Rakas ystävä. Uhriudutko sinä?

Uhriutuminen

Minun täytyy nyt oikein kysyä sinulta, rakas ystävä, että uhriudutko sinä, kun täällä haukutaan sinua tai niitä uskonnäkemyksiä, joita sinulla on? Uhriutuminen merkitsee suunnilleen samaa kuin marttyyriksi heittäytyminen. Se ei liity todelliseen marttyyriuteen, vaan asenteeseen, jonka ihminen ottaa arvostelun alaisena.

Muista aina vanha suomalainen sananlasku. "Ei haukku haavaa tee!". Vanhoissa sananlaskuissa piilee syviä, käytännön opettamia elämänviisauksia. Haukku ei tee haavaa. Haukkuminen ei siis vahingoita fyysisesti. Tällä halutaan sanoa, että jos aiheutettu vahinko ei ole fyysinen, se ei todellisuudessa ole mikään vahinko.

Henkisestä haavoitttumisesta sanoisin, että jokainen voi itse päättää sen, miten reagoi haukkumiseen; antaako sen vaikuttaa itseensä vai ei. Jos ei anna sen vahingoittaa, se ei vahingoita. Jos haluaa antaa vahingoittaa, siloin uhriutuu. On infantiilia kypsymättömyyttä ja sielun rajoittuneisuutta ottaa itseensä sanotuista sanoista. Sanoista, jotka ovat vain äänen väreilyä ilmassa tai kirjaimia näyttöruudulla.

Henkinen tuska, joka sinulle, ystävä kalllis, syntyy toisten harjoittamasta haukkumisesta ja arvostelemisesta, ei johdu haukkumisesta itsestään. Kyseessä on silloin uhriutuminen, joka johtuu omasta reaktiostasi. Sen reaktion päätät sinä itse. Ota kontrolli omasta tunne-elämästäsi. Asetu haukkumisen yläpuolelle. Anna sen mennä korvasta sisään ja toisesta ulos tai, jos silmästä sisään ja toisesta ulos.

Ota se mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli. Hän ei piitannut, hän ei edes kuolemantuomion alla masentunut, ei pahastunut, ei närkästynyt eikä suuttunut haukkumisesta ja syyttelystä. Hän oli vaiti. Hän tiesi sen, että haukkujat tulevat viimeisellä tuomiolla saamaan ansionsa mukaan. Ota se asenne äläkä korvaasi lotkauta.

Siunausta.

9

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LightningStar

      Kenelle sinä sanasi olet omistanut ja miten näet?

      On totta, että parantunut, ei jää uhriksi ja pue marttyyrin viittaa yllensä. Sanat ja teot eivät enää osu, eivätkä ne uppoa, koska haavat ovat parannetut.

      Kerro minulle. Uhriutunutko on mielestäsi itse vastuussa uhriutumisestaan? Ihminen, jonka sielu ja sydän on ehkäpä valmiiksi jo haavoilla. Ja joka ei kykene itse itseään nostamaan ylös. Haavoitettu ei paranna haavojaan omin voimin. Ainoastaan Sanan voimasta alkunsa saanut ja liikkeelle lähtenyt parantuminen voi haavat parantaa täysin ja nostaa jalkeille, antaa uuden toivon ja elämän.

      • Uhriutuminen

        Ystäväiseni... Kuulehan.. Haluan sanoa sinulle, että uhriutunut on itse vastuussa uhriutumiseestaan. Kyllä. Hän on se, joka pahastui tai masentui. Vain itseään hän voi, totisesti, syyttää.

        Ihminen ei itse kykene nostamaan itseään ylös, mutta Kristus kykenee, halleluja, kiitos Herralle! Hän kykenee uudelleenrakentamaan ihmisen sielun ja psyykkeen ja asettamaan ihmisen sellaiseen asemaan, jossa ihminen ei enää piittaa herjoista ja haukuista!

        Sen jälkeen uskova ihminen on immuuni kaikille haukuille ja jää levollisena odottamaan viimeistä tuomiota, jossa Jumala itse maksaa ihmisille.

        Siunausta.


      • LigthningStar
        Uhriutuminen kirjoitti:

        Ystäväiseni... Kuulehan.. Haluan sanoa sinulle, että uhriutunut on itse vastuussa uhriutumiseestaan. Kyllä. Hän on se, joka pahastui tai masentui. Vain itseään hän voi, totisesti, syyttää.

        Ihminen ei itse kykene nostamaan itseään ylös, mutta Kristus kykenee, halleluja, kiitos Herralle! Hän kykenee uudelleenrakentamaan ihmisen sielun ja psyykkeen ja asettamaan ihmisen sellaiseen asemaan, jossa ihminen ei enää piittaa herjoista ja haukuista!

        Sen jälkeen uskova ihminen on immuuni kaikille haukuille ja jää levollisena odottamaan viimeistä tuomiota, jossa Jumala itse maksaa ihmisille.

        Siunausta.

        Niinkö luulet.

        Uhri siis saa syyn niskoilleen siitä, että masentuu ja haavoittuu lisää ja lisää... lisää... ehkä hän päivänsä päättää uhriutumisensa kanssa... mutta syyllinen oli, joka tapauksessa, kun maailman painoa kantoi harteillaan?

        Tiedätkös mikä se maailman painolasti on; se on rakkaudettomuus.


      • Uhriutuminen
        LigthningStar kirjoitti:

        Niinkö luulet.

        Uhri siis saa syyn niskoilleen siitä, että masentuu ja haavoittuu lisää ja lisää... lisää... ehkä hän päivänsä päättää uhriutumisensa kanssa... mutta syyllinen oli, joka tapauksessa, kun maailman painoa kantoi harteillaan?

        Tiedätkös mikä se maailman painolasti on; se on rakkaudettomuus.

        Voi ei, et ymmärtänyt alkuunkaan!


    • Älkää puhuko pötyä.
      Ei Jeesusta kukaan haukkunut, hän itse haukkui omaa kansaansa, pappeja ja lainopettajia, ja seuraajat ovat toistaneet noita sanoja, josta seurauksena syntyi järkyttävä antisemitismi ja juutalaisvainot.

      Viimeisestä tuomiosta en tiedä, mutta tuo on vakava asia.

      • Uhriutuminen

        Jeesusta haukkuivat niin juutalaiset kuin roomalaisetkin. Syyttivät, vastustivat... Syyttivät jumalanpilkkaajaksi, epäilivät vallankumoukselliseksi... Lue Raamattua. Jeesus oli vihatuin ihminen joka koskaan on kävellyt maan päällä. Koska Hän oli ihmisen lisäksi myös Jumala.

        Siunausta.


      • LightningStar

        Hän puuttui rakkaudettomuuteen; farisealaiseen mielenlaatuun, joka ei näe heikkojen hätää ja kantamuksia. Jeesus auttoi kärsiviä. Hän on tuonut maailmaan; toivon ja levon.


    • LightningStar

      Olipa kerran matkamies maan... oli lyöty ja verinen, haavoilla aivan.

      Kulki tiellä kolme kulkijaa. Kaksi heistä kulki ohitse vaan... yksi jäi hoitamaan.

      Siteisiin kääri, lääkitsi ja hoiti... nosti aasinsa selkään ja majataloon johdatti.

      Antoi majatalon isännälle maksun tämän vaivoistaan, jotta matkalainen maan... terveenä kulkea nyt saa.

      Riemumielin nousee jalka matkamiehen, ennen parjatun ja haavoitetun...
      nyt ilolla käypi matkaansa aivan, lähimmäisiä kohtaamaan käy taival.

    • Ajattelin

      Srk:aa ei voi rakentaa ne jotka ovat lihan vallassa. Liha puettuna "uskonnolliseen kaapuun" hajoittaa srk:aa , voi ilmentyä mm. riidan , ja väittelyn haluna "oikean opin puolesta"

      Room.8: 5." Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. 6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; 7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. 8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. 9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa..."

      Henki, Jumalan Henki kokoaa , ei hajoita "Kristuksen ruumista"
      Ef.4:14. "ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa; 15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, 16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on..."

      Srk:n hajoittajat joutuvat vastaamaan teoistaan, ilmenee se sitten itsensä korottamisena ,toisten halventamisena.Puolueellisuutena, ihmiseen katsomisena. Lihallisena oikea oppisuuteena, lahjoilla kerskaamisena, tai niiden avulla oman itsensä korottamisena ym. ym.

      Jumalan pyhyys on Jeesuksen Kristuksen srk:n keskuudessa , ja Jumala on kohtaava niitä jotka srk:aa turmelevat. Jumala on vanhurskas, eikä katso henkilöön.
      1.Kor.3:16." Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 17. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette..."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      68
      5623
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      61
      3764
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      153
      2755
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2196
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      109
      2045
    6. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1329
    7. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1297
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1278
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1232
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1146
    Aihe