Sitä olen tässä monasti

Perusinsinööri.

tosissani pohtinut, mistä herätysliikkeet saavat hengenenergiansa. Yleensähän heräämisen jälkeen alkaa liike, mutta mikä saa aikaan herätyksen?

Minulla on itselläni mm. useampi iPhone ja Lumia yms. herätyskellon omaavaa tietoteknistä laitetta ja aina olen hyvin herännyt ilman jeesusteluja. Aina olen ylösnoussutkin ilman harhauskoja.

Insinöörinä siis ihmettelen, mihin herätysliikkeitä kukaan tarvitsee? Taitavat heränneet nukkua onnensa ohi harhaisessa maailmassaan.

Tätä olen usein heränneenä pohtinut. Tänään en ole herännyt, koska en ole nukkumaankaan käynyt, mutta joskus aamupäivällä ehkä heräilen, kun väsy on poissa. Ei tartte kenkään tempaista, eikä mielikuvitusolentohen istua olkapäillä. Tai, joskus on kyllä liskojen yö. Meinaan, kun ilmaista alkoholia saa juoda firman juhlissa. Joskus menee överiksikin, mutta aina olen herännyt. Siitä huolimatta.

Matemaattiset problemat kiinnostavat myös, eli onko herännäisyys /c :stä? Tätä pohdin ja luulen, että todellakin aksiooman pitävän paikkansa.

2

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan_lapsi

Se on Jumalan Pyhä Henki joka tuo kaiken herätyksen. Ja Jumala itse luo jokaisen kasvin, eläimen, ihmisen ja kaiken elävän. Jopa pienen pienet hyttyset. Jumala yksin tietää sinun ajatuksesi ja kaiken mitä teet päivän aikana. Hän yksin on tehnyt kaiken ja pitää yllä tätä luomakuntaa. Eli, eiköhän Hänellä ole langat käsissään myös herätyksen kanssa. <3

• Sinun aloittaja on pirautettava iPhone ja Lumiapuhelimilla Yläkerran Isännälle ja tiedusteltava nimeäsi "Elämänkirjasta", jos meinaat perille Jumalanvaltakuntaan.
      Mutta, jos et ole sinne matkalla, lepää rauhassa ja pane arkiaamuiksi puhelimesi soimaan, että kerkiät hikitehtaaseesi hommiin. Se kun päättyy, se on siinä se.
      Molemmat päämäärät ovat vapaehtoista matkaa, ei pakkotietä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      91
      4253
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      227
      1700
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      76
      1430
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1130
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      330
      1062
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1050
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      49
      1029
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      136
      959
    9. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      944
    10. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      98
      919
    Aihe