Sukupuolitaudit ja suuseksi

kielimees

Onko mahdollista saada jotain sukupuolitauteja suojaamattomassa suuseksissä?
Voiko mies saada tartunnan jos nainen ottaa suihin ja nuolee peppureikää samalla?
Entäs jos mies antaa suuseksiä naiselle?

10

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuuuuuuuuuuuuuu

      tottakai on

    • hiirulainen

      Asiaa tuskin sanoo tämän yksinkertaisemmin. Sukupuolitauti leviää erityksen/eritteen välityksellä: sperma, sylki, lima, veri, uloste jne.... Yleensä limakalvolta limakalvolle, eli yhdynnässä, suukeksissä ja jopa sormetuksella ja ´käsityönä`, ja silloin kun on käytetty sylkeä liukuvoiteena. Googleta lisätietoa itse.

      • kumitonukko

        Hiirulaisella peruskoulu/lukio tietoo, noin meitä opetetaan, no ehkä suurille massoille parasta noin.
        Hiv pahin, mutta vaatii veri kontaktin ja sen voi itse kukin kontrolloida omista "vehkeistään" ja niiden kondiksesta. Eli jos esim. peniksessäsi jostain syystä haavoja silloin älä töki sillä mihinkään aukkoon paljaana!!

        No nyt tiukkapipot voi aloittaa kettuilun;))

        PS.Ei kaikkea tarvitse uskoa mitä kirjoitetaan tahi kerrotaan.


    • terveydenhoitaja

      No kyllähän se näin on että hiirulainen on oikeassa.... hivihän tarttuun myös paitsi likaisita neuloista myös sukupuoliteitse.. eikä siinä hommassa veri lennä... toivottavasti... joten kaikki sp taudit tarttuu... juuri kuten hiirulainen kertoi...

      • kumitonukko

        No niin, hyvää päivää:) En olekaan niin pervo, että likaisilla neuloilla harrastaisin seksiä;)))
        Ja ne neulat nimenomaan on veri kontaktia!!!!
        En enää koskaan uskalla mennä terv,keskukseen rokotukseen, jos siellä noin ammattitaidotonta henkilökuntaa.
        Eikä terv. hoitajan koulutuksella ehkä enempää tarvitse tietääkään ihmiskehosta, sen suoja mekanismeista. Riittää kun varoittelee ja peloittelee, seksihän on muutenkin pahasta ihmisen terveydelle;))
        Suosittelen autoalan henkilönä, kaikkia ajamaan moottoritiellä tästälähtien 25km/h nopeutta, ja käyttämään suojakypärää autoissakin


      • terveydenhoitaja

        Hah kiitos rakentavasta palautteesta.. toki jos venäläistä rulettia haluaa pelata niin anna mennä vaan.... enkä muuten työskentele terveyskeskusessa... ehkä sun kannattaisi jossain käydä jos paljaalla vetelet... joka paikassa...


    • Kumitonukko

      Kiitos vaan itsellesi, venäläinen ruletti on puhtaasti tuuri peli, näin ymmärtäisin. Paljaalla voi vedellä, kun ei nyt ihan joka paikassa, kenen kanssa tahansa. Jännää kun heti liiotellaan että, joka paikassa!
      Minäkin elin siinä uskossa monia vuosia, että käytä aina kondomia, kunnes eräs oppineempi (lukeneempi) ihminen kertoi hieman faktoja.
      Ethän saa aina flunssaakaan vaikka olet kuinka aivastelevien ihmisten joukossa, siellä ne pöpöt vasta lentääkin, hyi hitto, kuvitellaampa vaikka ratikka tai bussi suljetussa tilassa sairaiden ihmisten kanssa.
      Ketjun aloittajalle en ole huomannut vielä vastata, anteeksi epäkohteliaisuuteni. Suojaamattomassa suuseksissä voit menettää myös hampaasi, jos esim. iskeydyt päin sängyn reunaa tai mustasukkainen poikakaveri yllättää teidät rysän päältä, siinä onkin jo hengen vaara.
      Näillä varotoimilla olen pärjäillyt ihan kivasti, kumit olen säästänyt vain peppuseksiin siellä kun on vähän erilainen bakteerikanta.
      Nyt kyllä femakot saattaa kivittää minut hengiltä;) täytyisi opetella pitämään turpansa kiinni näin arkaluontoisissa asioissa. Monet lääkärit ovatkin minua fiksumpia, kun eivät rahvaalle asioita paljasta;))

    • Tirppana70

      Itse olen miettinyt nyt tätä samaa. Mulla todettiin täysin sattumalta testeissä HPV, juuri sitä tyyppiä 18 joka on korkean riskin ja voi mahdollisesti aiheuttaa kohdunkaulansyövän esiasteen/solumuutoksia. Mitään näkyviä kondyloomia/visvasyyliä minulla tai miehelläni ole ollut. Ilmeisesti olen saanut tuon HPV:n joskus aiemmin suojaamattomasta seksistä tai mieheni on kantanut sitä tietämättään koska sehän ei aiheuta näitä syyliä. Nyt kun olen sairastellut ja ollut stressaantunut, on tuo jostain syystä aktivoitunut elimistössä kuitenkin niin että papa oli luokkaa 3 ja heti perään tippui luokkaan 2. Multa otettiin tuo HPV testi ja löydös näkyi siinä. Nyt mietin sitä, että tartutanko viruksen esim. juuri suuseksin välityksellä?? Kondomia on pakko käyttää muista syistä koska muu ehkäisy ei nyt minulle sovi. Mutta jos otan suihin tai minua nuollaan niin tarttuuko mieheen? tämä nyt on spekulaatiota, todennäköisesti siis miehellänikin tuo virus elimistössään jo on, mutta jos eroaisimme ja löytäisin uuden kumppanin, niin voiko suuseksiä harrastaa sitten ollenkaan, enään ikinä??

      • jatkakaaM

        Suun syövät ,ja niiden alkumuoto syylät suussa. tulevat juuri siitä, että tytto saa tartunnan pojan kyrvästä tai poika tytön vitusta suuseksissä. On kummallista, että tätä asiaa ei tiedosteta. Suuseksi ei ole yhtään sen vähemmän tartunta-altis kuin yhdyntä paljain sukupuolielimin. Lisäksi melkein kaikki harrastavat suuseksiä.

        Syylävirukset elävät paikallisesti. Kondomilla voi siis välttää kohdunkaulansyövän, mutta koska yleensä harrastetaan myös suuseksiä, ei sillä voi välttää suusyöpää.

        Kaiken kaikkiaan on kuitenkin aiheellista jatkaa seksiä, sillä se on niin ihanaa, että riski kannattaa ottaa. Ylivoimaisesti suurin osa sukupuoliteitse tarttuvista vakavista taudeista voidaan sitä paitsi hoitaa.


    • JärkiKäyttöön

      Suuseksissä voi saada just samat taudit kuin muussakin seksissä, ne kun tarttuu yhtälailla yläpäähän kuin alapäähänkin ja toisaalta myös jommasta kummasta toiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      257
      4230
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2398
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2151
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2096
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      103
      1740
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1432
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1382
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      327
      1333
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe