niin että tunneleita joudutaan luovuttamaan, niin menisikö kukaan sellaiseen tunneliin - Se meinaan olisi kuolemanloukku - tunneleidenkin menettämiseen on varauduttu!

On totta että maahanlaskujoukkojen tänne tuominen ja niiden huolto ei tulisi onnistumaan tehokkaan ilmapuolustuksemme takia.

• mahork

Niillä on salaisia hapankaalikätköjä Lapissa,siellä se säilyy mainiosti

• TupOlav
        IT- Mies kirjoitti:

Putin maastoutuu joutsenparveen ja lentää niiden mukana näyttämään laskeutumispaikkaa ilmavoimille.

• IXf7KI

Täällä eletään menneessä maailmassa. Kukaan ei viitsisi lähteä sotimaan pitkin metsiä. Kotisohvalta on paljon mukavampaa seurailla maailman menoa.

• Näin se vain on

"Täällä eletään menneessä maailmassa. Kukaan ei viitsisi lähteä sotimaan pitkin metsiä. Kotisohvalta on paljon mukavampaa seurailla maailman menoa."

Suomessa on satoja tuhansia miehiä jotka lähtisivät. Sen uskon ettet sinä lähtisi.

• kipjatokki

Korsussa on mukava selailla iPattia, ja kivat kaverit.

• simppa112112

"Täällä eletään menneessä maailmassa. Kukaan ei viitsisi lähteä sotimaan pitkin metsiä. Kotisohvalta on paljon mukavampaa seurailla maailman menoa."

Suomessa on satoja tuhansia miehiä jotka lähtisivät. Sen uskon ettet sinä lähtisi.

Väärin. Tutkitun tiedon meitä puolustamaan lähtijöitä on niin paljon ettei riitä edes aseita kaikille.
        Itse puolustan varmasti kotimaatani, mutta valmis puolustamaan myös viroa ja vaikkapa heti valmis menemään sotaharjoituksiin Viroon.

• Krimin sota

Mitenkäs se sota Krimillä menikään, joko se unohtui?

• Mikä Krimin sota?

Krimiä ja Suomea ei voi verrata toisiinsa. Ei tänne tule eikä voi tulla mitään tunnuksettomia sotilaita seisoskelemaan ja ottamaan tuolla tavoin kohteita haltuun. Tuollainen toiminta ei onnistu länsimaista armeijaa vastaan.

• Venäjä on nopea

Mikäli Venäjä joskus hyökkää Suomeen. Venäjä tulee ensin ilmasta massiivisella pommituksella ja lamauttaa kaiken Suomessa. Yhteydet, voimalaitokset, radioasemat, Rautatieasemat, maanteiden tärkeät liittymät, lentokentät, Kaikki sotilastukikohdat. Tähän menee yksi yö.

Seuraavassa vaiheessa tulevat laskuvarjojoukot ja niitä pudotetaan kaikkialle tärkeisiin kohteisiin ja ne valtaavat tärkeät toiminnot. Siihen menee seuraava päivä. Sen jälkeen alkaa maakuljetukset, joilla tuodaan täydennysjoukkoja ja huoltoporukkaa.

Mitään ennakkoilmoitusta ei tule, mitään keskusteluja ei käydä etukäteen. Hyökkäys tapahtuu äkkiarvaamatta ja yllätyksellisesti. Hyökkäyspäiväkin on jo tiedossa. Hyökkäys alkaa 6.12. klo 20.00 Vuosi on vielä vähän hakusessa.

• 17+13

" Mikäli Venäjä joskus hyökkää Suomeen. Venäjä tulee ensin ilmasta massiivisella pommituksella ja lamauttaa kaiken Suomessa. Yhteydet, voimalaitokset, radioasemat, Rautatieasemat, maanteiden tärkeät liittymät, lentokentät, Kaikki sotilastukikohdat. Tähän menee yksi yö."

Suomea ei lamauteta massiivisella ilmaiskulla. Edes USA ei kyennyt lamauttamaan Irakiin hyökätessä sen puolustusta vaikka ilmahyökkäys oli valtava.

"Seuraavassa vaiheessa tulevat laskuvarjojoukot ja niitä pudotetaan kaikkialle tärkeisiin kohteisiin ja ne valtaavat tärkeät toiminnot. Siihen menee seuraava päivä. Sen jälkeen alkaa maakuljetukset, joilla tuodaan täydennysjoukkoja ja huoltoporukkaa"

Tuo oli täyttä skeidaa koko kappale. Eikös tuo teoriasi jonka tuossa alussa esitit vesittäisi koko operaation mikäli hyökätessä tuhottaisiin tiestö?

" Mitään ennakkoilmoitusta ei tule, mitään keskusteluja ei käydä etukäteen. Hyökkäys tapahtuu äkkiarvaamatta ja yllätyksellisesti. Hyökkäyspäiväkin on jo tiedossa. Hyökkäys alkaa 6.12. klo 20.00 Vuosi on vielä vähän hakusessa. "

Mitään yllätyshyökkäystä nykymaailmassa ei voi tehdä. Sotaa edeltää aina poliittinen kriisi joka sitten johtaa sotaan.

Ja sinulla oli päivämäärä ja kellonaikakin jo tiedossa - Varmaan asevoimillekin olet jo saattanut tuon tiedon?

• Kiitos Putlerin
        17+13 kirjoitti:

" Mikäli Venäjä joskus hyökkää Suomeen. Venäjä tulee ensin ilmasta massiivisella pommituksella ja lamauttaa kaiken Suomessa. Yhteydet, voimalaitokset, radioasemat, Rautatieasemat, maanteiden tärkeät liittymät, lentokentät, Kaikki sotilastukikohdat. Tähän menee yksi yö."

Suomea ei lamauteta massiivisella ilmaiskulla. Edes USA ei kyennyt lamauttamaan Irakiin hyökätessä sen puolustusta vaikka ilmahyökkäys oli valtava.

"Seuraavassa vaiheessa tulevat laskuvarjojoukot ja niitä pudotetaan kaikkialle tärkeisiin kohteisiin ja ne valtaavat tärkeät toiminnot. Siihen menee seuraava päivä. Sen jälkeen alkaa maakuljetukset, joilla tuodaan täydennysjoukkoja ja huoltoporukkaa"

Tuo oli täyttä skeidaa koko kappale. Eikös tuo teoriasi jonka tuossa alussa esitit vesittäisi koko operaation mikäli hyökätessä tuhottaisiin tiestö?

" Mitään ennakkoilmoitusta ei tule, mitään keskusteluja ei käydä etukäteen. Hyökkäys tapahtuu äkkiarvaamatta ja yllätyksellisesti. Hyökkäyspäiväkin on jo tiedossa. Hyökkäys alkaa 6.12. klo 20.00 Vuosi on vielä vähän hakusessa. "

Mitään yllätyshyökkäystä nykymaailmassa ei voi tehdä. Sotaa edeltää aina poliittinen kriisi joka sitten johtaa sotaan.

Ja sinulla oli päivämäärä ja kellonaikakin jo tiedossa - Varmaan asevoimillekin olet jo saattanut tuon tiedon?

Etköhän sinä reppana ole katsonut liikaa elokuvia. Venäläinen ei ole onnistunut lannistamaan tsetseenejä, vaikka on yrittänyt satoja vuosia.

Nyt juo kylmää maitoa ja rauhoitu, nuo sinun päiväunesi ovat kovin vanhanaikaisia ja jälkeenjääneitä.

Muista, että Venäjä on kehitysmaa monessa suhteessa ja kohta kokonaan.

• saatana2

En jaksanut koko ketjua lukea mutta toi natsipelle huutelija on pihalla kuin lumiukko. Jaa ettei liikekannallepanoa voi ilman tietoliikenne verkkoja ja sähköä toteuttaa.
      Kaikille vaan ei ole annettu yhtä paljon älliä näin se on .Toisaalta surullista.

• näinsevaanonn

liiikekannallapano? No, aivan sama, puolet porukasta ei lähde minnekään ja lopuista puolet häipyy ulkomaille ja maa antautuu ehdoitta ylivoimaisen vihollisen edessä. Se on viisasta, ei ole mitään järkeä tavallisen kansalaisen tapattaa itsensä sodassa, ei sitä herratkaan tee.

• case closed

No kuulehan nyt pellehermanni, kerropa miten se liikekannallepano tehdään kun ei ole sähkö- tai tietoverkkoa? Ei sitä pysty tekemään vaaditussa aikataulussa, joten se jää suurilta osin tekemättä. Jäisi melkolailla ressujen oma-aloitteisuuden varaan koko homma, eli ehkä 20-30% armeijasta saataisiin kasaan, mutta kaikki logistiset ja strategiset solmukohdat olisi siihen mennessä menetetty.

Teillä natsipelleillä on joku kummallinen luulo, että keskustelu voitetaan vain haukkumalla vastapuolta. Oikeasti teette vain itsenne entistäkin naurettavammiksi.

• Vitttsit mikä pelle
        case closed kirjoitti:

No kuulehan nyt pellehermanni, kerropa miten se liikekannallepano tehdään kun ei ole sähkö- tai tietoverkkoa? Ei sitä pysty tekemään vaaditussa aikataulussa, joten se jää suurilta osin tekemättä. Jäisi melkolailla ressujen oma-aloitteisuuden varaan koko homma, eli ehkä 20-30% armeijasta saataisiin kasaan, mutta kaikki logistiset ja strategiset solmukohdat olisi siihen mennessä menetetty.

Teillä natsipelleillä on joku kummallinen luulo, että keskustelu voitetaan vain haukkumalla vastapuolta. Oikeasti teette vain itsenne entistäkin naurettavammiksi.

Ainoastaan sinä nolaat itsesi asiantuntemattomilla kommenteillasi ja minä ainakin tunnen myötähäpeää puolestasi.

• olen armelias
        Vitttsit mikä pelle kirjoitti:

Ainoastaan sinä nolaat itsesi asiantuntemattomilla kommenteillasi ja minä ainakin tunnen myötähäpeää puolestasi.

Hyväksyn tuon antautumisesi.

• Liikekannallepano
        case closed kirjoitti:

Liikekannallepano tehdään aina polkupyörälähetein. Varuskunnista lähtee pyörällä porukat viemään kutsuja joka taloon ja majaan. Joissakin tapauksissa tuo pyöräretki tosin taitaa nykyisin viedä jo viikon vähintään.

• préssent
        näinsevaanonn kirjoitti:

liiikekannallapano? No, aivan sama, puolet porukasta ei lähde minnekään ja lopuista puolet häipyy ulkomaille ja maa antautuu ehdoitta ylivoimaisen vihollisen edessä. Se on viisasta, ei ole mitään järkeä tavallisen kansalaisen tapattaa itsensä sodassa, ei sitä herratkaan tee.

Liikekannallepano tulee tapahtumaaan kenttäpostin kautta, kaikille velvollisille lähetetään kirjattu kirje, jossa ilmoitetaan kokoontumispaikat.

• case closed kirjoitti:

Miksi sinua niin kipeasti kinosta mitä Suomen armia teke kuin venäjä hyökkä?

• Järjen köyhyyttä

Miksi et sinä ja kaikki muutkin mieti yhtä paljon ja tarkasti sitä, miten sotaa ei enää syttyisi. Milloinkaan, mihinkään.

• zolotoj

On maamme köyhä, siksi jää- jos kultaa kultaa kaivannet

• Rauhan rakentajiksi
        zolotoj kirjoitti:

On maamme köyhä, siksi jää- jos kultaa kultaa kaivannet

Väärin ymmärretty. Emmekä me ole köyhiä, meillä on esim. Ahtisaari. Kaikki suomalaiset voisivat ottaa saman ajattelutavan ja asenteen jotta voisimme näyttää maailmalle, miten ollaan ja eletään sotimatta, rauhassa ja rinnakkain muitten kanssa.

• Onpa hauska NATON liitymisen vastustaminen. NATON ei kannata liityä koska sitten venäjä hyökää jä seurava pointi kuin ei o liittolaisia ei pitä tehdä vastarinta kuin Suomi pieninä maana joka tapauksessa häviä.

• TuumaakaanEiAnneta

Huomasit paradoksin, hyvä.

Huvitti ihan sama.

Tänne ei ilomarssilla tulla, Suomi taistelee aina maahantunkeutujia vastaan Naton kanssa tai ilman.
        Naton kanssa puntit ovat vain tasaväkisemmät toisin kuin talvisodassa aikoinaan.

• TuumaakaanEiAnneta kirjoitti:

Huvitti ihan sama.

Tänne ei ilomarssilla tulla, Suomi taistelee aina maahantunkeutujia vastaan Naton kanssa tai ilman.
        Naton kanssa puntit ovat vain tasaväkisemmät toisin kuin talvisodassa aikoinaan.

Ihan sama asenne on Ukrainassa. Mutta ilman naton tukea näytä surullista. Jos joku maa oliisi lähetetty Ukrainalaisille humanitarien apua venäläisin tyylin......

• simppa11111111
        TuumaakaanEiAnneta kirjoitti:

Huvitti ihan sama.

Kylläpä nauratti lukiessani. Ensinnäkin meille suomalaisille ei ole opetettu ampumaan piilosta kädet ylhäällä rk:lla, kuten teille ryssille. Ammumme tähdättyjä laukauksia. Ja ennen kuin ne teidän 50-70 000 ns. Sotilastanne ovat rajallamme , teidän pitää etsiä ajoneuvoihinne uudet renkaat ja polttoaineet upseerienne varastamien tilalle.
        Näistä n. 70000 karkaa tai teidän omat aliupseerit ampuvat ehkä kolmasosan pelkuruudesta ( historiasta opittua).
        Suomessa ei edes tarvita mitään maavoimien liikekannallepanoa, sillä itärajalla asuvat maanviljelijä perheet pysäyttävät kyllä loput.

• sota juu tuloo

Ettekös te olette lukeneet Venäjän sotilaallisia puolustussuunnitelmia.

Siinä keskitytään aina ensihyökkäykseen ennen kuin vihollinen ehtii hyökätä maahan.

Suomeen tullaan lentokoneilla etelästä käsin, muutamassa iskusuunnassa. Yksi hurja iskusuunta on Turusta rannikkoa myöten Tornion suuntaan. Toinen Hangon kohdilta. Kolmas iskulaivue lentää Helsingistä pohjoiseen, Sitten on Porvoon kohdalta ylös ja viimeinen Lappeenrannasta pohjoiseen rajan kaupunkien tuntumassa.

Voi teitä nuoria, te saatte ihastella sitä pommitusten tuomaa valoloistoa ja räiskettä vielä.

• hiskyluokka

Helsinkiin tullaan sukellusveneellä Vuosaaren satamaan , ja kysytään notta ataururutteko vai ettekö.

• Suomen puolesta

Kun isänmaasta on kyse tositilanteessa niin siinä unohtuu aatteet ja muu roska! Talvisodassa Suomi oli yhtenäisempi kuin koskaan. Samassa rintamassa Suomea puolusti kommunistit ja kokoomus ja kaikki siltä väliltä. Kiistat Suomen kansalaissodista jne. oli kuin pois pyyhittyä. Suomea puollusti jopa vapaaehtoisia RUOTSISTA!

Ei minulla ole mitään kommunismia vastaan, KUNHAN se ei tarkoita sitä ettei olisi isänmaallinen. Aatteesta riippumatta kyllä sitä luulis omaa kotiseutua niin paljon jokaisen rakastavan että sitä puolustaa.

Se että on elämän aikana kohdannut ihmisiä jotka tuntuvat "kuzipäiltä" epäreiluilta jne. EI tarkoita sitä että Suomi olisi pazka. Kyllä niitä vatipäitä on ihan joka maassa.

Itse olen työtön ja oikeuksiani olen saanut tapella että pärjää, mutta kyllä se rakkaus kotimaahan ja niihin ihmisiin ystäviin jne. on niin syvä että sisulla kyllä tätä maata puolustan niin kauan kuin viimeinenkin lyönti sydämestä on loppunut.

Suomi on kaunista seutua ja rauhallinen maa! Ei ole Suomen vika että vahingossa valittiin eduskuntaan idiootteja.

Suomessa on paljon hyvää kun vain miettii...

• ex suomalainen

Pitää seurata tilannetta ja autossa tankki täynnä, jotta pääsen Haaparannan kautta Ruotsiin ja nykyiseen kotimaahani Norjaan. Ei edes suomalaiset sotapoliisit tai hurrit minua pysäyttäisi kuten kaikki muut jotka ovat suomenkansalaisia niitä ei päästettäisi pois paitsi naiset ja lapset.
      Suomen paska ei mitään minulle ole antanut...no kanslaiskoulun kävin. Norja antoi ja hyvän eläkkeenkin jo 38 vuotiaana eli mikäs sinne mennessä, kun sielläkään en ole edes nostoväkeä vaikka Norjaa puolustaisin viimeiseen henkeen tietenkin.

• Muistuttaja

Sinua lahjakkaammille suomalaisille antoi vaikka kuinka paljon.

• jonnematias30

Minä olen varustanut mökilleni "pienen tukikohdan", on varusteita pitemmäksikin aikaa.
      Tosipaikan tullen saan hankittua suhteitteni kautta myös raskaampaa aseistusta pv:lta: sinkoja, miinoja ja konekiväärin ammuksineen.

Kansalaisvelvollisuus olisi ylläpitää ampumataito sekä hommata kunnon kivääri, sillä voi napsia piippalakkeja sopivasti.

Valmiustilaa kohotetaan kokoajan.

• Hävitty on jo

Jos kävisi niin onnettomasti, että Suomi saisi Venäjän hyökättyä jostakin apua, niin Venäjä pommittaisi Helsingin tohjoksi, Lahden tohjoksi, Turun tohjoksi, Kouvolan tohjoksi, Hämeenlinna tohjoksi ja ehkä muitakin kaupunkeja vielä, ehkä Seinäjoki ja Mikkeli ja Kuopio ..

Siinä sitten olisi pientä pähkinää purtavaksi Suomen puolustajille.

Se nyt on selvää, että Suomella ei ole mitään mahdollisuutta pärjätä Venäjälle.

Naton apu toisi nuo hirvittävät pommitukset.

Suomi on hävinnyt Venäjälle jo niin monta kertaa aikaisemmin, ettei todellakaan kannattaisi enää ryhtyä sotaan Venäjää vastaan. Ison vihan ajoista lähtien on aina vain hävitty sota Venäjää vastaan, vaikka naapurimme Ruotsi on joskus ollut mukana auttamassa. Ei siis kannata enää yrittää.

Rauha Venäjän kanssa on tärkeä asia ja se tarkoittaa, että Suomi irtisanoutuu kaikista toimista Venäjää vastaan.

Suomen johto on taas unohtanut historian. Venäjä ei pelkää hyökätä tarvittaessa EU maahan, eikä Nato maahankaan. Venäjä ei pelkää käyttää ydinasetta tarvittaessa puolustaakseen maatansa - siinä syy, ettei Obama uskalla tehdä nytkään mitään, vaikka kohta koko Ukraina on Venäjän osa.

• 7+6

" Jos kävisi niin onnettomasti, että Suomi saisi Venäjän hyökättyä jostakin apua, niin Venäjä pommittaisi Helsingin tohjoksi, Lahden tohjoksi, Turun tohjoksi, Kouvolan tohjoksi, Hämeenlinna tohjoksi ja ehkä muitakin kaupunkeja vielä, ehkä Seinäjoki ja Mikkeli ja Kuopio "

Mitään tuollaisia asutuskeskus/kaupunkien pommituksia ei nykysodissa tehdä - Ei edes Venäjä tee. Ja toisekseen meillä on erittäin hyvä ilmatorjunta ja sen takia tänne on vaikeaa tulla pommittamaan edes joukkoja!

" Suomi on hävinnyt Venäjälle jo niin monta kertaa aikaisemmin, ettei todellakaan kannattaisi enää ryhtyä sotaan Venäjää vastaan. Ison vihan ajoista lähtien on aina vain hävitty sota Venäjää vastaan, vaikka naapurimme Ruotsi on joskus ollut mukana auttamassa. Ei siis kannata enää yrittää."

Suomi ei ole hävinnyt kertaakaan!

"Suomen johto on taas unohtanut historian. Venäjä ei pelkää hyökätä tarvittaessa EU maahan, eikä Nato maahankaan. Venäjä ei pelkää käyttää ydinasetta tarvittaessa puolustaakseen maatansa - siinä syy, ettei Obama uskalla tehdä nytkään mitään, vaikka kohta koko Ukraina on Venäjän osa. "

Tässä olet oikeassa - Venäjä ei pelkää hyökätä EU tai Natomaahankaan.

• Särmä sotilas

Mulla oli yksi tuttu, joka puhui justiin kuin sinä. Se oli tyhmin ihminen koko maakunnassa. Lähti sitten jonkun lumpun matkaan, mutta sen puheille naureskellaan vielä usein.

Se ei muuten osannut tehdä mitään, ihan kaikessa piti muiden olla auttamassa.

• jiljil

Toisessa maailmansodassa Saksan kaupungit pommitettiin soraläjiksi. Silti kansan puolustustahto ei murentunut. Sama on suomalaisten kanssa, antaa ryssän pommittaa, suomalaiset vain sisuuntuvat.

Vaikka minä olen jo viisikymppinen ukko enkä sotaan kelpaa niin hirvikiväärillä ehdin ainakin yhden venäläisupseerin ampumaan. Väijyy 200-300 metrin päässä ja kuula kalloon. Oma henki siinä menee mutta menkööt, saan ainakin yhden mukaani. Samanlaisia kuin minä on Suomessa tuhansia...

• Voihan vanikka

Aloittaja ei ole käynyt edes suomen armeijaa, vain sivari voi olla noin idiootti:)

• 17+12

Mistä tuollaista päättelet?

• Profeetta vierahista

Venäjällä ei todellakaan ole ihmisellä mitään arvoa, Jumala loi venäläisen kärsimään.

Kolmas maailamansota on jo alkanut Venäjän toimesta ja sen päättyessä venäläisiä on elossa n. 17 miljoonaa ja he tappelevat keskenään tukasta repien, nyrkein ja kepein. YK laatii Venäjän kouluihin opetussuunnitelmat ja muu maailma valvoo, että niitä noudatetaan. Mutta kansan sivistystaso nousee hitaasti, koska siinä maassa on aina tapettu älymystöä sumeilematta.

Kuolleita on hirveästi. Suurin osa heistä tuhoutuu omiin aseisiin.

• gghhhhhh

Suomen ja Venäjän sota menisi näin turpaan tulee Suomelle ja kunnolla Sodan kesto varmaan noin 30 päivää.

• Fant.asy

taas ollaan ajassa miekka ja kilpi!

"Jos Suomen ja Venäjän välille syttyisi sota"

no se kestäis about 10 minuuttia meidän häviöön jos venäjällä ei olisi mitään haluja säilyttää mitään suomesta, ja jos haluaisivat säilytää niin veikkaisin et about viikon kestäs sit korkeintaan eivätkä varmaan edes lähettäis muuta kuin droneja.. nyt on 2015!! joku reliteetti ees niihi fantasioihin

• Terve orjat!

Venäjä ei pysty mitään sotaa Suomea vastaan käymään. Sillä on tällä hetkellä neljä käynnissä olevaa sotaa, eikä se saa niistä yhtään loppumaan.

Sen ohjuksetkin lentelee minne sattuu, vai uskotko, että venäläinen tahallaan tappaisi koululapsia.( Taitaa syntyä ryssältä, ainakin 40-luvulla Suomessa syntyi.)

Jollei Putin ala rauhottua, niin se saa kohta korvileen ja sitten saa sivistymättömät venäläiset etsiä itselleen uuden Putleri.

Ei olisi uskonut, että tuollainen häpeä pitää vielä Euroopassa nähdä, mutta ne maaorjien jälkeläiset ovat orjia edelleen.

• Tarkka-ampuja

Ja hirvimiehet ampuisivat 60 000 venäläistä yhtenä syksynä ja keväällä lisää.

• känäfani

Suomenkaan ei olisi luultavasti tarvinnut sotia lainkaan, jos olisi luovutettu suosiolla sitä Karjalankannasta, mutta kun oli niin kauhea halua sotia Saksan takia. Sama se on nyt Ukrainassa. Rauha olisi äkkiä saavutettavissa, jos Ukraina suostuisi Venäjän ymmärrettäviin vaatimuksiin, jotka perustuvat vain Venäjän turvallisuuden takaamiseen Natoa vastaan.

• hav.2
        känäfani kirjoitti:

Suomenkaan ei olisi luultavasti tarvinnut sotia lainkaan, jos olisi luovutettu suosiolla sitä Karjalankannasta, mutta kun oli niin kauhea halua sotia Saksan takia. Sama se on nyt Ukrainassa. Rauha olisi äkkiä saavutettavissa, jos Ukraina suostuisi Venäjän ymmärrettäviin vaatimuksiin, jotka perustuvat vain Venäjän turvallisuuden takaamiseen Natoa vastaan.

Kyllähän se näin menee ja yksinkertaistettuna: Suomen turvallisuuden takaamiseen tarvitaan vain hyvät kahdenväliset suhteet Venäjän kanssa.

• StubbHaglund

Kyllä Suomelle tulisi tappioita kaatuneina ainakin 5000 miestä, nuorukaisia parhaassa iässään;
      uhreja Stubb/Haglundin järjestämässä konfliktissa.

• sot.vet

Suomella ei ole ollut vihollisia seitsemänkymmeneen vuoteen, se pitäisi olla kaikille selvää. Tuntuu aivan siltä, että jopa poliitikkojemme joukossakin joillakin nuorilla kansanedustajilla, erikoisesti ministereillä, on tarvetta tekaistuilla vastakkainasetteluilla tehdä Suomelle vihollisia. Venäjä ei ole missään vaiheessa osoittanut, että se olisi Suomen vihollinen ja että olisi uhkaamassa jotenkin Suomen itsenäisyyttä. Kuitenkin täällä luodaan aivan perusteettomasti uhkakuvia siitä, että Venäjä olisi mahdollisesti jotenkin uhka Suomelle.
      Mistä tällainen johtuu, sitä on vaikea ymmärtää. Vai onko USA vetoinen Nato saanut päät pyörälle Suomessakin.

• Nostattaja

Nosto

• Paskattaja

Haista paska!

• Viljaleena

Ihmettelen vain, kuinka tuollaisen valtion kanssa voi olla ystävällisissä suhteissa, kun ei sen sanoihin voi luottaa missään asioissa. Valheita suoltavat koko ajan.
      Ihmettelen näitä kirjoittajia, jotka uskovat, että Putin antaa Suomelle minkäänlaista armoa missään vaiheessa, jos se sille päälle sattuu, vaikka kuinka sinne päin kumartelisitte. Putin nauraa olemattomaan partaansa, kun huomaa, kuinka sinne päin pokkuroidaan.
      Kyllä minäkin uskon, että me suomalaiset puolustaisimme kotimaatamme viimeiseen mieheen ja naiseen. Sisua meillä kyllä riittäisi.

Tämä maa, kaunis on kotimaa!

• ggghjjklllll

En kyllä näe minkäänlaista syytä puolustaa tätä maata ja hyvin moni ajattelee samoin. Tuskin talvisodan henki toistuisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      103
      4583
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      385
      1352
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1062
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1052
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      960
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      911
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      891
    8. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      11
      882
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      866
    10. tilitoimistopiirainen huutaa

mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      10
      847
    Aihe