"Luulitko olevasi maailmankatsomuksellisesti neutraali? Sellaista asennetta ei ole, kertoo Kotimaa24:n kymmenen uskonnollisen asenteen listaus."
https://www.kotimaa24.fi/
Jälleen yksi vaparien valhe on paljastunut. Valveutuneimmat ovat toki tienneet jo aiemmin.
Vaparivalheet paljastuvat: neutraaliutta ei ole
13
60
Vastaukset
- FUCKIFUUU
Kyllä se on taas se kristitty puoli joka valehteli jälleen.
Uskonttomuus ja ateismi on neutraalia ja kristinusko mielisairaus. - eroavapareista
Neutraaliudella voi rahastaa. Uskotellaan puppua ihmisille, jotta heidän rahansa saadaan jäsenmaksuina ja lahjotuksina.
- korjaussarja
No mitäpä se juttu oikein kertoi? Voit vaikka tiivistää ne oleellisimmat havainnut tuolta tänne.
Jos ihminen ei voi olla maailmankatsomuksellisesti neutraali, niin mitä sitten? Pitääkö julkisen vallan sitten kannattaa ja tukea jotain tiettyä katsomusta? Jos pitää, niin mitä? Ja miksi?- philosophi
Vaparien mielestä julkisen vallan tulee olla uskonnoton. En tiedä, miksi he nostavat yhden vakaumuksen muiden yläpuolelle.
- FUCKIFUUU
Koska uskonnottomuus on järjen käyttöä ja uskonto on vakava mielisairaus.
philosophi kirjoitti:
Vaparien mielestä julkisen vallan tulee olla uskonnoton. En tiedä, miksi he nostavat yhden vakaumuksen muiden yläpuolelle.
Mitähän vakaumusta julkisen vallan sitten pitäisi edustaa? Mikä on tasapuolisempi vaihtoehto kuin että julkinen valta ei suosi mitään vakaumusta?
- philosophi
jimmyogg kirjoitti:
Mitähän vakaumusta julkisen vallan sitten pitäisi edustaa? Mikä on tasapuolisempi vaihtoehto kuin että julkinen valta ei suosi mitään vakaumusta?
Se on oikein, ettei suosi esim. uskonnottomuutta vaatimalla kaiken toiminnan puhdistamista uskonnosta. Tämä ei ole vain uskonnottomien valtio.
- osaatko.vastata
philosophi kirjoitti:
Se on oikein, ettei suosi esim. uskonnottomuutta vaatimalla kaiken toiminnan puhdistamista uskonnosta. Tämä ei ole vain uskonnottomien valtio.
Et vastannut kysymykseen....
- philosophi
osaatko.vastata kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen....
Julkinen valta joutuu edustamaan kaikkia, koska julkinen valta toteuttaa demokraattisessa yhteiskunnassa viime kädessä kansalaisia. Koska kansalaisilla on vakaumuksia, myös julkinen valta edustaa niitä.
- philosophi
Korjaus: toteuttaa kansalaisten tahtoa.
- rölli-peikko
philosophi kirjoitti:
Korjaus: toteuttaa kansalaisten tahtoa.
Jo on vaparit vaienneet...
- anti-piispa
philosophi kirjoitti:
Julkinen valta joutuu edustamaan kaikkia, koska julkinen valta toteuttaa demokraattisessa yhteiskunnassa viime kädessä kansalaisia. Koska kansalaisilla on vakaumuksia, myös julkinen valta edustaa niitä.
Millä tavalla juutalaisuus, wiccalaisuus, satanistisuus, islamilaisuus jne näkyvät sitten julkisen vallan toiminnassa? Kansalaisia kun kuuluu noihin kaikkiin.
Miten ev.lut kirkon ja uskonnon suosiminen ja suojelu edistää kaikkien katsomusten tasaveroisuutta? Jos julkinen valta edustaa kaikkia, miksi pari uskontokuntaa on nostettu muiden katsomusten yläpuolelle erityisasemaan?
- Luonnollisesti
On kolme vaihtoehtoa, puolesta, vastaan tai neutraali. Myös valtion suhtautuminen uskontoon, esimerkiksi yhteen tai kahteen uskontoon, voi olla suosiva, vastainen tai neutaali.
Vapaa-ajattelijat on vaatinut julkiselta vallalta neutraalisuutta yhden tai kahden uskonnon valtikokirkollisen/julkisoikeudellisen suosimisen tilalle, mutta ei usknnon vastaisuutta. Neutraalisuus ei ole vastaisuutta eikä suosimista.
Ihmisten yhdenvertainen kohtelu uskonnosta tai vakaumukseta huolimatta edellyttää julkiselta vallalta neutraalisuutta suhteessa uskontoihin ja vakaumuksiin.
Ei pitäisi olla niin vaikeaa käsittää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683