http://yle.fi/uutiset/helsinki_saa_keskustakirjastonsa/7767028
Lähes !00 miljoonaa on kyllä kusetushinta, ei niin kallista kirjastoa voi olla olemassakaan. Halpa peltihalli ajaisi saman asian. Niin ja mitä helvettiä kirjasto tekee saunalla? 
Tulevan kirjaston neliöitä en tiedä, mutta otanpa vertailun vuoksi Maskun kauppakeskuksen:  "Maskussa ensimmäisen vaiheen koko on 12 hehtaaria. Sen kustannusarvio on 100 miljoonaa euroa, Sukari kertoo." 
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288336160580.html
Onko tuleva kirjasto siis kooltaan n. 12 hehtaaria? Sinne kyllä mahtuis sitten eräskin kirja.
Ylikallis kirjasto!
4
<50
Vastaukset
- Kallis_mutta_hyvä
No ei ole kyllä mikään peruskirjasto, sinne tulee monia eri toimintoja kirjojen lainaamisen lisäksi ja rakennus on tietysti paraatipaikalla Helsingissä, joten pitää siihenkin jo vähän enemmän satsata kuin johonkin kauppakeskukseen.
 - perusjuttu
No kaupunkien ja kuntien projektit tunnetusti maksavat kymmeniä kertoja enemmän todellisuuteen nähden... On projektipäällikköä, työryhmää, suunnittelijaa suunnittelijan perään, taiteellista johtajaa, insinööriä, ja kenelläkään ei ole kiire tehdä työtänsä.
- Tosi_on
Juuri näin se menee.

- KaisaVihreät
Minun mielestäni tuo summa tulisi laittaa kehitysapuun. Silloin sillä olisi todellinen merkitys. Meillä täällä suomessa on jo riittävästi kirjastoja. Ja muutoinkin asiat viimeisen päälle kunnossa, kuten esimerkiksi kunnallinen terveydenhoito vanhuspalveluineen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1285276Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1884980"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste853464Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1082998Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan252341Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2371771- 1061342
 Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.821335Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä
Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.1371042Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.741030