Kärsämäen kunta, kuukausijulkaisu 1 / 2015

atteatteatte

atte atte atte atte

49

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • touko

      menkää kotia tupruttelemaan

    • attepahyvinkin

      mikä ettei.Muut kun joutui nostamaan kädet pystyyn.

      • Pitäkäätunkkinne

        tyyppinen ratkaisu. Kädet nousi pystyyn siinä olet ihan oikeassa. Kansainvälisen käsimerkin muodossa.


      • Valtaosa

        äänestysikäisistä laittoi ulkoistamista vastustaviin adresseihin nimensä alle. Kenen kädet ne pystyyn nostettiin? Alle 20 kepua vs, 800 kuntalaista. Siinäpä teillä on ristiä kannettavaksi loppuiäksenne.

        Noin siinä käy kun kuntapolitiikan ja kuntalaisten edelle menee KESKUSTAN puoluepolitiikka ja muutaman pätemisentuskasta kärsivän vallanhimo.


    • Onkohan näillä 20 kepuvaltuutetuilla Atten osakkeita, jos on niinn....

      • eiole

        attendon lobbarit manipuloi hankkeen taakse lampaat syyllistämällä kysymyksellä haluatko SINÄ olla kunnan kaataja? Jos et attendo ja turpa kiinni rivissä


    • oyj

      valtuutetuissa on 2 salkkuherraa?

      • pelkkiä

        narreja


      • entäs

        ..jos kuntalainen haluais sos-terveyspalvelunsa kunnallisena eikä hyväksyis yksityisen firman palveluja?


      • Valintakysymys

        Asiakas saa itse valita haluaako terveyspalvelunsa kärsämäen tk:sta vai naapurikuntien tk:sta. Matkakustannukset valitettavasti menee vain omaan piikkiin?


      • Valintakysymys

        Potilaalle on annettava kiireellistä hoitoa hänen asuinkunnastaan riippumatta. Kiireettömän hoidon hoitopaikan valinnasta säädetään terveydenhuoltolaissa.

        Terveydenhuoltolaki 2010/1326 (Finlex)

        Potilas voi valita terveysaseman, joka vastaa hänen perusterveydenhuollon palveluistaan. Terveysasemaa voi vaihtaa kirjallisella ilmoituksella enintään vuoden välein.

        Kerrallaan voi olla vain yhden terveysaseman asiakkaana. Jos henkilö oleskelee pidempiä aikoja kotikuntansa ulkopuolella esimerkiksi kesämökillä, hän voi saada hoitosuunnitelmansa mukaista hoitoa väliaikaisen asuinkuntansa terveysasemalta.

        Terveysaseman vaihdosta on ilmoitettava sekä uudelle että vanhalle terveysasemalle riittävän ajoissa, vähintään kolme viikkoa ennen käyntiä.

        Potilaalla on mahdollisuus valita terveysasema ja erikoissairaanhoidon yksikkö kaikista Suomen julkisista terveysasemista ja sairaaloista.

        Erikoissairaanhoidon hoitopaikka valitaan yhdessä lähetteen antavan lääkärin tai hammaslääkärin kanssa.

        Potilaalla on hoitopaikan mahdollisuuksien rajoissa oikeus valita myös häntä hoitava lääkäri tai muu terveydenhuollon ammattilainen.


      • Valintakysymys

        Sairaanhoidosta aiheutuneiden matkakustannusten korvaaminen

        Potilaan valinnanvapauden laajeneminen ei muuta matkojen korvausperiaatetta. Kela korvaa matkat kuitenkin edelleen lähimpään hoitopaikkaan.
        Erikoissairaanhoidon palvelujen osalta korvataan matka niiden kustannusten mukaan, jotka aiheutuisivat matkasta lähimpään yliopistosairaalaan.
        Jos asiakkaalla on kunnan tai sairaanhoitopiirin maksusitoumus tiettyyn hoitopaikkaan, korvataan hänen matkansa siihen hoitopaikkaan asti, josta hän saa hoitoa.


    • Valtakunta

      attendosta

      • alkupversio

        Valtakunta hevosesta


    • 50-50

      Sote-lakitekstin mukaan vuosina 2015–2017 tehdyt sopimusvelvoitteet ovat sopimuksen tekijän eli kunnan vastuulla, elleivät kunta ja kuntayhtymä erikseen sovi, että ne siirtyvät tuottamisvastuussa olevalle kuntayhtymälle.

      • SOTE22.9.2014

        Ministeri kehottaa malttiin erillissopimuksissa

        Peruspalveluministeri Susanna Huovinen kehottaa kuntia panemaan jäitä hattuun, jos ne suunnittelevat erillissopimuksia sote-palveluista.

        – Nyt kannattaa pidättäytyä erillissopimusten teossa. Sote-laki tulee voimaan jo parin vuoden päästä ja tuolloin vastuu siirtyy kuntien yhdessä ohjaamalle sote-alueelle.

        Valtiovallalla ei ole keinoja puuttua kuntien sopimuksiin tässä vaiheessa.

        Järjestämislain vahvistamisen jälkeen tilanne kuitenkin muuttuu, koska uusien pitkäaikaisten sopimusten tekeminen muodostaa kunnille suuren taloudellisen riskin, Huovinen huomauttaa.

        – Jos kunta tekee lain vahvistamisen jälkeen sopimuksen jonka voimassaolo jatkuu vielä vuoden 2016 jälkeen, kunta vastaa itse sopimuksen aiheuttamista kustannuksista ja maksaa silti myös sote-alueelle säädettyjen perusteiden mukaisesti.

        Jos kunta on aiemmin tehnyt sopimuksen sote-palvelujen ulkoistamisesta vuosiksi 2015 –2020, sopimukseen perustuvat oikeudet ja velvoitteet siirtyvät 2017 lukien tuottamisvastuussa olevalle kunnalle tai kuntayhtymälle, Huovinen sanoo.

        – Yksityinen palvelujen tuottaja on siten sopimuksen mukaisesti edelleenkin velvollinen tuottamaan palvelut ja vastaavasti tuottamisvastuussa oleva kunta tai kuntayhtymä on velvollinen suorittamaan sopimuksen mukaisen korvauksen palvelun tuottajalle sopimuskauden loppuun saakka.

        Tuottamisvastuussa olevalla kunnalla tai kuntayhtymällä on sitten mahdollisuus neuvotella ja sopia yksityisen palvelujen tuottajan kanssa muutoksista alkuperäiseen sopimukseen.

        Huovinen ei pelkää, että kapinakunnat voivat kaataa sote-rakennelman. Hän luettelee kolme perustetta:

        Jokainen kunta kuuluu sote-alueen kuntayhtymään.

        Toiseksi sote-alue päättää tuottamisvastuussa olevat kunnat ja kuntayhtymät.

        – Kolmanneksi kunta joutuu joka tapauksessa maksamaan sote-alueelle asukaslukuun, ikärakenteeseen ja sairastavuuteen sekä sote-alueen mahdollisesti päättämiin muihin tekijöihin perustuvan korvauksen.

        Korvaus siis ei lakiesityksen mukaan ole riippuvainen siitä, käyttääkö kunta tai sen asukkaat palveluja vai ei.


      • Persutyrittiestää

        "Kunnanjohtaja:
        Kunnanhallitus päättää hyväksyä kilpailutusasiakirjat ja antaa kunnanjohtajalle oikeuden tehdä tarvittaessa pieniä muutoksia asiakirjojen sisältöön.
        ----
        Puheenjohtajan avattua keskustelun Aimo Remes esitti, että sopimuskausi on 2 vuotta 5 optiovuotta. Raija Aulis kannatti Remeksen esitystä.
        Päätettyään keskustelun puheenjohtaja totesi, että on tehty pohjaesityksestä poikkeava kannatettu esitys, joten kunnanhallituksen on äänestettävä. Äänestystavaksi valittiin puheenjohtajan esityksestä yksimielisesti nimenhuuto.
        Puheenjohtaja teki äänestysesityksen: Ne, jotka kannattavat pohjaehdotusta äänestävät "JAA" ja ne, jotka kannattavat Aimo Remeksen esitystä äänestävät "EI". Kunnanhallitus hyväksyi äänestysesityksen.
        Suoritetussa äänestyksessä annettiin 5 "JAA" ääntä ja 2 "EI" ääntä. Ari Mikkola, Pauli Ojalehto, Satu Pinola, Anne Ruha ja Jaana Salo äänestivät "JAA". "EI" äänen antoivat Raija Aulis ja Aimo Remes. Puheenjohtaja totesi, että suoritetun äänestyksen perusteella kunnanhallitus on hyväksynyt pohjaesityksen.
        Päätös: Kunnanhallitus hyväksyi pohjaesityksen äänin 5-2"


      • Viiskakkosesta

        Esitetyllä tavalla (sopimuskausi on 2 vuotta 5 optiovuotta) keput olisivat saaneet attendonsa mutta soteuudistuksen lopullisiin vaikutuksiin kunnalle (hyvässä tai pahassa) olisi pystytty reagoimaan niiden selvitessä. Viiskakkosen taas juntatessa kärsämäen kunta ei voi katsoa mitä soteuudistus tuo tullessaan ja siten 2016 päättää jatketaanko sopimusta vai ei soteuudistuksen yksityiskohtien selvitessä siihen mennessä.

        Jos asia tuli huonosti esitettyä kärsämäen kh (viiskakkonen) suuressa viisaudessaan päätti siis ettei kärsämäen kunta voi jatkossa päättää soteuudistuksen jälkeen viisaampana mikä on kunnalle parasta vaihtoehdoista joita ei vielä tiedetä.

        Persujen esityksen mukaan kunta olisi voinut edelleen kipata sopimuksen sotealueen niskaan 2017 alkaen mutta nyt kärsämäen kunta päätti kieltää itseltään mahdollisuuden tehdä tulevaisuudessa päätöksiä sotessa. Kertokaa viisaammat mitä järkeä edellisessä oli?


      • vaivai

        Sen tietää "5,set"


      • Tässäsyy
        Viiskakkosesta kirjoitti:

        Esitetyllä tavalla (sopimuskausi on 2 vuotta 5 optiovuotta) keput olisivat saaneet attendonsa mutta soteuudistuksen lopullisiin vaikutuksiin kunnalle (hyvässä tai pahassa) olisi pystytty reagoimaan niiden selvitessä. Viiskakkosen taas juntatessa kärsämäen kunta ei voi katsoa mitä soteuudistus tuo tullessaan ja siten 2016 päättää jatketaanko sopimusta vai ei soteuudistuksen yksityiskohtien selvitessä siihen mennessä.

        Jos asia tuli huonosti esitettyä kärsämäen kh (viiskakkonen) suuressa viisaudessaan päätti siis ettei kärsämäen kunta voi jatkossa päättää soteuudistuksen jälkeen viisaampana mikä on kunnalle parasta vaihtoehdoista joita ei vielä tiedetä.

        Persujen esityksen mukaan kunta olisi voinut edelleen kipata sopimuksen sotealueen niskaan 2017 alkaen mutta nyt kärsämäen kunta päätti kieltää itseltään mahdollisuuden tehdä tulevaisuudessa päätöksiä sotessa. Kertokaa viisaammat mitä järkeä edellisessä oli?

        miksi persujen ehdotusta ei voitu hyväksyä (7 3 optiovuotta)?

        "Kärsämäen kunta on allekirjoittanut 7.5.2014 hankintakilpailun voittajaksi
        valitun Attendo Oy:n ja Attendo Terveyspalvelut Oy:n muodostaman ryhmittymän kanssa hankintalain 93 §:n mukaisen hankintasopimuksen, jonka mukaan sosiaali- ja terveyspalveluiden palvelutuotanto aloitetaan 1.6.2014.
        Osapuolista riippumattomista syistä palvelutuotanto ei kuitenkaan voi alkaa sopimuksen mukaisessa laajuudessa sovittuna ajankohtana, vaan vasta1.1.2015 alkaen. Valtioneuvoston 8.5.2014 tekemällä päätöksellä ei ole vaikutusta 7.4.2014 tehtyyn hankintapäätökseen eikä myöskään edellä mainittuun hankintasopimukseen muutoin kuin palveluntuotannon aloittamisajan osalta."

        Oli ne attendolaiset pirun ovelia. Kusettivat kärsämäkisiä sata nolla. Sopimuksen takaraja kunnan kannalta olisi pitänyt alusta asti rajata vuoden 2017 loppuun ( optiovuodet) mutta atte sai allekirjoittamaan sopimuksen millä sitoivat kärsämäkisten kädet.


      • kirjotusvirhe

        "Tässä syy miksi persujen ehdotusta ei voitu hyväksyä (7 3 optiovuotta)?"

        Tässä syy miksi persujen ehdotusta ei voitu hyväksyä (2 5 optiovuotta)?

        Syy=7 3 optiovuotta oli jo allekirjoitettu joten 2 5 optiovuotta vaihtoehtoa ei voitu hyväksyä?


    • Kyllä sinä vielä "Huoviset on ihmeissään Kämäki kunnan 2 x tekemällä sopimuksella Attelle, on se niin sotkusesti pelattu, että sitä kadehtii monet ammatti-huijaritkin!

      • Jännä-nähdä

        laskuttaako A kesäkuun 2014 alusta asti?


      • koHankintapäätös
        Jännä-nähdä kirjoitti:

        laskuttaako A kesäkuun 2014 alusta asti?

        kumottu johon em. sopimus pohjautuu joten epäilen..


    • Kärsämäkinen

      Valtuuston pöytäkirja 27.1.2015: Muut mahdolliset asiat §14. Kunnanjohtaja toi valtuustolle tiedoksi kunnanhallituksen sote-palveluja koskevan hankintapäätöksen 26.1.2014. Päätös: Valtuusto merkitsi käytetyt puheenvuorot tietoon saatetuksi.
      Onko tässä valtuusto tehnyt päätöksen jonka hallitus laittaa käytäntöön ja tuo vuosiluku 2014, eikös nyt ole vuosi 2015?

      • wiisspäätös

        seo wirallinen tietote, eläkä sinä ala tikustelemaan muusta, maksa verosi...korotettuna... Atten sijoittajille


      • voikuule

        Yksi pienimmistä virheistä mitä pöytäkirjoista löytyy vaikka pöytäkirjan tarkastajien nimet on alla. Mielenkiintoisin allekirjoitettu pöytäkirja on sellainen missä kärsämäen kunnan ilmoitetaan allekirjoittaneen hankintasopimuksen attendon kanssa 7.5.2014 vaikka hankintayksikkö kertoi markkinaoikeudelle ettei sitä ole allekirjoitettu. Edelleen vieläkin mielenkiintoisempia kuin edellinen esim. on ne pöytäkirjat valtuuston päätöksistä joita valtuusto ei ole tehnyt.


      • voikuule kirjoitti:

        Yksi pienimmistä virheistä mitä pöytäkirjoista löytyy vaikka pöytäkirjan tarkastajien nimet on alla. Mielenkiintoisin allekirjoitettu pöytäkirja on sellainen missä kärsämäen kunnan ilmoitetaan allekirjoittaneen hankintasopimuksen attendon kanssa 7.5.2014 vaikka hankintayksikkö kertoi markkinaoikeudelle ettei sitä ole allekirjoitettu. Edelleen vieläkin mielenkiintoisempia kuin edellinen esim. on ne pöytäkirjat valtuuston päätöksistä joita valtuusto ei ole tehnyt.

        neooo sirtyny wirtuaali-aikaan eli pelaavat buberteetti-ikäisten pelejä, kehitystä on tapahtunut mutta pysähtynyt alapään tasolle jossa vallanhimo tapissa mutta järki säpissä


      • Ei-kaikkien-järki
        metsamaapv1 kirjoitti:

        neooo sirtyny wirtuaali-aikaan eli pelaavat buberteetti-ikäisten pelejä, kehitystä on tapahtunut mutta pysähtynyt alapään tasolle jossa vallanhimo tapissa mutta järki säpissä

        siitä tuli todiste siinä, ettei "todelliset johtajat" nimenneet itseään vieläkään hallitukseen vaan antoivat joojoo-miehille/naisille jatkoajan jolla ryvettävät jatkossakin itsensä omasta puolestaan jos vieläkin menee perseelleen. Kuluvan valtuustokauden hallitus jää historiaan nimineen niin hyvässä kuin pahassa ja osa taustapiruista antoi likaisen työn muiden hoidettavaksi. Tai siis itse he hoitavat takarivistä kunnan asiat jotka joojoot laittavat toteuttamaan niin hallituksessa kuin valtuustossakin. Taustapiruista ei ole kuin yksi hallituksessa kaikki muut joojoo-lampaita. Suorastaan uhrilampaita todellisten vaikuttajien nauraessa vierestä miten aateveljet maineensa pilasi heidän puolestaan.


      • todiste

        Ainahan nämä asiat näkyy selvenevän ja muuttavan muotoaan kun jo viime vuoden tammikuussa on tehty hankita päätös kyllä tämä kunta on koppakuoriaisten valtakunta en muuta sano on mukavaa kun ei tarvitse olla kunnan asukas enää.


      • koppahuoriainen

        Ei saa loukata koppakuorijoita vertaamalla niitä kärsäkepuihin.


    • korjaus

      "pysähtynyt alapään tasolle" jossa kiima tapissa, mutta kyky puuttuu!

    • niinsenyt

      vaan on ja monen monta vuotta.Märehtikää nyt sitä jos se jotenkin helpottaa.

      • parivuotta

        ja sitten ollaan takaisin kuntayhtymässä jne. ja mitä märehtimiseen tulee siihen on aihetta vain hallituksen viisikolla kun päättivät ettei kunta saa päättää enää sotesta vaikka siihen hallituksen persut mahdollisuuden tarjosivat.

        Ymmärsitkö?

        Hallituksen persut ehdotti että sopimuksen takaraja rajataan vuoden 2016 loppuun ( optiovuodet) jotta nähdään miten soteuudistuksessa käy jonka jälkeen vasta päätettäisiin mikä on kunnalle paras vaihtoehto. Ei kelvannut ja nyt peli on jo pelattu eikä ole vaihtoehtoja eikä edes valtaa päättää ko. asiasta "kiitos" hallituksen viisikon.


      • parivuotta kirjoitti:

        ja sitten ollaan takaisin kuntayhtymässä jne. ja mitä märehtimiseen tulee siihen on aihetta vain hallituksen viisikolla kun päättivät ettei kunta saa päättää enää sotesta vaikka siihen hallituksen persut mahdollisuuden tarjosivat.

        Ymmärsitkö?

        Hallituksen persut ehdotti että sopimuksen takaraja rajataan vuoden 2016 loppuun ( optiovuodet) jotta nähdään miten soteuudistuksessa käy jonka jälkeen vasta päätettäisiin mikä on kunnalle paras vaihtoehto. Ei kelvannut ja nyt peli on jo pelattu eikä ole vaihtoehtoja eikä edes valtaa päättää ko. asiasta "kiitos" hallituksen viisikon.

        Kiitos Raija ja Aimo, se käy vielä kepujen nilkkaan.


      • Komppaan
        metsamaapv1 kirjoitti:

        Kiitos Raija ja Aimo, se käy vielä kepujen nilkkaan.

        edellistä. Persut teki mitä tehtävissä oli ja loppusuoralla vielä tarjosivat järkeä niiden käytettäväksi joilla sitä ei ole (sopimus2016 loppuun optiovuodet ettei kunta ajaudu kuseen ulkoistamisessa) mutta yli käveltiin. Varmaan sen takia kun ehdotuksen esitti persut?


      • Yksiesimerkki

        mikä voi olla edessä ja minkä takia sopimuksen takaraja olisi pitänyt rajata ensi vuoden loppuun:

        "Kunta joutuu maksamaan sote-alueelle asukaslukuun, ikärakenteeseen ja sairastavuuteen sekä sote-alueen mahdollisesti päättämiin muihin tekijöihin perustuvan korvauksen. Korvaus ei lakiesityksen mukaan ole riippuvainen siitä, käyttääkö kunta tai sen asukkaat palveluja vai ei."

        Tuo mm. on selviämässä miten sen kanssa käy mutta siihen kärsämäen kuntajohto ei voi enää ottaa kantaa mitä tehdään jos edellinen toteutuu koska hallituksen viisikko sen esti. Pystyykö teistä kukaan kertomaan miksi kh esti kuntaa tekemästä päätöksiä ennen soteuudistuksen valmistumista?


      • Yksiesimerkki kirjoitti:

        mikä voi olla edessä ja minkä takia sopimuksen takaraja olisi pitänyt rajata ensi vuoden loppuun:

        "Kunta joutuu maksamaan sote-alueelle asukaslukuun, ikärakenteeseen ja sairastavuuteen sekä sote-alueen mahdollisesti päättämiin muihin tekijöihin perustuvan korvauksen. Korvaus ei lakiesityksen mukaan ole riippuvainen siitä, käyttääkö kunta tai sen asukkaat palveluja vai ei."

        Tuo mm. on selviämässä miten sen kanssa käy mutta siihen kärsämäen kuntajohto ei voi enää ottaa kantaa mitä tehdään jos edellinen toteutuu koska hallituksen viisikko sen esti. Pystyykö teistä kukaan kertomaan miksi kh esti kuntaa tekemästä päätöksiä ennen soteuudistuksen valmistumista?

        Pystyy!, viisikolla" kun olivat kh-enemmiston voimalla-ja takaus tuottaa hlö-kohtaista-ja puolueenllista pisteitä itselleen lapsellisella pönötyksellä" persuja vastaan, niin yksinkertaista ja "ohutta yläpilveä" se on-ja Faktaa


      • MilläPönötät

        edes omien silmissä jos viisikon takia Kärsämäen kunnalle napsahtaa samanaikaisesti maksuun sotealueen sekä sopimuksen velvoittamat maksut? Kyllä siinä tilanteessa omatkin koirat puree.
        Sitä en sano että edelliset kauhuskenaariot toteutuu mutta edes sen riskiä ei olisi tarvinnut ottaa. Kukaan ei tiedä miten soteuudistuksessa käy mutta vaalien jälkeen viimeistään olisi tiedetty ja sen jälkeenkin kaikki vaihtoehdot olisivat olleet auki mutta ei ole enää. Ihan turha ja järjenvastainen riski. Olisivat kirjanneet hankintasopimukseen vaikka 2 10 eikä 7 5 ja lopputulos olisi ollut yksi ja sama sillä erolla että kunnalle olisi jäänyt VALTA PÄÄTTÄÄ mitä tehdään kun selviää uudistuksen sisältö. Nyt se päätösvalta oli ja meni.


      • seitsemänvuotta
        parivuotta kirjoitti:

        ja sitten ollaan takaisin kuntayhtymässä jne. ja mitä märehtimiseen tulee siihen on aihetta vain hallituksen viisikolla kun päättivät ettei kunta saa päättää enää sotesta vaikka siihen hallituksen persut mahdollisuuden tarjosivat.

        Ymmärsitkö?

        Hallituksen persut ehdotti että sopimuksen takaraja rajataan vuoden 2016 loppuun ( optiovuodet) jotta nähdään miten soteuudistuksessa käy jonka jälkeen vasta päätettäisiin mikä on kunnalle paras vaihtoehto. Ei kelvannut ja nyt peli on jo pelattu eikä ole vaihtoehtoja eikä edes valtaa päättää ko. asiasta "kiitos" hallituksen viisikon.

        ymmärrätkö.Sote susi jo syntyessään.Kaikki viisaus se asuu kärsäpersuksissa,kylillä ihmetellään.


      • Ilmankos
        seitsemänvuotta kirjoitti:

        ymmärrätkö.Sote susi jo syntyessään.Kaikki viisaus se asuu kärsäpersuksissa,kylillä ihmetellään.

        kärsäkeput kepujen lakia rikkoi kun sipilän sotekin on susi. Kärsit sitten harhoista edelleen ja näet pikku-ukkojen sijaan taas persuja joka puolella...


      • 2-10Riskitön7-5Riski
        MilläPönötät kirjoitti:

        edes omien silmissä jos viisikon takia Kärsämäen kunnalle napsahtaa samanaikaisesti maksuun sotealueen sekä sopimuksen velvoittamat maksut? Kyllä siinä tilanteessa omatkin koirat puree.
        Sitä en sano että edelliset kauhuskenaariot toteutuu mutta edes sen riskiä ei olisi tarvinnut ottaa. Kukaan ei tiedä miten soteuudistuksessa käy mutta vaalien jälkeen viimeistään olisi tiedetty ja sen jälkeenkin kaikki vaihtoehdot olisivat olleet auki mutta ei ole enää. Ihan turha ja järjenvastainen riski. Olisivat kirjanneet hankintasopimukseen vaikka 2 10 eikä 7 5 ja lopputulos olisi ollut yksi ja sama sillä erolla että kunnalle olisi jäänyt VALTA PÄÄTTÄÄ mitä tehdään kun selviää uudistuksen sisältö. Nyt se päätösvalta oli ja meni.

        "Ministeriö varoittaa tuplakuluista
        Ministeriön viesti on selvä. Ulkoistamissopimuksia kannattaa tehdä korkeintaan vuoteen 2017 saakka eli uuden lainsäädännön alkuun asti. Syy tähän on mahdollinen tuplalaskutus. Tämä tarkoittaa, että ulkoistanut kunta voi joutua maksamaan palveluista paitsi yritykselle, mutta lisäksi omalle sote-alueelleen."


    • viisikko saa kaivaa kuvettaan ja panna mökkisä myyntiin

      • Kepujen

        käräjät maksatettiin kunnalla kuten myös lakimiesten palkkiot yms. siinä missä persujen käräjät maksoi persut henk.koht.
        JOS tuplamaksut lankeaa niskaan tms. astuu kuvioihin vastuuvapaudet. Hiukan sama asia kuin epäluottamuksen kanssa. Jos kepuja ei jonkun naama miellytä epäluottamus riittää tekosyyksi ilman perusteita esim. erottamiselle. Vastaavasti jos keput itse saa KHO:lta omaan valitukseensa päätöksen missä kerrotaan heidän päätöksen olleen laiton siitä kärsämäessä seuraa hallituspaikan jatkoaika. Näin se demokratia kärsämäessä toimii heh heh..


    • räkäästiin

      Ennenvanhaan ja tuolaisia kepuleita kengille sylykästiin

      • Kantaa----en----ota

        Tee sama "nykyaikana" sanallisesti tuhlaamatta hyvää sylkeä kepuihin ja katso reaktio. On sen arvoista. Narsistien reaktiot(raivarit) ovat viihdyttäviä ja saat varmasti kuulla kunniasi valtavan itsekehun siivittämänä.


    • räkästäänpä

      saa niitä "sylykee ja sanan ruoskalla räkiä, kun kunnan verotulo- rahat ja valtionavut kantoivat kansainväliselle pörssipelurille ja sen osakeomistajille, mausteena verotettava tulon siirto verotuksesta-verovapaaseen maahan joita on useita, sota-aikana tuomio tulisi Isänmaan petturuudesta ja nyt on talous-sota joten tuomio sama tosin rauhanaikana suomessa ei k-tuomiota tunneta

      • Innovaatioinen

        vaihtoehto. Selänne kallis työttömyys ei ole maailmanloppu kepuvallan menetys on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      613
      4533
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3499
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      150
      3183
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2449
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2299
    6. 249
      1839
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1457
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1340
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe