http://yle.fi/uutiset/vaalikampanjat_karkaamassa_kasista__ratkaiseeko_raha_lapipaasyn/7772320
Mikään ei ole täällä ilmaista mutta tuntuu kummalliselta tuo:
"- Eli se kehitys ei ole hyvä, että rikkaat ostavat itselle työpaikan neljäksi vuodeksi, heittää Johanna Ojala-Niemelä arvion siitä mihin tilanne on ajautumassa."
Aika harva kuitenkaan tulee valituksi ilman mittavaa taloudellista panostusta kampanjaan. Taitaa olla sähköisessä mediassa mainonta kalleinta eikä ne lehtimainoksetkaan ilmaisia ole.
Minä jos pyrkisin eduskuntaan taitaisin kampanjoida vain kiertämällä vaalialueen tutuilla ja toreilla ja joka ikisessä markkinapaikassa ja kissanristiäisissä kättelemässä ja puheita pitämässä. Tuon lisäksi painattaisin tutussa painomossa 50000 esitettä ja itse sukulaisten kanssa jakaisin ne ympäri seutua. Se joka jalkatyössä säästää se vaaleissa häviää.
Vähän kuin Sulo "suti" Aittoniemi aikoinaan kampanjoi. Ikaalisten Essollakin joskus kuulin sutin kampanjapuhetta ennen kuin löysi kantapaikakseen Nesteen.
Kansanedustajuus velkarahalla
3
<50
Vastaukset
- pakkovaltaa
Suomessa on oma malli pitkistä listoista vaalessa ja se on puolueen
johdon yhdessä hämärärahoittajien kanssa suoritettu ökyrahoitus
puolueen linjan täydellisesti hyväksyville ehdokkaille
Merisalo sai rahoituksellaan läpi muutaman ehdokkaansa hallituseen
ja useimmat rahoittamansa eduskuntaan.
Vaalit eivät ole olleet pitkään aikaan demokraattiset kansanvallan antama
valtakirja edustamiseen. - ihanSamaPaljon
Mikäs sitten olisi vaihtoehto? Sekö, että kaikilla saisi olla sama summa käytössä kampanjointiin?. kyllä sellainen ihminen jolla on rahaa saa käyttää omaan mainostamiseen vaikka miljoonan jos niikseen tulee. Eo oo vaan köyhillä vasureilla enää muuta valittamista.
>>>Markus Mustajärvi ja Johanna Ojala-Niemelä ovat kumpikin sitä mieltä, että vaalikampanjoiden hinnat ovat karkaamassa käsistä ja tämä on uhka demokratialle. Tulevaisuudessa kunnon kampanjointiin on varaa vain rikkailla ja niillä joilla omaa tai jonkun tukijan rahaa käytettävissä.<<<
Minkähänlainen kanta noilla kahdella oli seitsemän vuotta sitten vaalirahakeskusteluun? Aika moni paheksui silloin vaaliavustuksia tekopyhästi "moraalisyillä". Edes tauluja ei olisi saanut kaupitella, vaikka kaupittelu oli sentään jonkinlaista työntekoa ja välillisesti työllisti muuten avustuksilla eläviä taiteilijoitakin. Nyt sitten itketään, kun kampanjointiin varaa on vain niillä, joilla on ennestään massia pankkitileillä tai sen verran omaisuutta, että saavat pankista lainaa.
Mediakin paheksui vaalirahoitusta, vaikka sille oli vielä kampanjoiden aikaan kelvannut hyvin voiton maksimointi "likaisella vaalirahalla". Vuoden 2011 vaaleissa ilmoitustulot putosivatkin jo, minkä seurauksena paheksumiskirjoitukset lehdissä vähenivätkin kummasti.
No, nyt mennään näillä säännöillä. Kokoomuslaiset silti panostavat vaalimainontaan lähes entiseen tyyliin. Rahat on pakko löytyä vaikka kiven kolosta, jotta puolueen kannatus nousisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1772269- 1211951
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill581612Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1791502- 1611419
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1811409- 521258
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761203- 591188
- 1201098