Onko Suomenojan venesataman tuho luonnonlaki

rimohta

tai jumalansanaa?
Näyttää olevan! Muutenhan olisimme nousseet yhtenä miehenä vastustamaan tätä, erästä kulttuurin osa-alueen, törkeää hävittämistä. Talvisäilytysalue,siihen liittyvine syksyisine öljynvaihtoineen ja keväisine maalaus- ynnä muine kunnostustöineen kuuluu kiinteästi venesataman yhteyteen. Se antaa väriä ja elämää muuten niin ankealle suomalaiselle rantamaisemalle.
Idean isät ovat varmasti jostain sydänsavosta vailla minkäänlaista tunnetta kaupunkilaisesta elämänmuodosta
Espoo voisikin vaatia palkkaamiltaan henkilöiltä työskentelykokemusta oikean kaupungin, esimerkiksi Helsingin palveluksessa Yrittäköötpä siellä saada esimerkiksi Lauttasaaren, monien venesatamien maa-alueet pelkästään eliitin rakennuskeinottelun kohteiksi, luulisinpa stadin kundin toimivan. Tosiasiahan on että esimerkiksi Suomenojalle rakennettavat asunnot tulevat olemaan niin tasokkaita ja kalliita ettei meillä tavallisilla pulliaisilla ole niihin varaa.
Itse olen kohta 76 vee niin ettei tämä minua enää kauan rasita, mutta te nuoremmat, ottakaa asia hoitoonne! Tämä suunniteltu epäoikeudenmukaisuus tulee rassaamaan vielä jälkeennekin tulevia, kenties omia lapsiannekin.
Olisin valmis suoraan toimintaan, mutta ikäni vuoksi virta ei riitä toiminnan johtamiseen.
Toivottavasti kipinä syttyy!

54

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soittokello

      Varsinaisesti ei liity tähän , mutta todisteena ammattitaidottomuudesta
      ei kaupungin pyöräilyvirkamiehellä ole mitään käsitysta eurooppalaisten
      kaupunkien suhtautumisesta pyöräilyyn. Reunusten korkeus oltava 0
      Aja Merituulentie- Kuitinmäentie, aivan hirvittävää. Nykyisin kaikki vannemateriaali tuontitavaraa,- ja niitä menee.

      • Näenhuonosti

        Mitekäs kepin avulla liikuuva sokea havaitsee jalakätävän reunan, jos sitä ei ole? Miten sokea sitten osaa kulea turvallliisesti, jos ei ole ns. kiinto pistettä minkä avula hahottaa sijaintinsa katuun nähden?

        Asiaassa on muiakin puolia kuin koko vartaloronkonkiin pukeutunen vaaaralliseti suihkivan pyörä teerrroristin oikeassa olemisen kuvitelma!


      • VäylänOlenMaksanut

        Siksi pyöräilen ajoradalla: sen olen minäkin verovaroillani kustantanut. Ja ajan veneelläni laivaväylällä samasta syystä. Jokaisesta ajamastani merimailista kilahtaa kassaani monta senttiä.

        - Talvisäilytysalue on "katsottu" ilmeisesti maankäytön kannalta "arvokkaammaksi" rakennusmaana. Espoohan ei ole millään tavoin säilyttämisen arvoinen: ainoa, mikä ratkaisee on etäisyys lentoasemalta ja eduskuntatalosta, että voi diilata ja lobbata.
        Tasaiseksi vain Tapiola, asvalttia Otsolahteen.


    • kissanhännännostaja

      Espoon palveluiden rahoittaminen edellyttää jatkuvasti uusia ja nuoria veronmaksajia. Tähän asti Espoo on voinut elää kuin pellossa koska väestö on aika nuorta eikä ikääntyvien palvelut rasita taloutta.

      Mikäli uutta verta ei saada, joutuu Espoo harkitsemaan rahankäyttöä eikä se ole kivaa, jos on tottunut tuhlailemaan. Riskinä on myös, että äänestäjät vaihtavat puoluetta, jos kiva ja hauska vähenee.

      On tietenkin niin, että nuorten houkutteleminen muualta huonontaa tilannetta toisissa kunnissa. Siitä pitää välittää, jos on sen tyyppinen ihminen. Espoon päättäjät eivät ole sellaisia koska äänestäjätkään eivät ole. Sitäpaitsi on kiva heristää sormea toisille kunnilla ja kehua omaa taloudenpitoa.

    • Barrikadeille

      Espoolainen hallinto ja virkamieskunta on läpimätää ja korruptoitunutta. Poliitikot ovat joko samaa joukkoa tai johdateltavia idiootteja. Äänestysprosentti laskee kun kerran äänestämisestä ei ole hyötyä. Jäljelle jää vain suora toiminta tavalla tai toisella. Suomenoja on vain mätävuoren huippu.

    • niin_se_menee

      Oletat jostain syystä, että kaikki Suomenojalla venettään pitävät, puhumattakaan espoolaisista, pääkaupunkiseutulaisista tai koko maan veneilijöistä kokonaisuutena, näkisivät muutosten olevan haitaksi. Mutta hyvin todennäköisesti suurimmalle osalle ne ovat aika yhdentekeviä ja osalle ehkä jopa tervetulleita. Siinä yksi syy, miksi laajaa vastarintaa ei synny!

      • Korruptio

        Rahantulo päättäjien pussiin on tervetullutta. Ja prskärpäset pörrää.


      • ei_saatana_mene

        Älä virkamies-nihilisti osallistu itseäsi koskevaan keskusteluun ikäänkuin ulkopuolisena.


      • Vanha_Volvo

        En keksi yhtään esimerkkitapausta veneilijästä jolle tämä muutos olisi tervetullut. Veneet viedään kauas kaikesta joukkoliikenteen ulottumattomiin, kuljetus maksaa satasia / suunta, Veneet on alttiimpia varkauksille. Huolto ja talviset varmistuskäynnit (että pressut on paikallaan jne) aiheuttavat paljon lisävaivaa ja kilometrejä vaikka olisi oma auto. Eikä ne 5 tuhannen euron purjeveneen tai samanarvoisen Fiskarin omistajat mitään miljonäärejä ole, lavettikuljetukset tulee kalliiksi enkä usko että lavettiautoja sopivalla nosturilla montaakaan löytyy jotka keväällä ja syksyllä voisi pari kuukautta tehdä vain tätä hommaa. Lavetti ei montaa venettä päivässä ehdi kuljettamaan.


      • rimohta

        "niin_ se_ menee"
        Kuinkahan intressiisi kuuluu puoltaa tätä suunniteltua vääryyttä??
        Et varmastikkaan ole veneilijä, koska väität suurimmalle osalle muu-
        toksen olevan yhdentekevä tai jopa tervetullut.
        Pakko yhtyä "ei_saatana_mene" käsitykseen asemastasi koneistossa.


      • hittovieköön

        Valitettavasti useille Espoon laitureissa venettään pitäville veneilijöille taitaa asia valjeta kaikessa kauhuudessaan vasta, kun oman veneen lasku tai nosto on ajankohtainen ja tämä suunnitelma konkretisoituu. Päättäjille olisi varmaan sopinut hyvin, että suunnitelma olisi pysynyt pimennossa loppuun asti. Onneksi meillä on vapaa ja valpas lehdistö, jonka intresseissä on nostaa näitä virkamiesten hölmöyksiä päivänvaloon.

        Ja tässä kyseisessä asiassa ei ole kysymys pelkästään rahasta (toki kustannukset nousevat), vaan toimenpiteiden järkevyydestä, ajankäytöstä, liikenteestä, omaisuuden turvallisuudesta, jne.

        Vähäpätöisin asia ei ole se, että veneen ollessa Ämmäsmetsässä talvehtimassa, siellä pitää käydä syksyllä tekemässä talvehtimiseen liittyvät toimenpiteet, talvella tarkistuskäynnit lumentulon, myrskyjen, varkaiden varalta sekä keväällä ennen vesillelaskua tehtävien mm. huolto- ja puhdistustöiden vuoksi. Ja kyse ei ole kerrasta tai kahdesta käynnistä vaan ennemminkin kymmenistä kerroista, varsinkin jos on ns. veneestään huolta pitävä omistaja tai vene on iäkkäämpi ja tarvitsee perusteellisempaa huoltoa ja mahdollisesti korjauksiakin.

        Vain veneilijä tietää, mitä kaikkea tuo älytön suunnitelma tarkoittaa käytännössä. Päättäjät mukaan muutamalle huoltoreissulle, jotta he alkavat ymmärtää, mistä on kysymys.


      • niin_se_menee
        hittovieköön kirjoitti:

        Valitettavasti useille Espoon laitureissa venettään pitäville veneilijöille taitaa asia valjeta kaikessa kauhuudessaan vasta, kun oman veneen lasku tai nosto on ajankohtainen ja tämä suunnitelma konkretisoituu. Päättäjille olisi varmaan sopinut hyvin, että suunnitelma olisi pysynyt pimennossa loppuun asti. Onneksi meillä on vapaa ja valpas lehdistö, jonka intresseissä on nostaa näitä virkamiesten hölmöyksiä päivänvaloon.

        Ja tässä kyseisessä asiassa ei ole kysymys pelkästään rahasta (toki kustannukset nousevat), vaan toimenpiteiden järkevyydestä, ajankäytöstä, liikenteestä, omaisuuden turvallisuudesta, jne.

        Vähäpätöisin asia ei ole se, että veneen ollessa Ämmäsmetsässä talvehtimassa, siellä pitää käydä syksyllä tekemässä talvehtimiseen liittyvät toimenpiteet, talvella tarkistuskäynnit lumentulon, myrskyjen, varkaiden varalta sekä keväällä ennen vesillelaskua tehtävien mm. huolto- ja puhdistustöiden vuoksi. Ja kyse ei ole kerrasta tai kahdesta käynnistä vaan ennemminkin kymmenistä kerroista, varsinkin jos on ns. veneestään huolta pitävä omistaja tai vene on iäkkäämpi ja tarvitsee perusteellisempaa huoltoa ja mahdollisesti korjauksiakin.

        Vain veneilijä tietää, mitä kaikkea tuo älytön suunnitelma tarkoittaa käytännössä. Päättäjät mukaan muutamalle huoltoreissulle, jotta he alkavat ymmärtää, mistä on kysymys.

        Tuskin juuri kukaan käy edes kymmentä, saati kymmeniä kertoja katsomassa venettään millään talvisäilytysalueella. Kevään kunnostuskauden aikana saattaa sitten se kymmenen tulla täyteen, mutta sehän ei sijainnista riipu. Ja teitä Suomenojan veneilijöitä on niin pieni osa porukasta, ettei meitä muita kiinnosta pätkääkään.

        Suurin osa veneistä myös siirtyy ilman mitään erikoislavetteja. Pienelle osalle tarvitaan korkeuden vuoksi matala lavetti. Ei siellä Suomenojallakaan kovin montaa 40-jalkaista ole.

        Ja toisin kuin te aivonsa paskaksi ryypänneet väitätte, minä en ole Espoon virkamies enkä edes espoolainen. Mutta minulla on aivot päässäni toisin kuin teillä.


      • pieni_egoko

        Vaikka ei kiinnosta pätkääkään, niin selittelet kuin virkamies varjosta.


      • sylttytehdas
        niin_se_menee kirjoitti:

        Tuskin juuri kukaan käy edes kymmentä, saati kymmeniä kertoja katsomassa venettään millään talvisäilytysalueella. Kevään kunnostuskauden aikana saattaa sitten se kymmenen tulla täyteen, mutta sehän ei sijainnista riipu. Ja teitä Suomenojan veneilijöitä on niin pieni osa porukasta, ettei meitä muita kiinnosta pätkääkään.

        Suurin osa veneistä myös siirtyy ilman mitään erikoislavetteja. Pienelle osalle tarvitaan korkeuden vuoksi matala lavetti. Ei siellä Suomenojallakaan kovin montaa 40-jalkaista ole.

        Ja toisin kuin te aivonsa paskaksi ryypänneet väitätte, minä en ole Espoon virkamies enkä edes espoolainen. Mutta minulla on aivot päässäni toisin kuin teillä.

        Kielenkäytöstäsi voisi päätellä, että lällättelykin onnistuu!


      • hittovieköön
        niin_se_menee kirjoitti:

        Tuskin juuri kukaan käy edes kymmentä, saati kymmeniä kertoja katsomassa venettään millään talvisäilytysalueella. Kevään kunnostuskauden aikana saattaa sitten se kymmenen tulla täyteen, mutta sehän ei sijainnista riipu. Ja teitä Suomenojan veneilijöitä on niin pieni osa porukasta, ettei meitä muita kiinnosta pätkääkään.

        Suurin osa veneistä myös siirtyy ilman mitään erikoislavetteja. Pienelle osalle tarvitaan korkeuden vuoksi matala lavetti. Ei siellä Suomenojallakaan kovin montaa 40-jalkaista ole.

        Ja toisin kuin te aivonsa paskaksi ryypänneet väitätte, minä en ole Espoon virkamies enkä edes espoolainen. Mutta minulla on aivot päässäni toisin kuin teillä.

        Kommenttisi on egoistinen ja muita halveksiva. Juuri kuin virkamiehen kynästä ja aivoista.

        En minäkään ole espoolainen, mutta veneilijänä sympatiat ovat heidän puolellaan. Aivot minulla on ihan ok, entäs itselläsi? Herättää kysymyksen tekstiäsi lukiessa.


      • Päätöntä

        Missä kunnossa aivot päässäsi? Syntymävamma? Et taida erottaa purjeveneitä moottoriveneistä. Vinkki: köli ja masto


      • 10-14
        hittovieköön kirjoitti:

        Kommenttisi on egoistinen ja muita halveksiva. Juuri kuin virkamiehen kynästä ja aivoista.

        En minäkään ole espoolainen, mutta veneilijänä sympatiat ovat heidän puolellaan. Aivot minulla on ihan ok, entäs itselläsi? Herättää kysymyksen tekstiäsi lukiessa.

        Mitä vikaa on muiden halveksunnassa? Suurin osa ihmisistä on joka tapauksessa aivoinvalideja, johan sen näkee älykkyystesteistä. Joten en ymmärrä ajatusta, ettei ihmisiä saisi halveksia.
        Varsinaiseen aiheeseen en ota kantaa, ei suuremmin kiinnosta. Tai no, yleisellä tasolla kommentti: AINA, kun joku rupeaa puhumaan isomman ryhmän äänellä, tietää melkein varmasti, ettei hänellä ole siihen valtuuksia. Missä tahansa joukossa on aina erimieltä olevia.


      • PuolueenMies

        Tuo on varmasti Kokkelin kirjoitusta.


      • herra.aivolle
        niin_se_menee kirjoitti:

        Tuskin juuri kukaan käy edes kymmentä, saati kymmeniä kertoja katsomassa venettään millään talvisäilytysalueella. Kevään kunnostuskauden aikana saattaa sitten se kymmenen tulla täyteen, mutta sehän ei sijainnista riipu. Ja teitä Suomenojan veneilijöitä on niin pieni osa porukasta, ettei meitä muita kiinnosta pätkääkään.

        Suurin osa veneistä myös siirtyy ilman mitään erikoislavetteja. Pienelle osalle tarvitaan korkeuden vuoksi matala lavetti. Ei siellä Suomenojallakaan kovin montaa 40-jalkaista ole.

        Ja toisin kuin te aivonsa paskaksi ryypänneet väitätte, minä en ole Espoon virkamies enkä edes espoolainen. Mutta minulla on aivot päässäni toisin kuin teillä.

        "Suomenojan veneilijöitä on niin pieni osa porukasta, ettei meitä muita kiinnosta pätkääkään" Onko heitä niin vähän espoolaisista veneiljöistä? Pääkaupunkiseudun nosturiautonkuljettajat kertovat aina keväisin ja syksyisin olevansa jatkuvasti töissä siellä Suomenojalla.
        Kirjoitit: "AINA, kun joku rupeaa puhumaan isomman ryhmän äänellä, tietää melkein varmasti, ettei hänellä ole siihen valtuuksia." Ja kuitenkin puhut itse isomman ryhmän äänellä:"ettei meitä muita kiinnosta pätkääkään" :D "Mutta minulla on aivot päässäni".


      • niin_aivot_meni
        niin_se_menee kirjoitti:

        Tuskin juuri kukaan käy edes kymmentä, saati kymmeniä kertoja katsomassa venettään millään talvisäilytysalueella. Kevään kunnostuskauden aikana saattaa sitten se kymmenen tulla täyteen, mutta sehän ei sijainnista riipu. Ja teitä Suomenojan veneilijöitä on niin pieni osa porukasta, ettei meitä muita kiinnosta pätkääkään.

        Suurin osa veneistä myös siirtyy ilman mitään erikoislavetteja. Pienelle osalle tarvitaan korkeuden vuoksi matala lavetti. Ei siellä Suomenojallakaan kovin montaa 40-jalkaista ole.

        Ja toisin kuin te aivonsa paskaksi ryypänneet väitätte, minä en ole Espoon virkamies enkä edes espoolainen. Mutta minulla on aivot päässäni toisin kuin teillä.

        Ja jos et ole aivojasi pa****ksi ryypännyt, pa***kana ne joka tapauksessa ovat, joko syntyjään tai jostain muusta syystä.

        Olihan Helsingissä vuosia vireillä hanke siirtää talvitelakointi Kirkkonummelle. Siis vielä kertaluokkaa Espoon hanketta typerämpi. Se hanke sentään kuoli luonnollisen kuoleman Kirkkonummen ampuessa lopuksi armonlaukauksen sanomalla "ei" Helsingin veneille. Suomenojalla on vielä selvemmin grynderien koukku näkyvissä rantatonttien saamiseksi omaan käyttöön. Helsingissä vähintään puolet oli kaupungin virastojen välistä kädenvääntöä.


      • lkhfede2

        Kertoisitko missä ja koska Kirkkonummi on sanonnut ei Helsingin veneille?


      • en_ymmärrä_koska
        10-14 kirjoitti:

        Mitä vikaa on muiden halveksunnassa? Suurin osa ihmisistä on joka tapauksessa aivoinvalideja, johan sen näkee älykkyystesteistä. Joten en ymmärrä ajatusta, ettei ihmisiä saisi halveksia.
        Varsinaiseen aiheeseen en ota kantaa, ei suuremmin kiinnosta. Tai no, yleisellä tasolla kommentti: AINA, kun joku rupeaa puhumaan isomman ryhmän äänellä, tietää melkein varmasti, ettei hänellä ole siihen valtuuksia. Missä tahansa joukossa on aina erimieltä olevia.

        Vain puolet ihmisistä on keskiarvoa tyhmempiä. Kerroit ettet ymmärrä. Mistähän se kertoo...


      • köyhis
        niin_se_menee kirjoitti:

        Tuskin juuri kukaan käy edes kymmentä, saati kymmeniä kertoja katsomassa venettään millään talvisäilytysalueella. Kevään kunnostuskauden aikana saattaa sitten se kymmenen tulla täyteen, mutta sehän ei sijainnista riipu. Ja teitä Suomenojan veneilijöitä on niin pieni osa porukasta, ettei meitä muita kiinnosta pätkääkään.

        Suurin osa veneistä myös siirtyy ilman mitään erikoislavetteja. Pienelle osalle tarvitaan korkeuden vuoksi matala lavetti. Ei siellä Suomenojallakaan kovin montaa 40-jalkaista ole.

        Ja toisin kuin te aivonsa paskaksi ryypänneet väitätte, minä en ole Espoon virkamies enkä edes espoolainen. Mutta minulla on aivot päässäni toisin kuin teillä.

        Mielenvikaista läpändeerusta. Kerran viikossa olen pruukannut käydä pressuja ja muutenkin venettä katsomassa. Sen verran arvokas se on näin pienipalkkaiselle köyhälle veneilijälle.


      • Pella
        köyhis kirjoitti:

        Mielenvikaista läpändeerusta. Kerran viikossa olen pruukannut käydä pressuja ja muutenkin venettä katsomassa. Sen verran arvokas se on näin pienipalkkaiselle köyhälle veneilijälle.

        Minä säännöllisesti talviviikonloppuisin ja aina kovien tuulien jälkeen. Ei ole meikäläisellä varaa heittäytyä huolettomaksi. Vilkasta siellä yleensä on viikonlopulla.


      • hiiohoihoi

        Ja kevättä kohti meno vaan lisääntyy, kun aletaan peitepressuja irrotella.

        Näissä kommenteissa on unohdettu, että kaikki veneilijät eivät ole autoilijoita. Aika monet ovat liikkeellä kävellen (asuvat suhteellisen lähellä venesatamaa) tai pyöräillen.

        Ja niitä rikkaita on vain murto-osa veneilijöistä.


    • siistiä

    • AvoimuttaPeliin

      Kummallisen hiljaista on pollitikkojen ja virkamiesten puolella. Salailua, vaikenemista. Mistä tässä sopassa on oikein kysymys?

      • teetäjasympatiaa

        Mistäkö kysymys? Hyvä veli -toiminnasta tietenkin. Tällaiset ringit pitäisi räjäyttää tasaisin väliajoin taivaan tuuliin.


    • rimohta

      Jos tämä katala suunnitelma toteutuu, nousee välttämättä mielenkiintoinen kysymys pohdit-
      tavaksi.Lehtitiettojen perusteella osa veneistä saa jäädä talvehtimaan Suomenojalle tulevi-
      nakin vuosina. Millä perusteilla nämä onnelliset veneilijät valitaan tai onko jo kenties valittu?
      Seurattuani "satamajuntan" toimintaa pitemmän aikaa ja kun ei henkilövaihdoksia ole tapah-
      tunut, väitän ettei paikkoja jaeta ainakaan rehellisesti arpomalla. Saiskohan paikan lunastet
      tua vaikkapa vaikenemalla?
      Kun taannoin karkotettiin Kivenlahdesta veneilijöitä talviparkkiin Suomenojalle, niin käsittääk
      seni kaikki häädön saaneet olivat kaupungin venepaikan vuokranneita. Kivenlahteen jäi vain venekerholaiset. Peloittava peruste.
      Kun gangsterin ottein ja puhein satamassa vetelehtivä kaupungin työntekijä saa vain sormenheristelyä ja päänsilitystä rangaistukseksi teoistaan voi näiltä odottaa mitä tahansa!

      • armotonta_menoa

        Kivenlahden tapausta en tunne, mutta luultavimmin venekerho oli vuokralainen ja vuokrasopimus useampivuotinen. Kaupungilta suoraan venepaikan saavat tekevät sopimuksen yhdeksi kaudeksi kerrallaan, ei edes koko vuodeksi. Kummalle osapuolelle silloin on helpompi näyttää ovea?

        Suomenojalle taas todennäköisesti saavat jäädä isommat veneet. Siis valinta veneen mittojen, ei omistajan mittojen tai naaman mukaan. Kaikkein suurimpien älyttömyyksien välttäminen ei silti tietenkään perusälyttömyydestä tee sen viisaampaa. Ja talvitelakoinnin siirtäminen kauas rannasta on todellinen perusälyttömyys.


      • allle40ftonpieni

        Suomenojalle saa todennäköisesti jäädä pienet veneet. Isot veneet on nyt jo halleissa


      • ei_rajaa
        allle40ftonpieni kirjoitti:

        Suomenojalle saa todennäköisesti jäädä pienet veneet. Isot veneet on nyt jo halleissa

        Hanki pienisieluinen silmälasit.


    • virkamiesviestintää

      Herra päättää, mikä on luonnonlaki, kuten ao. keskustelusta käy ilmi.
      Tässä lainaus oikeuden tutkintamateriaaliksi toimitetusta äänitteestä:

      Massimo: Pitäisi toi vene ottaa.
      Työntekijä: Et sä tänne tuu.

      Massimo: Miks?
      Työntekijä: Mä sanon niin.

      Massimo: Asiakas on tilannut veneen…
      Työntekijä: Ihan sama. Tää on mun aluetta. Et sä tänne tuu.

      Massimo: Eiks tää oo kaupungin aluetta?
      Työntekijä: Eiku mun.

      Massimo: Sun alue?
      Työntekijä: Sä et tänne tuu, kato se on semmonen asia!

      Massimo: Minkä takia? Asiakas on tilannut noston.
      Työntekijä: Onks sulla vakuutukset kunnossa?

      Massimo: Mitä se sulle kuuluu?
      Työntekijä: Sä oot mun alueella.

      Massimo: Asiakas on tilannut...
      Työntekijä: Sä oot mun alueella, mä haluun vakuutuspaperit.

      Massimo: Vakuutuspaperit... (ihmettelee) vakuutuspaperit...
      Työntekijä: Ensinnäkin, nilkki...

      Massimo: [Mainitsee työntekijän etu- ja sukunimen; nimet poistettu]
      Työntekijä: Mä en oo ketään [mainitsee oman nimensä]. Mä oon herra sulle!

      Massimo: Herra, aha, okei.
      Työntekijä: (asiakkaalle) Sä otat jonkun muun, jolla on kaikki…

      Asiakas: (työntekijälle) Millä oikeudella sä määrität, kuka mun veneen vie tosta?
      Työntekijä: (asiakkaalle) Sillä oikeudella kun mä päätän, mitä täällä tapahtuu. Mä tulen vaatimaan, että kuljettajalla on luvat kunnossa.

      Massimo: Hei, se ei oo sun asia. Sä et oo mikään poliisi. Mulla on luvat kunnossa. Se ei o osun asias.
      Työntekijä: Kyllä se on…

      Massimo: Mulla on kaikki hommat kondiksessa. Se ei kuulu sulle.
      Työntekijä: Jaa, katotaan sitten. Joka tapauksessa, sä voit mennä tonne jonnekin.

      Työntekijä: (asiakkaalle) Sä voit ottaa [luettelee kilpailevia yrittäjiä nimeltä], jonkun tämmösen.

      Massimo: Okei. Onks tää sun mielestä niin kuin asiallista käytöstä?
      Työntekijä: Yritätsä taas äänittää? Vittu sä oot naurettava paska.

      Massimo: Joo, nyt mä äänitän nimittäin.
      Työntekijä: No äänitetään sitten. Me ollaan tehty susta valitus tyttöjen valokuvaamisesta. Alaikäisten tyttöjen valokuvaamisesta.

      Massimo: Aa, okei.
      Työntekijä: Joo, ja tästä tullaan keskustelemaan nyt aika paljon.

      Massimo: Selvä juttu. Tiedätsä, minkälaisia valituksia susta tehdään kohta?
      Työntekijä: Ei haittaa, ei haittaa.

      Massimo: Niin kun tää on sun omaa aluetta, sä saat tehä täällä ihan mitä sä haluut.
      Työntekijä: Mä hallitsen tätä.

      Massimo: Aa, okei. Ootsä joku keisari? Mutta joka tapauksessa, tää on erittäin epäasiallista käytöstä.
      Työntekijä: Ei haittaa.

      • pöyristynyt

        Kuinka tämä "työntekijä" koskaan kehtaa palata työpaikalleen?!
        Täyspaskiainen!
        Herää myös kysymys kumman palveluksessa hän on,- kaupungin
        vai suosimiensa yrittäjien?


      • OnkoTuoTotta

        Tuohan on sairasta.Vielä sairaampaa on tuon työntekijän puolustaminen. Esimiehissä ja johdossa on vikaa koko Espoon ylintä johtoa myöten.


      • hiiohoihoi

        Taitaa olla työntekijällä korkeatasoiset tukihenkilöt, muuten tuollainen ala-arvoinen käytös ja kielenkäyttö ei olisi mahdollista. Osoittaa todeksi sen, että piiri pieni pyörii.

        Kaveri on napoleon-ainesta, mikä lienee on se hänen kompleksinsa ja heikkokohtansa. Joutaisi yksinäiseen poteroon puurtamaan jotain tyhjänpäivätä hommaa, ei missään nimessä saisi päästää esim. asiakaskontakteihin.

        Potkut persiiseen ja nopeasti, ettei pääse tunaroimaan enää enempää...


      • Uskomatonta

        Työntekijä on täysin väärässä asemassa, kuten ovat hänen vastuussa olevat esimiehensäkin.


      • lksadkfhkjds

        Kannattaa mennä vähän useamman asiakkaan porukalla kaverin tykö ja kertoa ettei napoleoneja tarvita täällä ja kaverin henkilökohtainen Waterloo on hyvin lähellä. Vastavittuilun kuunneltuaan voikin sitten käydä seuraavanlaisen keskustelun:

        - "Etkö sä Napoleon todellakaan tunnista meitä?"
        - "No en todellakaan, ketään teistä. Täällä määrään minä!"
        . "No sitähän mekin ajateltiin." - ja antaa pyörittää jätkää pitkin pihaa koko maksetun veron edestä. Josko se siitä vähän vähenisi.


      • tervaahöyheniä
        lksadkfhkjds kirjoitti:

        Kannattaa mennä vähän useamman asiakkaan porukalla kaverin tykö ja kertoa ettei napoleoneja tarvita täällä ja kaverin henkilökohtainen Waterloo on hyvin lähellä. Vastavittuilun kuunneltuaan voikin sitten käydä seuraavanlaisen keskustelun:

        - "Etkö sä Napoleon todellakaan tunnista meitä?"
        - "No en todellakaan, ketään teistä. Täällä määrään minä!"
        . "No sitähän mekin ajateltiin." - ja antaa pyörittää jätkää pitkin pihaa koko maksetun veron edestä. Josko se siitä vähän vähenisi.

        Mukava ajatus!


    • fkrnzjsb

      Nostureille on käyttöasetuksen mukaan tehtävä noin 10 vuoden välein perusteellinen tarkastus, jossa tutkitaan mahdollisia säröjä ja vaurioita ainetta rikkomattomilla NDT-menetelmillä.

      En anna kenenkään nostaa venettäni jos laitteet ei ole kunnossa, tarkastettu ja vakuutukset olemassa. Hyvässä lykyssä vain vene vaurioituu, huonossa joku kuolee.

      Ihmettelen kovasti tätä epäasianmukaisilla välineillä toimimisen (oletan näin koska ei suostu kertomaan) puolustelua, vaikka asia on kieltämättä hoidettu kehnosti.

      • Tarkastaja-NN

        Uutisoinnista on käynyt ilmi, että paikalle on useaan otteeseen kutsuttu poliisi tarkistamaan ko. yrittäjän lupia, jotka ovat olleet kunnossa.
        Liikuntatoimella ei ole valtuuksia vaatia "papereita" enkä yhtään ihmettele että yrittäjä ei niitä halunnut luovuttaa... Antaisitko itse esim. ajokortin ja rekisteriotteen noin asiattoman henkilön näppeihin?


    • dkfkdisbd

      Jos ei ole salattavaa, olisi voinut näyttää heti luvat, vakuutukset ja katsastustodistukset. Eihän millekään työmaalle nykyään pääse töihin ilman asianmukaisia papereita. Ei siis millekään. Se porukka joka penää valtuuksia salailee tai on katsonut liikaa tv-sarjoja.

      Olen itse pyytänyt ja saanut nähdä veneiden hallisäilytysfirman vakuutuskirjan ennenkuin vien veneeni sinne säilytykseen. Jos kaveri ei olisi näyttänyt, olisin olettanut että ei kunnossa.

      • Tarkastaja-NN

        On tietysti aivan eri asia, kun maksava asiakas haluaa nähdä, että paperit on kunnossa.
        Tässä vaatimusta esitti törkeästi käyttäytyvä kaupungin työntekijä, joka tuli asiakkaan ja yrittäjän väliin estämään tilatun työn tekemistä.
        Samat työntekijät olivat aiemmin takavarikoineet laittomasti yrittäjän omaisuutta ja riitelevien osapuolten välillä on oikeusprosessi kesken.
        Etkö todella näe tilanteissa mitään eroa???


      • wrpfgojfgpoj
        Tarkastaja-NN kirjoitti:

        On tietysti aivan eri asia, kun maksava asiakas haluaa nähdä, että paperit on kunnossa.
        Tässä vaatimusta esitti törkeästi käyttäytyvä kaupungin työntekijä, joka tuli asiakkaan ja yrittäjän väliin estämään tilatun työn tekemistä.
        Samat työntekijät olivat aiemmin takavarikoineet laittomasti yrittäjän omaisuutta ja riitelevien osapuolten välillä on oikeusprosessi kesken.
        Etkö todella näe tilanteissa mitään eroa???

        Kaiketi kaupungilla on joku vastuu toiminnasta satamissaan, entä jos joku kuolee? Vesibussia odottava perhe jää kaatuvan veneen alle ja vakuutukset ei kunnossa.


      • SääntöNiilo

        Eihän tuosta ole kysymys ollenkaan. Vaan kiusaamisesta, joka on ulotettu jo syyttömiinkin. Keinovalikoimaan vain kuuluvat sääntötulkinnat ynnä muut vastaavat.


      • väärinsammutettu
        SääntöNiilo kirjoitti:

        Eihän tuosta ole kysymys ollenkaan. Vaan kiusaamisesta, joka on ulotettu jo syyttömiinkin. Keinovalikoimaan vain kuuluvat sääntötulkinnat ynnä muut vastaavat.

        Niinpä. Mutta pelkäänpä työntekijän käytökseen liittyvän myös hyötynäkökohdan.
        Kova oli kuhina viimekeväänä aina Massimon laskettua veneen mereen ja poistut-
        tua, kun hänen pienikokoinen kolleegansa juoksi haalarinpersus lepattaen ilmeisesti
        kertomaan asiakkaalle kuinka väärin olikaan laskettu.


    • Espoolainen-71-alkaen

      Meillä Espoossa sattuu ja tapahtuu.
      Espoon Sähkö myytiin halvalla Eonille, joka myi sen edelleen kalliilla Fortumille. Kaukolämpötuotot menevät muualle kuin espoolaisille.
      Metroaseman laiturit ovat niin lyhyet, etteivät nykyiset junat mahdu.
      Suomenojan talvisäilytysalueen siirtäminen Ämmässuolle.

      Meksikossa tämä olisi ymmärrettävää, koska siellä virkamies vetää välistä.
      Onko espoolainen virkamies tyhmempi kuin meksikolainen?

      Toivottavasti tähän saadaan joku tolkullinen ratkaisu ennen Vappua.

      • hallintoalamainen

        >Onko espoolainen virkamies tyhmempi kuin meksikolainen?

        Ei ole, vetää vaan härskisti enemmän välistä.

        Vielä kun Espoon kaavoitusta alettaisiin perkaamaan niin jo löytyisi kuraa...


    • äänestäjäx

      VAALIT tulossa ja ehdokkaat pörrää toreilla ja kauppakeskuksissa. NYT olisi hyvä aika siellä kysellä ehdokkailta:
      - Miten rekkaralli käytännössä järjestettäisiin ja mistä saadaan riittävästi kohtuuhintaista kalustoa?
      - Jos Ämmäsmetsän alue jäisi kuitenkin vajaakäytölle, onko perusteltua investoida muutama miljoona verovaroja hankkeeseen?
      - Eikö Suomenojan voimalan lähelle saa riittävästi veneensäilytyspaikkoja alueelle, johon asuntorakentamista ei kuitenkaan tule?
      - Mites liikennepäästöt, ekologiset arvot, Espoon maine merellisenä kaupunkina yms. seikat on suunnitelmassa huomioitu?
      - Suomenojan liikennemerkki muutokset, mites keväällä veneitä veteen nostellaan tieliikenne lakia noudattaen?

    • t67uy8i

      Ps, minkälaisella aikataululla parppei ja pari muuta kuskaa veneitä ämmässuolle, yhteen kyytiin menee karkeasti 1h kun tekee reippaasti hommia eli noin 8 venettä kun on kuskattu niin alkaa jo olla varmaan päivä täysi. 8 x 3 veneen kuskaaja 24/päivä x 20 päivää tekee 480 venettä joka on vasta 1/4 osa suomenojan veneistä ja huomioida pitää sekin että purjepaattien kanssa menee paljon enemmän aikaa kuin moottoriveneen telakoinnissa.
      Arkisin monikaan kerkiä olla venettään kuskaamassa minnekkään eli veneennostot painottuu suurimmalta osin aina viikonloppuihin, itse kyllä saan lomaa/vapaata arkipäivillekkin mutta kuitenkin, viikonloput on sitä veneennoston sesonkiaikaa.

      Ei piip siis mitä suunnitelmia, kuskata veneet ämmässuolle.

      • t67uy8i

        Niin, eikä nostot ole enää sitten suomenojan satamassa välttämättä ollenkaan, tiedä sitten.
        Mutta sittenhän veneen siirto tilataan sinne missä sen veneen laituripaikkakin on.. Homma


      • metsään_menee

        Veneet kuuluvat rannalle. Siirretäänkö ranta sitten Ämmässuolle?!


    • häviönavain

      Ari konttas, minä en! Toivottavasti voidaan todeta näin viimeistään vuonna 2016.
      Tämä järjetön ajatus, jolle maailma tulisi nauramaan, kutistuu omaan mahdottomuutensa
      Konttas luulee olevansa ainoa kielinero, joka lausunnoissaan jättää pakenemisen mahdollisuuden. Hienovaraista.
      Kuunnelkaa tarkasti tätä raadollisuuden ruumiillistumaa!

    • Kukkuu-merkin_huppu

      Liikennemerkki palautettiin satamaan veneilijöiden mielenilmauksen jälkeen pari viikkoa sitten, mutta Espoon virkamies aikoo nyt huputtaa sen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      429
      4692
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1670
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1319
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1234
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      960
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      837
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    Aihe