Käytättekö alkoholia/päihteitä?

Kungpao

Ja missä määrin, vai käytättekö olenkaan? Luin jostain nettiartikkelista aikoinaan, että alkoholista/päihteidtä kieltäytyminen voi johtaa syrjäytymiseen.

4

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keissa

En käytä ollenkaan. Kyllä alkoholi johtaa usein siihen, että jää yskin. Saattaa niitä ryyppykavereita ja pinnallisuuksia olla, mutta menetät varmasti suhteesi, yhteydet läheisiin, lopulla olet outo myös itsellesikin.
      Nuorilla saattaa aiheuttaa kyllä rajoitteita sosiaalisuudessa, jos porukat ovat niitä jotka juovat. Kuitenkaan sosiaalisuus ei ole syy alkaa juoda.

• 4365457

En käytä enää.
      Aiemmin olin lievästi alkoholisoitunut.
      Käytin alkoholia jännityksen lievittämiseen.

• Eipä niitä tule käytettyä. Joidenkin kohdalla tuo voi ollakin totta. Ehkä niiden käyttäjänä olisin päässyt johonkin ryyppyremmiin.

• Itse en polta, ja alkoholia juon tosi harvoin, kännissä en oo ollu koskaan. Armeijassa kokeilin polttaa, mutta lopetin sen, kun pääsin armeijasta.

Ennen vanhaan mun isä oli viikonloppujuoppo. Hän veti kännit joka ikinen Perjantai. Äiti sai isän lopettamaan alkoholin. Heillä oli jo erohakemus vireillä, mutta äiti lupasi jäädä, jos juominen loppuu. Eivät sitten eronneet, kun isä lopetti juomasta alkoholia.

Mun vaarin veli oli alkoholisti myös. Olin muistaakseni jotain 7 tai 8, kun hän kuoli. Lopussa hän oli mennyt niin pahaan kuntoon, että oksensi verta. Hänen ruumiinsa löytyi kadulta talvi pakkasessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      102
      2334
    2. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      222
      1950
    3. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      176
      1762
    4. Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta

Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.
      Maailman menoa
      101
      1326
    5. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      38
      1250
    6. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1118
    7. Onko jollekin vielä epäselvää Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen?

😺 On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen jo
      Luterilaisuus
      277
      842
    8. 90kW kulutus

Joku kirjoitti sellaisesta tehomaksuaiheen yhteydessä. Tuollainen kulutushan vaatisi pääsulakkeiden kooksi jo vaikka mit
      Maailman menoa
      180
      691
    9. Mietin sua liikaa

Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli
      Ikävä
      47
      685
    10. Vanhemmassa miehessä

on sellaista elämän mukana tullutta viehättävää charmia. Hän paranee iän myötä niinkuin hyvä viini tai juusto! Tuli tuo
      Ikävä
      51
      680
    Aihe