Ja missä määrin, vai käytättekö olenkaan? Luin jostain nettiartikkelista aikoinaan, että alkoholista/päihteidtä kieltäytyminen voi johtaa syrjäytymiseen.
Käytättekö alkoholia/päihteitä?
4
74
Vastaukset
- Keissa
En käytä ollenkaan. Kyllä alkoholi johtaa usein siihen, että jää yskin. Saattaa niitä ryyppykavereita ja pinnallisuuksia olla, mutta menetät varmasti suhteesi, yhteydet läheisiin, lopulla olet outo myös itsellesikin.
Nuorilla saattaa aiheuttaa kyllä rajoitteita sosiaalisuudessa, jos porukat ovat niitä jotka juovat. Kuitenkaan sosiaalisuus ei ole syy alkaa juoda. - 4365457
En käytä enää.
Aiemmin olin lievästi alkoholisoitunut.
Käytin alkoholia jännityksen lievittämiseen. Eipä niitä tule käytettyä. Joidenkin kohdalla tuo voi ollakin totta. Ehkä niiden käyttäjänä olisin päässyt johonkin ryyppyremmiin.
Itse en polta, ja alkoholia juon tosi harvoin, kännissä en oo ollu koskaan. Armeijassa kokeilin polttaa, mutta lopetin sen, kun pääsin armeijasta.
Ennen vanhaan mun isä oli viikonloppujuoppo. Hän veti kännit joka ikinen Perjantai. Äiti sai isän lopettamaan alkoholin. Heillä oli jo erohakemus vireillä, mutta äiti lupasi jäädä, jos juominen loppuu. Eivät sitten eronneet, kun isä lopetti juomasta alkoholia.
Mun vaarin veli oli alkoholisti myös. Olin muistaakseni jotain 7 tai 8, kun hän kuoli. Lopussa hän oli mennyt niin pahaan kuntoon, että oksensi verta. Hänen ruumiinsa löytyi kadulta talvi pakkasessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4412604Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek142450Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2521485Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841154Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4311074Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel621056- 155932
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41918- 56869
- 79855