Astral projection

hjhnjhnjhnjhn

Kuka teistä a) Harrastaa tätä b) Tavoittelee kyseistä tilaa?
Astral projection on siis kehosta irtautumista, jolloin ihminen voi periaatteessa tutkia maailmaa vapaasti. Tarpeeksi taitava kehostairtautuja voi esimerkiksi lentää aivan aidon tuntuisesti ympäri maailmaa.
En ole kuullut tästä kiinnostuneista ateisteista, mutta ainakin useat uskonnottomat teistit ylistävät tätä tilaa ja kertovat sen olevan rentouttava, ihana ja kasvattava kokemus. En tiedä miksei ateisteja tunnu kiinnostavan tämä, tämähän ei siis vaadi uskoa mihinkaan jumalaan.
Itse en ole kokenut kunnon kehostairtautumisen tunnetta, mutta olen erittäin motivoitunut saavuttamaan tuon taidon.

20

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalju_Pitkätukka

En harrasta, enkä tavoittele, yritin pikkupoikana Rauni-Leena Luukasen(nyk. Luukanen-Kilde) juttujen innoittamana, huonolla menestyksellä.

"En tiedä miksei ateisteja tunnu kiinnostavan tämä, tämähän ei siis vaadi uskoa mihinkaan jumalaan."

Ehkä siksi, että moni on ateisti on ateisti rationaalisen ajattelun ja skeptisyyden kautta, ja ei usko ruumiista irtautuvaan sieluun.

Tuollaiset astraaliprojektiot ovat mielikuvitusta ja perustuvat suggestioon tai itsesuggestioon.

Moni ateisti/skeptikko sen sijaan on harjoitellut valve/selkounia, mielestäni on kyse samasta asiasta, tässä vain tiedostetaan, että seikkailut ovat mielikuvitusta, eivätkä mitään sielun matkoja kehon ulkopuolella tai toisissa ulottuvuuksissa.

• ghbghbhgjbhbhjbjhb

En minä väittänytkään kyseessä olevan minkään konkreettisen sielun vaellus vaan juurikin kokemus. Itse oletan astral projectionin olevan nimenomaan ihmisen syvimmän olemuksen eräänlainen vapautumisen kokeminen, eli juurikin alitajunnassa, ihmisen omassa päässä tapahtuva kokemus. En ole uskova itse, joten en ainakaan juuri nyt tavoittele mitään metafyysistä supersettiä kun en sellaiseen tällä hetkellä usko.

• Nuorempana kun harrastin kilpaurheilua, olin kiinnostunut rentoutustekniikoista. Joku väitti, että pystyy korvaamaan puolen tunnin aktiivirentoutuksella normaalin yöunen. Hömppäähän se oli, mutta hyvällä harjoittelulla pääsee melko oudontuntuisiin tiloihin.
        Itse pääsin tilaan, jossa kaikki tuntemukset kehosta katosivat. En tuntenut edes kehoni aiheuttamaa painetta selässäni ja raajoistani tai mistään muustakaan ei tuntunut tulevan mitään aistimuksia. Minuus oli vain joku pimeässä kelluva piste. Ensimäinen kerta säikäytti. Kyse ei kuitenkaan ole muusta kuin aktiivisesta rentoutumisesta ja sen lisäksi uskoakseni jonkinasteisesta itsesuggestiosta. Kaikki tapahtuu oman pään ja oman kehon sisällä.

• buhuu

Noita matkaajia on testattu. Eivät pysty käymään katsomassa, mitä läheisessä huoneessa on. Nyt ei nappaa etsiä linkkejä, mutta toivottavasti joku viitsii...

• hbhbbjhbhjbhjbjh

Mitä sitten?
        Kyseessä on ihmisen oma alitajunnassa tapahtuva kokemus. Se, että tämä "matka" on todennäköisesti illuusio ei tee asiasta yhtään vähemmän mahtavaa kokemusta. Itse olen rationaalinen ihminen ja odotan erittäin innoissani sitä, kun joku päivä kykenen irtautumaan kehostani (vaikka se olisikin vain mielikuvituksen tuotetta).

• Kalju_Pitkätukka
        hbhbbjhbhjbhjbjh kirjoitti:

Mitä sitten?
        Kyseessä on ihmisen oma alitajunnassa tapahtuva kokemus. Se, että tämä "matka" on todennäköisesti illuusio ei tee asiasta yhtään vähemmän mahtavaa kokemusta. Itse olen rationaalinen ihminen ja odotan erittäin innoissani sitä, kun joku päivä kykenen irtautumaan kehostani (vaikka se olisikin vain mielikuvituksen tuotetta).

Voisihan tuo toki olla jännä kokemus.

• hbjhbjhbjhbjhbj
        Kalju_Pitkätukka kirjoitti:

Voisihan tuo toki olla jännä kokemus.

Ja kuulemma monille erittäin kasvattava kokemus.

• En käytä huumeita.

• jhbjhbjhbjhbjhhjbjhb

Alkoholittomuutesi on hieno asia, se ei tosin liity aiheeseen mitenkään.

• fda

Lucid unia, mutta niissä ei olekaan mitään ihmeitä.

• hhjbjhbjhbjhbj

Ei ihmeitä, mutten minä ainakaan ihmeistä ole puhunut.

• fda
        hhjbjhbjhbjhbj kirjoitti:

Ei ihmeitä, mutten minä ainakaan ihmeistä ole puhunut.

Lucid unia voi kuka tahansa kokea pienellä harjoittelulla. Astraaliprojektiolla on tietääkseni vähän toisenlainen konnotaatio.

• Kalju_Pitkätukka
        fda kirjoitti:

Lucid unia voi kuka tahansa kokea pienellä harjoittelulla. Astraaliprojektiolla on tietääkseni vähän toisenlainen konnotaatio.

Jo nimi "Astraaliprojektio" kertoo tietyntyyppisestä ennakko-oletuksesta ilmiön luonteen suhteen, siitä, että oletetaan kyseessä todella olevan kuvitellun astraalikehon poistuminen fyysisestä ruumiista.
        Silloin jo ollaan uskonnon puolella.

Hankala kuvitella, että tuohon liittäisi mitään erityisen kasvattavaa muut kuin asian uskonnolliselta kannalta ottavat ihmiset.

Tai tietysti uuden taidon ja syvän rentoutumisen opettelu on sinänsä kasvattavaa.

• fda

Jo nimi "Astraaliprojektio" kertoo tietyntyyppisestä ennakko-oletuksesta ilmiön luonteen suhteen, siitä, että oletetaan kyseessä todella olevan kuvitellun astraalikehon poistuminen fyysisestä ruumiista.
        Silloin jo ollaan uskonnon puolella.

Hankala kuvitella, että tuohon liittäisi mitään erityisen kasvattavaa muut kuin asian uskonnolliselta kannalta ottavat ihmiset.

Tai tietysti uuden taidon ja syvän rentoutumisen opettelu on sinänsä kasvattavaa.

Näin itsekin ajattelen.

• Kalju_Pitkätukka
        fda kirjoitti:

Näin itsekin ajattelen.

Toisin sanoen, "astraaliprojektio" on selkouni, jonka sisältö ja kulku on ennakolta rajattu tiettyyn kehykseen?

• fda

Toisin sanoen, "astraaliprojektio" on selkouni, jonka sisältö ja kulku on ennakolta rajattu tiettyyn kehykseen?

Olen käsittänyt että yleensä olettavat käyttäessään astraaliprojektio sanaa että siinä tapahtuu jotain sellaista että sielu tai henki lähtee ruumiista ja palaa takaisin. Selkounessa voi hyvinkin leijailla ja lennellä pilvien päällä kehosta tietämättä ilman että mitään on lähtenyt mihinkään nojatuolista.

• fda

Sitä ei ainakaan ole osoitettu että kukaan oikeasti kävisi missään kehon ulkopuolella.

• Ei noita ainakaan itse tarvitse juuri tavoitela. Unihalvauksien sivuoireina tuollaisia joskus kokenut.

• pisteitä

Oletko itse?

• Anonyymi

Minä ole ja olen oppinut irtautumaan itsestäni. Se ei ole selkouni. Kun minä irtaudun, näen pelottavia olentoja, demoneita, entiteettejä mutta myös välillä ihmisiä. Kaikki nuista ei halua pahaa tai ole uhkaavia. Osa yrittää opettaa tai ohjata. Ennen näiden alkamista kunnolla, sain pahimman luokan unihalvauksia jossa kuulin, näin ja kosketin kammottavia asioita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      84
      7142
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      27
      7089
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      117
      6225
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5424
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5328
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5235
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      41
      5120
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4615
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      19
      3565
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3410
    Aihe