Jeesuksen leipä

Jeesus antoi Juudakselle leipäpalan ja tarina kertoo, että samalla meni Juudakseen perkele.
Onko Jeesuksen leipä vaarallista ?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuda_veritas

      "Jotta vanhat kirjoitukset toteutuisivat",
      täytyi jonkun opetuslapsista "kavaltaa" Jeesus!
      "Kavaltaa" Jeesuksen käskystä!
      Pitihän vanhojen kirjoitusten toteutua ja Jeesus teki kaikkensa, niiden täyttämiseksi!
      Se kenelle Jeesus antoi sen leipäpalan,
      piti suorittaa tuo Jeesuksen antama tehtävä!
      Juudas oli Jeesuksen luotettavin ja uskollisin opetuslapsi,
      joten Jeesus antoi hänelle tehtäväksi "kavaltaa hänet",
      jotta "sekin vanha kirjoitus toteutuisi"!
      Vain Johannes kertoo Juudakseen menneen perkeleen, ei muut!
      Johannes kertoo Jeesuksen jopa patistelleen Juudasta lähtemään kavaltamaan häntä,
      "Minkä teet, se tee pian", hoputtelee Jeesus Juudasta!
      Markus ja Matteus kertovat Juudaksen nauttineen Herran Ehtoollisen,
      ennen lähtöään, Jeesuksen hänelle antamaa tehtäväänsä täyttämään!
      Voiko Herran Ehtoollista nauttivaan mennä perkele, kuten novellikirjailija, runoilija (Joh.1:1-5) Johannes näyttää väittävän?
      Markus ja Matteus Johannesta vastaan siinä, että Juudas nautti Herran Ehtoollisen, ennenkuin, varmaankin vastahakoisesti, lähti täyttämään Jeesuksen käskyä!
      Jeesus oli varmaankin saanut Juudaksen uskomaan, tätä ylipuhuessaan kavallustehtäväänsä, ettei hänellä ole mitään hätää, sillä enkeliarmeija tulee ihan takuulla apuun, jos tarve vaatii. Ja Juudas uskoi!
      Kun Juudas sitten kuuli, mitä Jeesukselle olikin tapahtunut, kaatui hän ensin (kuolleena) maahan, kaikkien sislmysten valuessa ulos (Apt.1:18) ja sitten varmuuden vuoksi vieläpä hirttikin itsensä (Matt.27:3-5).
      (Jos olisi juna jo silloin keksitty, niin kaitpa olisi vielä junan allekin hypännyt)

      • Nuda_veritas

        Matteus 26
        53 Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?
        54 Mutta kuinka silloin kävisivät toteen kirjoitukset, jotka sanovat, että näin pitää tapahtuman?" (Jeesus viittaa: Jes.53:7-10)

        Jesaja 53
        7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
        8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
        9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
        10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.


      • Nuda_veritas

        Markus 14
        49 Joka päivä minä olen ollut teidän luonanne opettaen pyhäkössä, ettekä ole ottaneet minua kiinni. Mutta tämä tapahtuu, että kirjoitukset kävisivät toteen." Jeesus viittaa: Jes.53:12)

        Jesaja 53
        12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.


      • Nuda_veritas
        Nuda_veritas kirjoitti:

        Markus 14
        49 Joka päivä minä olen ollut teidän luonanne opettaen pyhäkössä, ettekä ole ottaneet minua kiinni. Mutta tämä tapahtuu, että kirjoitukset kävisivät toteen." Jeesus viittaa: Jes.53:12)

        Jesaja 53
        12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

        Johannes 13
        18 En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: 'Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan'.

        Jeesus halusi toteuttaa myös tuon vanhan kirjoituksen,
        käskemällä Juudasta kavaltamaan hänet!

        Psalmit 41
        9 (41:10) Vieläpä ystäväni, johon luotin ja joka söi minun pöydässäni, kääntyy kopeasti minua vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1643
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1300
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1100
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1077
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      878
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      871
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      840
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    10. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    Aihe