Uusi miesystäväni(1kk)haluaa tutustuttaa minua ystävilleen ja tutuilleen,mutta ongelmana on etten yleensä keksi mitään sanottavaa.. Hymyilen vain ja vastaan jos jotain kysytään.
Yleensä olen porukassa se,joka puhuu ja saa toiset nauramaan,nyt ei vain onnistu. Osasyynä voi olla se että miesystäväni on suomenruotsalainen janiin hänen ystävänsäkin..osaan toki ruotsia aika hyvin mutta kehtaako sitä puhua..
Tuppisuu
7
378
Vastaukset
- Olle Karlsson
Rohkaisen puhumaan. Siitäkin huolimatta, että maailma on täynnään omaa ääntään rakastavaa mölöttäjää, niin puhu silti.
- Olga
Kyllä se puhe tulee kun sen aika on ja opit luottamaan mies ystävääsi.
Siihen asti hymyile nätisti sillä kai ystäväsi tajuaa ettet osaa kieltä yhtä hyvin kuin hän? Hymyile ja vastaa rohkeasti esitettyihin kysymyksiin. Hymyilevä puhuja saa pienet virheet anteeksi, joten unohda kielioppisäännöt ja keskity sanottavaasi. Kun varmuutesi kasvaa, pystyt esittämään jo omiakin kommenttejasi ja saat muut nauramaan vieraallakin kielellä :))
- Ysti
Itte oon Italias vaihdos ja mullon italialainen mies, sen kaverit ei puhu englantia, joten mun on koitettava puhua italiaa, jota en todellakaan 4 kk:n opiskelun aikana oo voinu viel kauheen hyvin oppia.. Suu auki ja jutteleen! Pienii ne jotka ei tajua!
- -satin-
Kiitos,oli mukava lukea rohkaisevia viestejänne!
Kyllä se tästä :)
- mies savosta
on tuppimuna. En kehtaa sitä seurassa näytellä. Se tosin pyrkii esiin koska minulla on housuissa vain yksi lahje. Onneksi se on sen verran nysä että sitä ei huomaa kuin haukansilmäinen.
- Bättre folk
Koska ruotsin puhuminen hirvittää niin älä puhu ruotsia, puhu suomea! Ystäväsi kaverit osaavat varmasti kaikki myös suomea. Meille suomenruotsalaisille on täysin jokapäivainen tilanne se että kukin puhuu sitä mitä parhaiten osaa. Kahden kielen puhuminen yhtäaikaa ja sekaisin on meille ihan normaalia eikä siihen kaksikielisissä piireissä kiinnitetä mitään huumiota, ei ainakaan negatiivistä. Se että edellytettäisiin puhuvan jollekin kaverille muuta kieltä kuin millä hänet on oppinut tuntemaan on sitävastoin äärettömän tönkköä, tuntuu tosi luonnottomalta. Joten, rohkeesti vaan, puhu kumpaa vaan, me olemme siihen tottuneet, totuttele sinäkin. Tämä on nimenomaan suomalainen / suomenruotsalainen erikoisuus. Sekaan vaan, älä odota että koko jengi vaihtaa takiasi kieltä. Ja ruotsia voit harjoitella pikkuhiljaa tai olla harjoittelematta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1277148Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1234944L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa664286TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153473Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242281Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2881733Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä221476- 671475
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581438Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j581394