Monia vuosia olen rikkinäisenä elänyt, en oikeastaan tajunnutkaan aiemmin miten rikki oon ollut.
Jeesus suuressa rakkaudessaan päätti että nyt on tullut aika...ja tämä sisäinen parantuminen on pikkuhiljaa alkanut, mutta välillä mietin, tuleeko musta sittenkää enää ehjää ihmistä...
Käyn kotikokouksissa, seurakunnassa, kahdessakin eri seurakunnassa....olen tutustunut uusiin uskoviin....
Mutta vieläkin pelkään ja jännitän ihmisten näkemistä, varsinkin kun menen kotikokouksiin.
Koen, ettei kukaan oikeasti ole kiinnostunut ja välitä (ja tämähän on vain mun pään sisällä), tunnen välillä yksinäisyyttä,oon jotenkin niin sulkeutunut, etten pysty puhumaan kuin sellaisille jotka koen turvalliseksi ja jotka tuntuvat siltä että ovat edes vähän kiinnostunut puhumaan.
Ja kuitenkin, me ollaan kaikki kokoonnuttu yhteen rakkaudesta Jeesukseen.
Tiedän ettei pitäisi pelätä, mutta tuntuu kuin nämä tunteet olisi tulleet nyt jotenkin voimakkampana esille.
Johtuen omasta menneisyydestä jossa sain syviä haavoja.
Katselen vain hiljaa ja kuuntelen kun muut puhuvat ja tuntuvat niin rakastavan toisiaan.
Olen ulkopuolinen aina missä sitten olenkin.
Vaikka sitten muistan Jeesuksen.
Hän sentään vielä rakastaa.
Miten kauan sisäinen parantuminen kestää
12
100
Vastaukset
- kastaamaton
Ilmapiiristä selviää ,jos kokoontujat ovat vilpittömiä uskossaan . Pitääkö heidän puheensa paikkansa raamatun rinnalla . Uskoakin voi koetella ,tutkimalla raamatunkohtia ,eikä vain olla sivullinen toisten seurassa .Rohkeasti vain esille kyselemään muilta Jeesuksesta saarnaajana ,ja hänen isästään taivaissa ,minkälaisia päätökisiä heillä on ihmisten suhteen.Keitä kutsutaan taivaaseen ,ja ketkä saavat maallisen elämän ennallistetussa paratiisimaisessa tilassa maan päällä ?
- MarkoT
Jeesus on mun kaveri! Ja mä oon Jumalan lapsi,elikkä Jumala on mun isä!
Isä,Poika ja Pyhähenki=Jumala
- särkynyt
Sen olen huomannut, että aiemmin todella häpesin itkeä kenenkään nähden, mutta nyt voin antaa kyynelten valua vaikka ihmisiä olisikin ympärillä. Enkä koe sitä enää niin häpeällisenä. Kuitenkin pelkään että ihmiset näkevät mun heikkouden, ja jotenkin pelkään sitä ettå en pysty puolustamaan itseäni. Mulla ei oo mitään millä pystyisin suojaamaan itseäni niin ettei kenenkään sanomiset esim. Satuttaisi.
Oon niin herkkä, että saatan pelästyä jos joku esim. Puhuu toiselle loukkaavasti ja mietin vaan miltä tuosta loukatusta sitten tuntuu.
Ja siis uskovien keskuudessa pelkään tätä eniten.
Jumala särki mun suojamuurin ja tuntuu kuin kaikki näkisivät mitä mä olen.....tai en ole...
Edes pientä - särkynyt
Tai ei siellä uskovien keskellä ole kuin yksi kerta sellainen, että itse koin toisen puhuvan loukkaavasti toista kohtaan. Ja jonkun aikaa sitä pahoilla mielin ajatuksissani rukoilin, ja yhtäkkiä ymmärsin, että voin olla armollinen tuota puhujaakin kohtaan. Etten tuomitse häntä siitä sanomisesta....
Kyllä nämä ihmiset ovat Jeesuksen seuraajia...minä oon vaan liian erilainen heidän joukossaan.. - koettu
Sitä sisäistä täydellistä parantumista ei tapahdu välttämättä koskaan! Minäkin uskoin noin silloin kun tulin uskoon! Odotin ja kuvittelin aivan turhia. Kun on tarpeeksi pahat traumat niin kyllä ne siellä ihmisen sisällä pysyy aina. Ihmisten seurassa jännittäminen ja pelkääminen on koko elämän mukana kulkeva vaiva ja riesa. Mene ja ole sellaisissa tilaisuuksissa ja sellaisten ihmisten kanssa joiden kanssa sinulla on levollinen, levollisempi olo. Tämä vain on raaka totuus! Kun sitten joskus olemme Jeesuksen luona uskoisin, että tämä maanpäällinen tuska on poissa!
- helluntailainen
Ne sielun haavat tulevat vuosien myötä pikkuhiljaa ja myös parantuminen on pitkä prosessi. Joskus Jumala parantaa ja vapauttaa lyhyessä ajassa ja pääsee harppauksella eteenpäin - näin tapahtuu toisinaan fyysisissäkin traumoissa. Kun on rikkinäinen ja eheytyminen etenee verkalleen, oppii ainakin ymmärtämään toisia kasvukipuisia.
Kaikesta huolimatta olemme Herralle rakkaita ja saamme elää Hänen suunnitelmissaan. Itse vapauduin esiintymispelosta aika nopeasti, mutta on niitä kipukohtia edelleen. Ei me ihan ehyiksi koskaan täällä tulla. Jos haluat eheytyä, niin tämän ajan seurakunnat eivät ole se oikea paikka, sillä seurakunnat ovat luoipumuksessa ja on arvokas asia, jos tuntee, että ei kuulu heidän joukkoonsa, sillä seurakunatlaiset eivät ole tosi uskovia lainkaa ja tuskin koskaan saat heihin kunnon yhteyttä, ellet itse käy myös maallismpiin arvoihin, mitä en suosittele.
Etsi puhtaasta sydämestäsi Jumalan tahtoa ja tee hyvää antaen omastasi puutteessa oleville ja rukoile Jumalalta Kirstuksen nimessä ymmärystä, jotta voit tuntea hänen tahtonsa sinua kohtaan.Meidän tulisi aina kun kiitämme, tai rukoilemme Jumalaa tehdä se Kristuksen kautta, tai kuten myös sanotaan, että Kristuksen nimessä. Ja kun rukoilee, niin ei pidä epäillä, vaan tulisi uskoa jo saaneensa ne mitä pyytää, joten pyytäkäämme aina Jumalan mielen mukaisia asioita rukouksissamme.
Muistakaa myös kiittää Jumalaa, mistä kiittää sopii, kuten ruuastanne.mikko.ainasoja kirjoitti:
Meidän tulisi aina kun kiitämme, tai rukoilemme Jumalaa tehdä se Kristuksen kautta, tai kuten myös sanotaan, että Kristuksen nimessä. Ja kun rukoilee, niin ei pidä epäillä, vaan tulisi uskoa jo saaneensa ne mitä pyytää, joten pyytäkäämme aina Jumalan mielen mukaisia asioita rukouksissamme.
Muistakaa myös kiittää Jumalaa, mistä kiittää sopii, kuten ruuastanne.Ja tuo kohta, kun kirjoitan, että "uskokaa jo saaneenne mitä anotte Jumalalta", niin se on suoraan Raamatusta, mutta ehkäpä silläkin tarkoitettaan, että kun rukoilette, niin rukoilkaa Jumalan mielen mukaisesti aina, uskoen, että te saatte sen mitä pyydätte, että se on ikään kuin teille jo myönnetty, kunhan pyydätte vain, joten muisakaa pyytää aina asioita, mitä uskotte Jumalan myös tahtovan, että te pyydätte, kuten ymmärrystä, jotta osaatte palvella Jumalaa ja Herraa.
Ja myös kiittämään on neuvottu, anomisen yhteydessä.- kerettiläinen---
Näin on ja ne todelliset uskovaiset ovat niitä "hedelmättömiä" Aabrahamin ja Saaran jälkeläisiä, kun taas suuri Babylon tyttärineen kehuu istuvansa kuningattarena, eikä ole lapseton eikä leski Jes.47 ja 54 luvut, Ilm.18, Gal.4:22-31
Itseäni joskus nuorena uskovana lohdutti, kun eräs körttipappi totesi, että ei tarvitse eheytyä, että on lupa olla hajalla. Eheytymisestäkin voi tulla paineita. Ihmisen henkinen rakenne on varmaan sellainen, että siinä tapahtuu yleensä aika hitaasti muutoksia. Sielunhoito ja ihan terapiakin voi olla hyödyksi, jos on vaikea olla. Puhuminen ja kirjoittaminen voi usein auttaa. Varmaan kukaan ei ole täysin ehjä ihminen. Ihmisenä kasvaminen on usein kivuliasta. Jo se että huomaa olevansa rikki voi kertoa siitä että on alkanut paranemisprosessi. Jos on oikein hajalla, niin ei sitä välttämättä edes myönnä, että on haavoilla. Sanoisin että eheytyminen on mahdollista, mutta että se on usein tuskallisen hidasta ja että valmiiksi ei tulla tässä elämässä.
Tämän päivän seurakuntiin, jos menette hakemaan apua, niin valmiiksi ette tule, sillä miten sokeat voivat teitä opastaa? Tai miten joku, jolla on malka omassa silmässään, voi otta roskan sinun silmästäsi pois?
Ja ihmisten terapiat ja lääkehoidot, eivät myöskään tee hengellisiä ihmisä, vaan oikea suhde Jumalaan, ja Henki.
Te voitte kaikki itse todeta, että tänään seurakunnat ovat kovasti toisen laisissa arvoissa, kuin alkuseurakunta, jossa Jumalan tunteminen vielä oli.
Karttakaa tämän ajan seurakuntien hapatetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854618
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺884454Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433799Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173742Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403007Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102874En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212731IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392213Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581778Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1221356