Uisge 2015

Viski_on_viinaa

15

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin_meni

      Suosittelen käymään - auki vielä tänään.

    • Lääkkäri

      Tilaisuus oli hyvin markkinoitu mm Valviran toimesta. Lippuja myytiin ennätyksellisesti - ja ensivuonna vielä enemmän. Silloin on Alkokin jo lopettamassa monopoliaa kun uusi eduskunta ensitoimekseen tarttuu tärkeääna asiaan - alkoholi, vero ja terveyspolitikkan uudistamiseen. Millä tahansa laskurilla laskee niin nykyinen meno on täysin päätöntä. Muutoksen on tultava tai loppuu kansakunnalta rahat.

    • EpätoivoD

      Ei lopu rahat, ellei niitä kylvetä tuuleen - eli kuskata Kreikkaan. Alkon liikevaihto ja voitto laskivat jo kahdeksatta vuotta peräkkäin...milloin tulee järki ja ymmärretään kuinka pahasti asiat ovat pielessä ja verotus uudistetaan. Vastaan itse, ei ennen kuin nykyiset agraarikulttuurin jäänteet poistuvat eduskunnasta.

    • BLOODisLIFE

      UISGE BEATHE TARKOITTAA ELÄMÄN VESI JA TOSTA ENSIMMÄISESTÄ SANASTA TULEE SANA VISKI

      • porvarillinen

        Muistaisin, että se olisi ollut "beatha" mutta sattuuhan niitä panovirheitä.


      • BLOODisLIFE

        mä oon nähny monia tekstejä jossa oli beathe mutta oon nähny myös beatha ehkä se riippuu murteesta tai siitä onko sana feminiininen vai maskuliininen. Mutta kyllä sen varmasti ymmärtää mitä tarkoitin ihan sama miten on kirjoitettu!


      • BLOODisLIFE

        AQUA VITAE TARKOITTAA ELÄMÄN VESI JA SIITÄ TULEE SANA AKVAVIITTI JOKA ON ALKOHOLIA JOKA ON MAUSTETTU YRTEILLÄ USEIN KUMINALLA


      • älähuudaenää

        ABSINTHE TULEE SANASTA APSINTHION JOKA TARKOITTAA JUOMAKELVOTONTA VAI OLIKO SE ASBHINTHE IHAN SAMA MITEN SEN KIRJOITAN KYLLÄ TULEE SELVÄKSI VAI HUUDANKO VIELÄ.


      • BLOODisLIFE

        Huuda vaan jos siltä tuntuu

        Mutta tossa mitä kirjoitin oli vaan yksi lause jossa huusin tai oikeestaan korostin että menis perille ja loput oli vaan kirjoitettu isolla ja siinä ei huutomerkkiä ees ollu


      • Aqua_vita

        Pelkästään ISOLLA kirjoittaminen tarkoittaa huutamista, ilman huutomerkkiä!

        Uisgea 2016 odotellessa....latinankielisiä sanoja voi käännellä jokainen niin kuin huvittaa ja jos haluaa niistä voi johtaa yhden jos toisenkin sanan. Viina on siitä huolimatta viinaa - oli nimi mikä tahansa. Viski, Akvaviitti, Apsintti ovat kaikki viinaa - osa maustettuja ja osa kypsytettyjä jne.


    • tikkuviinaa_sinulle

      Apsinthion on kreikkaa
      Uisge ei ole latinaa
      Jos kerran kaikki luettelemasi
      ovat vain "viinaa"
      niin miksi niitä sitten vaivalla valmistetaan
      erilaisiksi, erimakuisiksi?

      • Uisge2016

        Olet ilmeisesti aika yksinkertainen. Kukaan ei tainut mainita Uisgen olevan Latinaa?
        Viinaa kaikki ovat, eri makuisia tosin. Ja se koko homman idea juuri on eri makuiset viinat. Ei se ole niin vaikeata ymmärtää kun alkuun luulisi.


      • hoc_bibet_vincit

        Olet aika sivistymätön, jollet osaa kirjoittaa 'latinaa' pienellä alkukirjaimella. Siis suomen sanaa 'latina', ei itse latinaa. Se kai kirjoitetaan niillä majuskeleilla vai mitä tambuurimajureja ne olivatkaan. Ja iiriä kirjoitettaneen erityisellä kirjasintyypillä; minulla oli joskus oppikirja, mutta se on hautautunut hyllymetrien (korkeakirjallisuutta) syövereihin.

        - Mitä alkoholiin tulee, minua kiinnostaa itse alkoholijuoman maku, ei savustetun puutynnyrin.


      • Idiotismi_on_pahe
        hoc_bibet_vincit kirjoitti:

        Olet aika sivistymätön, jollet osaa kirjoittaa 'latinaa' pienellä alkukirjaimella. Siis suomen sanaa 'latina', ei itse latinaa. Se kai kirjoitetaan niillä majuskeleilla vai mitä tambuurimajureja ne olivatkaan. Ja iiriä kirjoitettaneen erityisellä kirjasintyypillä; minulla oli joskus oppikirja, mutta se on hautautunut hyllymetrien (korkeakirjallisuutta) syövereihin.

        - Mitä alkoholiin tulee, minua kiinnostaa itse alkoholijuoman maku, ei savustetun puutynnyrin.

        Tyhmä olet, viina (C2H5OH) maistuu aina samalle. Se miten viina on maustunut on toinen juttu, puutynnyri antaa oman makunsa samoin mahdolliset mausteet.


      • KarvalakkiKepuli

        Sitten ei tarvita muuta kuin kirkasta vodka koskenkorvaa Alkoon ja Alkon monopoli riittää. Ja olutta yksi merkki. Lätkämestareiden sponsori kulloinkin saakoon markkinat vuodeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe