Olikovatko Paavalin saamat "ilmestykset"

Hengenilmoitusta

Kristuksen salaisuuden tuntemisessa, Jumalalta saatuna - taivaallista, eli toisesta luomakunnasta saatua tietoa, kuten Kol. 3:1-4; - vai muka hänen aivojensa tuottamaa empiiristä tietoa jonka alkuperä oli "tässä maailmassa". Eikös Jeesuksen sanomakin ollut ja ole nimenomaan tietoa niistä Jumalan salaisuuksista, jotka Jumala on tahtonut palvelijoidensa kautta tiettäväksi tehdä, sellaisista asioista jotka ovat olleet kätkettynä Jumalassa, - kaiken luojassa: Ef.3:1-11 - ?

50

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanon.mä

Ilmestyksiä, tiedon sanoja, annettuja profetioita, jotakin kuitenkin Paavalin itsensä ulkopuolelta.

• Hengenilmoitusta

Minulla on saman sisältöinen ilmestys lahjana Jumalalta kuin Paavalilla, ja ei koskaan todettu mitään epilepsiaan viittaavaa sairautta, ja kysyisinkin miten voidaan olla niin julkeita että väitetään "taivaallista ilmestystä" - muka epilepsiaksi, vaikka hänen saamansa ilmestys, paljasti Kristuksen salaisuutta?

• nbhgftr
        Hengenilmoitusta kirjoitti:

Minulla on saman sisältöinen ilmestys lahjana Jumalalta kuin Paavalilla, ja ei koskaan todettu mitään epilepsiaan viittaavaa sairautta, ja kysyisinkin miten voidaan olla niin julkeita että väitetään "taivaallista ilmestystä" - muka epilepsiaksi, vaikka hänen saamansa ilmestys, paljasti Kristuksen salaisuutta?

Uskontunnustuksen kaltaiseksi aivopestyn/mieli manipuloidun uskovaisuutta edustat!
        paavali tunnusti teille esimerkiksi, herrakseen saatanan. joten olet omalla kirjoituksellasi paljastanut aivopieru valehtelijaksi, tällainen epäjumala "kultavasikkasi" ei ole Jumalan ja Jeesuksen asialla:

1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

Tappamalla Jumalalle ja Jeesukselle uskollisia saa eksytettyä kristityksi miekalla:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
        23:33 "Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?"

• havainto

Paavalin ilmestykset olivat todennäköisesti hänen epilepsiansa synnyttämiä.

• totuuslieneenäin

Hyvin suurella todennäköisyydellä näin. Monien vakavasti otettavien tutkijoiden mielestä myös Paavalin näkemä Jeesus oli toinen kuin kuin kapinallinen evankeliumien Jeesus. Paavalin Jeesus oli pelkkä henkiolento kun taas evakeliumien Jeesus oli juutalainen saarnamies joka oli kapinassa maailmanvaltaa vastaan.

• Atskuille
        totuuslieneenäin kirjoitti:

Hyvin suurella todennäköisyydellä näin. Monien vakavasti otettavien tutkijoiden mielestä myös Paavalin näkemä Jeesus oli toinen kuin kuin kapinallinen evankeliumien Jeesus. Paavalin Jeesus oli pelkkä henkiolento kun taas evakeliumien Jeesus oli juutalainen saarnamies joka oli kapinassa maailmanvaltaa vastaan.

Kukahan olisi tälläinen luotettava tutkija ja mihin hänen luotettavuutensa perustuu?

• totuuslieneenäin
        Atskuille kirjoitti:

Kukahan olisi tälläinen luotettava tutkija ja mihin hänen luotettavuutensa perustuu?

Googlettamalla nämä luotettavat tutkijat löytyy mutta yksi oli Alvar Ellegård.

• Atskuille
        totuuslieneenäin kirjoitti:

Googlettamalla nämä luotettavat tutkijat löytyy mutta yksi oli Alvar Ellegård.

Ihan höpöä.

• Miksei muhammadin saamia viestejä voisi pitää aitoina jumalalta saatuina ihan samoilla perusteilla? Kuulopuhe ei todista mitään ja ihmisen aivot ovat kovin alttiita kaikenlaisille tärähdyksille.

• pikku.neuvo

Sinähän ne aivojen tärähtelyt varmaan tiedät. Etkö voisi edes kristinuskon alkeita opiskella kun täällä kuitenkin roikut tärähtäneine aivoinesi. Munaat katsos koko ateistikunnan noilla tietämättömyksilläsi.

• pikku.neuvo kirjoitti:

Sinähän ne aivojen tärähtelyt varmaan tiedät. Etkö voisi edes kristinuskon alkeita opiskella kun täällä kuitenkin roikut tärähtäneine aivoinesi. Munaat katsos koko ateistikunnan noilla tietämättömyksilläsi.

Ateisteilla ei ole ateistikuntaa. Olemme kissalauma, jota on turha yrittää paimentaa. Uskikset valitettavasti eivät osaa vastata järkeviin kysymyksiin, vaan pistävät pään piiloon ja vaihtavat puheenaihetta.
        Yritetään nyt vielä:
        Mikä tekee jesareiden profeettojen saamista viesteistä todellisempia kuin muhammadin saamat viestit?

• pikku.neuvo
        he-ma kirjoitti:

Ateisteilla ei ole ateistikuntaa. Olemme kissalauma, jota on turha yrittää paimentaa. Uskikset valitettavasti eivät osaa vastata järkeviin kysymyksiin, vaan pistävät pään piiloon ja vaihtavat puheenaihetta.
        Yritetään nyt vielä:
        Mikä tekee jesareiden profeettojen saamista viesteistä todellisempia kuin muhammadin saamat viestit?

Vastaus: Jumalaan uskovien viestit on Jumalalta ja muslimien saatanalta.

• pikku.neuvo kirjoitti:

Vastaus: Jumalaan uskovien viestit on Jumalalta ja muslimien saatanalta.

Mutta molemmat väittävät saaneensa viestin jumalalta. Millä lihaksilla sinä päätät kumpi on oikeassa?

Olisiko mahdollista, että kukaan ei ole pitänyt juttutuokiota jumalan kanssa, vaan vetivät näitä juttuja hatusta omaksi hyödykseen?

Eikös kaikkivaltias pystyisi ostamaan vaikka telkkarista mainosaikaa ja sanoa ihan itse mitä haluu? Jäisi pois välistä tämä epäilyttävä tukkuporras, profeetat, mullahit, papit jne.

• pikku.neuvo
        he-ma kirjoitti:

Mutta molemmat väittävät saaneensa viestin jumalalta. Millä lihaksilla sinä päätät kumpi on oikeassa?

Olisiko mahdollista, että kukaan ei ole pitänyt juttutuokiota jumalan kanssa, vaan vetivät näitä juttuja hatusta omaksi hyödykseen?

Eikös kaikkivaltias pystyisi ostamaan vaikka telkkarista mainosaikaa ja sanoa ihan itse mitä haluu? Jäisi pois välistä tämä epäilyttävä tukkuporras, profeetat, mullahit, papit jne.

En minä sitä päätä vaan Jumala. Lue Raamattua ja opi tuntemaan Jumala niin tiedät miten Hän ilmoittaa itsensä.

• pikku.neuvo kirjoitti:

En minä sitä päätä vaan Jumala. Lue Raamattua ja opi tuntemaan Jumala niin tiedät miten Hän ilmoittaa itsensä.

Jahas, raamattu on jumalan sanaa ja totta koska raamatussa sanotaan niin. Lue kirkkohistoriasta miten raamattu kasattiin ihmisten komiteatyönä.

Sitäpaitsi myöhempi profeetta muhammad saattoi ihan yhtä hyvin jutskata jumalan kanssa. Osa uskovaisistakin jutskaa vähän väliä jumalan kanssa, saa siltä johdatusta jne. Mutta mistä ne tietää, ettei vaan olis piru kuiskailemassa, tai ikioma vikaantunut pää tuottamassa noita keskusteluita.

Mun mielestä on melko selkeää, että pitää olla todella pehmeä päästään, jos uskoo yhdenkään ihmisen ikinä keskustelleen jumalan kanssa. Ihan jo siitä syystä, että jumalista ei ole mitään näyttöä ikinä pystynyt kukaan esittämään. Lue alusta uudelleen, jos haluat esittäämraamatun todisteena.

• Kyllä Paavalin saamat ilmoitukset ovat aitoja ilmestyksiä. Ei niitä muuten olisi Raamattuun painettukaan. Jumala varjelee ja valvoo sanaansa, ettei sinne pääse mitään ylimääräistä sinne kuulumatonta.

"Sinä olet nähnyt oikein; sillä minä valvon sanaani toteuttaakseni sen". (Jer.1: 11-12 )

• jhgfdr

Paavalin pyhyys on helvetissä olevan helvetin enkeleiden seurassa herra saatanalta apua tuskiinsa armoa rukoilevan rikollisen valepyhyyttä! LUE JOSKUS TOTUUS PAAVALIN OMASTA SANASTA!
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        JA HUOMAA, ETTEI Paavali SAANUT SAATANASTANNE EROA!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavali
        "Paavali kertoo tulleensa Lystrassa kivitetyksi lähes hengiltä. Tällöin hän koki kuolemanrajakokemuksen, josta kertoo apokryfinen Paavalin ilmestys. Historiallista arvoa Paavalin ilmestyksellä ei ole."

JNE

Joten lopeta suojemasta valehtelijoita valehtelmalla ja käytä se aika uskontunnustuksesi tutkimiseen jotta opit tietämään millainen olet, jos järkesi siihen riittää!
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

Kun Jumalan Valtakunnan kaltaisuudestaan ja ihmisyydestään on noin oman sanan uskontunnustuksellaan tunnustanut, niin ei ole kelvollinen saatanaa palvelemaan eksytettynä eksyttämään toisia kaltaisekseen väärää todistusta antavaksi rikolliseksi.

• Grace_2015
      • Balttis

Ei Paavali ole ainut jolle annettiin Hengen ilmoituksia yhteiseksi hyödyksi ja tiedoksi, pyhien sekä valittujen totuuden tuntemista varten, vaan koko Jumalan seurakuntaa yhtenä ruumiina on siunattu Jeesuksessa Kristuksella tällaisella armolahjalla: Ef.3-luku.

• äölkjhgf

On se saatanallisuuden kumma juttu, että uskovaisia jaksaa kiinnostaa saatanaa palvellut Paavali MUTTA JUMALA JA JEESUS KELPAA VAIN PILKATTAVAKSI!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9823701/#comment-49138876
        "Mutta alkuperäiseen kommenttiin liittyen vastaan, että Jeesus oli äpärä. Siitäkin huolimatta, että ilmaisu on ruma.
        Antti-pappi "

1.12.2014 09:57
        Merja-pappi kirjoitti mm:
        "Kirkon perusta ja tärkein asia on miten ihminen pelastuu."

NÄINKÖ PELASTUU?
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

Jos pappi ei tajua että kyseessä ei ole pelastuminen kun lapsia raiskataan fyysillisesti ja psyykkisesti on on ilmeisesti paratiisin käärmeen kouluttama sontaluukku!

• totuuslieneenäin

Paavali oli ihminen ja harvinaisen julma koska toimitti kristittyjä pelkän "vääräoppisuuden" takia perhekunnittain kuolemaan pilvin pimein ja on hyvin todennäköistä että hänen näkynsä olivat vaan sairautta niinkuin tämänpäivänkin näkyjen näkijöillä on. Legendaa ne tuskin ovat koska hän niistä itse kirjoitti jos hän nyt sitten itse niistä kirjoitti.

• älyn.väläys

Saulus/Paavali on hyvä esimerkki miten Jumala muuttaa ihmisen. Kukaan ei ole niin paha ja syntinen, ettekö Jumala voisi häntä muuttaa ja pelastaa ja käyttää evankeljumin julistamiseen muillekin.

• uskovainen1

Raamattu on kokonaan erehtymätön. Paavali on Jeesuksen valitsema apostoli. Ei sovi väärentää Raamatun ilmoitusta.

• uskookenuskoo

Siitä ei kyllä ole muuta todistetta Raamatussakaan kuin Paavalin oma todiste. Ei profetioita , ei Jeesuksen kommentteja eikä mitään.

• Höhhh
        uskookenuskoo kirjoitti:

Siitä ei kyllä ole muuta todistetta Raamatussakaan kuin Paavalin oma todiste. Ei profetioita , ei Jeesuksen kommentteja eikä mitään.

Väitätkö, että Paavali valehtelee. Kenen todistus sitten pitäis olla?

• uskookenuskoo
        Höhhh kirjoitti:

Väitätkö, että Paavali valehtelee. Kenen todistus sitten pitäis olla?

No näyn Paavali varmaankin näki eikä siinä valehdellut mutta näyt luetaan nykyisin aivotoiminnan poikkeamiksi ja sillä siisti.

• Höhh
        uskookenuskoo kirjoitti:

No näyn Paavali varmaankin näki eikä siinä valehdellut mutta näyt luetaan nykyisin aivotoiminnan poikkeamiksi ja sillä siisti.

Ihan sama miksi luetaan. Jumalan antamia näkyjä olivat.

• uskookenuskoo

Miksiköhän nykyisin näkyjen näkijät niinkuin profetoijatkin luetaan huijareiden tai sairaiden joukkoon ? Koska tieto paljastaa että he ovat huijareita tai sairaita. Ennen oli toisin, päihteiitten tai sairauden takia sekoilleet ja ennustelleet olivat usein shamaaneita , profeettoja tai jotain suuria tietäjiä tai vastaavia..

• Höhh
        uskookenuskoo kirjoitti:

Miksiköhän nykyisin näkyjen näkijät niinkuin profetoijatkin luetaan huijareiden tai sairaiden joukkoon ? Koska tieto paljastaa että he ovat huijareita tai sairaita. Ennen oli toisin, päihteiitten tai sairauden takia sekoilleet ja ennustelleet olivat usein shamaaneita , profeettoja tai jotain suuria tietäjiä tai vastaavia..

Sehän riippuu täysin siitä mistä nämä näyt ja profetiat ovat lähtöisin. Siksi Raamattukin sanoo, että profetiat tulee aina koetella ja on rikseen khmiset joilla on henkien erottamisen armolahja ja he ainakin pystyvät erottamaan profetian aitouden jos oma koetus auta. Sinä nyt puhut kyllä sairaista ihmisistä etkä uskovista jotka ovat saaneet profetiat ja ilmestukset Jumalalta.

• lkjhg5432fd

kirjoitit:
        "Raamattu on kokonaan erehtymätön. Paavali on Jeesuksen valitsema apostoli. Ei sovi väärentää Raamatun ilmoitusta."

MIKÄ; HELEVETINKÖ OIKEUS KRISTITYILLÄ ON VÄÄRENTÄÄ RAAMATTUA?
        Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

Väärennettyä sopaskaa kannesta kanteen!
        Rikollisen kristinuskon raamatun väärentäjien sopaskaa kehut vaikka niin myöhään, kuin 1992 vuoden suomen kieliseen raamattuun ilmesti "älä tee aviorikosta" jota Jumala ja Jeesus ei ole asettanut.
        Tuolla rikollisella väärennöksellä rikollisuus asettaa itsensä Jumalan ja Jeesuksen herraksi! Hävetkää!
        Tuon Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennöksellä ei aviossa olevat huorata itsensä eksytettyinä helevettiin kun väärennös korvaa Jumalan ja Jeesuksen antaman "älä tee huorin" käskyn.
        Väärennökseen on toinenkin syy. Luder, Luther on suomeksi "huora." Ja Jumalan ja Jeesuksen Lakia kieltää siten tekemästä huorin! Joten luterilaiset ovat kuten ovat tunnustaneetkin, ikuisia syntisiä/rikollisia monellakin tavalla:

http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        'Meillä ei ole järkeä'

Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

Ihmisyydestänne luopuminen:
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

"hänestä"- herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

TUO ON PAHA KOHTA, ei JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISEN ihmisen tule lutheriakaan oppeineen palvoa jumalana! Järjettömille ilmeisesti ihan ok oppi! Lutherista ei ihmisille tule jumalaa edes uskomalla mutta eksytetyille hengellisesti sairaaksi manipuloiduille se kelpaa!

• Pietari antaa Paavalista täyden tunnustuksen kutsumalla häntä veljekseen 2 Piet.3:15-16 kohdassa.
      Pietari siis on ollut tietoinen Paavalin kirjeiden sisällöstä ja Paavalista itsestään, eli Pietari ei pidä Paavalia harhaoppisena, vaan antaa hänelle ja hänen opetuksilleen tukensa.

Paavali, niin kuin Pietarikin perustaa opetustaan usein Jeesuksen opetukseen ja VT:n opetuksiin, joista osaltaan antaa vihjeitä alaviitteiden kohdat.
      Kuinka paljon Jeesuksen opetuslapset ovat tavanneet Paavalia ja opettaneet edelleen Paavalille Jeeuksen sanomaa jää epäselväksi, mutta oletan heidän tavanneen toisiaan riittävän usein opetuksen saamiseksi, jolloin Paavali on oppinut tuntemaan Jeesusta entistä paremmin myös opetuslasten kautta.

Sama epäilys sinänsä perustuu Ilm. kirjaankin. Yhtälailla voi epäillä oliko Johanneksen ilmestys aitoa. Jotkut ovat silti arvioineett, "että jopa 70% Ilmestyskirjan teksteistä kumpuaa Vanhan testamentin lähteistä" ( W. Riekkinen Ilmestyskirja s. 26 ).

• historianhavinaa

Onko historiassa edes tietoa minä vuonna Paavali lopetti kristittyjen vainoamisen ja kuinka paljon uhreja hän sai aikaan ja mikä oli syy millä perusteella roomalaiset ottivat "rikosilmoitukset" vastaan. Kovin rakastettu Paavali ei juutalaisille kristityille tainnut olla kun kirjoihin ei tullut hänen kuolinaikaa eikä tapaakaan.

• Höhh
        historianhavinaa kirjoitti:

Onko historiassa edes tietoa minä vuonna Paavali lopetti kristittyjen vainoamisen ja kuinka paljon uhreja hän sai aikaan ja mikä oli syy millä perusteella roomalaiset ottivat "rikosilmoitukset" vastaan. Kovin rakastettu Paavali ei juutalaisille kristityille tainnut olla kun kirjoihin ei tullut hänen kuolinaikaa eikä tapaakaan.

Kenen muiden kristittyjen kuolinajat on juutalaisten kirjoissa?

• Hihiii

Vai Riekkinen asiantuntijana....

• historianhavinaa
        Höhh kirjoitti:

Kenen muiden kristittyjen kuolinajat on juutalaisten kirjoissa?

No ei tainnut olla kenenkään enempi kuin kuolonuhrien lukumäärätkään eikä tapettujen omaisten suruakaan pidetty minään. Sinuakaan ei oleelliset asiat näytä kiinnostavan.

• Höhh

No ei tainnut olla kenenkään enempi kuin kuolonuhrien lukumäärätkään eikä tapettujen omaisten suruakaan pidetty minään. Sinuakaan ei oleelliset asiat näytä kiinnostavan.

Eikä ole oleellista, ettei Paavali ole suinkaan ainoa jonka kullinpäivää ei ole kirjattu?

• Höhh
        Höhh kirjoitti:

Eikä ole oleellista, ettei Paavali ole suinkaan ainoa jonka kullinpäivää ei ole kirjattu?

Siis kuolinpäivää!!!!!! Ei ollut tarkoitus puhua rumia :)

• historianhavinaa
        Höhh kirjoitti:

Siis kuolinpäivää!!!!!! Ei ollut tarkoitus puhua rumia :)

Ei ole oleelista.

• Höhh

Ei ole oleelista.

Ei minustakaan mutta ajattelin, että on kun otit asian esille.

• Rapanhapakko

"sumunlapsi" kirjoitti:
        >>>Pietari antaa Paavalista täyden tunnustuksen kutsumalla häntä veljekseen 2 Piet.3:15-16 kohdassa.<<<<

No kun ei. "2. Pietarin kirje" ei teologien (muiden kuin fundamentalistiteologien siis) mukaan ole ollenkaan Pietarin kirjoittama. Vaan paljon myöhemmin Pietarin nimiin tekaistu. Mahdollisesti UT:n nuorin kirja kauan oikean Pietarin kuoleman jälkeen Yhtenä tarkoituksenaan selitellä miksei Jeesus palannutkaan ´vaikka lupasi, ja "se sukupolvi" oli jo kuollut.

Pietari ei siis oikeasti sanonut siinä Paavalista mitään, koska ei koko lappua kirjoittanutkaan.

http://www.earlychristianwritings.com/2peter.html

• Paavali on aika kiistanalainen henkilö monessakin suhteessa. Tähän pitänee paneutua ajan kanssa.

• pihdi.vaan

Pohdi rauhassa mutta säästä tämä palsta postaustulvaltasi, kiitos!

• ujhgfrd

Paavali oli REHELLINEN rikollinen ilmeisesti koko rikollisessa kristinuskossa. Hän tunnusti rehellisesti saatanan herrakseen mutta eipä saanut eroa saatanasta!
        Uskovaiset uskoo Paavaliin mutta ei hänen totuuksiin vaikka valheet kelpaavat.

Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

1.Korinttolaiskirje:

2 Korinttolaiskirje 12:

Tappamalla Jumalalle ja Jeesukselle uskollisia saa eksytettyä kristityksi miekalla:
        1.Korinttolaiskirje:

• aivanvarmasti
        ujhgfrd kirjoitti:

Paavali oli REHELLINEN rikollinen ilmeisesti koko rikollisessa kristinuskossa. Hän tunnusti rehellisesti saatanan herrakseen mutta eipä saanut eroa saatanasta!
        Uskovaiset uskoo Paavaliin mutta ei hänen totuuksiin vaikka valheet kelpaavat.

Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

1.Korinttolaiskirje:

2 Korinttolaiskirje 12:

1.Korinttolaiskirje:

_ittu sä ott sekasin.

• hytbvgfr

saatanallisuuden paavalilais-luterilaisuuden perustietoa:

1.Korinttolaiskirje:

2 Korinttolaiskirje 12:

1.Korinttolaiskirje:

Siis paavalialais-luterilainen uskovainen ei saa Jumalaa ja Jeesusta palvella:
      herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
      herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
      Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
      "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

käskyn seurauksia suomalaisittain:

Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

• evl2

Matt. 25:luvun jakeet 25-45 on mielestäni nykyisen evl.kirkon taholta otettu hyvin huomioon ja hyvä niin.

• ikmjhyt
        evl2 kirjoitti:

Matt. 25:luvun jakeet 25-45 on mielestäni nykyisen evl.kirkon taholta otettu hyvin huomioon ja hyvä niin.

rikollisen kristinuskon papisto ottaa käytöönsä vain tulkinnat opeissaan. Pappislupauksen antaneet eivät saa saarnata ja opettaa Jeesuksen evankeliumia, joka tosin on osittain väärennetty raamattuun mutta saavat Jeesuksen Nimeen paasata mm saatanaa palvelleen paavalin ja sen oppikunnan oppeja jopa Jeesuksen Nimeen valehdellen!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

• nbvgf
        evl2 kirjoitti:

onko todella niin!

Olet ilmeisesti epäuskoinen...
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        14:29 Hän sanoi: "Tule." Ja Pietari astui ulos venheestä ja käveli vetten päällä mennäkseen Jeesuksen tykö.
        14:30 Mutta nähdessään, kuinka tuuli, hän peljästyi ja rupesi vajoamaan ja huusi sanoen: "Herra, auta minua."
        14:31 Niin Jeesus kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?"

• bhgfrd

Uskovaisia raamatun lukijoita eksytetään pois Jeesuksen evakeliumeista paitsi pappien toimesta myös raamatulla.
      Jeesuksen evankeliumien monet viitteet, ohjaavat lukojaa Paavalin teksteihin ja VARMAA ON, ETTÄ JEESUS OPEISSAAN EI VIITTAA MUIDEN KUIN MOOSEKSI 1-5 KIRJOIHIN.

Nykyinen raamattu on mielestäni kolmi-osaiseksi tietolähteeksi sopivin ja samalla antaa mahdollisuuden "valita" Jumalansa ja Jumalia joiden oppeja noudattaa ja siten uskoo.

VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.

UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.

Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      26
      1789
    2. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      105
      1458
    3. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      77
      1391
    4. Mitä harrastuksia kaivatullasi on?

Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
      Ikävä
      67
      1026
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      61
      882
    6. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      47
      876
    7. Tiedän että käyt täällä

Eräälle naiselle älä huoli en kerro kellekkään
      Ikävä
      64
      843
    8. Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      Thaimaa
      27
      810
    9. Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi

Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂
      Ikävä
      62
      787
    10. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      127