Viinaa ei saa mainostaa - mutta tilaisuutta kylläkin. Suosittelen - kohtuudella.
https://www.tiketti.fi/Uisge-2015-Vanha-ylioppilastalo-Helsinki-lippuja/29970
Uisge 2015
15
102
Vastaukset
- Hyvin_meni
Suosittelen käymään - auki vielä tänään.
- Lääkkäri
Tilaisuus oli hyvin markkinoitu mm Valviran toimesta. Lippuja myytiin ennätyksellisesti - ja ensivuonna vielä enemmän. Silloin on Alkokin jo lopettamassa monopoliaa kun uusi eduskunta ensitoimekseen tarttuu tärkeääna asiaan - alkoholi, vero ja terveyspolitikkan uudistamiseen. Millä tahansa laskurilla laskee niin nykyinen meno on täysin päätöntä. Muutoksen on tultava tai loppuu kansakunnalta rahat.
- EpätoivoD
Ei lopu rahat, ellei niitä kylvetä tuuleen - eli kuskata Kreikkaan. Alkon liikevaihto ja voitto laskivat jo kahdeksatta vuotta peräkkäin...milloin tulee järki ja ymmärretään kuinka pahasti asiat ovat pielessä ja verotus uudistetaan. Vastaan itse, ei ennen kuin nykyiset agraarikulttuurin jäänteet poistuvat eduskunnasta.
- BLOODisLIFE
UISGE BEATHE TARKOITTAA ELÄMÄN VESI JA TOSTA ENSIMMÄISESTÄ SANASTA TULEE SANA VISKI
- porvarillinen
Muistaisin, että se olisi ollut "beatha" mutta sattuuhan niitä panovirheitä.
- BLOODisLIFE
mä oon nähny monia tekstejä jossa oli beathe mutta oon nähny myös beatha ehkä se riippuu murteesta tai siitä onko sana feminiininen vai maskuliininen. Mutta kyllä sen varmasti ymmärtää mitä tarkoitin ihan sama miten on kirjoitettu!
- BLOODisLIFE
AQUA VITAE TARKOITTAA ELÄMÄN VESI JA SIITÄ TULEE SANA AKVAVIITTI JOKA ON ALKOHOLIA JOKA ON MAUSTETTU YRTEILLÄ USEIN KUMINALLA
- älähuudaenää
ABSINTHE TULEE SANASTA APSINTHION JOKA TARKOITTAA JUOMAKELVOTONTA VAI OLIKO SE ASBHINTHE IHAN SAMA MITEN SEN KIRJOITAN KYLLÄ TULEE SELVÄKSI VAI HUUDANKO VIELÄ.
- BLOODisLIFE
Huuda vaan jos siltä tuntuu
Mutta tossa mitä kirjoitin oli vaan yksi lause jossa huusin tai oikeestaan korostin että menis perille ja loput oli vaan kirjoitettu isolla ja siinä ei huutomerkkiä ees ollu - Aqua_vita
Pelkästään ISOLLA kirjoittaminen tarkoittaa huutamista, ilman huutomerkkiä!
Uisgea 2016 odotellessa....latinankielisiä sanoja voi käännellä jokainen niin kuin huvittaa ja jos haluaa niistä voi johtaa yhden jos toisenkin sanan. Viina on siitä huolimatta viinaa - oli nimi mikä tahansa. Viski, Akvaviitti, Apsintti ovat kaikki viinaa - osa maustettuja ja osa kypsytettyjä jne.
- tikkuviinaa_sinulle
Apsinthion on kreikkaa
Uisge ei ole latinaa
Jos kerran kaikki luettelemasi
ovat vain "viinaa"
niin miksi niitä sitten vaivalla valmistetaan
erilaisiksi, erimakuisiksi?- Uisge2016
Olet ilmeisesti aika yksinkertainen. Kukaan ei tainut mainita Uisgen olevan Latinaa?
Viinaa kaikki ovat, eri makuisia tosin. Ja se koko homman idea juuri on eri makuiset viinat. Ei se ole niin vaikeata ymmärtää kun alkuun luulisi. - hoc_bibet_vincit
Olet aika sivistymätön, jollet osaa kirjoittaa 'latinaa' pienellä alkukirjaimella. Siis suomen sanaa 'latina', ei itse latinaa. Se kai kirjoitetaan niillä majuskeleilla vai mitä tambuurimajureja ne olivatkaan. Ja iiriä kirjoitettaneen erityisellä kirjasintyypillä; minulla oli joskus oppikirja, mutta se on hautautunut hyllymetrien (korkeakirjallisuutta) syövereihin.
- Mitä alkoholiin tulee, minua kiinnostaa itse alkoholijuoman maku, ei savustetun puutynnyrin. - Idiotismi_on_pahe
hoc_bibet_vincit kirjoitti:
Olet aika sivistymätön, jollet osaa kirjoittaa 'latinaa' pienellä alkukirjaimella. Siis suomen sanaa 'latina', ei itse latinaa. Se kai kirjoitetaan niillä majuskeleilla vai mitä tambuurimajureja ne olivatkaan. Ja iiriä kirjoitettaneen erityisellä kirjasintyypillä; minulla oli joskus oppikirja, mutta se on hautautunut hyllymetrien (korkeakirjallisuutta) syövereihin.
- Mitä alkoholiin tulee, minua kiinnostaa itse alkoholijuoman maku, ei savustetun puutynnyrin.Tyhmä olet, viina (C2H5OH) maistuu aina samalle. Se miten viina on maustunut on toinen juttu, puutynnyri antaa oman makunsa samoin mahdolliset mausteet.
- KarvalakkiKepuli
Sitten ei tarvita muuta kuin kirkasta vodka koskenkorvaa Alkoon ja Alkon monopoli riittää. Ja olutta yksi merkki. Lätkämestareiden sponsori kulloinkin saakoon markkinat vuodeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851