moi! olisko puoliverinen hyvä ekaks ratsuksi vai olisko suokki parempi..? thanks!!=)
LOOK!
6
1025
Vastaukset
- *sennu*
täysin sinusta itsestäsi. Ensinnäkin, pidätkö enemmän suokeista vai puoliverisistä?
Molemmat ovat hyviä vaihtoehtoja. Sitäpaitsi molemmista roduista löytyy niin laidasta laitaan yksilöitä, että taatusti löydät mieleisesi. Eipä tuo selviä kuin kokeilemalla!
Puoliveriset saattavat tietty olla kuumempia ja "neitimäisempiä". Itse pidän enemmän pv:eistä, sillä omistan sellaisia kaksi kappaletta. Mutta on ne suokitkin aika ihania karvaturreja. Ja hyväluonteisia.
Kaikki on niin yksilöllistä.- juukeli
Riippuu täysin hevosen luonteesta ja koulutustasosta. Rotu ei juuri vaikuta asiaan, mutta tietysti jos etsit urheiluhevosta on puoliverisellä siihen soveltuvampi rakenne: hienommat liikkeet kouluun, enemmän kapasiteettia esteille.
- -Fantsu-
juukeli kirjoitti:
Riippuu täysin hevosen luonteesta ja koulutustasosta. Rotu ei juuri vaikuta asiaan, mutta tietysti jos etsit urheiluhevosta on puoliverisellä siihen soveltuvampi rakenne: hienommat liikkeet kouluun, enemmän kapasiteettia esteille.
sopis paremmin..haluutko ison vai vähän pienemmän..ei rodul oo väliä niinku jo on sanottu kannattaa koe ratsastaa mä omistan ite suokin et mun mielest suokki
- Veera
Oon täysin samaa mieltä muiden vastanneiden kans. Se riippuu täysin siitä minkälaista ite oot etsimässä! Puoliverinen on varmasti hieman kuumempi (tai ainakin vireämpi) kuin suokki, mutta pv:itäkin on niin monia erilaisia! Suokki on enemmän kuitenkin semmonen ns löntystelijä, ja kiltti ruohonmässyttelijä. Ei tietenkään kaikki suokit oo samanlaisia. Jotku voi olla tosi kuumiakin yksilöitä. Mutta sinähän sen tietenkin itse päätät, ja tiedät minkälaisen hevosen haluat. Suokki on kuitenkin aina ns varma valinta, mutta jos haluut jotain ns erikoisempaa, ehkä sitte pv ois parempi :)
- 2omaa
pv:t on parhaita .. 2000 vuonna tuli eka ja viime vuonna toinen .. i love my pv horses!!
- PV:n kannalla
Se riippuu hepasta itsestään! PV:t sopii (mun mielestä) pitkille ratsastajille, ja luonteesta (skupuolesta myös) vähän kokeneemmille. Itelläni on suokki, joka on välillä hankala. Suokki sopii kuonteestaan riippuen aloittelijoille ja ekaks hevoseks tosi hyvin, mutta tiedän yhen kaverin joka osti ensimmäiseks hepakseen Englantilaisen tv:n eikä mitää ongelmia oo tullu, vaikka rodun maine on herkästi kuumeneva ja sellasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364464- 481808
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151619Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2501608Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2451537Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ891130Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481103Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331097Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671051- 641035