Vaparivalheet paljastuvat: neutraaliutta ei ole

Totuuden_puolesta

"Luulitko olevasi maailmankatsomuksellisesti neutraali? Sellaista asennetta ei ole, kertoo Kotimaa24:n kymmenen uskonnollisen asenteen listaus."

https://www.kotimaa24.fi/

Jälleen yksi vaparien valhe on paljastunut. Valveutuneimmat ovat toki tienneet jo aiemmin.

13

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FUCKIFUUU

      Kyllä se on taas se kristitty puoli joka valehteli jälleen.

      Uskonttomuus ja ateismi on neutraalia ja kristinusko mielisairaus.

    • eroavapareista

      Neutraaliudella voi rahastaa. Uskotellaan puppua ihmisille, jotta heidän rahansa saadaan jäsenmaksuina ja lahjotuksina.

    • korjaussarja

      No mitäpä se juttu oikein kertoi? Voit vaikka tiivistää ne oleellisimmat havainnut tuolta tänne.


      Jos ihminen ei voi olla maailmankatsomuksellisesti neutraali, niin mitä sitten? Pitääkö julkisen vallan sitten kannattaa ja tukea jotain tiettyä katsomusta? Jos pitää, niin mitä? Ja miksi?

      • philosophi

        Vaparien mielestä julkisen vallan tulee olla uskonnoton. En tiedä, miksi he nostavat yhden vakaumuksen muiden yläpuolelle.


      • FUCKIFUUU

        Koska uskonnottomuus on järjen käyttöä ja uskonto on vakava mielisairaus.


      • philosophi kirjoitti:

        Vaparien mielestä julkisen vallan tulee olla uskonnoton. En tiedä, miksi he nostavat yhden vakaumuksen muiden yläpuolelle.

        Mitähän vakaumusta julkisen vallan sitten pitäisi edustaa? Mikä on tasapuolisempi vaihtoehto kuin että julkinen valta ei suosi mitään vakaumusta?


      • philosophi
        jimmyogg kirjoitti:

        Mitähän vakaumusta julkisen vallan sitten pitäisi edustaa? Mikä on tasapuolisempi vaihtoehto kuin että julkinen valta ei suosi mitään vakaumusta?

        Se on oikein, ettei suosi esim. uskonnottomuutta vaatimalla kaiken toiminnan puhdistamista uskonnosta. Tämä ei ole vain uskonnottomien valtio.


      • osaatko.vastata
        philosophi kirjoitti:

        Se on oikein, ettei suosi esim. uskonnottomuutta vaatimalla kaiken toiminnan puhdistamista uskonnosta. Tämä ei ole vain uskonnottomien valtio.

        Et vastannut kysymykseen....


      • philosophi
        osaatko.vastata kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseen....

        Julkinen valta joutuu edustamaan kaikkia, koska julkinen valta toteuttaa demokraattisessa yhteiskunnassa viime kädessä kansalaisia. Koska kansalaisilla on vakaumuksia, myös julkinen valta edustaa niitä.


      • philosophi

        Korjaus: toteuttaa kansalaisten tahtoa.


      • rölli-peikko
        philosophi kirjoitti:

        Korjaus: toteuttaa kansalaisten tahtoa.

        Jo on vaparit vaienneet...


      • anti-piispa
        philosophi kirjoitti:

        Julkinen valta joutuu edustamaan kaikkia, koska julkinen valta toteuttaa demokraattisessa yhteiskunnassa viime kädessä kansalaisia. Koska kansalaisilla on vakaumuksia, myös julkinen valta edustaa niitä.

        Millä tavalla juutalaisuus, wiccalaisuus, satanistisuus, islamilaisuus jne näkyvät sitten julkisen vallan toiminnassa? Kansalaisia kun kuuluu noihin kaikkiin.
        Miten ev.lut kirkon ja uskonnon suosiminen ja suojelu edistää kaikkien katsomusten tasaveroisuutta? Jos julkinen valta edustaa kaikkia, miksi pari uskontokuntaa on nostettu muiden katsomusten yläpuolelle erityisasemaan?


    • Luonnollisesti

      On kolme vaihtoehtoa, puolesta, vastaan tai neutraali. Myös valtion suhtautuminen uskontoon, esimerkiksi yhteen tai kahteen uskontoon, voi olla suosiva, vastainen tai neutaali.

      Vapaa-ajattelijat on vaatinut julkiselta vallalta neutraalisuutta yhden tai kahden uskonnon valtikokirkollisen/julkisoikeudellisen suosimisen tilalle, mutta ei usknnon vastaisuutta. Neutraalisuus ei ole vastaisuutta eikä suosimista.

      Ihmisten yhdenvertainen kohtelu uskonnosta tai vakaumukseta huolimatta edellyttää julkiselta vallalta neutraalisuutta suhteessa uskontoihin ja vakaumuksiin.

      Ei pitäisi olla niin vaikeaa käsittää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe